Efter en forrygende sæson var det nu tid for københavnerne at vise at de kunne holde niveauet, selvom man måtte slippe et par af de store spillere i klubben. Det har ikke helt vist sig at være tilfældet, ved udgangen af august ligger man altså på en skuffende 4. plads i ligaen, det har man dog også tænkt sig at rette op på, og inden for transfervinduets sidste 2 dage formåede man at hente den svenske landsholdsspiller Dusan Djuric til klubben samt den russiske kæmpe Artem Dzyuba. Udover disse spillere har det været et meget travlt transfervindue hvor intet mindre end 14 spillere har tilsluttet sig de københavnske mestre, det bekymrer klubbens fans at udskiftningen har været så stor, mens man samtidigt har sluppet 11 spillere.
Overblik og transfers:
Ind -> Ud <-
Dusan Djuric Veli Kavlek
Artem Dzyuba Mads Laudrup
Anders Færch Ulrik Laursen
Anders Jensen Nikola Kalinic
Jacob Jensen Atiba Hutchinson
Rodney Sneijder Ailton
Vaclev Kadlec Cesar Santin
Kenneth Johansen Libor Sionko
Macauley Chrisantus Mikael Antonsson
Søren Gundersen Bongumusa Mthethewa
Kim Due
David De Gea
Jan Blazek
Csaba Takacs
Sofiane Feghouli
holdet ved udgangen af transfervinduetMurata VS FckDet hele endte som eksperterne og bettingfirmaerne regnede med nemlig en stor sejr mod Murata, efter 20 min. Er købehavnerne altså foran efter et tørt hug af Nikola Kalinic, Hurtigt efter scoringen er det så Nordstrand der bliver nedlagt, og han eksekvere selv sparket og bringer hans hold foran med 2-0. efter dette virkede modstanderne meget passive og formåede ikke at skabe noget som helst i kampen. Vi skal til 2. halvleg før næste scoring falder, det er den indskiftede Rodney Sneijder der gør det til 3-0 med dette spark viste hollænderen prøver på hans talent. Tilsyneladende virkede Murata spillerne frustrerede og i det 84. minut bliver der begået rødt kort. I ekstra tiden formår Rodney Sneijder at gøre det slemmere for hjemmeholdets fans ved at hugge den i nettet.
1-0 Kalinic
2-0 Nordstrand
3-0 Rodney Sneijder
4-0 Rodney Sneijder
Et resultat som københavnerne kan læne sig tilbage og smile af, en flot spillet kamp fra dem.
Viborg VS Fck Kampen ligger ud med at svinge meget fra side til side, og i det 19. minut bliver københavnerne altså straffet for ikke at have gået ind og kontrolleret kampen, det er Christian Muomaife der gør det slemme ved københavnerne, på dette tidspunkt virkede Christian Hasseriis ikke helt tilfreds med hans holds præstation. Vi bringer til det 38. minut her er det Saban Özdogan der modtager bolden fra højre trækker ind i banen og placerer den i det lange hjørne flot aktion af tyrkeren. Fck lagde fra 2. halvlegsstart en anden dagsorden man valgte at kontrollere og køre Viborgenserne ned, dette gav pote først med Nordstrand i målscorens rolle og herefter Danny Jensen med noget af et drøn.
1-0 Christian Muomaife
1-1 Saban Özdogan
1-2 Morten Nordstrand
1-3 Danny Jensen
Fck VS Murata Dette var en kamp Fck kunne læne sig tilbage og skifte ud I truppen, med eftertanke på 1. opgørs 4-0 sejr. Alligevel valgte man at banke Murata synder og sammen efter 1. halvlegsspil står den 3-0 til Københavnerne på mål af Kalinic, Eduardo Salvio og Rodney Sneijder. Som man havde regnet med og kunne se var denne kamp en ren walkover, det gav også plads til colombianeren Marco Peréz som også ville lege med. Og til sidst lukkede Zdenek Pospech showet ved at gøre det til 5-0.
1-0 Nikola Kalinic
2-0 Eduardo Salvio
3-0 Rodney Sneijder
4-0 Marco Peréz
5-0 Zdenek Pospech
Lige en reminder fra nu af vil jeg ikke køre hver enkel kamp igennem sådan der, men kun nøglekampe, I stedet tager jeg et SS J .
Fck VS Brøndby If Dette er en af de kampe alle rigtige fodboldfans ser frem til, ærkerivalopgørene. Fra starten af kunne man mærke en hvis nervøsitet hos de yngre spillere på banen. Kampen bølgede meget frem og tilbage, men vi skal kun frem til det 16. min. Før kampen blev afgjort, her var det Fck helten Nordstrand der blev stukket i dybden og herefter afdrible Stephan Andersen i målet. Det var samtidig en kamp der ikke bar præg af fjendtlighed mellem de 2 hold, og det afspejles da også af at det kun var 3 kort der blev uddelt i løbet af de 90. min. Fck kunne altså gå fra banen med håneretten.
1-0 Morten Nordstrand
kampenehvis der ønskes mere info omkring de diverse spillere kan jeg godt lave SS, men jeg orker ikke at tage af hver enkelt J . evt. nogle der kan lave et topbanner J ? gerne hjælp med grafikopstilling også sådan så det ser bedre ud J ..