home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 744 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  (Lukket) I valgte holdet - Corinthians!
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: (Lukket) I valgte holdet - Corinthians!  (Læst 13162 gange)
Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I vælger holdet - Corinthians
« Svar #30: 09 Dec 2008, 01:23 »


Der er indkaldt til pressemøde i Corinthians lokaler.


Præsentationen:
Der har været rygter om at det ledige trænersæde i Corinthians bliver overtaget af en udlænding, dog ved pressen endnu ikke af hvem, men det rygtes at det er en manager med et vist renommè.

Jeg, Mads Loft, ankom tidlig om morgenen i Sao Paulo's lufthavn, hvor han blev modtaget af Corinthians' bestyrelsesformand Andrés Sanchez, hvilket er ganske uortodoks, men hele forløbet op til ansættelsen har været ganske usædvanlig.
Det hele startede med at jeg var på inspirationstur med, nogle andre trænere, i samarbejde med DBU til Brasilien, hvor man rejste rundt omkring i landet og oplevede denne ekstremt specielle fodboldkultur. En af de besøgte klubber var Corinthians, her blev vi tilbudt at en kunne lave et udkast til en træningssession, hvor man derefter med Sidnei Lobo, som er assisterende træner i klubben, rettede det til. Jeg var DEN heldige udvalgte og træningssessionen var en enorm succes, hvilket bragte mig megen ros og etablerede venskabet med Sidnei Lobo. Denne oplevelse rigere drog jeg hjem til Danmark og holdte kontakten per mail med Sidnei Lobo, hvor jeg fulgte med i klubbens resultater og de var ganske udemærkede. Deres manager Mano Menezez blev fyret på trods af en øjeblikkelig 1. plads i ligaen, men hans anstrengte forhold til spillere, stab og klubbens ledelse kostede ham alligevel jobbet og overlod min ven Sidnei Lobo som midlertidig manager. De høje folk i Corinthians ledte nu indædt efter en træner med god mandskabsbehandling og lederevner, udfra disse kriterier blev der lavet en liste over potentielle trænere hvor jeg ikke ligefrem var på. Men under en forretningsmiddag mellem Sidnei Lobo og Andrés Sanchez, smed Sidnei Lobo henkastet en kommentar om den her dansker der lynhurtig stablede en træningssession sammen og næsten overtog en træningen, dog var et kun 2 timer det drejede sig om, men det vakte formandens interesse. Siden hen blev forbindelsen etableret og efter nogle succesfulde videokonferencer, kom tilbudet på bordet, en tre-årig kontrakt, et sted og bo og til at starte med sørgede klubben for et køretøj.

En mulighed jeg ikke kunne takke nej til, og nu er jeg på vej ind i klubbens lokaler, hvor man ser historien der er i klubben på væggene. Sport Club Corinthians Paulista, som klubbens fulde navn er, blev grundlagt i 1910 af en gruppe arbejdere - primært af portugisisk, italiensk og spansk afstamning - i håb om at skabe en populær klub i byen São Paulo og at spille mod eliteklubberne i Brasilien, der allerede eksisterede. De er oprindeligt opkaldt efter den legendariske engelske amatør klub Corinthian FC. Corinthians fans er almindeligt kendt som "Fiel", som er portugisisk for "tro" eller "loyale", som også kan ses ved at der er registreret 24 mio. fans. Klubben har også haft store stjerner på holdet gennem årene, folk som Sócrates, Vampeta og Dida er dem som stolt har ført traditionerne videre i klubben.
Over de mange år har der udviklet sig et had mellem Palmerias og Corinthians, selvom også Sao Paulo og Santos er store rivaler. Men grundet klubbens nedrykning sidste sæson kommer de møder ikke til at finde sted foreløbig, og nedrykningen var en katastrofe for klubben som så sent som 2005 vandt mesterskabet i den bedste brasilienske række.

Ind træder jeg i presselokalet og kameraerne begynder at blinke, det hele minder pludseligt mere om et tordenvejr end et reelt pressemøde. Andrés Sanchez og jeg sætter os til rette, han begynder at snakke, men kan kun forstå ganske få dele af det han siger, men der er en masse som jeg ikke rigtig forstår, jeg regner dog med at han præsenterer mig og sætter dem ind i hvorfor de egenligt endte med at vælge lige netop mig, en for dem helt ukendt manager og selv i Danmark, kender man mig kun hvis man interesserer sig for Danmarksserien. Han giver dem mulighed for at stille mig nogle spørgsmål, efter han er blevet forhørt. Selvom jeg ikke helt for fat i hvilke aviser de er fra og på gebrokkent engelsk klarer journalisterne sig skuffede igennem nogle stykker:

"Hvordan ser du på muligheden for at stå i spidsen for et hold som Corinthians?"
--- "Det er en drøm der bliver virkelig, det er fantastisk at få sådan en mulighed."

"Du har taget jobbet i Corinthians uden at kunne et ord portugisisk, dette vil helt sikkert få en negativ effekt end til du lærer sproget?"
--- "Nej, overhovedet ikke. Jeg kan engelsk og havde fransk igennem gymnasiet så helt fortabt er jeg ikke, men ellers vil Sidnei Lobo sige det for mig, indtil jeg selv har lært portugisisk."

"Tror du i kan rykke op efter den forfærdelige sæson sidste år?"
--- "Ja, helt sikkert, alt andet vil være en fiasko!"

"Hvad er din taktiske tilgang til spillet?"
--- "Jeg ser den offensive del af spillet som det vigtigste, bare man scorer et mål mere af de andre."

"Hvordan vil du håndtere spillerne i din trup?"
--- "Jeg regner med at være stærkt involveret i alle spillerne, jeg har allerede arrangeret en middag med dem og deres familier i morgen aften."

"Nye managerer bringer store omvæltninger, hvad vil du gøre?"
--- "Jeg vil give alle en fair chance, men de skal også gribe den når de får den!"

"Hvordan vil du agerer på transfermarkedet?"
--- "Jeg vil først og fremmest se min trup an, men vil generelt gå efter yngre spillere og en gang i mellem supplerer jeg med en mere erfaren."

Men det var de sidste spørgsmål og jeg skal straks herefter se hotelværelset, der for en stund vil være min bolig. Fremover skal træningen forberedes og der skal ses et par kampe, der vil måske dukke en mulig signing op.

« Seneste Redigering: 11 Dec 2008, 01:46 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #31: 09 Dec 2008, 17:50 »




Den første tid!!!

Starten:
Jeg har nu været lidt tid i klubben og fundet mig til rette, set spillerne an og allerede dagen efter jeg blev ansat var den første kamp en realitet. Kunne ikke gøre det store ved spillertruppen og lærer dem og deres familier på en hyggelig familiemiddag efter kampen, hele formiddagen op til kampen har Sidnei Lobo og jeg brugt på at indrage spillerne i mit system, da de tidligere havde spillet en 5-3-2 under Mano Menezez. Jeg spiller en 4-4-2 med meget offensive backs og højt pres, en filosofi de brasilienske spillere nok ikke er ked af, men det kræver de spiller yderst disciplineret og der er et muligt problem, da det generelt ikke er deres stærke side!
Første kamp og uden det store kendskab til spillerne endnu, så jeg lyttede meget til Sidnei Lobo. Første kamp var på hjemmebane mod Avaí, hvilket resulteret i en 2-0 sejr til stor glæde for de 18.821 fremmødte tilskuere. Kampen i sig selv var en stor succes, da forsvaret var kompakt og kun tilladte 3 skud mod mål og af dem var kun èt til lidt besvær for målmand Felipe, men som det fremgår af resultatet klarede han den.

Efter nu fire kampe er jeg stadig ubesejret og det ser ud til at defensiven er den afgørende faktor, hvilket en målscore der hedder 9-0 vidner om. Hvor sejren på 3-0 over Vila Nova (OG), der på daværende tidspunkt lå nummer 3 og sejren mod America (RN) på 1-0, der i øjeblikket besidder 2.-pladsen var yderst tilfredsstillende.

Stille og roligt har jeg vurderet truppen, staben, fundet mine startende eleve, fundet de svage punkter, hvor de første reaktioner på dette allerede er kommet. Det har resulteret i nogle ændringer i form af afgange og ankomster.


Stab:

Staben har jeg været ganske tilfredse med, men der har været nogle som har ændret deres rolle og så jeg blev nød til at lade Daniel Martine Filho opsige, da der ikke var plads til ham i trænerstaben.

Ind er kommet to talentspejdere, da jeg i erkendelse af min ikke eksisterende viden om det sydamerikanske marked blev nød til at få den på en anden måde. Her skal den meget respekteret Gilmar Rinaldi, der som spiller havde sine græsgange i Flamengo, Internacional, mine rivaler Sao Paulo og i de sidste aktive år den japanske klub Sakai FC, stå for den nye scouting-afdeling. Derudover er Dinei også ankommet til stor glæde for fansene, der som en tidligere profil i klubben over to omgange skal hjælpe Gilmar Rinaldi.

Spillere:

Først skulle de uønskede elementer ud og her var den 31-årige uruguaynske angriber Albert Acosta i blandt dem, han VAR klubbens bedst betalte spiller, skadet i 5-6 seks måneder og med et kontrakt udløb indenfor et halvt år. Han var ikke interesseret i en forlængelse med mindre løn og efter en snak på mit kontor hvor min ærlige mening og tanken om en gensidig ophævelse af kontrakten kom frem, forlod han chokeret og vredt lokalet. Men hans afslag kunne ikke bruges, så istedet endte han med at få sparket med den tilhørende kompensation.
En anden spiller der forlod klubben var 30-årige Carlos Alberto, han var  den hurtigste mand i klubben, men hans manglende afleveringsfærdighe der fik mig til at overveje midtbanespillerens fremtid, heldigvis var der seriøs interesse fra Brøndby IF og Malmø FF, men han favoriserede Sverige og indbragte klubben 10 mio. til den i forvejen lidt røde klubkasse. Flere reserve- og ungdomsspillere er blevet sent afsted på lejeaftaler, her er Andrezinho og Gauchinho de mest mulige kommende førsteholdspillere.

Med nu kun to spillere i førsteholdtruppen der er 30 eller mere, må der siges at være lidt mangel på rutine. Her har højrebacken Russo og midtbanespilleren Rogério været hentet ind på prøve, men ingen ville kunne holde på en stamplads i truppen. Men med Acosta's afgang manglede jeg mest et supplement til angrebet, her faldt min kærlighed på Marcelo Toscano der er en fyisk stærk angriber, der var utilfreds i Serie-C klubben Paulista. Da han ville til en større klub, så jeg mit snit til at leje ham med forkøbsret, hvis hans præstationer i klubben bliver tilfredsstilende, men hans 6 mål i 5 kampe for Paulista lover godt. Lejeaftalen med ham bundede også i klubbens svage økonomi, der kun havde sikret mig et transferbugdet på 0,5 millioner, selv om der var mulighed for at ændre lidt på lønbugdettet og derved frigøre midler til lidt ekstra handlekraft.
På vej ud af døren er også den 23-årige lovende målmand Julio César, der må se sig slået på målmandsposten af den et år ældre Felipe og et bud på 10 mio. fra A. S. Saint-Etienne ser ud til at gå igennem da bestyrelsesformand accepterede det uden min indblanding, men heldigvis er det en position hvor klubben er godt besat.

Truppen:
Målmændene:

# Felipe
# Julio César
# Marcelo

Forsvaret:

# Alessandro, F/WB/OMH
# Andre Santos, F/WBV
# William, FC (Kaptajn)
# Chicão, F C
# Fábio Ferreira, F C 
# Marcelo Oliveira, F/WB V, DM, M VC     
# Dênis, F /WB H

Midtbanen:

# Nílton, F/DM/M C
# Diogo, F/WB/M H   
# Cristian, DM, M C     
# Fabinho, DM, M C   
# Lulinha, OM HC   
# Morais, OM HVC     
# Diogo Rincón, OM C       
# Douglas, OM C     
# Elias, OM C       
 

Angrebet:

# Dentinho, OM V, A C
# Bebeto, OM/A C         
# Germán Herrera, Bo
# Marcelo Toscano, Bo   
# Otacílio Neto, Bo 

« Seneste Redigering: 11 Dec 2008, 02:18 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #32: 09 Dec 2008, 18:16 »

Har ikke læst din blog endnu, men jeg tog mig den frihed at kreere et lille topbanner til dig; feel free to use.

Logged

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #33: 09 Dec 2008, 19:29 »

Har ikke læst din blog endnu, men jeg tog mig den frihed at kreere et lille topbanner til dig; feel free to use.


Tak, det kommer jeg nok til at bruge. Så det skal du ikke høre for! Men hvad har du gjort for at få din til at se sådan ud? Banneret samler sig næsten til et kvadrat hos mig?
« Seneste Redigering: 10 Dec 2008, 02:02 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #34: 10 Dec 2008, 13:46 »

Dit topbanner skal skrives således:

Kode:
[img ]http://i35.tinypic.com/2ms0oip.png[/img]
Logged

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #35: 10 Dec 2008, 13:54 »

Det har jeg også skrevet?? Men den skubber stadig billedet sammen.
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Yoggidk
Gæst
 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #36: 10 Dec 2008, 13:59 »

Der er mellemrum efter img Opstemt
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #37: 10 Dec 2008, 14:00 »

Det har jeg også skrevet?? Men den skubber stadig billedet sammen.

Du mangler et mellemrum mellem [img og ] (;
Logged

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #38: 10 Dec 2008, 14:18 »

Okay, mange tak gutter.. Troede det bar var for at kunne vise det.  Thumbs Up

Og til Inferno tak for banneret
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #39: 10 Dec 2008, 14:30 »

Jeg har lige kigget det hele lidt igennem, og jeg har et par råd til dig (:

#1: Hold teksten i to farver: En brødtekst farve (skal være hvid), og en overskriftsfarve (fornuftigt at bruge sort).

#2: Medmindre du har rigtig meget tid; så hold det kort. For ellers så bliver du kvalt i dit blogarbejde.

#3: Hold overskrifterne i én størrelse; dette er mest overskueligt. Jeg har altid fundet det godt, at beholde den normale størrelse og derefter bare gøre teksten sort og fed.

#4: Bare prøv dig frem med de forskellige muligheder på siden, indtil du finder noget super.
« Seneste Redigering: 10 Dec 2008, 14:32 af Inferno » Logged

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #40: 10 Dec 2008, 14:31 »

Desuden har jeg lige lavet lidt udseendet af bloggen fra det triste sorte, til Corinthians farver. Opstemt
Og synes at det følger dit(Inferno) råd.
« Seneste Redigering: 10 Dec 2008, 14:34 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #41: 10 Dec 2008, 20:26 »


 
Første del af sæsonen:

Nu, lidt over halvvejs gennem sæsonen, ligger Corinthians stadig nummer 1, efter en fuldstændig fremragende start på livet i Brasilien begynder skaderne stille og roligt at tage sit indtog i truppen, men der er stadig en fornem margin ned til nummer 2 og med hele 4 oprykkere per sæson, skal man forhåbenligt (7-9-13) spille med i den bedste brasilienske række igen.

Mine meritter i ligaen indtil videre:
Sejre:11
Uafgjort:6
Nederlag:2
Mål scoret:26
Mål imod:6

Og med 6 sejre og 1 uafgjort fra før jeg kom til klubben, er det en total på 58 point, hvor America (RN) ligger nr. 2 med 51 point og 12 kampe tilbage.

Transfers:

Ud:

Med Julio César ude af døren blev Marcelo, en ganske talentfuld målmand, forfremmet til 2. målmand, hvilket var et svært valg da klubben har mange målmandstalenter, hvilket Le Mans 92 opdagede og da de kom med et bud på 3 mio. kr., røg Marcelo afsted til Frankrig.
Derudover er der røget flere unge spillere afsted på lån, men ingen af dem er spået en fremtid på førsteholdet bortset fra den unge angriber Marcelinho, men et udlån af dem vil forhåbenligt hjælpe på det.
I truppen er der også nogle lånespillere der bliver sagt farvel til ved sæsonafslutningen i december.
Diogo Rincon skal tilbage til Dynamo Kiev.
Fabinho skal retur til Toulouse, men først den 30.6.09.
Morais skal også først tilbage til Vasco den 30.6.09.
Germán Herrara ryger hjem til Gimnasia (LP), hvis ikke at Corinthians betaler den aftalte overgangssum og bliver enig med spilleren selv inden.
Marcelo Toscano skal tilbage til Paulista, hvis ikke kaster en pose penge efter ham.


Ind:

Hentet hjem til Brasilien er midtbanespilleren Paulo Nagamura fra Chivas USA, han er en pasnings-stærk, hurtig og uhyre arbejdsom. Han er af flere forskellige afstamninger end brasiliensk, som hans efternavn antyder har han et japansk pas, men også et italiensk. Den 25-årige midtbanespiller har et fint CV, han har spillet i ikke så kendte Toronto FC, mere kendte LA Galaxy, han har været forbi Arsenal's ungdomshold hvor han huserede i 3 år, men han startede sin karriere hos mine ærkerivaler Sao Paulo, noget jeg håber fansene ser igennem fingrene med, når han ankommer på en fri transfer den 1. december.
Som yderligere forstærkning er den lille 19-årige angriber Ricardinho øjeblikkeligt hentet hos Paulista for sølle 2,4 mio., han er spået en stor fremtid og der forventes meget af ham og Dentinho i angrebet om et par år. I denne sæson nåede han at spille 2 kampe for Paulista og prikke 1 enkelt bold i kassen. Han er en teknisk god angriber, der er en god afslutter og meget koncentreret, hvilket understøtter hans hurtighed.

Træneren har ordet:

"Spørgmålene har haglet ind fra alle jer journalister og gør det stadig, men jeg har indkaldt til dette orienterende pressemøde for at besvare dem. Først og fremmest er jeg ganske tilfreds med hele holdets indsats, selvom der har været en lille smule slinger i valsen på det sidste. Men med vigtige spillere som Alessandro, Octalílio Neto og Morais tilbage fra skader tegner den sidste del af vores sæson lovende igen. Jeg forventer også at spillere som Dentinho, Ricardinho og Lulinha væbner sig med tålmodighed, da ikke alle kan spille, men de kan samtidig forvente mere spilletid næste sæson, hvis de fortsætter den positive udvikling de er i. Med hensyn til jeres konstante spørgsmål om Morais' spiller på en permanent kontrakt næste år, kan jeg svare at jeg ønsker samarbejdet skal fortsætte, men desværre skal økonomien passes og kan blive en hindring. Til sidst vil jeg klargøre mit mål for sæsonen og det stemmer overens med klubbens; vinde ligaen, men jeg vil vinde den hurtigst muligt og så give de unge spillere chancen fra start i de resterende kampe. Jeg håber i har fået nogle svar på nogle spørgsmål."
« Seneste Redigering: 11 Dec 2008, 12:23 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #42: 10 Dec 2008, 20:27 »

Super update. Håber det fortsætter såden.
Logged

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #43: 10 Dec 2008, 20:34 »

Super update. Håber det fortsætter såden.

Tak, dejligt at høre der faktisk er nogen der følger med, kan dog se at der er en del der læser! Peace
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: I valgte holdet - Corinthians!
« Svar #44: 10 Dec 2008, 20:35 »

Tak, dejligt at høre der faktisk er nogen der følger med, kan dog se at der er en del der læser! Peace
Okay, men jeg er ihvertfald fast læser. KIU  Wink Thumbs Up
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010