home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23457
  0 Brugere, 1013 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kwf96636@inohm...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #8 La Viola
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: #8 La Viola  (Læst 6779 gange)
Benjamiin
Førsteholdsspiller

#8 La Viola
« : 27 Dec 2008, 13:22 »

15. juli 2008 - Cesare stopper, ny er ankommet

Efter konkursen i 2002 har Cesare Prandelli formået at komme op i toppen af italiensk fodbold. Efter 3 år hos Fiorentina bekræftede Cesare Prandelli, at han stopper som træner. "Jeg er stolt af det, jeg har formået at opnå med Fiorentina. Det har været en udfordring, men jeg stopper, mens legen er god. Jeg er sikker på, at Fiorentina vil skaffe nogle flotte resultater med den nye træner. Jeg er ikke interesseret i nogle andre trænerjobs, og hvis jeg skulle fortsætte, ville det være i Fiorentina" udtalte Cesare Prandelli.
Formanden for Fiorentina, Andrea Della Valle, udtalte følgende: "Cesare har virkelig gjort et flot arbejde hos os, og vi takker ham for det, men hvis Cesare har lavet en beslutning om, at han gerne vil stoppe, så respektere vi det. Jeg kan kun ønske ham held og lykke"

Den samme dag kl. 19:30 holdte Fiorentina pressemøde. De skulle præsentere deres nye træner. Rygterne svirrede rundt i Firenze og resten af Italien. Var det Frank Rijkaard? Sven-Göran Eriksson? Claudio Ranieri?

Klokken var 19:30, og alle i pressemødet sad spændte. Først trådte Andrea Della Valle ind, efterfølgende af assistenttræner Gabriele Pin. Nu var tiden kommet. Ind trådte den nye træner for Fiorentina, det var Gabriel Batistuta! Batigol! Batistuta er nok Fiorentinas største legende! Batistuta har spillet 269, og scoret 168 gange for Fiorentina. I hele sin karriere har han spillet 441 kampe, og scoret 254 mål. Batistuta udtalte: "Det er en drøm for mig, jeg er ikke en erfaren træner, men jeg er loyal og lilla i hele mit hjerte. Jeg glæder mig til at komme igang, og så må vi håbe, at det bliver vellykket ophold"

Spilinformation:
Patch 9.2.0
Database: Stor
Valgte ligaer: Italien (2) - England (2) - Danmark (1) - Spanien (1) - Frankrig (1)

« Seneste Redigering: 12 Jan 2009, 22:26 af Benjamiin » Logged

Benjamiin
Førsteholdsspiller

Sv: #1 La Viola
« Svar #1: 27 Dec 2008, 13:22 »

Sæson 08/09 - Fiorentina:

Tranfers 08/09:
>> IND
Davide Santon

<< UD
Ingen.

« Seneste Redigering: 04 Jan 2009, 18:43 af Benjamiin » Logged

kie
Landsholdsspiller

Sv: #1 La Viola
« Svar #2: 27 Dec 2008, 13:31 »

Dejligt klub valg..

Du skriver godt, også med Batistuta tilbage i klubben..

Det kan ikke gå galt!! Smiley

Benjamiin
Førsteholdsspiller

Sv: #2 La Viola
« Svar #3: 27 Dec 2008, 15:04 »

11. august 2008 - Venskabskampe - Tranfers

Præsæsonen er igang, og Batistuta havde planlagt en tur til Holland. Både for at se sine spillere an, men også for at give et godt indtryk hos dem personligt. Montolivo og Kuzmanovic måtte melde afbud, pga. U/23 kampe.

Batistuta havde planlagt 5 venskabskampe.
Den første modstander blev FC Den Bosch. Fiorentina kørte dem ned med en sikker 6-0 sejr.
Så kørte bussen videre til Veendam, hvor klubben BV Veendam holder til. Fiorentina fik en 3-0 sejr hjem.
Fiorentina spillerne virkede selvsikre - måske lidt for selvsikre - da Fiorentina "kun" snuppede en 2-0 sejr over Willem II.
Så var turen kommet til RBC. Mutu nettede hele fire gange, og Fiorentina kunne gå hjem med slutresultatet på 6-0. Den sidste modstander var NAC Breda. De virkede som det stærkeste hold ud af de fem, men det lod Fiorentina ikke ryste sig af, de kunne nemlig tage en 4-1 sejr hjem.

Efter turen skulle der kigges på spillere. Batistuta havde fået en godt indtryk af spillerne, og mente ikke der skulle være brug for store forstærkninger. Batistuta fik dog handlet en enkelt spiller til klubben. Navnet var Davide Santon. Han blev hentet for omkring 25 mill. danske kroner. Davide Santon er et stort talent, og Batistuta mener, at han vil blive en af Italiens store stjerner inden for de næste 3 år. Batistuta har allerede udtalt, at der ikke falder flere handler på plads.

FC Den Bosch 6-0 | BV Veendam 3-0 | Willem II 2-0 | RBC 6-0 | NAC Breda 4-1

« Seneste Redigering: 04 Jan 2009, 12:18 af Benjamiin » Logged

FM2008
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 28 Dec 2008, 14:43 »

God start.. Præsis og kort. Men håber at når ligaen begynder at du så give et lidt mere detalijeret kampreferat..

Godt arbejde Benjamiin, og god grafik Opstemt

Benjamiin
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 28 Dec 2008, 14:58 »

Tak til både Kie og FM2008. Men ja, i næste update kommer det meget mere detaljeret Smiley

FM2008
Reserveholdsspiller

« Svar #6: 28 Dec 2008, 15:00 »

Godt at høre Opstemt

Benjamiin
Førsteholdsspiller

Sv: #3 La Viola
« Svar #7: 28 Dec 2008, 17:08 »

29. august 2008 - Champions League

Lodtrækningen til Champions League Kval.3 var lavet, og Fiorentina skulle møde Atlético Madrid. Batitusta kunne se en svær kamp i møde, da Atlético Madrid havde stjerner som Sergio Agüero, Maxi Rodríguez, Luis García og Simão. Den første kamp blev spillet d. 13/8 hjemme på Stadio Artemio Franchi. Den efterfølgede kamp vil blive spillet på Vicente Calderón d. 27/8.
Det var d. 13/8, og 33738 tilskuere var mødt op på Stadio Artemio Franchi. Kampen startede stille og roligt, men i 1. halvlegs tillægstid lavede Simão en fejl ved en dødbold, så Fiorentina anføreren Dario Dainelli kunne prikke den ind til 1-0. La Viola fansene var tilfredse med 1. halvleg. I det 66. minut lykkedes det dog boksspilleren Diego Forlan at lave et flot skud, ind bag Sebastian Frey, 1-1. Så sker der noget uventet. Diego Forlan sender Atlético Madrid på vinderkurs, da han skyder bolden i mål i det 96. minut! Fiorentina er bagud 2-1 i overtiden. Fiorentina giver bolden op, spiller den til Juan Vargas. Juan Vargas losser bolden op til angriberne, og lige pludselig dukker Mutu frem i feltet, han putter bolden ind efter 97. minutter! Fansene går amok! Atlético Madrids forsvar var knap nok færdige med juble. 2-2 blev det endelig resultat i første kamp. Sensationelt.

Fansene var mødt op på Vicente Calderón. Det var d. 27/8, og Atlético Madrid tog hjemme imod Fiorentina. Atlético starter godt ud, da den erfarne back Mariano Pernía scorer på frispark. Håbet gik dog ikke ud for Fiorentina, da Adrian Mutu scorer på et kraftfuld skud et kvarter senere. 1-1 efter 1.halvleg. Batistuta fik kaldt spillerne sammen. Det var nu, de skulle vise hvem de var! Fiorentina tog hans ord til sig, og spillede fantastisk i 2. halvleg. Adrian Mutu var igen i spil, og han kunne i det 80. minut, scorer et placeret skud uden om Grégory Coupet. Kampen endte 2-1, og Fiorentina var klar til gruppespillet i Champions League.

Alle kval. kampene var spillet, så der var lodtrækning til grupperne. Fiorentina kom i en forholdvis svær gruppe. De skulle møde engelske Manchester United, portugisiske Sporting CP og til slut franske Olympique de Marseille. Manchester United vandt sidste sæsons udgave af Champions League, så Fiorentina havde en svær modstander i møde.

Champions League - Gruppe F
Manchester United
Sporting CP
Olympique de Marseille
Fiorentina

Atletico Madrid 2-2 | Atletico Madrid 2-1
« Seneste Redigering: 04 Jan 2009, 12:18 af Benjamiin » Logged

FM2008
Reserveholdsspiller

« Svar #8: 28 Dec 2008, 17:43 »

Super skrevet, og god enkel stil.. Fedt der kommer så mange updates.. Du må havde jublet pænt meget da Adrian Mutu scorede i 97. mint.. Jeg følger helt sikkert stadig med..

FM2008

kie
Landsholdsspiller

« Svar #9: 28 Dec 2008, 18:30 »

Det er godt skrevet og billederne er jo baer Perfekte!!

Det var da noget af en kamp, den første kamp du spillede mod Atletico Madrid..

Jeg tror godt at du kan komme vider fra Gruppen!!

Held og lykke!! Smiley

Benjamiin
Førsteholdsspiller

« Svar #10: 28 Dec 2008, 18:58 »

Super skrevet, og god enkel stil.. Fedt der kommer så mange updates.. Du må havde jublet pænt meget da Adrian Mutu scorede i 97. mint.. Jeg følger helt sikkert stadig med..

FM2008

Det er godt skrevet og billederne er jo baer Perfekte!!

Det var da noget af en kamp, den første kamp du spillede mod Atletico Madrid..

Jeg tror godt at du kan komme vider fra Gruppen!!

Held og lykke!! Smiley

Mange tak  Thumbs Up Thumbs Up

JimmyGP
Manager

« Svar #11: 30 Dec 2008, 01:27 »

En rigtig flot blog, der både er godt skrevet og flot sat op.. Den er også rigtig flot grafisk og jeg glæder mig meget til at høre mere fra dig..

Det er noget af en gruppe du har fået dig og med med så hård kamp om anden pladsen bliver det utroligt svært.. jeg håber du kan snige dig videre til 16/1-finalerne sammen med Manchester United skarpt forfulgt af Marseille og Sporting.. KIU Thumbs Up

- Veni, vidi, vici -

kie
Landsholdsspiller

« Svar #12: 30 Dec 2008, 18:38 »

Hvornår kommer der en updates??

Syntes det er en kanon blog du har igang i... Smiley

Benjamiin
Førsteholdsspiller

« Svar #13: 30 Dec 2008, 21:10 »

En rigtig flot blog, der både er godt skrevet og flot sat op.. Den er også rigtig flot grafisk og jeg glæder mig meget til at høre mere fra dig..

Det er noget af en gruppe du har fået dig og med med så hård kamp om anden pladsen bliver det utroligt svært.. jeg håber du kan snige dig videre til 16/1-finalerne sammen med Manchester United skarpt forfulgt af Marseille og Sporting.. KIU Thumbs Up

Mange tak  Wink Håber også på den 2. plads Smiley

Hvornår kommer der en updates??

Syntes det er en kanon blog du har igang i... Smiley

Er lige færdig med updaten, så den bliver smækket op lige om lidt  Smiley
« Seneste Redigering: 30 Dec 2008, 21:53 af Benjamiin » Logged

Benjamiin
Førsteholdsspiller

Sv: #4 La Viola
« Svar #14: 30 Dec 2008, 21:13 »

25. september 2008 - Uafgjort mod giganterne

Serie A var skudt igang, og Fiorentina startede ud med selveste Inter. Hele 47321 fans var mødt op på Stadio Artemio Franchi.

Inter lagde godt ud, da Serbien anfører Dejan Stankovic sikrede Inter føringen, med et kraftfuldt skud, i det 24. minut. I det 41. minut fik Dario Dainelli reduceret, med et hovedstød, fra et hjørnespark. Holdene kunne gå til halvleg til 1-1. Inter pressede på i 2. halvleg, og kom frem til de fleste chancer, men fik aldrig bolden bag Frey. Fiorentina kunne ånde lettet op, og sikre deres 1-1. Fansene virkede tilfredse, og det samme var Batistuta.

2 uger efter kunne Fiorentina spillerne træde ind på Stadio Marc'Antonio Bentegodis græs. Idag skulle de møde bundholdet Chievo. Batistuta ville ikke være tilfreds med mindre end 3 point. Dommeren fløjtede kampen igang, og godt efter 4 minutter stod Gilardino på spil. Han headede den ind til 1-0. Gilardino var i hopla, og han kunne efter 19 minutter også putte den ind til 2-0 med et placeret skud. Dario Dainelli kunne heade den ind til 3-0 i det 25. minut. Fiorentina pressede mere på, men kunne gå til halvleg med 3-0. Fiorentina gik lidt mere defensivt for at sikre de 3 point. 2. halvleg var kedelig, og de eneste det bød på, var et mål fra Sergio Pellissier. 3-1 endte kampen. Batistuta var tilfreds.

Fiorentinas første kamp i Champions Leauge gruppespillet var imod selveste Manchester United. Kampen blev spillet hjemme på Stadio Artemio Franchi. Stadion var proppet med 47313 tilskuere under støvregnen.

Manchester United havde overtaget, og pressede hurtigt Fiorentina. Manchester United kom frem til mange chancer, men Frey reddede mange af skuddene. Fiorentina fik holdt nullet til 1. halvleg. I 2. halvleg gik Manchester United hurtigt igang, og prøvede desperat at skabe chancer. De kom frem til rigtig mange chancer, men Frey fik reddet alle deres bolde. Kampen endte 0-0, og Batitstuta var begejstret. Frey blev Man of The Match. En uheldig dag for Manchester United.
Manchester United havde 20 skud, 12 indenfor målrammen, og 8 forbi målet. Fiorentina havde 3 skud, 1 indenfor målrammen, og 2 forbi målet. Manchester United havde 59% i besiddelse.

4 dage efter kampen ventede Catania hjemme. Kampen startede stille og roligt, men fløjspilleren Vargas sendte Fiorentina foran 1-0 efter 41 minutter. 2. halvleg startede dårligt, og Catania reducerede til 1-1 i det 66. minut. Fiorentina tog sig sammen, og pressede Catania. De fik først mål ud af det i det 89. minut, da Gilardino dukker op, og sætter bolden bag Bizzarri. Fansene af Fiorentina troede måske deres hold ville være tilfreds med det afgørende mål, men scoringen fortsatte. I overtiden fik Montolivo bolden og skød et placeret skud til 3-1. Det blev det afgørende mål på Stadio Artemio Franchi.

Fiorentina tog ude imod Siena 3 dage efter. Det viste sig ikke at være en svær kamp, da Mutu startede med at score til 1-0 efter 36 minutter. Gilardino fordoblede føringen i det 45. minut på et hovedstød. 2. halvleg startede Siena ud, og Kharja scorede til 1-2. Det gav et lille håb til Siena, men Vargas skød bolden ind i det 89. minut. Som om det ikke var nok, så fik Gilardino sikrede sig endnu et mål, da han scorer på et kanonskud i overtiden. 4-1 blev det endelige resultat.

1. Fiorentina 10
2. Inter 10
3. Juventus 10
4. AC Milan 9
5. Genoa 9

1/4. Olympique de Marseille 1
1/4. Sporting CP 1
1/4. Man Utd 1
1/4. Fiorentina 1

Inter 1-1 | Chievo 3-1 | Man Utd 0-0 | Catania 3-1 | Siena 4-1

« Seneste Redigering: 04 Jan 2009, 12:19 af Benjamiin » Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010