home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 808 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Den lange vej
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Den lange vej  (Læst 1777 gange)
Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Den lange vej
« : 31 Dec 2008, 00:14 »

Den lange vej

- En blog om at starte fra bunden og kæmpe sig til toppen

Jeg har besluttet at give mig i kast med et projekt jeg længe har villet, men endnu ikke har kunnet tage mig sammen til. At starte som arbejdsløs, kun med tidligere erfaring som halvtidprof og så ellers kæmpe sig til toppen. Bloggen vil foregå som en fortælling om livet som manager og de taktiske, sociale og økonomiske overvejelser der måtte være. Jeg har gjort mig klart at jeg vil starte min karierre i Danmark. Om det bliver i 1. eller 2. division gør mig ikke den store forskel, men vigtigt vil det være at klubben passer til mig, spillermæssigt og ambitionsmæssigt.

Udover den danske liga er også de to bedste ligaer i Spanien, England og Italien taget med, mens kun den bedste er med i Tyskland. Derudover er alle spillere taget med fra disse lande: Brasilien, Argentina, Ghana, Nigeria, Senegal, Cameroun og Sydafrika af den grund at de er lande jeg godt kan lide at scoute og handle i.

Næste update kommer når jeg har fundet et job i den professionelle fodbold verden. 
« Seneste Redigering: 31 Dec 2008, 00:21 af Xavi_Hernandez » Logged

Barcá - Més que un club

Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez

AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang

Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!

bachpoulsen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Den lange vej
« Svar #1: 31 Dec 2008, 00:16 »

Lyder lovende!!! glæder mig til at se hvilken klub du ender i, da det er svært at forudsige...
Logged

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Den lange vej
« Svar #2: 31 Dec 2008, 00:20 »

Det lyder jo altid spændende når folk starter uden job Smiley
Du starter jo fint. Jeg vil følge med da..

Men hvad bliver der så af din Manchester United blog?
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den lange vej
« Svar #3: 31 Dec 2008, 00:23 »

Lyder spændende. Følger med lige pt.
Logged

Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den lange vej
« Svar #4: 31 Dec 2008, 00:24 »

Det lyder jo altid spændende når folk starter uden job Smiley
Du starter jo fint. Jeg vil følge med da..

Men hvad bliver der så af din Manchester United blog?
Spillet gik lidt i stå, så droppede bloggen.
Logged

Barcá - Més que un club

Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez

AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang

Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!

Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den lange vej
« Svar #5: 31 Dec 2008, 01:00 »

Næste update vil blive en 1. januars roundup af det første havlår i spillet, da et job ikke er fundet endnu.
Logged

Barcá - Més que un club

Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez

AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang

Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den lange vej
« Svar #6: 31 Dec 2008, 01:09 »

Hej spændende.. Har selv startet en blog om start uden job for et par dage siden :b..

Så kommer der en fra dig også hehe.. Glæder mig til at se hvordan det forløber.
Logged

Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den lange vej
« Svar #7: 31 Dec 2008, 01:55 »

Efteråret 2008


Internationalt


Med de forskellige kåringer netop offentligjort er det vel kun passende at starte der. Årets spiller blev Arsenals spanske playmaker Fransesc Fabregas. Barcelonas argentinske troldmand Lionel Messi var meget tæt på at tage sejren men måtte nøjes med en andenplads foran Valencias lynhurtige angriber David Villa. Iker Casillas blev årets målmand, Bakary Sagna årets forsvarsspiller, Fabregas årets midtbane og David Villa årets angriber. Årets hold bestod af følgende: Iker Casillas - Sergio Ramos, Martin Demichelis, John Terry, Gael Clichy - Lionel Messi, Fransesc Fabregas, Frank Lampard, Adrian Mutu - David Villa, Sergio Aguero.

Lad os bare starte i England: Arsenal og Chelsea deler føringen med 53 point hver, Liverpool følger med 49, mens Manchester United har skuffet fælt med blot 41 point. Arsenal og Manchester United har spillet en kamp mindre end konkurrenterne. De to helt store overskrifter i år er Arsenals overraskende dominans og Manchester Uniteds nedtur. Arsenal har nu spillet 19 kampe, vundet 17 og spillet to uafgjorte. De har en 34 + rekord målscoringsmæssigt og har slået alle deres vigtigste rivaler. Både Chelsea og Manchester United er blevet slået 1-0 på deres egen baner, mens Liverpool måtte tage fra Emirates Stadium med et 4-0 nederlag. Bakary Sagna og Fabregas har været af en anden verden og har bakket op af et ungt, energisk, offensivt og dominerende hold været helt fantastiske.

I Spanien har det været meget mere tæt. Barcelona ligger 1'er med 35 point, Real og Atletico Madrid følger med 32 point, mens Villareal på 4 pladsen har 29. Barcelona har, anført at Messi, Eto'o og Xavi, slået Real Madrid 2-0 på Camp Nou, men også tabt en smertlig 4-1 kamp ude mod Valencia. Real har været dygtige til at slå alle de hold der ikke helt holder niveau, men har altså tabt til Barcelona og også til Atletico Madrid, mens de ikke har kunnet slå Valencia eller Villareal. Aguero har været helt usandsyndligt god og må siges at have været den bedste i La Liga i dette halvår.

Serie A har været endnu mere lige. Roma har 35, Juventus 34, og både AC Milan og Inter overvintrer med 33 point. Derudover følger Genoa og Fiorentina med 31. Bedst indbyrdes har Roma været med sejre mod alle de andre tre store. Chiellini i Juventus og den til Genoa fra Juventus udlejede Criscito har været blandt ligaens bedste, som forsvarer i en defensiv liga. Af offensive kræfter kan den genfødte Ronaldinho i Milan og Adrian Mutu i Fiorentina nævnes.

Nationalt


Den danske SAS Liga har været igennem et meget spændende år med 12 hold på cirka samme niveau. FCK som nr 1 har 31 point, OB på 2. pladsen har 28, mens den overraskende 3'er AGF har 27. Til sammenligning har bundproppen Vejle hele 16 point. Alle, også i toppen, slår alle. FCK har slået og tabt mod OB, tabt og spillet uafgjort mod AGF, slået og spillet uafgjort mod Brøndby samt slået FC Midtjylland. Årets spiller i SAS Ligaen er blevet AGFs liberianske angriber Dioh Williams der med 11 mål og et meget højt teknisk niveau har betaget det århusianske publikum der nød at overhale Brødnby i kampen om højeste tilskuersnit. Kun FCK overgår dem nu. Topscorer med 12 mål, Djiby Fall fra OB, samt nigerianske Godwin i FCN skal også nævnes.

Landsholdsmæssigt har Danmark skuffet med nederlag til Ungarn og Portugal før pligtsejren mod Malta kom i hus.

Største transfers, nationalt og internationalt:

Marek Hamsik, Andrey Arshavin, Angelo Palombo, Yuri Zhirkov og Vincent Enyeama til Manchester City (som nu ligger nr 17)

Darijo Srna og Sylvain Distin til Tottenham

Tidiane Sane, Nicklas Pedersen, og Banel Nicolita til FCK. Libor Sionko til Saint-Etienne.

Lee Ho, Dudu Paraiba og Morten Friis til OB.

German Rivarola og Florin Cernat til Brøndby.

Martin Ericsson til FC Midtjylland.

Lukasz Gargula og Brian Baloyi til Randers FC. Kevin Sturh Ellegaard til Panathinaikos.

Jens Berthel Askou og Godwin til FCN.

Thomas Gravesen, Nicolai Jørgensen, Marcelo Delgado og Sashi Chalwe til Vejle. Valentino Lai og Pinones Arce til Kalmar FF.


The search for a job continues...
« Seneste Redigering: 31 Dec 2008, 12:00 af Xavi_Hernandez » Logged

Barcá - Més que un club

Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez

AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang

Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!

Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
lange vej
« Svar #8: 31 Dec 2008, 18:53 »

Det første job - BK Skjold[/color]


6. April 2009


Det er med lettelse og glæde jeg kan annoncere at jeg har fået tilbudt, og har accepteret, et job som træner for 2. division øst klubben BK Skjold. Netop nu ligger de placeret på en 12 plads (af 16 hold) med 4 point ned til en nedrykningsplads som nr 15. Klubben fra Østerbro er på vej fremad og først i 90'erne er det lykkedes dem at rykke op i 2. division. Jeg har fået en kontrakt løbende til 2010, dog uden løn, hvilket ikke gør mig det store. Jeg har samtidig fået at vide at præstationer først vil blive vurderet fra næste sæsons start. Da vi er midt i April kan jeg heller ikke nå at hente nogen, så mit mål er her i slutningen af første sæson blot at overleve og så må vi begynde at bygge på med mere langsigtede planer fra næste sæsons start. Dette betyder også at der vil blive spillet meget resultatorienteret og på ingen måde attraktivt for at skrabe de nødvendige point sammen. Truppen er dog ganske udmærket og har potientiale til mere end den viser.

Vi kommer formentlig til at stille op i en 4-5-1 formation der betyder at det bliver meget svært for modstander at score. Med 9 mand til at forsvare er det dog også meget vigtigt at vores enlige angriber kan holde på bolden indtil han får støtte af midtbanen, især kanterne. Med det trods alt begrænsede tekniske niveau i anden division vil jeg forsøge at sikre god fight og mentalitet fra alle. Kun enkelte vil få megen kreativ frihed. Jeg har stor fokus på at spillerne har gode mentale stats, da de på dette niveau kan betyde utroligt meget. En klog spiller kan oftest begå sig på trods af fysiske og tekniske mangler. Hvis en spiller placerer sig rigtigt hver gang skal han nok få erobret de bolde der skal til og hvis en spiller har overblikket er der gode chancer for at han rammer, da presset ikke vil være ligeså organiseret eller effektivt som i de bedre ligaer.

Jeg vil fokusere meget på at få et godt miljø, med gode trænere og faciliteter, omkring spillerne da dette vil få dem til at udvikle sig op yde optimalt. Hvis dette lykkes vil mit job blive meget lettere da jeg kun meget sjældent vil blive en presset mand. Dette gør også at indkøbene ikke bliver hasteindkøb for at redde sig fra det ene eller andet, men at det istedet bliver velovervejet og brugbart, også i længden.

Om blot tre dage møder vi topklubben Ølstykke på hjemmebanen Tingbjerg Idrætspark med plads til 3000 så der skal gøres en masse arbejde.

Næste update kommer til at handle om den indledene fase og de kampe der bliver spillet i April måned.
Logged

Barcá - Més que un club

Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez

AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang

Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den lange vej
« Svar #9: 31 Dec 2008, 19:31 »

Fed blog og fantastisk klubvalg! Opstemt
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den lange vej
« Svar #10: 31 Dec 2008, 19:52 »

Den første tid - BK Skjold


6-9 April 2008


De første tre dage op mod Ølstykke opgøret var fyldt med indtryk og ualmindeligt hårdt arbejde. Først lykkedes det mig i samarbejde med den spillende assistent træner Janus Blond og træneren Niels Christensen at skære truppen fra hele 33 mand ned til kun 18. Dernæst tilbød jeg målmandstræneren Thomas Risum at arbejde også med det taktiske samt der forsvarsmæssige, da det virkede latterligt at have en målmandstræner når der nu kun var 2 andre trænere. Det accepterede han. Derefter var det tid til det obligatoriske pressemøde, hvor jeg lykkedes mig at skabe nogle sure miner rundt i krogene ved at sige det ikke var mit drømmejob. Men come on - hvad regner man med?

Ved træningerne blev jeg hurtigt imponeret af den 22 årige venstre og højre kant Mads Knudsen som viste rigtige flotte tekniske evner, og jeg blev da noget overrasket over at høre at han ikke spillede fast, men kun havde spillet to kampe indtil nu. Derudover imponerede de henholdsvis 16 og 17 årige Kim Andersen (forsvar) og Ole Kristensen (angriber), som Janus havde anbefalet mig at beholde i 1. holds truppen. Og ganske fornuftigt. Højrekanten Lasse Lauth samt den centrale midtbane Peter Wamberg imponerede også. Det var dog ikke en dans på lyserøde skyer - harmonien var ikke ligefrem prangende, og der megen surmulen. Jeg havde også en snak med midtbanespilleren Peter Hasselgreen der havde store personlige problemer. Det hele blev ikke bedre da dette åbenbart var blevet lækket til pressen.

Opstillingen til kampen mod Ølstykke med 4-5-1 opstillingen havde jeg reelt ikke det store besvær med at komme frem til. Med den ene af to keepere Ronni Knudsen skadet var Christian Jønsson en sikkerhed i buret. Martin Harboe røg på højreback, Janus Blond og Zadock McWere centralt, mens Mattias Nielsen fik venstrebacken da han ofrede sig mere til træning end Jonas Lundqvist som måtte tage til takke med en bænkplads. Lasse Lauth og den meget imponerende Mads Knudsen fik fløjene. Peter Wamberg fik den defensive tjans på midten, mens Tommy Lauridsen og Morten K. Nielsen fik lov til at gå med frem en gang imellem. Som spids var topscorer Brian Pedersen (5 mål i 17 kampe) uden konkurrence.

Kampen foreløb sådan set på vores præmisser. Ølstykke spillede bolden rundt og rundt, men kom ingen vegne. 1. havlegs største chance var kom endda til Brian Pedersen efter en tilfældig lang bold. Fra anden havlegs start fik vi mere og mere overtag og efter 54 minutter lykkedes det endda Peter Wamberg at score på hjørnespark. Ølstykke pressede os hårdt men kom stadig ikke frem til noget, indtil det 75 minut hvor en af deres angribere kom øverst på et indlæg og udlignede. Mere skete der ikke i den kamp og en fin debut for mig med 1-1.



Logged

Barcá - Més que un club

Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez

AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang

Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den lange vej
« Svar #11: 01 Jan 2009, 22:15 »

fin update, fornuftigt med 1-1.
Du har forresten glemt at slette [ /color] ved overskriften, i den update hvor du får jobbet.
Jeg synes dog der mangler nogle billeder.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010