home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 1096 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Kredit kort
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Kredit kort  (Læst 2654 gange)
Cesc
Gæst

Kredit kort
« : 02 Jan 2009, 02:14 »

Ja, jeg er jo ved at være en ældre fyr, eller hvert fald en dreng som kan tjene penge selv i nogle fine jobs (ikke kun aviser mere) og få sin egen løn. Når man bliver 13 får man jo mulighed for at få sit eget kredit kort, ikke sandt? Det kan jeg vel stadig godt få, da jeg ikke greb chancen da jeg var mindre.

Men hvordan får jeg det? Vil gerne kunne bruge det over nettet når jeg skal bestille ting og sådan, men er det muligt?

Tråden ligger ikke ret meget op til debat, men har seriøs brug for hjælp.

enged
Gæst

Sv: Kredit kort
« Svar #1: 02 Jan 2009, 02:17 »

Altså jeg tror ikke du kan få kreditkort, da du ikke kan lave overtræk når du er under 18.

Jeg har selv et Mastercard, og det kan sagtens bruges på nettet, men de fleste steder skal du give dokumentation for at du er over 18 år gammel når du opretter en bruger alligevel.

søgaard
Gæst

« Svar #2: 02 Jan 2009, 02:18 »

Hvis du tænker på Visa Electron, så kan du sikkert få det, når du bliver 15. Det kan ikke bruges alle steder, men nogle internetsider godtager dem, samt tankstationer og mindre kioske også godtager dem. Steder som Føtex og de andre store dagligvarebutikker godtager dem ikke.
De er dog et godt alternativ indtil du bliver 18, og må få Dankort Wink

andersfa123
Gæst

« Svar #3: 02 Jan 2009, 02:18 »

Bare gå ned i din bank og spørg Wink
Jeg har VISA ELECTRON og det fik jeg da jeg var 13.. Smiley

korzika
Gæst

« Svar #4: 02 Jan 2009, 02:19 »

Tror bare du skal du ned i den bank, hvor du har din konto, og spørge efter mere information. Ellers kunne du tjekke deres hjemmeside.

For et år siden fik jeg et Visa Electron, og det er nu meget praktisk at have. Dengang var jeg 14

Det kan man bruge til at hæve penge, købe i mange forretninger og købe på de fleste hjemmesider.
« Seneste Redigering: 02 Jan 2009, 02:22 af korzika » Logged

Cesc
Gæst

« Svar #5: 02 Jan 2009, 02:22 »

Okay, jeg vil nok hovedsageligt bruge det til at handle på nettet, men hvordan får jeg penge ind på det?

Smiley

enged
Gæst

« Svar #6: 02 Jan 2009, 02:24 »

Altså hvis du har en konto i Danske Bank så kan du gå der ned og sige at du gerne vil have et Mastercard, og at det bare en din nuværende konto som det skal bruges på.
Ellers gå ned i din lokale bank og hør dem hvad de har af muligheder Smiley

søgaard
Gæst

« Svar #7: 02 Jan 2009, 02:24 »

Okay, jeg vil nok hovedsageligt bruge det til at handle på nettet, men hvordan får jeg penge ind på det?

Smiley
Du går jo ned i banken og beder dem om at lave det til din konto, således at du beholder din nuværende konto, men blot får et kort til det, som du kan bruge andre steder end din banks hæveautomater.

Cesc
Gæst

« Svar #8: 02 Jan 2009, 02:27 »

Du går jo ned i banken og beder dem om at lave det til din konto, således at du beholder din nuværende konto, men blot får et kort til det, som du kan bruge andre steder end din banks hæveautomater.

Okay - det lyder sgu da smart nok. Kan jeg oprette en konto, hvor jeg skal sætte penge ind før jeg kan bruge dem? For hvis jeg bare får frit spil med penge går det sgu nok galt vil jeg tro, og så er der jo intet til når jeg bliver en ældre dreng som skal bo alene og alt det der..

søgaard
Gæst

« Svar #9: 02 Jan 2009, 02:32 »

Okay - det lyder sgu da smart nok. Kan jeg oprette en konto, hvor jeg skal sætte penge ind før jeg kan bruge dem? For hvis jeg bare får frit spil med penge går det sgu nok galt vil jeg tro, og så er der jo intet til når jeg bliver en ældre dreng som skal bo alene og alt det der..
Dengang jeg var yngre og mine forældre havde et ord at sige omkring de penge jeg tjente, så aftalte vi et beløb, som du flyttede fra min lønkonto over på en anden af mine kontoer, hvor de så stod og blevet støvet indtil jeg fik brug for dem til noget specielt.
Hvis du har samme bank som dine forældre og de har netbank, så kan du få det gjort således at dine forældre kan se din konto på deres netbank, så de kan flytte nogle penge væk hver måned, mens du er ung, og stadig bor hjemme.
Når du engang bliver gammel nok til at flytte hjemmefra, så kan jeg kun anbefale at man får netbank, da det gør alting meget nemmere omkring alt, hvad der hedder regninger osv. Så kan du ordne alt fra computeren istedet for at skulle ned i banken hver gang du skal betale en regning.

Cesc
Gæst

« Svar #10: 02 Jan 2009, 02:37 »

Dengang jeg var yngre og mine forældre havde et ord at sige omkring de penge jeg tjente, så aftalte vi et beløb, som du flyttede fra min lønkonto over på en anden af mine kontoer, hvor de så stod og blevet støvet indtil jeg fik brug for dem til noget specielt.
Hvis du har samme bank som dine forældre og de har netbank, så kan du få det gjort således at dine forældre kan se din konto på deres netbank, så de kan flytte nogle penge væk hver måned, mens du er ung, og stadig bor hjemme.
Når du engang bliver gammel nok til at flytte hjemmefra, så kan jeg kun anbefale at man får netbank, da det gør alting meget nemmere omkring alt, hvad der hedder regninger osv. Så kan du ordne alt fra computeren istedet for at skulle ned i banken hver gang du skal betale en regning.

Lyder sgu smart. Jeg ved min far bruger det Netbank en del, så han har nok tjek på det. Så jeg smutter nok ned i banken med ham og snakker lidt med dem om det. Det bliver fedt med ens eget kort, så man ikke skal betale i sedler hele tiden! Tak for den store hjælp, den sætter jeg meget pris på!

Søgaard arbejder dog desværre ikke dernede mere, så Benny må spørges i stedet. Vi snakker selvfølgelig som Allan Søgaard. Kan huske da Horsens var i første division, og jeg var 6-7 år, og kendte kun Søgaard i Horsens. Han var gud, den eneste spiller som virkelig var noget specielt sammen med Jochumsen dengang. Så mødte jeg ham nede i banken og gav ham hånden, det kriblede sgu lidt i maven, da jeg mødte idolet, som han var dengang. Wink

Anqes
Ynglingespiller

« Svar #11: 02 Jan 2009, 04:42 »

Jeg har VISA electron, og det fungerer rigtig godt! Det er meget smart, men der er stadig en del steder man ikke må bruge, så der må du låne fars kreditkort Wink

Yndlingshold: Brøndby & Arsenal!
Yndlingspiller: Luis Figo.

hitman1989
Juniorspiller
**

« Svar #12: 02 Jan 2009, 04:59 »

Både mastercard og visa elektron kan du få ..
Du kan faktisk os få Dankort lidt besværligt, da dine forældre skal skrive under på de tag ansvar. Nogle af mine venner havde Visa Dankort da de var 16-17 år og det var ikke en god ide Wink overtræk hver måned Opstemt

AMRDK
Gæst

« Svar #13: 03 Jan 2009, 22:11 »

Ville råde dig til at få et Master Card.
Har selv bestilt et.
- Og så kan du jo betale med det stort set overalt !

enged
Gæst

« Svar #14: 03 Jan 2009, 22:14 »

Både mastercard og visa elektron kan du få ..
Du kan faktisk os få Dankort lidt besværligt, da dine forældre skal skrive under på de tag ansvar. Nogle af mine venner havde Visa Dankort da de var 16-17 år og det var ikke en god ide Wink overtræk hver måned Opstemt

Et dankort er ikke en god idé før man har en fast indkomst IMO  Peace

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010