home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 859 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Pengene der tæller
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Pengene der tæller  (Læst 4052 gange)
Møller
Reserveholdsspiller

Pengene der tæller
« : 23 Nov 2008, 12:22 »

Velkommen til min anden blog.

Jeg har fundet ud af, at jeg begik en kæmpe fejl med at starte mit første spil op med en klub som Manchester United. Det var lidt af et sats, da jeg også godt selv ved, jeg er mest til det såkaldte "Lower League Manager." Dog er mit næste valg dog ikke helt "LLM" men mere bundprop i deres respektive liga pt. i virkeligheden. Der er tale om en klub, jeg også selv holder rigtig meget af.

Esbjerg forenede Boldklubber er navnet på den klub jeg nu vil begå mig med i denne min Anden FM09 blog.

Mathié
Landsholdsspiller

Sv: Pengene der tæller
« Svar #1: 23 Nov 2008, 12:33 »

Jeg vil helt sikkert følge denne blog, dit klubvalg er helt i særklasse! Wink

Newton Heath
Manager

« Svar #2: 23 Nov 2008, 12:37 »

Fantastisk klub valg som Mathie også påpeger.
Kort intro, uden det store at komme efter.
Flere updates, tak  Smiley

Møller
Reserveholdsspiller

« Svar #3: 23 Nov 2008, 15:51 »

ESBJERG SIKKERT IGENNEM FORSÆSONEN
10. JULI 2008 - BOLD.DK

Esbjerg har lagt fantastisk ud i denne nye sæson. Sommermånederne er forbi, træningskampene er veloverstået. Esbjerg har gået igennem disse venskabskampe uden nederlag, en samlet målscorer på 22-2. Eneste
svipser var i første kamp mod Nordvest FC.

0-0 Nordvest FC - Esbjerg fB
    0-8 Kalundborg - Esbjerg fB
    2-4 FC Fredericia - Esbjerg fB
    0-4  HIK - Esbjerg fB
    0-5 Skjold - Esbjerg fB
    0-1 Holstebro - Esbjerg fB

En mand har specielt gjordt det rigtig flot for esbjergenserne op til den sæson, som starter om 11 dage. Søren Rieks er en coming man, men han beviser altså at han allerede nu kan blive en af Esbjergs bærende kræfter i den kommende sæson. Spillere som Frank Hansen, Niki Zimling og Jesper Bech viser stadig, at de stadig er blandt de mest garvede Esbjerg spillere. Det samme gør Björck og Winde i defensiven. Mens man i front ser Lange og nyindkøbte Thorvaldsson i topform.

Vi klar til sæsonstarten i SAS LIGAEN.

Møller
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 23 Nov 2008, 16:06 »

ESBJERG SIKRER SIG LYNGBY STJERNE
16. JULI 2008 - BOLD.DK

Sidste sæson lå Lyngby Boldklub i SAS Ligaen sammen med Esbjerg fB. Men Lyngby blev sammen med Viborg de to, som røg ned i den næstbedste række. En stor skuffelse for holdet, som ellers spillede en omgang flot fodbold i mange af deres kampe i SAS Ligaen. Blandt de helt store profiler på Lyndby mandskabet sidste sæson var Kim Aabech, en spiller der er blevet jagtet af større SAS Liga klubber gennem flere sæsoner, deriblandt også vestjyderne fra Esbjerg fB.

Det resulterede her til formiddag i et pressemøde på Blue Water Arena, hvor den 25-årige midtbanespiller blev præsenteret som Esbjerg første og ifølge deres nye træner Nielsen det eneste her i sommerpausen. Økonomien er, som han siger ikke til flere. Men hvilken en af slagsen han så har hentet, Kim Aabech har bestemt ikke været en billig spiller at lokke til vestkysten.

"Dette indkøb sætter Esbjerg på landkortet, vi har haft kig på Kim i flere sæsoner. Sidste sæson beviste han, at han også kunne spille med på SAS Liga niveauet. Der blev vi også enige med os selv om, at vi gerne ville gøre mere for at sikre os en spiller som ham. Lyngby var ikke glad for at slippe deres midtbanespiller, men vi blev til sidst enige om en fornuftig høj pris. Rekordpris i Esbjerg." - Sagde Niels Erik Søndergaard.

Kim Aabech trækker i Esbjerg trøjen som nummer 10.

Guldbrand
Gæst

« Svar #5: 23 Nov 2008, 19:30 »

Flotte updates, både opsætningsmæssigt og skriftmæssigt.. Dog bifalder jeg ikke dit indkøb af Aabech, da han er allerede nu ved at være en af dem alle køber, og derfor er jeg lidt modstander af købet..

Det ændre dog ikke på at du har gang i en rigtig flot blog, og jeg glæder mig til at læse mere.   Wink

Møller
Reserveholdsspiller

« Svar #6: 23 Nov 2008, 20:16 »

BRØNDBY VINDER I PREMIEREN
21. JULI 2008 - BOLD.DK

Nyt trænerteam i Esbjerg, nye mål og nye stjerner i startopstillingen. Navne som Søren Rieks, Martin Vingaard, Alexander Östlund, Gunnar Heidar Thorvaldsson og Jesper Lange var ikke at finde i Esbjergs trup for bare 3 år siden. En ny era skal findes til Esbjerg, det skal Mads Nielsen og Jess Thorup sammen forsøge at skaffe og tilføre EfB Elite A/S.

Kampen blev mere Esbjerg orienteret end planlagt for Brøndby. EfB styrede hele første halvleg, men på to chancer formåede Brøndby IF at placere Lars Winde i Esbejrg kassen. Dog har Kim Aabech pyntet på resultatet i det 13ende minut. 2-1 ved pausen, atypisk fra kampens statistiske fyld. I anden halvleg var Esbjerg igen gode til at få flot spil sammensat og tilspille sig nogle gode chancer. Men igen måtte man se Jan Kristiansen placere Winde i det 77 minut. Gunnar Heidar Thorvaldsson udlignede i det 55s minut. Hvilket betyder at Esbjerg taber premieren med 2-3. Skuffende og trist.

- Meget skuffende og bittert for os. Vi spiller efter min mening bedst hele kampen igennem. Men lukker nogle meget dumme mål væk til dem. At Jan scorer måske årets mål til sidst kan vi ikke gøre ved, men de to andre forærer vi dem faktisk. De har 6 chancer i en kamp og scorer på halvdelen. Men vi selv har 15 og klart overtag i besiddelse. Skuffende og bittert er ordene fra min mund. Sagde Mads Nielsen efter kampen.

Dusty78DK
Manager

« Svar #7: 23 Nov 2008, 20:42 »

Tja, du skal ikke tabe modet på grund af nederlaget til Brøndby, der fra start er mange gange stærkere end de var i FM 08.

Glæder mig til at se om du kan vende den negative skude (IRL) i dette game.  Thumbs Up

JimmyGP
Manager

« Svar #8: 24 Nov 2008, 23:26 »

Dejligt med en EfB blog selvom du tabte premieren.. er ikke snart tid til en update? Det ser i øvrigt rigtig godt ud.. bare fortsæt  Thumbs Up

- Veni, vidi, vici -

Møller
Reserveholdsspiller

« Svar #9: 25 Nov 2008, 15:46 »

Ved godt der er langt mellem updates, men det er fordi min hverdag er rimelig travl.
I må lige bære over med mig. Tak alle sammen for de fine ord.

korzika
Gæst

« Svar #10: 25 Nov 2008, 15:52 »

Flot blog, den fanger ihvertfald mig.

En af grundene er at du ikke skriver en hel stil, i hver update Opstemt

Møller
Reserveholdsspiller

« Svar #11: 25 Nov 2008, 17:35 »

TRANSFERVINDUET LUKKET
01. SEPTEMBER 2008 - BOLD.DK

Alle elsker vel sommeren - de fleste fodboldelskere kan også rigtig godt lide månederne hvor klubberne frit må handle spillere imellem sig. Esbjerg startede tidligt ud med at hente Lyngbys meget omtalte og jagtede herre Kim Aabech. Men det har ikke været den eneste Lyngby holdet har måtte slippe, også Tem Hansen og Alexander Fischer har forladt den nedrykkede klub.

Af andre bemærkelsesværdige indkøb i SAS Ligaen har AaB hentet den tidligere svenske stjerne og legende i både svensk fodbold og Arsenal FC. Fredrik Ljungberg forlader Seattle efter kort visit, og vender snuden mod Danmark og tilbage til Skandinavien. En spændende spiller som mange glæder sig til at se i aktion for de forsvarende mestre. Også Brøndby har hentet en spændende spiller i Víctor Zapata fra argentinsk fodbold.

Esbjerg har hentet endnu en spændende spiller til klubben, denne gang en ung defensiv midtbanespiller i sydafrikanske Michael Morton, som kommer til fra Orlando Pirates. Den bare 19 årige spiller kan spille mange forskellige positioner i det defensive, og kommer formentlig til at blive en erstatning for Adrian Cann som pt. er på vej væk fra klubben, og Andrew Ornoch som klubben har ophævet kontrakten med.

- "Michael er en meget spændende spiller, som jeg har købt ind for at kunne sælge ham videre. Han er bare 19 år gammel og virkelig talentfuld. Jeg har hørt flere andre klubber, har været interesserede i Michael, da han var yngre. efter min mening er det lidt af et scoop, at vi har tiltrukket ham til klubben." Sagde Mads Nielsen om sit nye stjernskud, Michael Morton.

-Benja-
Gæst

« Svar #12: 25 Nov 2008, 17:48 »

En super lækker blog du har gang i her, Hugo. Dit sprog er rigtig godt og dine updates har en rigtig god længde, det gør ikke noget at man misser nogle updates, for man kan hurtig få læst dem op.
Nogle rigtige spændende indkøb, og jeg glæder mig meget til at følge dig! Kan især godt lide dit indkøb af Aabech og navnet Ljungberg taler vel for sig selv.

dalle112
Førsteholdsspiller

« Svar #13: 25 Nov 2008, 17:49 »

Flotte updates, både opsætningsmæssigt og skriftmæssigt..
du har gang i en rigtig flot blog, og jeg glæder mig til at læse mere.

Berendt
Manager

« Svar #14: 25 Nov 2008, 17:55 »

Ganske udemærket blog. Dejlige små updates, der gør det nemt og hurtigt at følge med.. Smiley Det kan jeg godt lide. Trods nederlaget til brøndby, så tvivler jeg ikke på at du nok skal gøre det bedre end Troels Bech )

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010