home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23455
  0 Brugere, 974 Gæster Online.

Nyeste Bruger: angelikalopez561
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  Er det snyd hvis... "Skriftestolen"
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint
Forfatter Emne: Er det snyd hvis... "Skriftestolen"  (Læst 13816 gange)
Rooland
Manager

Sv: Er det snyd hvis... "Skriftestolen"
« Svar #60: 09 Dec 2008, 12:51 »

Godt, hvis det er definationen på at snyde, så synes jeg lige I skal tænke på alle dem som har hentet Cesc' træningsprogram.
Det er da det man kalder at snyde. Der får de noget som de, ikke gider kigge på eller har forstand på, og de får et fantastisk træningsprogram, hvor de "snyder" sig til en bedre træning.
Derudover findes der ufattelige mange "tricks" - jeg kan desværre ikke huske hvem der har lavet det, men hjørnesparks-taktikken til FM08, som ufattelig mange brugte, inkl. jeg selv.

Er det så ikke snyd at bruge af andres erfaringer?

Tjah, jeg tror ikke at det kan kaldes for snyd, da de ting jo ikke er meget bedre end det man selv kan lave Smiley

Cesc lavede vel bare et træningsprogram til dem der ikke har forstand på træning eller ikke orker at sidde og rode med det. Han gav dem bare en nem løsning istedet for at bruge timer på at læse manualen og prøve sig frem i spillet.

Vondracek prøvede sig bare frem og fandt den perfekte hjørnesparkstaktik og ville bare dele sin erfaring med andre. Han havde ikke et specielt værktøj der gjorde, at dine forsvarere sagtens kunne score 20 mål i sæsonen.

Så jeg syntes da, at det er "lovligt" at dele sine erfaringer med andre.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #61: 09 Dec 2008, 13:04 »

Godt, hvis det er definationen på at snyde, så synes jeg lige I skal tænke på alle dem som har hentet Cesc' træningsprogram.
Det er da det man kalder at snyde. Der får de noget som de, ikke gider kigge på eller har forstand på, og de får et fantastisk træningsprogram, hvor de "snyder" sig til en bedre træning.
Derudover findes der ufattelige mange "tricks" - jeg kan desværre ikke huske hvem der har lavet det, men hjørnesparks-taktikken til FM08, som ufattelig mange brugte, inkl. jeg selv.

Er det så ikke snyd at bruge af andres erfaringer?

Kort og godt, ja, det synes jeg ikke er kan være nogen tvivl om. Det er et sted, hvor mange bevæger sig over grænsen, det er nok også de færreste der egentlig tænker på det som snyd, men det skyldes nok nærmere, at de ikke tænker over det, end at de ikke opfatter det som snyd. Men man kommer ikke udenom, at man springer over, hvor gærdet er lavest, og spiller et spil, hvor man har haft andre til at gøre noget af det sure arbejde. I nogle af de førnævnte challenges, jeg stod for i sin tid, var det i øvrigt også bandlyst at bruge andre folks taktikker og træningsprogrammer (dog ikke i alle, for specielt træningen er jo et punkt, hvor mange enten ikke har tålmodigheden eller evnerne, til at få strikket noget rigtig brugbart sammen.

Der er selvfølgelig nogle enkelte ting, der ligger så tæt på grænsen til hvad der snyd, at der kan være diskussion om hvilken side det hører hjemme på. Her ser jeg egentlig data-updates som det mest oplagte eksempel. Personligt synes jeg, at det er snyd (når det er en update, der er udgivet af andre end SI, og i særdeleshed, når der er ændret i spillerstats), jeg kan ikke se, hvorfor en enkelt person (eller to-tre stykker) i Danmark (bare for at tage et eksempel), skulle vide mere om hvor god en spiller er og bliver, end det enorme netværk af "spejdere" SI har over hele verden, til at levere oplysninger til deres database. Er der kun rettet i transfers er problematikken lidt en anden, for så er det jo stadig SI's netværk, der har vurderet spillerne, men så er spørgsmålet hvornår et transfer skal gennemføres, og disse updates kan i min optik egentlig godt snige sig ind på den rigtige side af grænsen, hvis altså man kan være sikker på, at der ikke er ændret i spillerstats (jeg benytter mig dog ikke selv af dem, men det handler måske mere om, at jeg ikke vil sætte mig ind i hvem der kun ændrer transfers, og hvem der også ændrer stats, og så også lidt om at jeg gerne vil stå med nogenlunde det samme udgangspunkt, som træneren gjorde i virkeligheden, i forhold til datoen).

sneglen2003
Ynglingespiller

« Svar #62: 09 Dec 2008, 13:14 »

Tjah, jeg tror ikke at det kan kaldes for snyd, da de ting jo ikke er meget bedre end det man selv kan lave Smiley

Cesc lavede vel bare et træningsprogram til dem der ikke har forstand på træning eller ikke orker at sidde og rode med det. Han gav dem bare en nem løsning istedet for at bruge timer på at læse manualen og prøve sig frem i spillet.

Vondracek prøvede sig bare frem og fandt den perfekte hjørnesparkstaktik og ville bare dele sin erfaring med andre. Han havde ikke et specielt værktøj der gjorde, at dine forsvarere sagtens kunne score 20 mål i sæsonen.

Så jeg syntes da, at det er "lovligt" at dele sine erfaringer med andre.

Se, nu er der flere svar på dette spørgsmål. Derfor vil jeg konkludere at der IKKE er en rød tråd, for hvornår man snyder og hvornår man ikke gør.
Jeg mener nemlig ikke at det er snyd, at kigge på andres erfaringer og så drage en fordel af dem. Jeg mener tilgengæld at det er snyd, når man bruger programmer til at hjælpe en ex. FMM & Scout o.l. Huh
Tilgengæld har jeg indset at jeg ikke selv var fantastisk dygtig til det med dødbolde og ledte derfor efter noget som kunne hjælpe mig og så fandt jeg den fra Vondracek lavede. Og jeg må indrømme at jeg ikke føler at jeg har snydt med dette, men bare draget en fordel af at han er UTROLIG skrap, hvad angård dødbolde. crazy

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #63: 09 Dec 2008, 13:41 »

Indrømmet, det kan ikke stilles helt sort, hvidt op, hvad der er snyd, og hvad der ikke er (kun i det tilfælde hvor der er defineret et sæt regler, i forbindelse med f.eks. en challenge).

Men er det ikke snyd at kigge efter ved sidemanden?
Eller aflevere sidemandens opgave og selv tage æren for den?  Wink

Det er jo ret beset det man gør, når man bruger træninger og taktikker, som andre har lavet.

Jeg har intet imod af man bruger andres træninger og taktikker, jeg delte endda gerne mine egne træninger og taktikker, hvis de kunne være til hjælp for nogen. Men synes ikke man kan komme udenom, at det er en form for snyd, specielt taktikkerne kan give en helt urimelig fordel, i forhold til ens reelle evner.

ZhotLog
Gæst

« Svar #64: 09 Dec 2008, 13:53 »

Rooland:
Så kan man altså heller ikke kalde FM-scout snyd, da det bare er en hjælp til dem der ikke har forstand på scouting eller ikke orker at sidde og rode med det? Den der skabte programmet gav dem bare en nem løsning istedet for at bruge timer på at læse manualen og prøve sig frem i spillet...

Eller hvad? Wink

Rooland
Manager

« Svar #65: 09 Dec 2008, 14:23 »

Rooland:
Så kan man altså heller ikke kalde FM-scout snyd, da det bare er en hjælp til dem der ikke har forstand på scouting eller ikke orker at sidde og rode med det? Den der skabte programmet gav dem bare en nem løsning istedet for at bruge timer på at læse manualen og prøve sig frem i spillet...

Eller hvad? Wink

FMScout er da snyd, for der kan du tjekke spillernes præcise potentiale. Man kan jo sagtens finde en ung spiller med gode stats, men så udvikler han sig måske ikke mere. Så kan programmet især bruges, hvis man nu er en klub, der ikke har økonomien eller ry nok til at kunne lokke de bedste spejdere til.

I FM scout kan du vidst også tjekke spillernes skjulte stats og fulde personlighed, som en spejder ikke kan afsløre Smiley

Der er nu forskel på en spejders rapport og en FMScouts raport.

Hvis man nu ikke er en mester til taktik eller træning er det da svært at skulle bruge flere timer på at studere "taktik bibler" og træningsguides og prøve sig frem i spillet indtil det er lært.
Så er det da fair nok at kunne spørge om hjælp herinde.

Så Scout og Modificer er da snyd, er en direkte vej til at gøre dit spil nemmere og tips og erfaringer er da "lovligt", for det er bare et skub i den rigtige retning, hvis man nu er helt "træt" som mange vidst er i FM09.

Edit!

« Seneste Redigering: 09 Dec 2008, 14:29 af Rooland » Logged

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #66: 09 Dec 2008, 14:26 »

Citat af: Mernild
Vi ved jo godt alle sammen hvornår man snyder, og hvornår man ikke gør.

Jamen, så modsiger du da godt nok dig selv.. I starten skrev du følgende:

Mht. emnets relevans for vores forum, så synes jeg da at emnet er spændende, og lægger op til noget debat

Hvilket debat lægger det op til, hvis "allesammen ved hvornår man snyder" - når Beee's spørgsmål går på, netop hvad der er snyd?

Må man være så fræk at spørge, hvad du egentlig mener? Eller er det bare mig, der fuldstændig har misforstået essensen af dine indlæg?

United-styrer
Gæst

« Svar #67: 09 Dec 2008, 14:30 »

Det er nu herligt, når crewmedlemmer spolerer en ellers glimrende FM-debat med irrelevante indlæg Smiley

Beee
Førsteholdsspiller

« Svar #68: 09 Dec 2008, 14:34 »

Rooland, du kan jo også spørge en herinde om hvor meget en spiller har udviklet sig statsmæssigt efter et par år.. så får man det samme at vide som fra scouten der.. Smiley det samme med hvor meget du evt kan få spilleren for kan du også spørge til råds herinde jo (hvis nogen har prøvet og købe ham self).. så der er da mange ting man kan finde ud af herinde som du kan i scout..
man slipper bare for at vente på en besvarelse i forummet..

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #69: 09 Dec 2008, 14:37 »

Debatten går stadig på, om man kan antage at snyd er skarpt defineret, hvilket jeg ikke er enig i.. Så derfor er det selvfølgelig særdeles relevant for debatten, da dette vel er selve kernen i "problemet"

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #70: 09 Dec 2008, 14:39 »

Rooland, du kan jo også spørge en herinde om hvor meget en spiller har udviklet sig statsmæssigt efter et par år.. så får man det samme at vide som fra scouten der.. Smiley det samme med hvor meget du evt kan få spilleren for kan du også spørge til råds herinde jo (hvis nogen har prøvet og købe ham self).. så der er da mange ting man kan finde ud af herinde som du kan i scout..

Der er dog lige den krølle på halen, at nogle spillere, (ved ikke hvordan regens konstrueres?) har et forskelligt PA fra spil til spil, hvorfor du ikke kan sætte ensbetydende tegn mellem nogle spilleres potential i forskellige spil...

ZhotLog
Gæst

« Svar #71: 09 Dec 2008, 14:51 »

U-S: Hvis du hentyder til mig, kan jeg ikke se, hvorfor mit indlæg er irrelevant. Det eneste virkelig irrelevante indlæg er da det, du lige er kommet med Wink

Rooland: Jeg er nu også til dels enig med dig, jeg ville bare skabe lidt argumentation, da jeg absolut ikke mener snyd kan stilles sort/hvidt op. At bruge andres træningsprommer eller taktikker er imo en mild form for snyd, men grænsen er straks sværere at definere, når det fx handler om player naming på forums osv.

United-styrer
Gæst

« Svar #72: 09 Dec 2008, 14:56 »

U-S: Hvis du hentyder til mig, kan jeg ikke se, hvorfor mit indlæg er irrelevant. Det eneste virkelig irrelevante indlæg er da det, du lige er kommet med Wink

Jeg hentydede til indlægget over mit ;-)

Rooland
Manager

« Svar #73: 09 Dec 2008, 15:05 »

Der postes der da heller ikke mange SS' af alle de største talenter, når de skulle være fuldt udviklede herinde, så det er vel et forkert eksempel at bruge? Alle ved da det er snyd.

Det med købsprisen er da en underlig ting at bruge, for så er man jo sikker på at man aldrig skal betale overpris på nogle spillere og derfor kan man spare penge på det? Det er da snyd, for spejdere kan jo heller ikke i virkeligheden give dig den præcise pris på alle spillere. Og når man forhandler med klubberne presser de altid prisen op over spejderens ca. pris.
Spørger du herinde kan folk jo ikke give dig den præcise pris på alle spillere. De kan jo havde købt spillerne under andre forhold ved fx. spillere i nedrykkede klubber, underpræsterende klubber, klubber med en masse uro osv.

Rooland: Jeg er nu også til dels enig med dig, jeg ville bare skabe lidt argumentation, da jeg absolut ikke mener snyd kan stilles sort/hvidt op. At bruge andres træningsprommer eller taktikker er imo en mild form for snyd, men grænsen er straks sværere at definere, når det fx handler om player naming på forums osv.

Nu mente jeg så ikke andres taktikker, men bare almindelig tips som da ikke kan kaldes for snyd.

Men det har du selvfølgelig ret i Smiley Det er også derfor at alle andre end nybegyndere skal holde sig væk fra talent tråde hvis man vil ha mest ud af FM  Thumbs Up

Jepved
Ynglingespiller

« Svar #74: 09 Dec 2008, 16:12 »

Jamen, så modsiger du da godt nok dig selv.. I starten skrev du følgende:

Vi ved jo godt alle sammen hvornår man snyder, og hvornår man ikke gør.

Mht. emnets relevans for vores forum, så synes jeg da at emnet er spændende, og lægger op til noget debat

Hvilket debat lægger det op til, hvis "allesammen ved hvornår man snyder" - når Beee's spørgsmål går på, netop hvad der er snyd?

Må man være så fræk at spørge, hvad du egentlig mener? Eller er det bare mig, der fuldstændig har misforstået essensen af dine indlæg?

Det var da utroligt som du kan blive ved med at køre i ligegyldige ting Wink
Men nu skal jeg fortælle dig (igen) hvilken debat jeg synes det her lægger op til.

Jeg er overhovedet ikke enig i, at det er op til den enkelte bruger at vurdere hvornår det er snyd. Vi ved jo godt alle sammen hvornår man snyder, og hvornår man ikke gør. Det store spørgsmål er bare, hvor meget den enkelte brugers samvittighed kan holde til.

EDIT:
Sorry, jeg står på mit arbejde og kom til at poste fra en anden bruger.
Mvh, MERNILD

FORZA JUVE!

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010