home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 274 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Israels angreb på Gaza
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Israels angreb på Gaza  (Læst 20819 gange)
Korzika
Gæst
 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #45: 29 Jul 2014, 22:37 »

Som Lennon så smukt sagde: Imagine no religion.
Erkender blankt at jeg ikke kan respektere folk der lever efter Sharia-love. Det er som om hele den muslimske Verden lever i middelalderen på det punkt, selvom de har alle muligheder for at udvikle sig. Så det skal da ikke være nogen hemmelighed at jeg ikke på nogen tidspunkter ville holde med et islamistisk land i en konflikt, slet ikke med en terrororganisation i ledelsen.
Det er da noget af det mest racistiske, jeg længe har læst. Det gør ikke indtryk på dig, når over 800 palæstinensiske civile (primært kvinder og børn) er blevet dræbt? Men okay, muslimske menneskeliv har åbenbart ikke den samme værdi for dig, som kristne eller jødiske? Du har et sygt menneskesyn.

Jeg er enig i, at religiøs fanatisme er skadeligt, men om det er muslimsk-. jødisk-. eller kristen fanatisme er da fuldstændigt irrelevant.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #46: 29 Jul 2014, 22:41 »


Zone hvad vil du vise med dit "edit indlæg"?
At danske medier manipulerer ligeså meget som Al-Jazera?
For det har da aldrig været noget man ikke kunne ligge mærke til, hvis man bare kiggede lidt og forholdt sig kildekritisk.
Det er formentlig danske top embedsmænd, NATO, USA ol. der tvinger vores medier til at have et vist råderum, og ser gerne at vi har noget propaganda kørende, så politikkerne har en undskyldning for fortsat at støtte den samme side som de altid har gjort.

Men jo det er usmaeligt at jøderne ikke bare kan fatte at FN har givet dem noget land, for at de skal være glade for det. Nej de jøder vil squ have mere og mere og mere.
Men dertil skal det siges, at jeg i ligeså høj grad vil rette den kritik imod FN, der burde have sagt stop til Israel/Jøderne, og truet med at tage det land de havde fået fra dem igen. 
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #47: 29 Jul 2014, 22:42 »

Nu synes jeg det er farligt at vælge side i den her konflikt. De er sgu lige gode om det og ingen af dem har min sympati. Israel lukker palæstinenserne inde og rammer masser af civile i deres bombninger. Hamas insisterer på at ville udrydde jøder og bryder den ene våbenhvile efter den anden. Jøderne har erklæret at de ikke forlader området før alle de tunneller der går fra Gaza ind i Israel er ødelagt. Det kan man jo sådan set godt forstå, for når Hamas insisterer på at jødeudryddelse er en del af deres politik, så ville jeg heller ikke være tryg som israelsk statsborger.

Og glem nu ikke at Hamas er lige så god til at smide raketter og bomber mod Israel. Nok er Israel voldsomme i deres magtdemonstration, men Hamas er sgu ikke for smarte heller.

Skal man tilbage til det oprindelige problem, så skulle Israel jo aldrig være oprettet. Det var international ynk oven på jødeudryddelsen under anden verdenskrig, men det retfærdiggjorde sgu ikke at man 'bare' gav dem et stykke land på den måde. Når så jøderne oven i købet insisterede på at bosætte udenfor de områder de blev tildelt og indlemmede de bosættelser i Israelsk herredømme, så mistede jeg al sympati for dem. De var sgu nogle kraftidioter dengang.

Men det er 60 år siden, og de palæstinensere det gik ud over dengang er enten døde eller mere end pensionsmodne, og derfor synes jeg det er noget klynk at arve sine bedsteforældres vrede. Selvfølgelig var det jøderne gjorde dengang ikke i orden, men at arve sine forfædres kamp er dybt latterligt, og fortjener ikke mere respekt end jødernes gøren og laden igennem årene.

Begge sider fortjener 0 respekt og sympati, og helt ærligt synes jeg det er mere forfærdeligt at jøder og palæstinensere verden over åbenbart skal stå til regnskab for hvad idioterne i Mellemøsten gør mod hinanden. At høre jøder og palæstinensere, der er vokset op i vesten, skal udsættes for diskrimination på baggrund af en konflikt de ikke har noget med at gøre er usselt og langt mere forfærdeligt i mine øjne, end at to parter i en konflikt insisterer på at blive ved med at genere hinanden.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #48: 29 Jul 2014, 22:52 »

pluto vi kan vel begge godt blive enige om at Israel på ingen måde kommer til at stoppe med deres bosættelser?
Og hvorfor skulle Palæstina da finde sig i det.

Derudover har Israel et så langt mere udviklet militær, så de kan sætte forskellige forsvarsforanstandi nger op, så de ikke kan blive ramt af Hamas raketter. Til sidst hvis de vil have området, så spil da forhelvede med åbne kort og kald det for en krig. Men det er ikke hvad Israel vil have, de vil som Zones tidligere link viste, have stilhed fra omverden, til at overtage hele det palæstinensiske område. Uden at resten af verden tænker over det.

Ved ikke om jeg vil kalde Hamas/Gaza for idioter, jeg vil kalde Israel for idioter, da de så tydeligt fremprovokerer det, og hvad skal de med mere jord?

Det kan sammenlignes med at Norge overtog Jylland (ville ikke skade hvis de tog Sjælland), så ville vi squ da også gøre noget for at kæmpe igen.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #49: 29 Jul 2014, 22:54 »

Det er da noget af det mest racistiske, jeg længe har læst. Det gør ikke indtryk på dig, når over 800 palæstinensiske civile (primært kvinder og børn) er blevet dræbt? Men okay, muslimske menneskeliv har åbenbart ikke den samme værdi for dig, som kristne eller jødiske? Du har et sygt menneskesyn.

Jeg er enig i, at religiøs fanatisme er skadeligt, men om det er muslimsk-. jødisk-. eller kristen fanatisme er da fuldstændigt irrelevant.

Og så sammenligner vi så lige med krigen lidt nordpå, imellem 120.000-140.000 dræbte civile inklusiv ca 6000 børn, hvorfor er det vi ik ser en eneste arabisk demonstration her i DK, er det mon fordi det er en intern arabisk krig og så længe udefra kommende ikke blander sig er det bare helt fint, og iøvrigt var det også under Iran - Irak krigen at børn og unge blev brugt til at løbe ud på markerne hvor fjenden havde gravet landminer ned, de døde jo for en god religiøs sag...
Logged

Korzika
Gæst
 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #50: 29 Jul 2014, 23:02 »

Og så sammenligner vi så lige med krigen lidt nordpå, imellem 120.000-140.000 dræbte civile inklusiv ca 6000 børn, hvorfor er det vi ik ser en eneste arabisk demonstration her i DK, er det mon fordi det er en intern arabisk krig og så længe udefra kommende ikke blander sig er det bare helt fint, og iøvrigt var det også under Iran - Irak krigen at børn og unge blev brugt til at løbe ud på markerne hvor fjenden havde gravet landminer ned, de døde jo for en god religiøs sag...
Hvad der sker i Libyen, Syrien etc. er forfærdeligt, men det har jo intet at gøre med denne konflikt.

Men det er 60 år siden, og de palæstinensere det gik ud over dengang er enten døde eller mere end pensionsmodne, og derfor synes jeg det er noget klynk at arve sine bedsteforældres vrede. Selvfølgelig var det jøderne gjorde dengang ikke i orden, men at arve sine forfædres kamp er dybt latterligt, og fortjener ikke mere respekt end jødernes gøren og laden igennem årene.
Ja, selvfølgelig ville det være bedst, hvis man kunne komme videre, men palæstinensernes vrede handler jo ikke kun om FN's beslutning om en tostatsløsning. Det handler i højere grad om, at man - med rette - føler sig uretfærdigt behandlet i forhold til Israels brug af militærmagt, deres ulovlige besættelser og behandling af det palæstinensiske folk i Gaza, der bliver holdt indelukket i noget, der kunne ligne verdens største fængsel.
Logged

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #51: 29 Jul 2014, 23:11 »

Men okay, muslimske menneskeliv har åbenbart ikke den samme værdi for dig, som kristne eller jødiske? Du har et sygt menneskesyn.


Var mere dette jeg hentydede til, det ser jo ik ud til at araberne/muslimerne selv synes deres liv er ret meget værd når de er klar til at slå sig selv ihjel for et godt ord når en religiøs leder siger det
Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #52: 29 Jul 2014, 23:40 »

Spardle kan du finde en kilde hvor på der står at USA har tjent på krigene i mellemøsten? Så vidt jeg ved, havde de et MASSIVT underskud bl.a. pga. deres krige dernede. Hvis du har en kilde, vil jeg gerne læse lidt om den.

Derudover synes jeg at Israel er forfærdelige. Som Korzika, Wester osv. siger. Ingen grund til at gentage det. Hamas er nogle spassere. Men der er ikke andre der går op i Palæstina. Ved ikke hvad jeg skal sige. Forfærdeligt er det.
Logged

Manchester United

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #53: 29 Jul 2014, 23:45 »

Det tragiske i den konflikt er, at det er den palæstinensiske befolkning der betaler prisen... De er jo total prisgivet
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #54: 29 Jul 2014, 23:50 »

Spardle kan du finde en kilde hvor på der står at USA har tjent på krigene i mellemøsten? Så vidt jeg ved, havde de et MASSIVT underskud bl.a. pga. deres krige dernede. Hvis du har en kilde, vil jeg gerne læse lidt om den.

Hvis jeg skrev de tjente på det var det nok fejlformuleret, men de startede krigen, fordi de ville have oliepengene og tjene på det, langtsigtet plan. Nu er de ved at for styr på deres politikere og den vej igennem Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #55: 30 Jul 2014, 00:03 »

Islamister generelt er virkelig ekstreme. Islam hører simpelthen ikke til i et moderne samfund. De går ind for 100 % underkastelse for gud, og total undertrykkelse af kvinderne. Jeg har OPRIGTIGT ondt af de børn, som bliver tvunget ind i Islam. De får indplantet et helt forkert verdenssyn. Jeg kommer aldrig nogensinde til at have det mindste respekt for den tro. I lande som Syrien og Irak bliver kristne fordrevet af islamister - det er skræmmende. Samtidig bliver ISIS kun større og større, og de er værre og mere brutale end Al-Qaeda. Vi skal passe meget på i vesten.  

Lille sidespor.

Børnene i Gaza bliver flittigt opdraget til at hade Israelerne. Måske er det også en af grundende til at samtlige Palæstinensere råber op, og flere ønsker død og ødelæggelse over Israel. Modsat ser man ikke mange fra civilbefolkningen i Israel kæfte om omkring død og ødelæggelse over Palæstina.
Logged

Liverpool F.C

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #56: 30 Jul 2014, 00:05 »

Hvis jeg skrev de tjente på det var det nok fejlformuleret, men de startede krigen, fordi de ville have oliepengene og tjene på det, langtsigtet plan. Nu er de ved at for styr på deres politikere og den vej igennem Peace
Er du muslim?

.....

Citerer lige noget fra den gode Naser Khader fra Facebook:

De fleste medier taler med Hamas talsmænd, Hamas ledere og folk fra den palæstinensiske elite, men den norske avis Verdens Gang (VG), som jeg i øvrigt skriver for ind imellem, har valgt at tale med almindelige palæstinenesere i Gaza. De siger: "DET ER HAMAS SOM DREPER OSS, IKKE ISRAEL"

Jeg har selv været i Gaza flere gange. Gaza består ikke kun af flygtningelejre. Der er også rigmandskvartere og klasseforskel. Det er nemlig i de fattige kvarterer (fx Shajia), at hyklerne fra Hamas har opstillet de raketbatterier, som skyder mod Israel. Derfor falder de israelske bomber der. I rigmandskvartererne, hvor Hamas-lederne (Hania og hans bande) bor i deres flotte villaer, bliver der ikke bombet. Her er meget sikkert. Og den øverste Hamas-leder, Khaled Mashal, bor naturligvis endnu flottere på et 5-stjerne hotel i Qatar - langt væk fra krigen. Men det hører vi ikke så meget om..

Derudover hører dette link også med: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/det-er-hamas-som-dreper-oss-ikke-israel/a/23258643/
« Seneste Redigering: 30 Jul 2014, 00:10 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #57: 30 Jul 2014, 00:10 »

Er du muslim?
Nej? hvad for dig til at tro det?
At jeg ikke er hjernedød? At jeg ikke tror blindt på det de store medier i DK siger? (ligesom du gør)
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #58: 30 Jul 2014, 00:18 »

Nej? hvad for dig til at tro det?
At jeg ikke er hjernedød? At jeg ikke tror blindt på det de store medier i DK siger? (ligesom du gør)
Synes godt dine holdninger kunne bære præg af det. Jeg tager åbenbart helt fejl, og er alt for godtroende, mens du har styr på det hele? Det minder ellers om de fleste Palæstinensers måde at køre debatten på. De har sat deres standpunkt, og uagtet hvad der kommer frem af beviser, så rykker de sig ikke. Det kunne godt virke som om, at du var en af dem. Derudover giver jeg heller ikke meget for din vurdering af 9/11, og den efterfølgende krig. Du mener at det ligeså godt kunne være Bush, som planlagde angrebende på tvillingetårnene. Sjovt nok indrømmede et medlem i Al-Qaeda - tæt på Osama Bin Laden, at han var hjernen bag angrebene. Jeg tror vist den er rimelig sikker, at det var Al-Qaeda der angreb og kaprede de 4 fly. Du kan godt tro noget andet, men at kalde mig naiv osv. giver jeg ikke meget for.
Logged

Liverpool F.C

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #59: 30 Jul 2014, 00:23 »

I er jo begge helt firkanten i den debat og afspejler måske meget godt hvor umuligt det må være dernede, hvor man på begge sider har mister venner og familiemedlemmer... Der er intet sort/hvidt i den sag...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010