home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 471 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Alek9000 træning + taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Alek9000 træning + taktik  (Læst 6645 gange)
alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Alek9000 træning + taktik
« : 30 Dec 2008, 21:56 »

Alek9000 Træning



Jo, nu ville jeg også forsøge mig på det med træning. Har de senere år bare taget enten Cesc træning eller TUG træningen. Men nu ville jeg så selv prøve. Jeg valgte at lave forsøget på Thomas Enevoldsen, som har udviklet sig fint, synes jeg selv. Fra forsøget startede til det sluttede, er der gået 10 måneder og 25 dage, har jeg regnet mig frem til (vær sød at korrekter mig, hvis det er forkert). Men det er jo op til jer om I vil prøve mit træningsprogram.

Min træning dækker følgende positioner. Førstnævnte er positionen, andetnævnte er mit navn for positionen:

Målmænd - Målmand
Center forsvar - Center forsvar
Back - Back
Defensiv midtbane - Defensiv midtba
Central midtbane - Cent midtbane
Fløj/kant - Kant
Offensiv central midtbane - Off cent. midtba
Stærk angriber - Ang. stærk
Hurtig angriber - Ang. hurtig
Boksspiller(alsidig) - boksspiller

Det er sådan set ligemeget hvor filen ligger, men for jer der er usikre kan putte den i følgende tråd:
C:\Documents and Settings\DIT NAVN\My Documents\Sports Interactive\Football Manager 2009\schedules

DOWNLOAD



Enjoy!




Alek9000 Taktik



Nu er jeg her igen. Denne gang med en taktik, jeg har prøvet af med Porto. Og det må siges at være utroligt vellykket. Jeg har prøvet mig med en ny taktik, der har sikret mig en række fremragende resultater. Det skal lige siges, at i den første kamp mod Sporting brugte jeg ikke den her taktik. Efter den satte jeg mig for at ændre taktikken.


Backs
Backsne er relativt defensive i forhold til, hvad jeg plejer. Det har hjulpet mig rigtigt meget, da jeg lukker meget få mål ind. De skal hjælpe de to i midten til at lukke af defensivt.

Midterforsvarerne
Begge også meget defensive. De får næsten ikke lov til at rykke fremad, og de skal kun deltage i det defensive arbejde. Bortset fra på dødbolde, hvor den største af de to skal rammes på hjørnespark og frispark. I mit tilfælde er det Bruno Alves.

Central midtbane
De to spillere skal styre midtbanen fuldstændig. De skal ikke være for defensive og ikke for offensive, dog skal den ene have et godt tal i langskudsevnen. Der har jeg Raul Meireles, der har scoret 8 mål indtil videre.

Wings
To kreatører skal der være på hver wing. Cristian Rodriguez er aldeles fremragende spiller at have på den position, da han er utrolig driblestærk og kreativ. De skal fodre de to angribere.

Angriberne
To fysisk stærke angribere, der ved, hvor målet står. Hulk og Lisandro Lopez er to geniale spillere på den position, og de har været en stor medvirkende faktor til, at jeg ligger, hvor jeg gør. Farias har også spillet som en god backup med hele 7 mål.

DOWNLOAD





Alek9000 Taktik 2

Denne taktik udskiller sig fra de normale 4-4-2 taktikker, som jeg har forsøgt mig med. Jeg er Barcelona, og denne taktik minder meget om den, de bruger i virkeligheden. Dog med det lille plus, at den her virker fremragende defensivt.



Backs
To dejlige offensive backs, der ikke er blege for at deltage i spillet. Når engang Xavi og Iniesta tryller på midten, skal de komme i et ryk fremad banen for at støtte midtbanen ved at modtage bolden og smække den indover eller aflevere til de offensive kræfter.

Midterforsvarerne
Ikke de store ændringer fra Porto-taktikken. Stadig det sikre spil nede bagved, der skal afholde modstanderen fra at udnytte kostbare fejl.

Defensive centrale midtbane
Den defensive centrale midtbane, i dette tilfælde Ignacio Camacho, skal ligge og rydde op, når modstanderen slår kontra, og Iniesta og Xavi ikke er med tilbage. En fysisk og taktisk stærk spiller til denne position ville være perfekt.

Central midtbane
De to kreatører, der skal sætte Messi, Eto'o og Henry i scene, så de kan bombe mål ind. Fælles for dem og resten af midtbanen, Camacho, Henry og Messi, er, at de alle yder en kæmpe arbejdsindsats ved at skærme af over hele banen. Det er også kendetegnet for Barca i virkeligheden, hvor de, hver eneste gang de mister bolden, fighter sig tilbage til den.

Offensiv midtbane
Her skal Messi og Henry trylle med bolden og lægge dybe stikninger til lynhurtige Eto'o. Jeg overvejer kraftigt at erhverve mig en anden spiller i stedet for Henry, da han ikke længere har kvalitet nok med en bold. Fysikken fejler også i hans alder.

Boksspiller
Ikke så meget her. Han skal bare bombe mål ind med lækre oplæg fra resten af holdet.

DOWNLOAD

« Seneste Redigering: 12 Maj 2009, 15:43 af alek9000 » Logged


alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Alek9000 træning
« Svar #1: 11 Apr 2009, 13:04 »

Så er der updated.
Logged


sindsygt
Gæst
 
Sv: Alek9000 træning + taktik
« Svar #2: 11 Apr 2009, 13:26 »

Godt initiativ Smiley
Og flot klaret at du har fået lukket så få mål ind som du har Smiley
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Alek9000 træning + taktik
« Svar #3: 11 Apr 2009, 13:28 »

Godt initiativ Smiley
Og flot klaret at du har fået lukket så få mål ind som du har Smiley
Ja, jeg blev også selv overasket over, hvor godt den virkede. Jeg plejer at spille rigtig offensiv fodbold, men med denne taktik har jeg også lukket af i defensiven, samt at jeg scorer en masse mål. Smiley
Logged


Selzer
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Alek9000 træning + taktik
« Svar #4: 11 Apr 2009, 16:54 »

Hvilke hol kan den bruges til?
Logged

TORRES!!

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Alek9000 træning + taktik
« Svar #5: 11 Apr 2009, 19:16 »

Jeg tror, den virker godt til tophold. Jeg har ikke prøvet med andre hold end Porto, hvor den i hvert fald virker. Men endelig kom med noget kritik af den.
Logged


MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Alek9000 træning + taktik
« Svar #6: 12 Apr 2009, 00:23 »

Prøver din træning med Inter nu Thumbs Up
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Alek9000 træning + taktik
« Svar #7: 12 Apr 2009, 02:47 »

Allerede ved den første træning er der kæmpe fremgang hos et par af mine spillere!

Maxwell

Muntari

Mere eller mindre alle, mine spillere stiger, en enkelt eller to op i stats.
Også er der nogle der falder drastisk, men det er også nogle af de gamle drenge. (Zanetti, Figo, Cordoba.)

Men ellers ser det fint ud indtil vidre Smiley
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Alek9000 træning + taktik
« Svar #8: 12 Apr 2009, 17:20 »

Rart, at den ser ud til at virke Smiley
Logged


Kezman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alek9000 træning + taktik
« Svar #9: 12 Apr 2009, 17:54 »

jeg prøver den med bif
Logged

maaahhh-h-h-h

sindsygt
Gæst
 
Sv: Alek9000 træning + taktik
« Svar #10: 13 Apr 2009, 10:30 »

Allerede ved den første træning er der kæmpe fremgang hos et par af mine spillere!

Maxwell

Muntari

Mere eller mindre alle, mine spillere stiger, en enkelt eller to op i stats.
Også er der nogle der falder drastisk, men det er også nogle af de gamle drenge. (Zanetti, Figo, Cordoba.)

Men ellers ser det fint ud indtil vidre Smiley
Ved ikke om det gør nogen forskel, men du spiller jo 08. Alek har lavet den i 09, hvorfor den måske vil virke bedre i 09. MEn det er da en utrolig god fremgang dine spillere har fået! Thumbs Up
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Alek9000 træning + taktik
« Svar #11: 13 Apr 2009, 10:49 »

Kan i hvert fald også sige din taktik fungere udemærket/godt til mit Blackburn hold, mit hold skaber nu massere af chancer, og vi får mange flere point Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Alek9000 træning + taktik
« Svar #12: 13 Apr 2009, 17:54 »

Da jeg så din taktik for et par dage siden, kunne jeg godt li det mentale setup. Den virker lidt benitez inspireret...  Wink og tænkte jeg ville prøve på liverpool hen over 3 kampe.
1. kamp mod Aston ville blev 0-0
Kort fortalt så var kampen fyldt med inlæg og agger og co, måtte kæmpe hårdt og fik oz en skade med skirtel.
2. kamp vandt jeg over West ham 2-1
Kampen var præget af at banen var smal, så syntes ikke at taktikken kom til sin ret og fik også målet til 2 ret sent på et hovedstød af Jamie C
3. Hull. Her blev det 1-1 et gennemløb tidlig i kampen af geovanni, da mine centerforsvare skulle skærme af langt oppe. Heldigvis gjorde jeg der samme med torres i 2 halvleg.

havde ikke gemt spillet så efter lidt modifikationer, hvor jeg trak skærme af ned på mine forsvare og tilpassede taktikken til mine spillere dvs langskud dybe stik løbe med bold indlæg og fjernede den frie rolle. Vil så lige sige at jeg beholdte resten  Thumbs Up

1 kamp vandt jeg over aston villa med en pind. torres hammede den ind ude fra feltet
2. kamp blev 2-2 mod West ham. havde stort set de samme problemer med deres smalle bane og tror en smal formation, med et bredt spil er god her!
3. kamp Hull havde ikke en chance  3-0 til mig  Rullende Øjne

Når man tænker der er mange ting i en taktik, og jeg kun ændrede et par småting, så er jeg en lille fan af det mentale setup du har lavet. Syns det gir lidt mere bevægelighed. Når jeg var foran sætte jeg mentaliteten op og når jeg var bagud ned med flere ryk frem på de du ikke havde på frem i den sidste 1/3 dvs midt. Men det sidste gjorde jeg kune 1 gang, så derfor  Thumbs Up herfra !
Jeg ved desværre ikke, hvor godt den virker til et hold som Liverpool, der jo ikke har de bedste kantspillere. Men det er da rart med noget konstruktivt kritik. Takker herfra Smiley

Kan i hvert fald også sige din taktik fungere udemærket/godt til mit Blackburn hold, mit hold skaber nu massere af chancer, og vi får mange flere point Smiley
Det var da altid noget. Smiley
Logged


tjacobt
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Alek9000 træning + taktik
« Svar #13: 19 Apr 2009, 11:07 »

Din træning virker kanon her er et billede af en regen, hvor jeg kun har brugt din træning på Opstemt
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Alek9000 træning + taktik
« Svar #14: 19 Apr 2009, 20:18 »

Super at høre, at det virker. Smiley
Logged


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010