home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:29:46 warmon Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  2 Brugere, 372 Gæster Online.

Indlæg: 1132758 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  1# Kulde
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: 1# Kulde  (Læst 1614 gange)
Elne
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
1# Kulde
« : 26 Nov 2008, 02:17 »



En managers begyndelse:

I en alder af bare 26 år måtte jeg ligge fodboldstøvlerne på hylden efter at have rørt netop fodbolden mellem fødderne de sidste 21 år. Karrieren startede da jeg blev meldt ind i fodboldklubben, Korup på Fyn. Der spillede jeg indtil jeg fyldte de 11 år, og mine forældre flyttede til Avarta, hvor jeg sidenhen spillede i Avarta indtil jeg blev hentet af OB i en alder af 17 år. I OB tiden begyndte jeg, at spille Danmarksserie bold. Kom på førsteholdet på Fyns bedste hold i en alder af 19 år, i starten som indskifter, men efterhånden fik jeg bidt mig fast på højrekanten. Jeg tog videre til udlandet, hvor hollandske, Roda FC kaldte. Her spillede jeg i 2 år og fik også min første landskamp som 24 årig inden turen gik til Feyenoord som var ét af topholdene i den bedste hollandske række. Her var jeg i klubben i ét år, det første halve år var ødelagt pga. skader i lægmusklen. Succesen blev midlertidig brast i hollandske Feyenoord, og min kontrakt blev ophævet efter kun, at have spillet 5 kampe på et helt år. Skaderne ville ingen ende tage, så derfor ville de ophæve min kontrakt. Den efterfølgende tid gik med, at få skaderne helet, og henvendelser fra klubber måtte vente på sig. Efter et halvt år og i en alder af 26 år var skaderne gjort op, og tilbuddet fra Silkeborg som lå i VIASAT Division var meget lokkende og her tegnede vi en ét årig aftale pga. mine seneste skader. Efter at have spillet venskabskampe mod Bjerringbro, AC Horsens og AGF drillede skaderne igen, og et skadeshelvede på 8 måneder blev nok for både mig selv og Silkeborg. Vi blev enige om, at ophæve kontrakten og jeg måtte sande, at det var sidste kamp på topplan, eller måske den sidste kamp? Den efterfølgende tid gik med, at tage forskellige trænerkurser, og gå managervejen.

« Seneste Redigering: 29 Nov 2008, 18:11 af Elne » Logged

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

Elne
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Går tiden i møde
« Svar #1: 29 Nov 2008, 17:17 »




Hvem ville have en 29 årig manager, som måtte stille støvlerne på hylden og lagde lægerne bestemme hvad der var bedst for mig.


Klubber som pt. stod uden manager:

Bayern München:
Storklubben i Bundesligaen stod uden manager, og her havde jeg ingen chance. Sæsonen var endnu ikke begyndt, og mulige bejlere var Felix Magath som har været i managersædet i München før.

Heracles:
Den hollandske klub søger også en ny manager i sædet. Dette kunne være en god start for mig på min managerkarriere, at styre et midterhold i den hollandske liga. Her har jeg også spillet i nogle år for Roda FC og senest Feyenoord som blev ødelagt af skader.

Recreativo Huelva:
En spansk klub, som kæmper om at undgå nedrykning.

FC Moskva:
I det kolde Rusland finder vi mange Moskva klubber, og den ene af dem, FC Moskva ligger pt. på en 10. plads efter 14 kampe, hvor Dynamo Moskva, CSKA Moskva, Zenit, Lokomotiv Moskva og Laudrups Spartak Moskva kæmper om mesterskabet.
Logged

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

Elne
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Går tiden i møde
« Svar #2: 29 Nov 2008, 18:11 »



Hentet ind til kulden:


FC Moskva blev dannet d. 1. marts 2004 på grundlag af FC Torpedo Metallurg og Torpedo-ZIL.
Klubben har allerede lavet et samarbejde med Engelske Manchester City, som foregår sådan, at City har førsteret til at købe FC Moskvas spillere. Der bliver rigeligt af intenst fight når FC Moskva spiller mod Spartak Moskva, Lokomotiv Moskva, Dynamo Moskva, og CSKA Moskva da de alle har hjemme I hovedstaden, Moskva. Spartak har også en dansk manager, i den danske legende, Michael Laudrup som kom til I starten af sæsonen fra Getafe med stor succes til følge.

Manager, Martin Elnegaard blev præsenteret på et kort pressemøde i det kolde Rusland d. 3. juli og den første kamp er om bare 4 dage ude mod Terek.

"Der er noget, at leve op til. Når man ser hvem der styret disse tropper (Oleg Blokhin, tidligere ukrainsk landstræner red.) så står der lige pludselig noget og trykker på mine skuldre. Plus at de pt. ligger som nummer 10 med 17 point. Jeg kommer ind omkring truppen halvvejs i sæsonen, så mit mål er at gøre det så godt med den nuværende trup som muligt og til d. 1. januar vil jeg se om der skal forstærkes på dette Moskva hold." siger en meget spændt, Moskva manager.



Logged

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010