home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  0 Brugere, 685 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring FM2009
| | | | |-+  Assistant Manager - tips?
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Assistant Manager - tips?  (Læst 11288 gange)
JBR
Lilleputspiller
*

Assistant Manager - tips?
« : 29 Dec 2008, 15:34 »

Hej med jer!

Hvad er jeres erfaringer med en god assistant manager? Jeg spiller med Man City og de coaches osv man har er mildt sagt halvdårlige. Jeg har dog ikke rigtigt nogle erfaringer med hvilke stats en assistant manager skal have.. Jeg kunne forestille mig tactical knowledge og noget man management, men er ikke helt sikker. Hvad siger I?

(Jeg har altid spillet FM på engelsk, derfor de engelske betegnelser)

~Més que un club~

superpew
Landsholdsspiller

Sv: Assistant Manager - tips?
« Svar #1: 29 Dec 2008, 15:38 »

Well.. Jeg synes at en verdensklasse assitent skal have +15 i, Man Management, Motivating, Judging AB/PO.

Dog synes jeg Motivating er det vigtigste .. Så de kan få noget boost i halvlegen Wink

alek9000
Manager

« Svar #2: 29 Dec 2008, 15:38 »

Det eneste jeg bruger ham til, er når jeg bare vil gå på ferie ved fx en Carling Cup kamp. Så ved mig skal han havde god motivationsevne, og en god mængde taktisk viden. Men det kommer an på hvordan du bruger ham. Under kampene bruger jeg ham aldrig. Lytter ikke til hans feedback, og jeg giver også selv spillerne peptalk.

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 29 Dec 2008, 15:39 »

Jeg spiller med Chelsea og har samme problem - min assistant er ikke god nok - leder ogsaa efter de gyldne stats for en god assistant manager  Ubeslutsom

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #4: 29 Dec 2008, 15:51 »

Jeg har også tit tænkt over hvor vigtig ens assistent manager egentligt er, og jeg er nået frem til at jeg faktisk bruger ham ret meget. På mit B- og ungdomshold lister jeg tit spillerne efter deres assistent manager-rapport, så jeg kan se om det egentlig kan blive til noget. Så 'Bedømmelse af spillerpotentiale' er vigtigt for mig. Samtidigt bruger jeg ham også til at se hva han synes der mangler på mit hold, så 'Bedømmelse af spilleregenskaber' er også vigtigt.
Til sidst bruger jeg ham også nogen gange til pressen, og det sker da at jeg jeg bruger hans løbende tips i kampene.

De vigtige egenskaber en assistent manager skal have, synes jeg er:
- Bedømmelse af spilleregenskab
- Bedømmelse af spillerpotentiale
- Motivationsevne
- Målrettehed
- Taktisk viden
Og så må han selvfølgelig også gerne kunne træne lidt. Faktisk synes jeg at Manolo Ruiz fra Real Madrid er et glimrende eksempel på en rigtig god assistenttræner.

Vuelve la ilusión

DavidMadsen
Manager

« Svar #5: 29 Dec 2008, 15:58 »

Hvis i går på ferie, og han skal styre holdet, skal han have taktisk viden, bedømmelse af spilleregenskaber og spiller management.
Og også meget gerne målrettethed og motivationsevne.
Hvis der skal sættes tal på klasse assistenter, skal taktisk viden, bedømmelse af spilleregenskaber og spiller management være mindst 15, og målrettethed og motivationsevne skal ligge på mindst 12.
Når du søger på de tal inde under stab, kommer der kun omkring 5 frem, fra hele spillet.
Alt efter hvor god klubben er, kan det jo sættes ned.
En assistent man kan få til mange klubber, som har næsten de stats er Torbjörn Nilsson.

Hvis han derimod skal lave rapporter om spillere, og ikke styre store kampe, men kun træning, små kampe og lave ungdomstapporter og evt. pressemøder, skal han have taktisk viden, bedømmelse af spilleregenskaber, bedømmelse af spillerpotentiale, disciplinniveau, samt nogle gode trænings stats.

Klasse assistenter synes jeg er nogle, som minder om Valdir de Moraes, Massimo Neri eller Fred Rutten.
« Seneste Redigering: 29 Dec 2008, 16:05 af DavidMadsen » Logged

AmauriCarvalho
Juniorspiller
**

« Svar #6: 29 Dec 2008, 16:11 »

prøv at få fat på Arsenals Pat Rice. Har gode stats og så er han sindsygt god til at håndtere team talks og presse konferencer.

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 29 Dec 2008, 16:31 »

Arsenals Pat Rice er uden tvivl en af spillets bedste assistant managers, maaske endda den aller bedste, men da jeg spiller med Chelsea i et netspil, hvor en anden har Arsenal er det ikke en mulighed  Wink - jeg vil dog proeve at soege paa nogle af de stats i har naevnt.

Jeg bruger min assistant manager til at hjaelpe mig til at saette holdet inden kampen, men ogsaa styre mit reserve hold og youth team. Endelig bruger jeg ham ogsaa til bedømmelse af mit hold, og i mindre grad under kampene.

Klasse at se jeres forslag til gode assistenter: Valdir de Moraes, Massimo Neri, Fred Rutten, Torbjörn Nilsson og Manolo Ruiz   Thumbs Up - jeg vil kigge lidt naermere paa dem.

JBR
Lilleputspiller
*

« Svar #8: 29 Dec 2008, 20:55 »

Rigtig gode svar - altid godt med sådan en feedback. Jeg har anskaffet mig Pat Rice, og indtil videre virker han fantastisk god!

~Més que un club~

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #9: 30 Dec 2008, 09:10 »

Jeg satte mig ned og kiggede paa et par af de assistant managers vi har snakket om, samt Pat Rice fra Arsenal, da jeg mener han er om muligt den bedste assistant manager i spillet. En ting jeg lagde maerke til var at bl.a Pat Rice samt assistant manageren fra Man Utd havde lav i taktisk viden - jeg mener deres vaerdier laa lige omkring 12. Til gengaeld havde de begge hoeje vaerdier i Motivation (17-18 stykker).

Jeg bruger min assistent til at "hjaelpe mig" til at saette mit hold inden hver kamp, da jeg forventer at han paa den maade tager hoejde for condition, samt hvem der vil vaere de bedste til pladsen paa den dag - men vil en taktisk vaerdi paa 12 betyde at han ikke er saa god til at sammensaette holdet - boer man i stedet lede for en assistant manager med eksempelvis 15 i taktisk viden eller er det reelt set judging player ability og judging player potential der er vigtige her?

Jimmy Pop
Lilleputspiller
*

« Svar #10: 30 Dec 2008, 11:54 »

Valter Di Salvo
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/H8S34030.jpg

Han har fungeret upåklageligt for mig indtil videre, på trods af hans relativt lave tal i Tactical Knowledge.

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #11: 30 Dec 2008, 12:28 »

interessant at han har 20 i motivation..

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 30 Dec 2008, 12:29 »

Valter Di Salvo
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/H8S34030.jpg

Han har fungeret upåklageligt for mig indtil videre, på trods af hans relativt lave tal i Tactical Knowledge.

Hvilken klub har du hentet ham i? og hvor meget betaler du ham i loen?

DavidMadsen
Manager

« Svar #13: 30 Dec 2008, 12:34 »

Når i skal finde assistent managere til små klubber, så husk at finde dem, FØR i fyrer jeres gamle assistent. Ellers er det næsten umuligt at finde en god en. Det er virkeligt svært at finde gode assistenter til f.eks. Blue Square Premier klubber..

Hvilken klub har du hentet ham i? og hvor meget betaler du ham i loen?
Nu er det ikke min assistent, men han er førsteholdstræner i Real Madrid.

Jimmy Pop
Lilleputspiller
*

« Svar #14: 30 Dec 2008, 14:06 »

Jah jeg hentede ham i Real og pt betaler jeg ham 120.000 DKK p/w ... Kan ikke helt huske hvor meget real skulle have i kompensation, men har ikke fortrudt det

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010