Da jeg desværre fik min FC Volendam gemning slettet på en eller anden måde, har jeg valgt at starte op i en liga der er lidt anderledes en de andre. USA Major league soccer er en liga med meget fremtid i. Økonomi betyder ikke det helt store da man for det meste bytter sig frem til spillerne i USA. Det eneste tidspunkt man så skal have en god økonomi er hvis man vil købe nogle spillere ude for landets grænser.
Jeg har valgt at starte op med D.C United som må siges at være et af de bedste hold der over. de har allerede en del titler bag sig, og pokal turneringen. Mit mål er selvfølgelig det samme, men jeg vil skabe et hold som skal dække over fleste amerikanere, og ikke så mange udlændinge. Her er lidt info!
Liga: Major League
Stadion: RFK Stadium, Washington D.C.
Stadionkapacitet: 56.500 kun siddepladser
Træningsfaciliteter: Gode
Kontinental kval.: Nordamerikanske Mestres Turnering.
Også ganske kort lidt om finansen/ økonomien:-)
Balance: £350.388 (3,78 mio. DKK)
budget: £114.215 (1,23 mio. DKK)
Procent af salg: 100 %
Sponsoraftale(r): £170K (1,84 mio. DKK) 3-årige
Lån: ()
Lønbudget: £6.500.000 (70 mio. DKK)
Lønforbrug: £1.164.020 (12,57 mio. DKK)
Som sagt økonomien spiller ingen rolle næsten- og da holdet er langt under i lønbudgettet så er der egentlig ikke så meget at frygte der. Det er et meget ungt hold pga. ligaen blev startet i 1996. Nå her kommet lidt om truppen.
TruppenTroy Perkins USA 23 år GK: En stabil reserve keeper til Rimando
Nick Rimando USA 26 år GK: Førteholdets fortrukne keeper
Bobby Boswell USA 22 år SW,FC: En dygtig forsvarsspiller på dette neveau.
Facundo Erpen ARG 22 år SW,FC: Starter inde på FC pladsen. God og stabil.
Bryan Namoff USA 26 år FHVC: En udemærket spiller.
Brandon Prideaux USA 28 år FHVC
David Stokes USA 23 år FHC: Hovedstøds stærk person.
Brian Carroll USA 23 år FVC,DM, MH: En herre der kan spille det hele. Og har en god fremtid foran sig!.
John Wilson USA 27 år F/MV: no info
Ben Olsen USA 28 år DM: Starter helt klart inde. Tekniks god spiller.
Clyde Simms USA 22 år DM, MHC: God reserve. Kan sagtens dog også starte inde.
Dema Kovelenko USA 27 år MHC: nopes
Joshua Gros USA 23 år OMHV: Starter også inde. God til spilfordeling
Christian Gomes ARG 30 år OMHVC, AC: Dygtig angriber- og en spiller med masser af erfaring. Starter på midten.
Freddy Adu USA 16 år OM,VC, AC: Et af verdens største talenter. Starter oppe foran.
Jaime Moreno BOLIVIA 31 år AC: Starter oppe foran med Adu. De udgør måske ligaens farligeste angreb:)
Alecko Eskandarian USA 22 år AC,BO: Her er fremtidens nye angriber med Adu- når Moreno trækker sig tilbage.
Lucio Filomeno ARG 25 år Bo, AC: En god solid angriber. Perfekt reserve, lejes måske ud.
Jamil Walker USA 24 år BO: En spiller med fremtiden foran sig. Kan være kandidat til at starte inde også.
Dette var første holds truppen. D.C United sidder også med en del unge og talentfulde reserver. Men dem vælger jeg at hoppe over.
Ny Manager Til D.C United!
Det var en meget glad og stolt klub formand der idag d.1 juli 2005 kunne byde klubbens nye manager frem for pressen. Men som en overraskelse for alle var det en meget ung og ukendt dansker der havde taget det varme sæde. Her er lidt hvad vi fik ud af manageren på pressedagen.
"Jeg tror at et hold som D.C United har tilstækkeligt bredde til at kunne klare sig i toppen i MLS. Holdet sidder på flere store talenter som Freddy Adu blandt andet. For at tale om mine forventninger til denne sæson, så vil jeg meget gerne gøre et godt og solidt resultat i den bedre ende. Pokalen vil vi også forsøge at vinde.
Jeg kan umiddelbart ikke lige se hvilke spillere vi skal hente ind pt. Men jeg skulle ikke kunne sige hvis der kom 1-2 nye spillere. Jeg tror dog ikke at nogle forlader truppen pt.Håber i kommer til at nyde min nye blog:-).
Hvis noget skal laves om så skriv endelig. Eller har i nogle gode tips ang. DC United- så værsgo:)