home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 472 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Årets sportsbegivenhed (Afstemning)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken begivenhed var så den største? (1 stemme)
Giants sejr i Superbowl over NE Patriots
- 1 (2,6%)
ChL-finalen I Moskva, der endte med straffespark
- 2 (5,3%)
Håndboldherrernes EM-guld
- 11 (28,9%)
Dansk sejr I Portugal (fodbold)
- 1 (2,6%)
Carlos Sastre vinder Tour de France
- 0 (0%)
Tom Kristensen vinder Le Mans for ottende gang
- 3 (7,9%)
AaBs indsats i Europa
- 2 (5,3%)
Pokalfinalen
- 4 (10,5%)
EM i fodbold
- 7 (18,4%)
Valencia – FCK 1-1
- 1 (2,6%)
Nicki Pedersens verdensmesterskab
- 3 (7,9%)
Matti Breschels bronzemedalje
- 0 (0%)
OL: Guldfireren
- 0 (0%)
OL: 49'eren
- 3 (7,9%)
Antal Stemmer: 38

Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Årets sportsbegivenhed (Afstemning)  (Læst 8628 gange)
El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #15: 04 Dec 2008, 15:57 »

Sastre og Herrelandsholdet! No dowt about it!

Enkelte fodboldkampe synes jeg slet ikke kan komme i nærheden af længrevarende begivenheder!
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #16: 04 Dec 2008, 15:58 »

Det største højdepunkt i år var uden tvivl straffesparkskonkur rencen i Moskva der fik mig til at danse rundt i huset af glæde, uden at tænke på min sovende søster. Ikke bare straffesparkskonkur rencen, men også selve kampen var noget specielt, og den første Champions League-finale med Manchester United, som jeg kan huske. Det var uden tvivl mit største højdepunkt, sportmæssigt er det i hvert fald. Det er ikke blot højdepunktet for i år, men måske nogensinde. Det var i hvert fald ubeskriveligt.

En anden begivenhed jeg virkelig har nydt var drengenes EM-sejr i håndbold. Det er ikke en sport der nogensinde har interesset mig det mindste, og det var da også kun på opfordring af mine forældre jeg valgte at se det. Langsomt i takt med gruppespillet blev jeg gladere for sporten, og da semifinalen mod Tyskland skulle spilles var jeg efterhånden blev helt ekstatisk. Den kamp var virkelig fantastisk, og under hele opgøret havde jeg meget ondt i maven, selvfølgelig pga kampen. I finalen havde jeg det ikke bedre, og jeg blev allerede sur da vi var nede med 4-0 til kroaterne efter blot fem minutter. Det var dog fantastisk at vi hentede dem igen, og følelsen efter kampen kunne ikke beskrives. Også dagen efter på rådhuspladsen var fantastisk, og jeg husker stadig spillerne som strålede i øjnene.  

Den sidste store oplevelse i år var Uefa EURO 2008 som virkelig var en af de bedste slutrunder nogensinde. Spillemæssigt slog den alt hvad jeg har oplevet, og især Holland, Rusland, og så selvfølgelig Spanien var med til at gøre min slutrunde speciel. Holland spillede uden tvivl det bedste offensive fodbold i gruppespillet, og især mod Italien og Frankrig var de ustoppelige. I kampen mod Frankrig scorede Wesley Sneijder også det der i min bog har været årets mål, da han gjorde det til 4-1 i overtiden, på en fantastisk måde. Til dem der hverken så, eller husker det kan jeg fortælle a Sneijder placerede et fantastisk langskud op under overliggeren efter en genial vending. Rusland imponerede mig i deres to sidste kampe ved slutrunden, nemlig mod Sverige og Holland. Svenskerne var hele tiden et skridt efter de hurtige russere, men det var dog heller ikke et svensk hold i fuld vigør. Sensationen mod Holland siger jo sig selv, og det var virkelig fantastisk at de formåede at slå turneringen, indtil videre bedste hold ud. Spanien spillede godt hele slutrunden igennem, og det tror jeg i sidste ende afgjorde sagerne. Det var klart fortjent at de tog guldet, og det både troede og håbede jeg også på inden slutrunden startede. De var bare et skridt foran alle de andre.
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #17: 04 Dec 2008, 16:01 »

Danmarks EM herrehåndboldguld
Fulgte turneringen intenst, også selvom jeg ikke er den store håndboldfanatiker. I semifinalen var jeg ved at få hjertestop af bare nervøsitet og spænding, men så scorer vi lige til sidst. Helt fantastisk, og så at vi vinder finalen.. Stort!
49'er guld til Danmark under OL
Afsindig spænding selvom jeg aldrig og kommer nok aldrig til være interesseret i sejlsport. Men jeg var lige vågnet, da min fulde onkel kørte rundt på min lillesøsters løbehjul i stuen. Han var ikke helt klar efter forrige aften.
Da masten knækker tænker jeg bare: nej nej nej, det sker bare ikke! Men så får man jo at vide, at vi har lånt Kroatiens båd, og så var vi med igen. Og vejret gjorde det ikke mindre spændende!
AaB i Champions League
Fantastisk for min hjemby. Sad på Mallorca og så Kaunas - Rangers på en britisk pub, og det var fantastisk at se dem score på et hovedstød med 3 minutter tilbage af kampen. Lykken gennemsusede mig, for jeg vidste at der nu var gode muligheder for at gå videre. Og det gjorde vi så med to sikre 2-0 sejre. At man så trækker Celtic, Villarreal og United er så mindre heldigt.
Logged


Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #18: 04 Dec 2008, 16:06 »

Danmarks EM herrehåndboldguld
Fulgte turneringen intenst, også selvom jeg ikke er den store håndboldfanatiker. I semifinalen var jeg ved at få hjertestop af bare nervøsitet og spænding, men så scorer vi lige til sidst. Helt fantastisk, og så at vi vinder finalen.. Stort!
49'er guld til Danmark under OL
Afsindig spænding selvom jeg aldrig og kommer nok aldrig til være interesseret i sejlsport. Men jeg var lige vågnet, da min fulde onkel kørte rundt på min lillesøsters løbehjul i stuen. Han var ikke helt klar efter forrige aften.
Da masten knækker tænker jeg bare: nej nej nej, det sker bare ikke! Men så får man jo at vide, at vi har lånt Kroatiens båd, og så var vi med igen. Og vejret gjorde det ikke mindre spændende!
AaB i Champions League
Fantastisk for min hjemby. Sad på Mallorca og så Kaunas - Rangers på en britisk pub, og det var fantastisk at se dem score på et hovedstød med 3 minutter tilbage af kampen. Lykken gennemsusede mig, for jeg vidste at der nu var gode muligheder for at gå videre. Og det gjorde vi så med to sikre 2-0 sejre. At man så trækker Celtic, Villarreal og United er så mindre heldigt.

Jeg er nu ikke helt enig med dig der. Det var bestemt ikke en sikker sejr de spillede sig til på Aalborg Stadion, og de var faktisk en smule heldige til sidst i kampen. Kampen eksploderede først for alvor da Caca fandt sig til på banen. Kaunas havde også enkelte store chancer, og de kunne sagtens havde ført inden Caca gjorde det til 1-0. At de så vandt 2-0 var endnu mere heldigt, og kun delvist fortjent. Kampen i Kaunas var dog sikker, og der formåede de på bedste vis at lukke det hele. Stort cadeau for det.
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #19: 04 Dec 2008, 16:08 »

Undskyld, men jeg kan ikke huske hele kampen. Kan bare huske, at Caca efter nogle og 60 minutter gjorde det til 1-0 på et hovedstød og at Curth 10 minutter senere gjorde det til 2-0 på endnu et hovedstød. Men altså kampen i Kaunas var der ingen tvivl om. Den kunne være endt 5-0 hvis det var det.
Logged


Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #20: 04 Dec 2008, 16:11 »

Undskyld, men jeg kan ikke huske hele kampen. Kan bare huske, at Caca efter nogle og 60 minutter gjorde det til 1-0 på et hovedstød og at Curth 10 minutter senere gjorde det til 2-0 på endnu et hovedstød. Men altså kampen i Kaunas var der ingen tvivl om. Den kunne være endt 5-0 hvis det var det.

Hehe du behøver ikke sige undskyld. Det var bare mit synspunkt jeg fremlage, og på en eller anden måde husker faktisk kampen tydeligt. Du har i at kampen i Litauen var sikker, men der kunne man også nemt se at de på forhånd havde givet op. Det skal dog ikke tage noget at æren fra Aab, som spillede en kanon kamp dernede. Især Kasper Risgaard mener jeg spiller en rigtig god kamp dernede.
Logged

wirenfeldt
Gæst
 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #21: 04 Dec 2008, 16:27 »

Det er da helt sikkert håndbold-drengenes guld, de jo fejret som gutterne fra 1992!
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #22: 04 Dec 2008, 16:28 »

Nicki P.'s guld i SPG, EM 08, De mange overraskelser i Europa Cupen (Åb, Bate, Anorthosi m.fl.) Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #23: 04 Dec 2008, 16:38 »

Her kommer mine Smiley :
EM herrehåndbold (Danmark Vinder)
Sejren i Portugal
AaB i Europa
AaB´s mesterskab
Brøndbys "comeback"
BIF pokaltitel midt i krise
Krohn-Dehli comeback
49´er i OL!
CHL finalen
Cristiano Ronaldo (foråret)
Tour De France (Sastre)


Der har virkelig været mange højdepunkter i år! gad vide hvad der sker i 2009! Opstemt

EDIT: glemte lige Super Bowlen Peace
« Seneste Redigering: 04 Dec 2008, 16:45 af Altid Brøndby » Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #24: 04 Dec 2008, 16:41 »

Hehe du behøver ikke sige undskyld. Det var bare mit synspunkt jeg fremlage, og på en eller anden måde husker faktisk kampen tydeligt. Du har i at kampen i Litauen var sikker, men der kunne man også nemt se at de på forhånd havde givet op. Det skal dog ikke tage noget at æren fra Aab, som spillede en kanon kamp dernede. Især Kasper Risgaard mener jeg spiller en rigtig god kamp dernede.
Ja. Risgård brændte en lige så stor chance dernede, som han gjorde mod FCK for leden Wink
Logged


LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #25: 04 Dec 2008, 16:43 »

1. Manchester Uniteds Champions League sejr på sensationel vis i en sindsoprivende og fantastisk afslutning på straffespark. Den hidtil eneste United-CL finale jeg har set, og hvilken en. Det er nok et af de største øjeblikke hidtil i mit liv, og selvom det var overvældende da Terry brændte straffespark, var det helt fantastisk da Edwin VDS tog Anelkas. Det vil jeg aldrig glemme.

2. New York Giants' Super Bowl-sejr i starten af året skal helt klart også med. Dejlig kamp, hvor jeg hoverende kunne trække mig i seng efter at have siddet hele aftenen omringet af Patriots-fans (:

3. Team CSC-Saxobanks Tour de France. Den var suveræn i år, og det er uden tvivl et af de største højdepunkter. Helt med vilje, at Sastre ikke nævnes i sammenhæng, da jeg mener at holdets Tour generelt var så uvurderlig trumferende, at næsten hele holdet kun kan blive inkluderet. Nu skal Sastre bare lige have så meget baghjul til næste år, at han forbander det langt væk at han skiftede til Cérvelo.

4. Herrelandsholdet i håndbolds guld. Det var også en gigantisk oplevelse, og selvom jeg var nødt til at siddet klinet til radioen sammen med min hidtigede klasse på vej til Norge for at høre semifinalen, så var Lars Christiansens straffekast til sidst ubeskriveligt, og ligeså den efterfølgende jubel i hele bussen. At finalen ikke blev ligeså tæt og intens i slutminutterne gjorde ikke spor, der blev jublet igennem fra vores side af.

Jeg kunne blive ved og ved med at remse højdepunkter op, da det har været et helt suverænt år i og omkring dansk sport. Blandt andet burde de to guldmedaljer på vandet til OL nok nævnes, men også Nicki Pedersens Speedway-verdensmesterskab. Tak for et fantastisk 2008!
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #26: 04 Dec 2008, 16:48 »

Det må være Uniteds magiske Champions League-triumf. United har kun vundet Europas fineste trofæ tre gange, men det sker altid på en nærmest mytologisk måde. De følelser, man gik igennem som United-fan under den kamp… Det kan ikke beskrives. Bare tanken om det er euforisk. Fantastisk arrangement på Den Glade Gris, stemningen var god fra første fløjt og blev eksalteret ved Ronaldos mål. Så udligner de, og alt er ødelagt. Jeg var et nervevrag gennem den forlængede spilletid, og jeg har sjældent været så nedtrykt som i sekunderne efter Ronaldos brændte straffespark. Jeg var sikker på, det var slut. Så glider John Terry, og derefter vidste man, den var hjemme. Stjernerne stod i Uniteds tegn. Det er min største sportsoplevelse nogen sinde, uden tvivl.

Håndboldherrernes triumf skal også nævnes. Håndbold er bare den mest spændende sportsgren i verden, når Danmark spiller. Ikke siden EM 1992 har hele Danmark fulgt med i en sådan grad, som de gjorde, da Wilbeks drenge vandt EM. Det kunne man mærke på Rådhuspladsen. Ikke den mest spændende turnering, håndboldherrerne har spillet, men absolut et af årets højdepunkter.

OL, ikke mindst med 49’er-guldet, og Super Bowl var også stort. Til gengæld fangede EM mig ikke så meget. Det er bare ikke det samme uden Danmark.
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #27: 05 Dec 2008, 08:17 »

Nu hvor jeg er islænding, så er årets største højdepunkt set i mine øjne, da vi vandt Sølv i OL. Selvom vi fik en øretæver i finalen, så var det stadig fantastisk at vi nåede så langt, hvis man tænker på hvor mange indbyggere der er på Island. Men hvis jeg skal tænke med danske øjne, så må det være Dansk sejr i Portugal, selvom jeg kun så 1. halvleg af kampen, men da jeg hørte at Danmark havde vundet, så blev jeg meget overrasket, når man tænker på holdenes niveauer.
Men i udlandet har der også været et par sportsbegivenheder, især Champions League finalen, og hvad er bedre end at se sit hold vinde, sammen med to Chelsea fans, jeg er selv Manchester United fan, så det kunne ikke være bedre at blære sig foran deres ansigter Grin
I USA har der også været en sportsligbegivenhed, som jeg synes var god, det er selvfølgelig Super Bowl, som altid er sjov at se hvis man keder sig, jeg er bare ked af at det ikke blev Eagles, som stod i finalen.
Logged

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #28: 05 Dec 2008, 08:55 »

OB 2-2 Aston Villa
Valencia 1-1 FCK
AaB 2-1 Celtic
Logged

Camus
Gæst
 
Sv: Årets sportsbegivenhed
« Svar #29: 08 Dec 2008, 22:50 »

Årets sportsbegivenhed 08 må uden tvivl være Arsenals forår i Premier Leauge, var fantastisk at følge...
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010