home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 262 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Israels angreb på Gaza
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: Israels angreb på Gaza  (Læst 20818 gange)
Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #75: 30 Jul 2014, 14:49 »

Anders, du er for vild!
Logged


Naustratze
Gæst
 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #76: 30 Jul 2014, 16:28 »

Det er da noget af det mest racistiske, jeg længe har læst. Det gør ikke indtryk på dig, når over 800 palæstinensiske civile (primært kvinder og børn) er blevet dræbt? Men okay, muslimske menneskeliv har åbenbart ikke den samme værdi for dig, som kristne eller jødiske? Du har et sygt menneskesyn.

Jeg er enig i, at religiøs fanatisme er skadeligt, men om det er muslimsk-. jødisk-. eller kristen fanatisme er da fuldstændigt irrelevant.
Hvor er det at jeg har skrevet at jeg er ligeglad med 800 døde civile? Som jeg tidligere skrev synes jeg Israel er helt skæve på den (selvfølgelig fordi landet blev oprettet på en uholdbar måde, og at FN intet gør nu). Men eftersom tråden handler om hvem man støtter, siger jeg bare at jeg aldrig vil komme til at støtte et land, hvor hoveddelen af befolkningen lever efter Sharia-love (der er også masser af muslimer der vælger ikke at leve efter alle lovene, eller ikke at gå så højt op i dem, og dem har jeg da intet mod). Enhver person der kan tænke kan jo se at det er helt skævt. Jeg er som udgangspunkt mod de fleste religioner, da jeg synes de skader noget mere end de gavner, og historisk set har gjort det. Det er på alle måder som om Islam er et par 100 år efter andre religioner, og måske er det derfor at de i det 21. århundrede er årsag til langt de fleste konflikter/terroraktioner. Det er muligvis også derfor jeg er mere efter dem end andre, da religionen på en eller anden måde ikke virker færdigudviklet.
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #77: 30 Jul 2014, 17:04 »

Først og fremmest - jeg hader ikke muslimer, tværtimod. At jeg ikke har respekt for Islam er en anden sag. For selvfølgelig er der muslimer, som lever under Islam, men som også kan tilpasse sig et moderne samfund. Se blandt andet på flere tusinde i Danmark, som godt kan tilpasse sig samfundet. Problemet - og det er de eneste man hører om - hvilket nok også er et problem, er dem som virkelig er ekstreme. I Palæstina f.eks. har der været flere eksempler på forældre, som har "ofret" deres egne børn for en bedre sag. Her tager religion total overhånd. I Syrien, Irak og Afghanistan slår de hinanden ihjel og fordriver en hvilken som helst anden trosretning end islam.

Jeg har ondt af dem, som bliver født ind i islam. Har de et valg? Man ser i lande som Syrien, at personer der vil konvertere til f.eks. kristendommen, kan risikere at blive dømt til døden. Det er SYGT. Der er de ekstreme islamister (og dem er der alt for mange af), og så er der de normale islamister, som blandt andet bor i Danmark. Jeg har intet problem med dem, så længe de kan tilpasse sig det danske samfund.
Logged

Liverpool F.C

Korzika
Gæst
 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #78: 30 Jul 2014, 17:13 »

Hvor er det at jeg har skrevet at jeg er ligeglad med 800 døde civile? Som jeg tidligere skrev synes jeg Israel er helt skæve på den (selvfølgelig fordi landet blev oprettet på en uholdbar måde, og at FN intet gør nu). Men eftersom tråden handler om hvem man støtter, siger jeg bare at jeg aldrig vil komme til at støtte et land, hvor hoveddelen af befolkningen lever efter Sharia-love (der er også masser af muslimer der vælger ikke at leve efter alle lovene, eller ikke at gå så højt op i dem, og dem har jeg da intet mod). Enhver person der kan tænke kan jo se at det er helt skævt. Jeg er som udgangspunkt mod de fleste religioner, da jeg synes de skader noget mere end de gavner, og historisk set har gjort det. Det er på alle måder som om Islam er et par 100 år efter andre religioner, og måske er det derfor at de i det 21. århundrede er årsag til langt de fleste konflikter/terroraktioner. Det er muligvis også derfor jeg er mere efter dem end andre, da religionen på en eller anden måde ikke virker færdigudviklet.
Du skriver i hvert fald:
Så det skal da ikke være nogen hemmelighed at jeg ikke på nogen tidspunkter ville holde med et islamistisk land i en konflikt
Det kunne godt tolkes som om, at du holdt med den anden part, nemlig Israel. Men hvis du ikke gør det, og ikke holder med nogle parter, så er det da positivt, og så er dit indlæg da ikke SÅ xenofobisk.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #79: 30 Jul 2014, 17:17 »

anders fedt du endnu engang kan snakke om Syrien der har/er i borgerkrig, befolkningen imod diktatoren...
Det er jo bare en naturlig reaktion, når befolkningen får følelsen af de har en chance for at få mere magt, og vælte diktatoren.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #80: 30 Jul 2014, 17:26 »

Nu må du slappe af. Hvis du faktisk satte dig ind i islam som tro, så ville du også forstå at fx kvinder ikke bliver undertrykt. De har faktisk masser af rettigheder, og i den muslimske verden er der en grund til at mændene hænger ude på gader og barer (vandpibebarer fx). Kvinderne styrer hjemmet, og bortset fra de yngste drenge bliver mændene beordret på gaden. Det er en kultur, hvor manden bestemmer om samfundet, ja, men i det hjemlige har kvinderne masser at skulle have sagt. Det er skævvredne grupper som Taleban, der prøver at undertrykke kvinder gennem islam, men de ting de gennemfører kræver lige så fri fortolkning af koranen som da korstogene tog ud for at slå hedninge ihjel!

Derudover er islam faktisk en religion  med utroligt positivt livssyn, hvor alle er skyldfri fra fødslen. Hvis de så begår en synd kan de gøre bod for den og vise at de angrer. I kristendom er vi alle syndere, uanset hvad vi gør. Vi er alle nogle fortabte stakler, men Gud var heldigvis barmhjertig at sende Jesus, så han kunne betale for vores synder. Sorry - men det livssyn kristendom sætter op er deprimerende til sammenligning.

Jeg er enig i, at Islam i sin oprindelige form ikke duer i det moderne samfund. Men det gør kristendom sgu heller ikke. Forskellen er at den vestlige verden gennem hundredevis af år har tilpasset religionen efter samfundet, så begge dele kan eksisterer samtidig. Veluddannede moderne muslimer gør jo det samme. De er fuldstændig ligesom moderne kristne er i forhold til deres religion. Men ja - de uuddannede og fundamentalistiske muslimer kan ikke fungere i et moderne vestligt samfund. Det er bare at skære alle over én kam at sige ingen muslimer kan fungere i vesten.

Og det er til at brække sig over.

Fair nok at man ikke vil støtte Palæstina og at man ikke synes islam er en religion for én selv, men lad være med at udtale dig så skråsikkert om noget du ikke har studeret ordentligt!
Jaja, måske 100% undertrykkelse er forkert, men problemet er jo stadig til at få øje på. Så går snakken på ligestilling i stedet, som er det Danmark og alle andre velfungerende lande går så højt op i. Det er ikke eksisterende i Islam, og kommer aldrig til at blive det.

Jeg har ikke det store kendskab til kristendommen, men jeg ved at de fleste kun er kristne på papir. Medlem af folkekirken eller lign. Hvor man som hos islam viger sit liv til koranen(eller hvad?), så gør man det ikke til Biblen i kristendommen. Du kommer ikke til at se et islamdomineret land, leve i et moderne samfund.

Så kan det sgu godt være, at islam kontra kristendommen har et positivt livssyn, men sammenligner man de kristne lande kontra de islamske, så kan der jo heller ikke være nogen tvivl om hvilke der er mest velfungerende.
Logged

Liverpool F.C

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #81: 30 Jul 2014, 17:35 »

anders fedt du endnu engang kan snakke om Syrien der har/er i borgerkrig, befolkningen imod diktatoren...
Det er jo bare en naturlig reaktion, når befolkningen får følelsen af de har en chance for at få mere magt, og vælte diktatoren.
Ændrer det på de problemstillinger jeg sætter op? At de fordriver kristne, og andre trosretninger? At man i lande som Syrien, kan risikere at blive dømt til døden, hvis man ønsker at konvertere fra islam? Er det forkert? Nej...

Så hvorfor må jeg ikke bruge Syrien som eksempel?

Det er altså et land, hvor en organisation som ISIS hærger. En større terrororganisation end Al-Qaeda.
« Seneste Redigering: 30 Jul 2014, 17:38 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #82: 30 Jul 2014, 17:59 »

anders drop ligestilling det kommer aldrig til at ske.
Indenfor mange brancher bliver mænd bedre betalt, der er flest mænd i lønnede bestyrelser, men i Militæret er det den anden vej rundt, der er det kvinderne der er for fordelt.

Men om man er mand eller kvinde, så gælder det om at dygtiggøre sig, så man kan få bedre løn (idet der er flere der vil have en..), og kan få jobbet foran så mange andre.

Men lad os lige se om vi kan komme tilbage til topic, Israel v Gaza, Hamas og andre sjove ting.
« Seneste Redigering: 30 Jul 2014, 18:01 af Spardle » Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #83: 31 Jul 2014, 11:37 »

Er jeg den eneste der er træt af at alt fokus er mod Gaza&Israel?? Hvad med i Syrien hvor der i sidste uge i bare 48 timer døde flere mennesker end der har gjort i en måned i Gaza!!


Og hvorfor skal alle mulige folk kommentere i en fodboldnyhed: Gaza <3, FreePalenstine, Hamas <3


Faggots hele bundtet !
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Benjamiin
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #84: 31 Jul 2014, 12:12 »

Er jeg den eneste der er træt af at alt fokus er mod Gaza&Israel?? Hvad med i Syrien hvor der i sidste uge i bare 48 timer døde flere mennesker end der har gjort i en måned i Gaza!!


Og hvorfor skal alle mulige folk kommentere i en fodboldnyhed: Gaza <3, FreePalenstine, Hamas <3


Faggots hele bundtet !

Faggots? Wow.

Men ja, det er spøjst, at Syrien og andre konflikter får så lidt medietid i forhold til Israel/Palæstina. Søren Villemoes har lavet nogle interviews omkring det, og han rammer mange gode pointer, i at det måske er en stedfortræder-konflikt i forhold til vores nuværende indvandrerpolitik. Folk som er kritiske over for indvandringen, er sandsynligvis mere sympatiserende over for Israel. Og dem som er mere åbne over for indvandring, er mere modstandere af Israel. Sagt meget firkantet.
I forhold til Syrien, ISIS og lign. så er der et rimelig klart fjendebillede, og derfor ingen ophedede diskussioner, som medierne elsker.
« Seneste Redigering: 31 Jul 2014, 12:23 af Benjamiin » Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #85: 31 Jul 2014, 13:55 »

Israel og Palæstine konflikten får kun så meget medietid fordi det er Israel, hele vestens kældægge.
Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #86: 31 Jul 2014, 14:06 »

Faggots? Wow.

Men ja, det er spøjst, at Syrien og andre konflikter får så lidt medietid i forhold til Israel/Palæstina. Søren Villemoes har lavet nogle interviews omkring det, og han rammer mange gode pointer, i at det måske er en stedfortræder-konflikt i forhold til vores nuværende indvandrerpolitik. Folk som er kritiske over for indvandringen, er sandsynligvis mere sympatiserende over for Israel. Og dem som er mere åbne over for indvandring, er mere modstandere af Israel. Sagt meget firkantet.
I forhold til Syrien, ISIS og lign. så er der et rimelig klart fjendebillede, og derfor ingen ophedede diskussioner, som medierne elsker.

Nu var faggots mest ment til dem der ikke kender til hvad der sker og bare skriver Gaza <3 for enten likes eller empati. De er låst inde i en verden hvor de ikke kender sandheden. Det kan sammenlignes med Hitler og de tyskere der stemte på ham (over 50%!!).

Ellers er jeg enig.
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #87: 31 Jul 2014, 14:09 »

Israel og Palæstine konflikten får kun så meget medietid fordi det er Israel, hele vestens kældægge.

Også fordi at massere af personer ønsker død og ødelæggelse over Israel.

Palænstina kommer (måske) tilbage, men med Hamas i roret sker der en eller anden halv-krig hvor Palænstina taber PGA Hamas og deres ønsker om jødernes død.

R.I.P Palænstina. Man skal tage sig sammen og se at det er 60 år siden at Israel kom til, og man bare skal leve med det. Vold hjælper ikke på sagerne.
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Korzika
Gæst
 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #88: 01 Aug 2014, 20:49 »

http://www.vice.com/en_uk/read/israeli-racism-gaza-kleinfeld-511

Deprimerende læsning. Nogle gange får jeg det helt dårligt over menneskehedens tilstand. Hadet trives desværre for et stort antal mennesker i denne konflikt. Både på den israelske og den palæstinensiske side.
Og artiklen slutter af med en meget god, men sørgelig pointe:

For those that live in Israel that do not support the war or the right-wing government, it is becoming more difficult to voice an opinion, and some people are weighing up their options. “Two nights ago there was big protest in Tel Aviv,” Sheen said. “A long-time leftist was holding up a sign that said ‘flee while you can’. In conversations I’ve had with hard-core activists, everyone has said they are preparing an escape plan. For people that have children or want to have children, this is no place to raise them. 


Logged

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #89: 01 Aug 2014, 23:35 »

Nu var faggots mest ment til dem der ikke kender til hvad der sker og bare skriver Gaza <3 for enten likes eller empati. De er låst inde i en verden hvor de ikke kender sandheden. Det kan sammenlignes med Hitler og de tyskere der stemte på ham (over 50%!!).

Ellers er jeg enig.
Nu kan det overhovedet ikke sammenlignes med Hitler, som uden tvivl er verdenshistoriens mest grusomme mand, så gik han jo reelt til valg på flere fornuftige valgløfter og gennemførte dem i et Tyskland, som var tæt på bankerot efter 1. verdenskrig. Hvad han så gjorde efterfølgende, det var så forkert, som det kunne blive. Denne konflikt mellem Gaza og Israel er slet ikke så sort/hvid som 2. verdenskrig var. Derfor er det netop ikke muligt at vælge side på samme måde, som i anden verdenskrig. Dertil er der både for mange interesserer i området, hvor Israel er mangeårig allieret med USA og derfor også det meste af den vestlige verden, mens samtidig står det klart, at Israel undertrykker palæstinenserne blandt andet i deres afskæring af ressourcer til Gaza.

Så det vil være svært for et verdenssamfund at komme til en aftale, som vil kunne tilgodese alle parter i krigen, samtidig med at en længerevarende våbenhvile efterhånden har vist sig at være umulig at overholde, idet parterne er opvokset til at hade modparten. Men dette er jo et resultat af man i 47' reelt vedtog en løsning, som slet ikke løste problematikken i området, men derimod blot opildnede konflikten.
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010