home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1235 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Frustrationer!!
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Frustrationer!!  (Læst 6999 gange)
SC30
Landsholdsspiller

Sv: Frustrationer!!
« Svar #15: 12 Dec 2008, 19:17 »

En klassisk 4-4-2 er sgu altid god for mange point. Ved ikke lige hvilke spillertyper du har, så det er lidt svært at hjælpe dig med spillerinstrukserne . Mit eneste råd til dig, er at pille lidt ved det, indtil du finder det rigtige.

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #16: 12 Dec 2008, 23:28 »

Jeg har efterhånden spillet CM/FM i mange, mange år, men aldrig har jeg oplevet et FM, som har været så svært at få mål i. Min spillere kan have tonsvis af friløbere, uden at de formår at score. Og jeg er snart ved at miste lysten til at spille. Jeg har haft spillet i snart i snart 3 uger, og jeg har vist kun vundet 10 kampe i alt, hvor jeg faktisk kun føler at 4-5 af dem har været fordi mit hold var bedst og ikke heldige.

Min assistent i samtlige klubber (Telford, FCK, Aston Villa) siger ALTID (og det er seriøst altid) at hullet mellem forsvar og midtbane er for stort. Jeg har prøvet at spillede med en aktiv bagkæde (pasningsmæssigt) og jeg har prøvet med defensivemidtbanesp illere - og intet hjælper.

Jeg har før haft kriser i FM, men aldrig haft kronisk krise, hvor lige meget hvordan jeg gør/spiller, så føler jeg at mit hold bliver udspillet.

Jeg er meget tæt på at smide FM ad h.... til lige nu Skuffet

johnmøller
Juniorspiller
**

« Svar #17: 13 Dec 2008, 05:48 »

Siger din assistent at hullet mellem kæderne er for stort. Er det for den individuelle mentalitet er for langt fra hinanden, du lukker hullet ved at der kun er et spring på maks 3 hak mellem hver kæde i mentaliteten under spiller instrukser!

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #18: 13 Dec 2008, 10:49 »

Siger din assistent at hullet mellem kæderne er for stort. Er det for den individuelle mentalitet er for langt fra hinanden, du lukker hullet ved at der kun er et spring på maks 3 hak mellem hver kæde i mentaliteten under spiller instrukser!

Overhovedet ikke, både mine forsvar og def. midtbanespillere har alle defensive pligter. Og jeg smider dem ligeledes ned i banen, så de derfor ligger lige over forsvaret (Man kan evt kalde det 4-2-2-2). Altså 4 forsvarskæde, 2 defensive, 2 fløje og 2 angribere.

Brodtgaard
Manager

« Svar #19: 13 Dec 2008, 11:01 »

Jeg har efterhånden spillet CM/FM i mange, mange år, men aldrig har jeg oplevet et FM, som har været så svært at få mål i. Min spillere kan have tonsvis af friløbere, uden at de formår at score. Og jeg er snart ved at miste lysten til at spille. Jeg har haft spillet i snart i snart 3 uger, og jeg har vist kun vundet 10 kampe i alt, hvor jeg faktisk kun føler at 4-5 af dem har været fordi mit hold var bedst og ikke heldige.

Min assistent i samtlige klubber (Telford, FCK, Aston Villa) siger ALTID (og det er seriøst altid) at hullet mellem forsvar og midtbane er for stort. Jeg har prøvet at spillede med en aktiv bagkæde (pasningsmæssigt) og jeg har prøvet med defensivemidtbanesp illere - og intet hjælper.

Jeg har før haft kriser i FM, men aldrig haft kronisk krise, hvor lige meget hvordan jeg gør/spiller, så føler jeg at mit hold bliver udspillet.

Jeg er meget tæt på at smide FM ad h.... til lige nu Skuffet

Jeg har selv haft de problemer. Men har nu fundet en taktik som giver bonus. Mine angribere scorer faktisk, og jeg ligger nu nr. 2 i ligaen med Randers FC.  Shockeret

Hvis du har lyst, kan du da teste min taktik inden du smider spillet på hylden.

Brodtgaard's 4-2-2-2

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Smeden2
Gæst

« Svar #20: 17 Dec 2008, 01:51 »

48 kampe uden nederlag (i ligaen) med Zenit i en hel normal flad 4-4-2, hvor fløjene kører op, og de centrale hver deres vej (altså op og ned) = genial..

andersfa123
Gæst

« Svar #21: 17 Dec 2008, 08:32 »

http://www.2shared.com/file/4474174/309a2a8c/Andersfas_taktik__FC_Kbenhavn_Sep_2009_.html

Den taktik har jeg succes med. Jeg er FCK og det går faktisk godt!

Prøv den Smiley

maxwell
Ynglingespiller

« Svar #22: 17 Dec 2008, 09:58 »

SI burde lave sværhedsgrad i dette spil, det er ikke alle der gider bruge 1 time pr kamp, nogle vil bare owne og det er tit rimeligt svært i det nye spil, udover hvis du vælger de i forvejen bedste hold. Der burde være f.eks. 3 sværhedsgrader, "Easy" hvor taktisk konsistens ikke har meget at sige, og du virkelig skal klodse i det for ikke at klare dig godt, "Normal" for at skulle sætte taktik en del, ændre taktikken nogle gange osv. og "Hard" for dem der går helt ind og ser på spillerens mentaliteter, og som tit bruger meget lang tid på hver kamp. Det er selvfølgelig bare min mening.

White and Royal
AGF
Real Madrid

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #23: 17 Dec 2008, 19:17 »

Jeg spillede med en standard 442 efter jeg havde fået job i Oxford (spiller en karriere fra bunden af) og i første sæson blev jeg 2er for at tabe playoff semi og næste år vandt jeg suverænt Conference National med 111p... sååe det kan sagtens lade sig gøre...

K.I.S.S ?? Opstemt

Ellers også behøver du ikk ændre det hver 5e kamp, men tro på dit system Opstemt

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

ulle2408
Ynglingespiller

« Svar #24: 18 Dec 2008, 01:22 »

Man vil jo altid tabe en kamp her og der, og hvis man er et bundhold, kan man sagtens tabe to - tre kampe i træk, uden det betyder så meget, for ens position, da de andre bundhold også taber, og så vinder du de fire - fem stykker, og rykker stille og roligt op igen, tålmodighed er vigtigt, ændre nogle enkelte små ting i taktikken, så virker det, første sæson er altid den sværeste, synes jeg, næste har man mere styr på det hele, så tålmodighed..

Doncaster Rovers på vej i PL..

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #25: 18 Dec 2008, 14:19 »

Hullet mellem forsvar og midtbane har jeg gode erfaringer med at lappe, ved at holde mentalitetsforskell en mellem kæderne lav (bygger for tiden mine taktikker op efter RoO princippet), og så løbende gennem kampen vurdere hvor modstanderen finder pladsen. Får de for meget plads foran forsvaret (altså mellem forsvar og midtbane), flytter jeg den defensive linie frem (presser højere på banen). Bliver mit forsvar derimod overløbet, trækker jeg defensiven lidt tilbage (Forsvarer dybt). Det plejer gerne at lukke hullet, og plejer også at være effektivt til at få lukket modstanderen af fra at komme til afslutninger. Hvordan man som udgangspunkt skal lægge bagkæden, kan man forholdsvis let vurdere, ved lige at tjekke modstanderens angribere. Er de hurtige, forsvarer man dybt, for ikke at give dem for meget plads til at løbe afleveringer i dybden op. Er det nogle høje klodser, lægger jeg presset højt, for at forhindre, at de kommer for tæt ind på mål, hvor de bliver farlige i hovedspillet. Er det en kombination mellem de to typer, altså hurtig og hovedstødsstærk, er det lidt sværere, det bliver selvfølgelig lidt en mellemting mellem de to tidligere muligheder, men hvordan defensiven helt specifikt skal stå, må blive en vurdering, efterhånden som kampen skrider frem.

Det kan i øvrigt også være en fordel, at afskære modstanderens kanter i at nå til indlæg, ved simpelthen at tvinge dem til at bruge den "forkerte" fod, altså venstrekanten tvinges til at bruge højre og omvendt.

Offensivt er det lidt de samme ting man skal tænke på, bare med omvendt fortegn. Det nytter ikke alverden, at lade kanterne løbe til baglinien, hvis du har små angribere, der ikke kan alverden med hovedet. Så er det bedre at lade dem skære ind i banen, og slå bolde i dybden, som angriberne så kan løbe op. Og igen er det selvfølgelig omvendt, hvis man har høje, hovedstødsstærke angribere, så er det med at få kanterne til baglinien og slå indlægget, så klepperten inde i feltet kan gøre det han er bedst til.

For tiden har jeg lidt problemer med at få mine angribere til at score, men de får ok vurderinger. At jeg har problemer med at score, er jeg sikker på skyldes, at jeg stort set kun har hurtige angribere, som er mere eller mindre ubrugelige i hovedspillet, så det eneste modstanderen reelt skal gøre, for at pasificere dem, er at forsvare sig dybt i banen. Så pt arbejder jeg på at lokke modstanderen lidt frem på banen, og så straffe dem, når de blotter sig, og ind til videre ser det lovende ud, har fået point i stort set hver eneste kamp, over en længere periode, på trods af, at jeg i samme periode, stort set kun har mødt svære modstandere (Milan, Juventus, Inter, Roma og Fiorentina), så tror så småt jeg er ved at have taktikken på plads til mit nuværende hold.

Når først man har lavet sig et taktisk udgangspunkt, er det egentlig meget få ting, man løbende skal justere på, personligt er det stort set kun holdmentalitet, defensiv linie, tempo, afleveringer og bredde, og spilfocus jeg løbende justerer på. Det lyder måske af meget, men flere af tingene hænger faktisk sammen (f.eks. tempo, afleveringer og bredde). Kan jeg ikke rigtig kombinere mig gennem midten af banen, prøver jeg med et hurtigere og mere direkte spil, hvor jeg prøver at involvere kanterne lidt mere (i mit tilfælde er det så mine backs, da jeg spiller uden deciderede fløje).

Jeg kan godt lide, at der er lidt "skak" over det, hvor det drejer sig om at læse modstanderens træk, og så gøre sit eget modtræk ud fra det. Men jeg tror nu også godt, at man kan vælge et af de stærkere hold i en liga, og så bare køre på, uden en masse taktiske ændringer, og så alligevel vinde titler. Det er vel netop i klubvalget, at man vælger spillets sværhedsgrad. Vil man køre modstanderen over fra dag et, er det nok ikke det hold der er vurderet til at slutte sidst i conference south man skal vælge. Og omvendt vil man udfordres over en længere periode, er United nok ikke lige det rette klubvalg. Der imellem ligger der et hav af forskellige sværhedsgrader.

malliNG
Juniorspiller
**

« Svar #26: 23 Dec 2008, 13:22 »

Vil du have en godt råd?
Fint, listen to this.

1; Brug ikke den taktiske bibel da den er skrevet til '08.
2; Hvis du mener TT&F, den nye, så brug heller ikke den, da den blev bygget på teorier, men ikke på testet forsøg - så ingen garanti der.

Kezman
Landsholdsspiller

« Svar #27: 23 Dec 2008, 13:27 »

har 2 der vírker for mig. en til sommer start og en til vinter start hehe. spillede 1-1 med werder bremen og tabte 2-0 til liverpool hvor vi havde kampen desværre. vandt ligaen og er kommet i chl

maaahhh-h-h-h

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010