home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:17:42 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 464 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  Samarbejdsklubber
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Samarbejdsklubber  (Læst 8797 gange)
azzkikr
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Samarbejdsklubber
« : 30 Dec 2008, 11:23 »

Hey

Jeg kan ikke finde nogen søgefunktion her på forummet, så undskyld, hvis emnet før er besvaret.

Jeg er startet med min farvorit klub Barrow AFC, i BSP England. Nogen af de små klubber har samarbejdsklubber i de højere rækker, hvilket Barrow ikke har. Kan man spørge de store klubber om de ønsker et samarbejde? Eller er det kun de klubber der har en gældende aftale der får gavn af det?
Logged

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #1: 30 Dec 2008, 11:38 »

Du skal gå ind i bestyrelseslokale, derefter trykker på anmod om, så der til at en masse du kan anmode om, du trykker så anmod om moderklub.

Jeg har lige gjort det med Leeds og jeg fik Liverpool som moderklub, de valgte så at låne Voronin og Insua ud til mig, så det kan godt betale sig at gøre det....
Logged

azzkikr
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #2: 30 Dec 2008, 12:02 »

OK, tak... Man har ikke indflydelse på hvilken samarbejdsklub man får?
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #3: 30 Dec 2008, 12:19 »

Dit board kommer tilbage og foreslaar typisk 4 mulige klubber - du kan saa vaelge hjem af dem du synes er den bedste - du kan ogsaa sige nej tak til alle 4 og kort tid efter kan du saa bede dit board finde nogle nye klubber, som du saa kan se an. Du kan ikke fortaelle dem at du specifikt vil have f.eks. Chelsea som parent club desvaerre...
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #4: 30 Dec 2008, 12:32 »

Jeg har lige gjort det med Leeds og jeg fik Liverpool som moderklub, de valgte så at låne Voronin og Insua ud til mig, så det kan godt betale sig at gøre det....
Voronin? - Er han ikke lejet ud til Hertha BSC Rullende Øjne?
Og det er ret overdrevet, at du får Insua og Voronin. Lyder sgu ikke heelt.

OK, tak... Man har ikke indflydelse på hvilken samarbejdsklub man får?
Jo, de kommer med 2,3 evt. 4 muligheder, og så skal du vælge hvilken klub.

Jeg har lige startet et save med Wrexham som også spiller i Blue Square Premier. Jeg havde Liverpool i forvejen, men det eneste samarbejdet gjorde var at vi spillede en årlig venskabskamp. Så jeg ansøgte om en ny, og kunne vælge mellem Stoke, Wigan og Everton. Så tog jeg Everton, og så lejer de spillere ud til mig osv.
Logged

azzkikr
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #5: 30 Dec 2008, 12:36 »

OK, Thanks guys....

Nu skal jeg dælme hjem og game igen... :-)

Er forresten lige blevet færdig med første sæson, med Barrow igår. Endte på en hæderlig 15. plads, efter at have kæmpet i bunden hele sæsonen. Eneste problem er faktisk at økonomien er gået i minus. Selvom jeg ligger pænt under det tilladte lønbudget og ikke brugte en eneste krone på transfer, så giver det stadig et lille minus hver måned. Mellem 20.000 og 40.000 DKK.

Har I ideer til ekstra indtægter? Jeg har nedbragt lønudgifter yderligere med cirka 6000 dkk pr. måned, og taget 2 ekstra venskabskampe ind.

Overvejer at spille 5-10 venskabskampe ekstra i løbet af sæsonen, men det er jo ikke helt hensigtsmæssigt. Man kan jo ikke håbe på et FA cup run hver eneste år..
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #6: 30 Dec 2008, 12:38 »

Men det er desvaerre ikke sikkert at alle spillere fra din parent klub automatisk vil lejes ud til din klub - det skal selvfoelgelig vaere realistisk - Chelsea's Salomon Kalou vil ikke udlejes til din klub hvis du er manager for en klub 2 divisioner lavere, maaske kan du faa et par af deres ynglinge spillere... det er derfor mere vaerd at have parent klubs der er i ligaen lige over dig, paa den maade faar du en realistisk mulighed for at leje de spillere som kan goere en forskel. Omvendt giver de mening hvis du er en stoerre klub at have feeder klubber i eksempelvis Belgien, hvor du kan sende spillere hen der venter paa at faa arbjedstilladelse for din klub.
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #7: 31 Dec 2008, 00:53 »

Er forresten lige blevet færdig med første sæson, med Barrow igår. Endte på en hæderlig 15. plads, efter at have kæmpet i bunden hele sæsonen. Eneste problem er faktisk at økonomien er gået i minus. Selvom jeg ligger pænt under det tilladte lønbudget og ikke brugte en eneste krone på transfer, så giver det stadig et lille minus hver måned. Mellem 20.000 og 40.000 DKK.
Har I ideer til ekstra indtægter? Jeg har nedbragt lønudgifter yderligere med cirka 6000 dkk pr. måned, og taget 2 ekstra venskabskampe ind.
Overvejer at spille 5-10 venskabskampe ekstra i løbet af sæsonen, men det er jo ikke helt hensigtsmæssigt. Man kan jo ikke håbe på et FA cup run hver eneste år..
Ja, det har jeg. Få nogle flere moderklubber, da de årligt giver noget nær 1mio.
Få lønninger i staben ned, fyr nogle dårlige spillere, fyr dårlige ungdomsspillere.
Logged

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #8: 31 Dec 2008, 01:18 »

Jeg har en gemmer med BIF hvor jeg gerne vil have en fornuftig samarbejdsklub, men hver gang hvor jeg har spurgt bestyrelsen om en, så melder de altid tilbage med nogle polske eller belgiske klubber som ligger under den bedste liga i deres lande ..

Det synes jeg ikke er ordentlige klubber, da spillerne helst gerne skal lære noget imens de er udlejet .. :/
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #9: 31 Dec 2008, 08:22 »

Jeg har en gemmer med BIF hvor jeg gerne vil have en fornuftig samarbejdsklub, men hver gang hvor jeg har spurgt bestyrelsen om en, så melder de altid tilbage med nogle polske eller belgiske klubber som ligger under den bedste liga i deres lande ..

Det synes jeg ikke er ordentlige klubber, da spillerne helst gerne skal lære noget imens de er udlejet .. :/

Jeg tror at det altid er lidt svaerer at faa f.eks Liverpool eller Chelsea som moderklub naar man er en "direkte konkurrent" til de klubber. Med direkte konkurrent mener jeg at man er i Champions league kval / sansynligvis vinder mesterskabet i sin hjemlige liga etc. hvilket betyder at man reelt kunne slaa et hold som Liverpool ud af CL kval, hvis de kom i kval nogensinde.. du burde kunne faa feeder klubber fra f.eks. lavere engelske raekker, saa bare proev at rejecte deres forslag naar de kommer med nogle klubber du ikke synes om.
Logged

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #10: 31 Dec 2008, 12:19 »

saa bare proev at rejecte deres forslag naar de kommer med nogle klubber du ikke synes om.
Vil jeg så prøve og se om der så vil kommer bedre klubber Wink
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

thecatholic
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #11: 01 Jan 2009, 15:35 »

Hvis du har været i klubben i lang tid nok, så giver de dig muligheden for at vælge den klub som du gerne ville have. Så er der ellers frit valg på alle hylder, men mange af gange kommet bestyrelsen så tilbage og må desvære infomer at de ikke har kunne blive enig med den klubbe som man har forslået.. Dette sker for mig efter 3 seassoner.
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #12: 04 Jan 2009, 19:18 »

Hvis du har været i klubben i lang tid nok, så giver de dig muligheden for at vælge den klub som du gerne ville have. Så er der ellers frit valg på alle hylder, men mange af gange kommet bestyrelsen så tilbage og må desvære infomer at de ikke har kunne blive enig med den klubbe som man har forslået.. Dette sker for mig efter 3 seassoner.

Jeg har set det ske et par gange, men jeg var ikke klar over at det foerst skete naar man havde vaeret i klubben i noget tid. Har du laest det et sted som du eventuelt kan linke til? jeg troede det skete rent vilkaarligt, saa hvis bare man spoerger nok gange, saa faar man til sidst tilbuddet om at vaelge hvilken type klub man er interesseret i... Igen, hvis du har et link du kan henvise til er jeg meget interesseret.
« Seneste Redigering: 04 Jan 2009, 19:20 af mama99ai » Logged

BuLa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #13: 04 Jan 2009, 19:42 »

Jeg har set det ske et par gange, men jeg var ikke klar over at det foerst skete naar man havde vaeret i klubben i noget tid. Har du laest det et sted som du eventuelt kan linke til? jeg troede det skete rent vilkaarligt, saa hvis bare man spoerger nok gange, saa faar man til sidst tilbuddet om at vaelge hvilken type klub man er interesseret i... Igen, hvis du har et link du kan henvise til er jeg meget interesseret.

Links man kunne finde ville nok bare være fra andre foras, og hvis du ikke tager dettte for gode ord, hvorfor skulle du så tage andres for gode Wink

jeg kan forresten erklære mig enig i påstanden om, at man først får muligheden for, at vælge hvilken slaags klub man ville samarbejde med, efter man enten har vundet en masse eller har været i klubben i længere tid, fremfor teorien om, at det er vilkårligt.
Logged

Hulle86
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Samarbejdsklubber
« Svar #14: 04 Jan 2009, 20:05 »

Hvis du har været i klubben i lang tid nok, så giver de dig muligheden for at vælge den klub som du gerne ville have. Så er der ellers frit valg på alle hylder, men mange af gange kommet bestyrelsen så tilbage og må desvære infomer at de ikke har kunne blive enig med den klubbe som man har forslået.. Dette sker for mig efter 3 seassoner.

Jeg står i præcis denne sitautionen nu - men jeg får afvisning på afvisning. Jeg er Arsenal, og har vundet Liga Cup, FA Cup, mesterskab og CL i mine fire år, men får afvisninger fra klubber som Malaga, Caen og Brescia, som jeg har forsøgt mig hos.

Har nogle haft succes med selv at anbefale en klub?
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010