home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 594 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Israels angreb på Gaza
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Israels angreb på Gaza  (Læst 20787 gange)
anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #30: 29 Jul 2014, 18:28 »

Netanyahu har absolut ingen intention om at skabe fred, og han er måske mere end nogen anden skyld i konflikten - men lige omkring hvad der sker dernede nu, så synes jeg simpelthen ikke man kan se igennem finger med det Hamas laver. De sælger deres egen befolkning, for at vinde noget empati tilbage, og for at få penge.

Det der sker lige nu er hovedrystende, og Israel's angreb er voldsomme - alt for voldsomme. Når det er sagt, så gør det Hamas godt, og det er præcis det de ønsker. De angriber fra de fattigere dele af Gaza, og forhindrer befolkningen i områderne i at flygte, selvom de har fået en bombetrussel.

Israel advarer før de bomber, så civilbefolkningen har mulighed for at flygte. Det umuliggøre Hamas, og forhindrer dem som sagt i at flygte. Jo flere døde, desto flere penge og mere empati, præcis hvad Hamas ønsker. De giver ikke civilbefolkningen en chance - nuvel - dødstallet ville stadig være højt, men man kunne snildt have undgået en masse civile tab, hvis altså bare Hamas ville lade dem flygte.


Edit: Har i set det Youtube link, jeg linkede til tidligere? https://www.youtube.com/v/KakxXN5Z-XI
« Seneste Redigering: 29 Jul 2014, 21:41 af -KNM- » Logged

Liverpool F.C

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #31: 29 Jul 2014, 18:46 »

Igen... Jeg forsvarer ikke Hamas på nogen som helst måde.. Jeg sætter spørgsmålstegn ved Israels rolle i den konflikt fra start til nu...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #32: 29 Jul 2014, 19:17 »

Har i set det Youtube link, jeg linkede til tidligere? https://www.youtube.com/v/KakxXN5Z-XI

Hvem støtter tossen i klippet?
Nu han er søn af en af Hamases startere, tror du så ikke USA har ham til at ligge på deres "terrorliste", hvis de ikke selv kan bruge ham til noget?

Så han er enten købt af USA, og får sin løn derfra, ellers truer de ham med fængsel.
Alt i alt, forhold dig kildekritisk.

Anders den vestlige propaganda er nok til at få dig ned i støvet, du skrev tidligere om noget med et manipuleret folk, du er bare iblandt de vestlige manipulerede.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #33: 29 Jul 2014, 19:35 »

I blandt de manipulerede? Så vidt jeg har set og læst, så bliver Israel gjort til syndebuk. Jeg mindes ikke at have set i tv, at Hamas forhindrer deres folk i at flygte, fordi de ønsker at de skal dø, så de kan få empati og penge - men det er nu engang hvad der sker. Og jo, Hamas har manipuleret med folkene i Gaza. Folkene i Gaza har åbenbart ikke forstået, at Hamas ikke hjælper dem, når de forhindrer dem i at flygte. De vil have så mange dødsfald som muligt, og befolkningen forstår det ikke. I følge dem, så er det udelukkende Israel's skyld - men nej - Israel advarer inden de bomber, så de civile har en chance for at søge væk. Sjovt nok forhindrer Hamas dem i det - hvorfor? Empati = penge.

Så nej, jeg er ikke blevet manipuleret. Jeg forholder mig til det faktum, at Hamas forhindrer deres befolkning i at flygte. Hvem stemmer på et parti, som er villig til at ofre ens befolkning - for intet? Det gør palæstinenserne - fordi de er blevet manipuleret. Præcis som tyskerne blev manipuleret af Hitler, og som folket i Syrien og Irak er blevet af ISIS (eller er de?). Det samme kan man også sige herhjemme, hvor Socialdemokraterne lovede guld og grønne skove - og så fører de kraftedeme blå politik. De manipulerede med vælgerne, og lovede tomme løfter (præcis som alle de andre partier) - forskellen er bare, at vi har gennemskuet dem, hvorimod Palæstinenserne stadig bilder sig selv ind, at Hamas gør det bedste for dem og deres befolkning.
Logged

Liverpool F.C

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #34: 29 Jul 2014, 19:44 »

Hvis blot Fatah havde magten ville det nok være en del nemmre at arbejde med, de har ik som deres eneste formål at udrydde Israel.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #35: 29 Jul 2014, 19:48 »

Hitler ville udrydde jøderne, og det er præcis det samme Hamas ønsker. Hamas har udtalt offentligt, at deres erklærede mål er at udrydde alle jøder.

Israel kan ingenlunde lade Hamas færde frit rundt, det ville være det rene selvmord. En så ekstremistisk terrorgruppe - så snart de får muligheden, så slår de så mange jøder ihjel de kan. Præcis som Hitler gjorde i sin tid.

Vi kan nok godt hurtigt blive enige om, at udrydde et folkefærd ikke må finde sted, men jeg mener ikke at det beretter Israel til at gøre som det passer dem. Det internationale samfund skal nok sørge for at Hamas holdes i (meget) kort snor, ligesom Israel har USA og Europa bag sig, hvis der endelig skulle ske noget, fint eksemperserlet ved at ingen af dem har grebet ind endnu.

Det skyldtes nok også alle de penge, der er i krig. De rige bliver jo ikke rigere af at de amerikanske og europæiske soldater er taget hjem fra Mellemøsten.

Men historien viser vel egentlig at Israel slår flere ihjel end Hamas eller? Det er så tåbeligt at kalde nogen for terrorister når man dræber langt over det dobbelte?
 

Vesten lever vel stadig efter Bush' retorik om, at hvis man er imod dem, er man terrorist. Tunge
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #36: 29 Jul 2014, 20:13 »

I blandt de manipulerede? Så vidt jeg har set og læst, så bliver Israel gjort til syndebuk. Jeg mindes ikke at have set i tv, at Hamas forhindrer deres folk i at flygte, fordi de ønsker at de skal dø, så de kan få empati og penge - men det er nu engang hvad der sker. Og jo, Hamas har manipuleret med folkene i Gaza. Folkene i Gaza har åbenbart ikke forstået, at Hamas ikke hjælper dem, når de forhindrer dem i at flygte. De vil have så mange dødsfald som muligt, og befolkningen forstår det ikke. I følge dem, så er det udelukkende Israel's skyld - men nej - Israel advarer inden de bomber, så de civile har en chance for at søge væk. Sjovt nok forhindrer Hamas dem i det - hvorfor? Empati = penge.

Så nej, jeg er ikke blevet manipuleret. Jeg forholder mig til det faktum, at Hamas forhindrer deres befolkning i at flygte. Hvem stemmer på et parti, som er villig til at ofre ens befolkning - for intet? Det gør palæstinenserne - fordi de er blevet manipuleret. Præcis som tyskerne blev manipuleret af Hitler, og som folket i Syrien og Irak er blevet af ISIS (eller er de?). Det samme kan man også sige herhjemme, hvor Socialdemokraterne lovede guld og grønne skove - og så fører de kraftedeme blå politik. De manipulerede med vælgerne, og lovede tomme løfter (præcis som alle de andre partier) - forskellen er bare, at vi har gennemskuet dem, hvorimod Palæstinenserne stadig bilder sig selv ind, at Hamas gør det bedste for dem og deres befolkning.

Nu rammer du mange ting her, grunden til at Social Demokraterne har ført "blå finanspolitik" er:
1. Vi har et kæmpe overskud på betalingsbalancen og vil ikke have en KÆMPE bøde af EU.
2. Vi er/var på vej udad en økonomisk krise, hvortil der er brug for at komme penge ud i samfundet, før de kan blive brugt igen.
Så dit eksempel der kommer ingen vejne.

Fatter ikke du tror på ALT du hører af vestlig propaganda, du er sikkert også 100% sikker på at Al-Qaeda/Taliban stod bag 9/11?
Hvor der er ligeså stor sandsynlighed for at det var Bush der stod bag det, bare for at have en årsag til at gå ind i et land/område hvor der formentlig er masser af olie. Den eneste grund til USA, har været i krig i mellemøsten, er fordi de vil have fingre i olie. Da de har set det som en mulighed for at få lidt styr på deres enorme stats underskud, de efterhånden har opgivet at få gjort noget ved.

Og hvordan ved du at Hamas forhindrer dem i det? Og kan du være sikker på at Israel også gør som de siger?
Du skal tænke på at palæstinenserne ikke har mange penge, og heller ikke de bedste radio- og tv-forbindelser, og det er jo ikke sikkert at Israel kommer ind på Palæstinensisk statsradio, eller siger det i god nok tid. Man  kan jo godt sige det 5 minutter før man gør det, hvortil der ikke er store chancer for at gøre noget. Eller at folk måske ikke vil lade deres dyr dø, og familiefotos af bedstemor der døde sidste år brænde op.

Du skal tænke på Israel gør hvad de kan, for at sørge for at den civile palæstinenser, ikke har adgang til nogle ordentlige produkter, da de styrer deres grænser fuldstændig.

Forhold dig altid kritisk, og også kildekritisk til det du ser/læser.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #37: 29 Jul 2014, 20:22 »

http://blogs.bt.dk/verdenifoelgekhader/2014/07/25/hamas-er-en-kynisk-terrororganisation/ læs dette indlæg af Khader, den mand burde man måske lytte lidt mere til (så længe det ik kommer til dansk økonomi Opstemt)
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #38: 29 Jul 2014, 20:57 »

Så vidt jeg har set og læst, så bliver Israel gjort til syndebuk.

Det er vel også okay, når de besætter et andet land og tilmed har den frækhed, at bruge det lands børn som skjold, når de gør modstand?
http://www.denfri.dk/2014/07/sig-hamas-en-gang-til/

Edit:
http://www.denfri.dk/2014/07/gaza-mediernes-doed/
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #39: 29 Jul 2014, 21:10 »

Det er vel også okay, når de besætter et andet land og tilmed har den frækhed, at bruge det lands børn som skjold, når de gør modstand?
http://www.denfri.dk/2014/07/sig-hamas-en-gang-til/

Edit:
http://www.denfri.dk/2014/07/gaza-mediernes-doed/

Bortset fra at det palæstinensiske område aldrig har været et selvstændigt land
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #40: 29 Jul 2014, 21:32 »

Bortset fra at det palæstinensiske område aldrig har været et selvstændigt land

Derfor er det stadigvæk decideret usmageligt, det Israel har gang i.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #41: 29 Jul 2014, 21:37 »

Denne tråd udviklede sig hurtigt.

Jeg henter lige mine popcorn.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #42: 29 Jul 2014, 21:56 »

Den her dokumentar er pt lige overstået på DR2: http://politiken.dk/kultur/filmogtv/tvanmeldelser/ECE2352571/dokumentar-viser-israels-groteske-legitimering-af-besaettelsen/

Virkelig interessant. Det er lidt af en eye-opener da kilderne selv er dommerne fra den tid. Og de andre kilder er seriøse også.
Logged

Naustratze
Gæst
 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #43: 29 Jul 2014, 22:20 »

Som Lennon så smukt sagde: Imagine no religion.
Erkender blankt at jeg ikke kan respektere folk der lever efter Sharia-love. Det er som om hele den muslimske Verden lever i middelalderen på det punkt, selvom de har alle muligheder for at udvikle sig. Så det skal da ikke være nogen hemmelighed at jeg ikke på nogen tidspunkter ville holde med et islamistisk land i en konflikt, slet ikke med en terrororganisation i ledelsen.
Logged

Korzika
Gæst
 
Sv: Israels angreb på Gaza
« Svar #44: 29 Jul 2014, 22:28 »

@Anders100

Din beskyldning om, at Hamas bruger palæstinensere som menneskeskjolde er udokumenteret (se fx: http://www.newstatesman.com/world-affairs/2014/07/jeremy-bowens-gaza-notebook-i-saw-no-evidence-hamas-using-palestinians-human), og er propaganda, der er et produkt af IDFs-spinmaskine, der kører på højtryk i øjeblikket. At Israel så har gjort det før, er en anden ting. (http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/idf-soldiers-convicted-of-using-11-year-old-as-human-shield-in-gaza-1.316867)  

Og hvor er det helt præcist, at palæstinenserne skal flygte hen? Det er lidt mærkeligt, at du siger Hamas forhindrer det palæstinensiske folk at flygte. Palæstinenserne kan jo ikke flygte nogle steder hen. Ikke når FN-skoler, hospitaler og palæstinensiske hjem bliver bombet.

Men hvad der sker i øjeblikket er en massakre, og det er tydeligt, at Israel ikke gør nok for at forhindre civile tab. Noget tyder i den forbindelse også på, at Israel har begået krigsforbrydelser.

Man skal naturligvis også fordømme Hamas, men Israel er ikke meget bedre selv, og kunne have gjort væsentligt mere for at undgå denne konflikt. De kunne eksempelvis starte med at følge international love, behandle det palæstinensiske folk humant og stoppe deres ulovlige besættelser. 


« Seneste Redigering: 29 Jul 2014, 22:40 af Korzika » Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010