home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  2 Brugere, 1088 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Advent
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Syntes du det har været nogle gode adventsgaver du har fået?  (Afstemning slut: 03 Jan 2009, 18:45)
Ja
- 7 (87,5%)
Nej
- 1 (12,5%)
Antal Stemmer: 8

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 33 Udprint
Forfatter Emne: Advent  (Læst 72417 gange)
Fernando
Gæst

Sv: Advent
« Svar #390: 20 Dec 2010, 15:49 »

Jeg er 14 år gammel, Thomas. Smiley

søgaard
Gæst

« Svar #391: 20 Dec 2010, 15:52 »

Adventsgaver var da også noget man fik som barn, fordi man ikke kunne vente til juleaften.. Den hype, som julen havde, da man var mindre skulle da gerne være forsvundet, når man runder de 12-14 år og Pyrus, Bamse & Kylling osv ikke er in længere...

Desuden var jeg da glad for mine forældre lod være med at give mig adventsgaver og i stedet for brugte pengene på min julegave. De adventspakker er jo alligevel ingenting.. Eller det skræmmende er jo at folk får pakker til 3-400 kroner, hvilket i mange familier er det, som man køber julegaver for til barnet.

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #392: 20 Dec 2010, 15:56 »

Jeg tror nu også sagtens jeg kunne overleve uden adventsgaver, og havde egentlig ikke forventet nogle i år, men min mor ville gerne give mig nogle. Har også mest fået tøj, som jeg tilgengæld ikke har fået så meget af på det sidste, så det er jo en meget god måde at få det givet på... Men det er da en hyggelig tradition, og jeg tror nu ikke at de fleste får dem fordi de ikke kan vente til juleaften, men fordi det som sagt er en hyggelig tradition. 300-400 er også i overkanten, enig, og det har jeg trods alt heller ikke fået for.

Fernando
Gæst

« Svar #393: 20 Dec 2010, 15:57 »

Jeg er også vokset fra at se alt et der Pyrus & The Julekalender, men mange af mine klassekammerater får stadig adventsgaver, men ikke mig, men det passer mig vel også fint nok for så får jeg bare lidt flere gaver til juleaften.

Bendtner_23
Landsholdsspiller

« Svar #394: 20 Dec 2010, 15:59 »

Som 15-årig er Pyrus da stadig 'in'!
EDIT: Og det med The Julekalender. Nu er det ligesom en kalender, hvor målgruppen er voksne, så godt gået at du er vokset fra den allerede Thumbs Up

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #395: 20 Dec 2010, 15:59 »

Jeg er også vokset fra at se alt et der Pyrus & The Julekalender, men mange af mine klassekammerater får stadig adventsgaver, men ikke mig, men det passer mig vel også fint nok for så får jeg bare lidt flere gaver til juleaften.

Det er også en meget vanvittig sammenligning Søgaard kommer med, synes jeg. Adventsgaver er jo ikke bare noget for små børn, selvom de da går klart mere op i om de får dem og hvad de får. Men det er vel forskelligt hvordan man er blevet opdraget på de område, og hvis man er blevet opdraget med dem som Søgaard er blevet, så kan jeg da godt forstå han synes det.. Smiley

EDIT: The Julekalender vokser man sgu ikke fra. Men nu skrev han jo også Bamse og kylling :Q
« Seneste Redigering: 20 Dec 2010, 16:03 af Ghertesteas » Logged

Badefar
Manager

« Svar #396: 20 Dec 2010, 16:00 »

Kan man vokse fra The Julekalender?

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #397: 20 Dec 2010, 16:01 »

Vokse fra The Julekalender? Den kan man sgu se, selv om du er 13 eller 88! Smiley

Fernando
Gæst

« Svar #398: 20 Dec 2010, 16:03 »

Sikkert, men så det heller ikke dengang det blev vist.

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #399: 20 Dec 2010, 16:03 »

Sikkert, men så det heller ikke dengang det blev vist.

Du var slet ikke født dengang det blev vist første gang. :Q

Men det bliver såmænd vist i år.

Fernando
Gæst

« Svar #400: 20 Dec 2010, 16:05 »

Nej, men så, så jeg det jo heller ikke dengang det blev vist vel? Smiley

Har jo aldrig set det, så ved heller ikke hvor langt tilbage det er fra.

Bendtner_23
Landsholdsspiller

« Svar #401: 20 Dec 2010, 16:19 »

Så du er vokset fra noget du aldrig har set? Grin

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

søgaard
Gæst

« Svar #402: 20 Dec 2010, 22:07 »

Det er også en meget vanvittig sammenligning Søgaard kommer med, synes jeg. Adventsgaver er jo ikke bare noget for små børn, selvom de da går klart mere op i om de får dem og hvad de får. Men det er vel forskelligt hvordan man er blevet opdraget på de område, og hvis man er blevet opdraget med dem som Søgaard er blevet, så kan jeg da godt forstå han synes det.. Smiley

EDIT: The Julekalender vokser man sgu ikke fra. Men nu skrev han jo også Bamse og kylling :Q
Det er måske lidt voldsomt sagt, ganske rigtigt.. Og jeg ville da heller ikke klage, hvis mine forældre kom med en adventsgave.. Men som du også selv skriver i det tidligere indlæg, så ville du sagtens kunne leve uden. Men som lille, så var man helt hyper, så snart man bare nærmerede sig jul og ved mig, så var adventsgaver, da en form for hjælp, så mine forældre undgik at høre alt for meget plageri om hvad jeg fik i gave af dem. Så i min familie har det aldrig været det spil med at "nissen" kom med pakken og hvad forældre ellers finder på Tunge

Det er selvfølgelig meget forskelligt fra familie til familie, hvordan traditionerne er og nu har vi i min familie egentlig aldrig rigtig haft de helt store traditioner i selve december måned, men derimod er det blot den 24, som ligesom er en festdag for os. Der sikkert familie, som er meget mere julehyggeagtige og derfor anser adventsgaver eller kalendergaver, som et must for deres børn, hvis de skal holde julestemningen oppe.

HansenLFC
Gæst

« Svar #403: 22 Dec 2010, 10:57 »

4 advent : Jelling festival billet samt en diesel deo....

N17
Manager

« Svar #404: 22 Dec 2010, 11:28 »

Jeg er enig med Søgaard, synes det er skræmmende, som mange efterhånden får adventsgaver til priser mellem 300-600 kroner. Det er jo helt vanvittigt. Da jeg var mindre, der var vi "heldige", hvis vi fik noget til en 50er. Det var altså ikke noget, som vi gjorde så meget ud af. Og jeg har det da fint med, at vores jul ikke er gået over og blevet en materiel af slagsen. Juleaften er en dejlig dag, hvor man mødes med familie og får en masse god mad. Det er klart det vigtigste for mig. Det med gaver måtte man gerne afskaffe, hvis det stod til mig!

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 33 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010