Alek9000 Træning
Jo, nu ville jeg også forsøge mig på det med træning. Har de senere år bare taget enten Cesc træning eller TUG træningen. Men nu ville jeg så selv prøve. Jeg valgte at lave forsøget på Thomas Enevoldsen, som har udviklet sig fint, synes jeg selv. Fra forsøget startede til det sluttede, er der gået 10 måneder og 25 dage, har jeg regnet mig frem til (vær sød at korrekter mig, hvis det er forkert). Men det er jo op til jer om I vil prøve mit træningsprogram.
Min træning dækker følgende positioner. Førstnævnte er positionen, andetnævnte er mit navn for positionen:
Målmænd - MålmandCenter forsvar - Center forsvarBack - BackDefensiv midtbane - Defensiv midtbaCentral midtbane - Cent midtbaneFløj/kant - KantOffensiv central midtbane - Off cent. midtbaStærk angriber - Ang. stærkHurtig angriber - Ang. hurtigBoksspiller(alsidig) - boksspillerDet er sådan set ligemeget hvor filen ligger, men for jer der er usikre kan putte den i følgende tråd:
C:\Documents and Settings\DIT NAVN\My Documents\Sports Interactive\Football Manager 2009\schedules
DOWNLOAD
Enjoy!
Alek9000 Taktik
Nu er jeg her igen. Denne gang med en taktik, jeg har prøvet af med Porto. Og det må siges at være utroligt vellykket. Jeg har prøvet mig med en ny taktik, der har sikret mig en række fremragende resultater. Det skal lige siges, at i den første kamp mod Sporting brugte jeg ikke den her taktik. Efter den satte jeg mig for at ændre taktikken.
BacksBacksne er relativt defensive i forhold til, hvad jeg plejer. Det har hjulpet mig rigtigt meget, da jeg lukker meget få mål ind. De skal hjælpe de to i midten til at lukke af defensivt.
MidterforsvarerneBegge også meget defensive. De får næsten ikke lov til at rykke fremad, og de skal kun deltage i det defensive arbejde. Bortset fra på dødbolde, hvor den største af de to skal rammes på hjørnespark og frispark. I mit tilfælde er det Bruno Alves.
Central midtbaneDe to spillere skal styre midtbanen fuldstændig. De skal ikke være for defensive og ikke for offensive, dog skal den ene have et godt tal i langskudsevnen. Der har jeg Raul Meireles, der har scoret 8 mål indtil videre.
WingsTo kreatører skal der være på hver wing. Cristian Rodriguez er aldeles fremragende spiller at have på den position, da han er utrolig driblestærk og kreativ. De skal fodre de to angribere.
AngriberneTo fysisk stærke angribere, der ved, hvor målet står. Hulk og Lisandro Lopez er to geniale spillere på den position, og de har været en stor medvirkende faktor til, at jeg ligger, hvor jeg gør. Farias har også spillet som en god backup med hele 7 mål.
DOWNLOAD
Alek9000 Taktik 2
Denne taktik udskiller sig fra de normale 4-4-2 taktikker, som jeg har forsøgt mig med. Jeg er Barcelona, og denne taktik minder meget om den, de bruger i virkeligheden. Dog med det lille plus, at den her virker fremragende defensivt.
BacksTo dejlige offensive backs, der ikke er blege for at deltage i spillet. Når engang Xavi og Iniesta tryller på midten, skal de komme i et ryk fremad banen for at støtte midtbanen ved at modtage bolden og smække den indover eller aflevere til de offensive kræfter.
MidterforsvarerneIkke de store ændringer fra Porto-taktikken. Stadig det sikre spil nede bagved, der skal afholde modstanderen fra at udnytte kostbare fejl.
Defensive centrale midtbaneDen defensive centrale midtbane, i dette tilfælde Ignacio Camacho, skal ligge og rydde op, når modstanderen slår kontra, og Iniesta og Xavi ikke er med tilbage. En fysisk og taktisk stærk spiller til denne position ville være perfekt.
Central midtbaneDe to kreatører, der skal sætte Messi, Eto'o og Henry i scene, så de kan bombe mål ind. Fælles for dem og resten af midtbanen, Camacho, Henry og Messi, er, at de alle yder en kæmpe arbejdsindsats ved at skærme af over hele banen. Det er også kendetegnet for Barca i virkeligheden, hvor de, hver eneste gang de mister bolden, fighter sig tilbage til den.
Offensiv midtbaneHer skal Messi og Henry trylle med bolden og lægge dybe stikninger til lynhurtige Eto'o. Jeg overvejer kraftigt at erhverve mig en anden spiller i stedet for Henry, da han ikke længere har kvalitet nok med en bold. Fysikken fejler også i hans alder.
BoksspillerIkke så meget her. Han skal bare bombe mål ind med lækre oplæg fra resten af holdet.
DOWNLOAD