home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 594 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  "Den Tredje Guldalder"
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: "Den Tredje Guldalder"  (Læst 35144 gange)
alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #15: 24 Nov 2008, 17:35 »

Fantastisk blog du har gang i her. Har lige læst det hele igennem. Fremragende.
KIU Peace
Logged


Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #16: 24 Nov 2008, 17:53 »

NOVEMBER (+december) 2010
Neymar har bombet loes i november

4. runde i Pokalturneringen
Frem – VB     0-2   (0-1)
0-1 Tommy Hoiland (8)
0-2 Neymar (80)

MOM: Neymar, VB

Nok en gang blev Neymar MOM i en kamp, hvor der aldrig var tvivl om sejren.




12. spillerunde
FCK - VB      0-0   (0-0)

MOM: Christoffer Beck, VB


En kedelig kamp i Parken endte med en nulloesning som ingen af holdene kan vaere alt for utilfredse med.




13. Spillerunde
VB - Randers FC     2-1  (1-0)
1-0 Neymar (17)
2-0 Tijani Belaïd (47)
2-1 Bedi Buval (86)

MOM: Neymar, VB


For foerste gang i 7 kamp smagte VB sejrens soedme i Superligaen og det var fuldt fortjent i en kamp som Den Roede Haer styrede fra start til slut. Neymar var en konstant trussel for Randers FC, der ligner en nedrykningskandidat og det var kun kosmetik da Buval reducerede kort foer tid.



Aabech

14. spillerunde
FC Nordsjaelland - VB      0-1   (0-1)
0-1 Neymar (25)

MOM: Kim Aabech, VB


Det blev samme resultat som i det foerste indbyrdes opgoer disse to klubber imellem - blot med omvendt fortegn. Neymar stod for kampens eneste scoring.




Kvartfinale i Pokalturneringen
AGF - VB      3-1 (2-0)
1-0 Peter Graulund (27)
2-0 Devid Devdariani (44)
2-1 Tommy Hoiland (59)
3-1 Devid Devdariani (62)


MOM: Devit Devdariani, AGF


Pga. det sammenpressede program i ligaen valgte Kalashnikov at stille op med et reservespaekket hold i Aarhus. Reserverne kunne desvaerre ikke stille op med noget mod et AGF-hold i staerkeste opstilling.





15. Spillerunde
VB - Silkeborg IF   1-0   (0-0)
1-0 Tijani Belaïd (69)

MOM: Helder Cabral, VB


Det blev til den tredje sejr i streg for Kalashnikovs drenge i Superligaen, men maaden den kom i hus var ikke prangende. Blot Belaïds flotte langskudsperle lyste op en moerk november-dag.




16. Spillerunde
AGF - VB      3-1   (1-1)
1-0 Nando Rafael (4)
1-1 Adair Junior (41)
2-1 Jerry Lucena (55)
3-1 Nando Rafael (59)

MOM: Nando Rafael, AGF


Paa trods af at reservene var udskiftet med den staerkeste opstilling blev resultatet den samme - og det var ikke ufortjent. 3-1 til AGF paa hjemmebanen i en kamp, hvor der reelt set aldrig var tvivl om hvem der skulle have 3 point.




Belaïd har flere gang jublet efter flotte scoringer

17. Spillerunde
VB - Silkeborg IF   2-0   (2-0)
1-0 Selvmaal (9)
2-0 Tijani Belaïd (29)

MOM: Tijani Belaïd, VB


VB sluttede efteraaret af med en sejr paa hjemmebane mod Aab, der har vaeret en skygge af sig selv denne saeson. De har tydeligvis ikke formaaet at komme videre efter tabet af Michael Jacobsen, Andreas Johansson og Thomas Enevoldsen i sommerpausen.

Det meste af kampen var der tale om spil til et maal og ingen kunne have sagt noget hvis VB havde vundet med 4 eller 5.



Superligaen efter efteraarets 17 kampe
« Seneste Redigering: 24 Nov 2008, 18:25 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #17: 24 Nov 2008, 19:40 »



Den Roede Haer opruster

D. 3 Februar 2011 af Anders Møllenberg


Efter en kold vinter er varmen begyndt at ramme Danmark igen og det betyder ogsaa at der inden alt for laenge igen vil vaere Superligabold rundt omkring paa de danske stadions. Her i Vejle skal de lokale fans laere navnene paa 4 nye spillere, der er kommet til i vinterpausen. Det virker som nogle rigtig kompetente folk som Kaptajn Kalashnikov har hentet til Den Roede Haer. Umiddelbart klinger Mads Junker nok bedst i fansenes oerer, men Sidi Fall og unge Thomas Mathiesen, der er udraabt som den nye Michael Laudrup er ogsaa yderst spaendende bekendtskaber.

Mads Junker var efter at han ikke fandt til enighed med Vitesse jagtet af flere klubber. Der var baade Bundesliga- og Premier League-klubber inde i billedet, men til sidst stod han med valget mellem VB og hans tidligere klub: Broendby. Eftersigende var det ikke et svaert valg for ham:

- "Jeg er efterhaanden ved at vaere oppe i aarene og jeg har altid oensket at slutte paa toppen. Det tror jeg, at jeg kommer til her i Vejle, der med Mikhail Kalashnikov i spidsen er i gang med et meget spaendende projekt," sagde Junker da han blev praesenteret i den roede troeje.

Her paa VAF var vi i gaar ude paa de vejlensiske traeningsbaner for at fange Kalashnikov til en kort kommentar om de 4 nyindkoeb.


Mads Junker - AC fri transfer fra Vitesse
- "Junker er lige noejagtig den angriber jeg har jagtet laenge. Vi har efterhaanden rigtig mange talenter, men de fleste af dem mangler lige 2-3 aar inden de er klar til det hoejeste niveau. Derfor har vi behov for spillere som Mads Junker og Tijani Belaïd der kan hjaelpe dem de kommende aar. Det naeste projekt bliver at finde en lignende type til forsvaret."


Sidi Fall - DMC/MC 8,25 mil. fra Hammarby
- "Det kan virke som en voldsom pris for en blot 19-aarig spiller, men de danske fodboldfans kan lige saa godt vaenne sig til Sidi Fall. Vi kan vel godt blive enige om at den mest dominerende spiller i Superligaen pt. er Djiby Fall, men gaar det som jeg tror vil han inden laenge faa rig konkurrence af sin navnebror. I foerste omgang skal Sidi bide sig fast i startopstillingen, men jeg regner med han er fast mand senest fra naeste saeson."


Thomas Mathiesen - OMC 3,25 mil. fra Mlada Boleslav
- "Efter min mening er Mathiesen landets naeststoerste u/20-talent og det er min klare ambition at have landets stoerste talenter samlet her i klubben, derfor var det oplagt at hente Thomas hjem fra Tjekkiet. Det kan virke som en dyr pris, men jeg er slet ikke i tvivl om at hans pris er tidoblet inden laenge. Nu skal vi bare have fingrene i Danmarks stoerste u/20-talent og saa er vor trup af 'boblere' efterhaanden fuldendt."


Marco Perez - AC fri transfer fra Chico FC
- "Marco er endnu et talent, men han har efterhaanden en alder hvor han er klar til regelmaessig foersteholdsfodbold . Jeg regner med at han vil blive foerste-reserve for Junker og Neymar og derfor skubber enten Junior eller Hoiland ned i 2-holdstruppen. Hverken Junker eller Neymar skal dog foele sig al for sikker paa en fast plads med Perez i truppen."
« Seneste Redigering: 25 Nov 2008, 23:53 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #18: 24 Nov 2008, 20:12 »



Fantastisk start paa foraaret for VB

Den Roede Haer er startet som lyn og torden i foraaret. 5 sejre ud af ligesaa mange mulige bringer medaljedroemme til Noerreskoven. I naeste runde venter topbrag mod FCK.

D. 5 April 2011 af Anders Møllenberg

De overvintrede paa 6-pladsen og selv de stoerste optimister havde naeppe haabet paa mere end at VB kunne kaempe med om den 5-plads, der formentlig giver adgang til europaesisk fodbold, men efter en forygende marts maaned er der ligefrem nogle der mumler "mesterskab" i krogene.
Kielstrup er overraskende blevet fortraengt af Sidi Fall i opstillingen

Foraarsdebuten var imod bundholdet Esbjerg og det var foerste gang at Mikhail Kalashnikov praesenterede den nye taktik, som der var blevet afproevet i testkampene. Den mere klassiske 4-4-2 skulle vise sig som en stor succes, da Esbjerg blev koert ud af banen. 2 maal af Tijani Belaïd og 2 af Kim Aabech gjorde at EFB maatte forlade Ny Vejle Stadion med en 4-0-blamage, der ovenikoebet kunne vaere blevet stoerre hvis ikke Aabech havde braendt hele 2 straffespark. Han viste dog psykisk overtag da han scorede paa den tredje mulighed fra 11-meterpletten. Det eneste triste resultat fra kampen var at nyindkoebet Junker maatte udgaa efter 5 minutters spil og som minimum er ude indtil midten af maj maaned.
VB-Esbjerg 4-0
Soenderjyske-VB 0-1
VB-FC Midtjylland 3-2
OB-VB 1-5
VB-Randers 1-0

I den anden kamp var saesonens store overraskelse Soenderjyske modstanderen og det blev en helt anderledes kamp. Fra starten af kampen forsoegte Soenderjyske fysisk at kue de mindre VB-spillere og det lykkedes efter forventning. Soenderjyske styrede det meste af kampen, men skarpheden manglede. Det gjorde Neymar til gengaeld ikke da han efter 65 minutter pludselig stod blank foran maal og paa trods af at skudsstatistikken til sidst hed 14-3 til Soenderjyderne var det De Roede der fik de 3 point.

I den trejde kamp var det FC Midtjylland der stod for skud. Pludselig var VB store favoritter efter at FCM havde startet ud med to nederlag. De foerste 30 minutter levede de roedblusede dog langt fra op til favoritvaerdigheden . Lukas Zelenka bragte allerede uldjyderne foran efter 5 minutter og hvis ikke det var for en velspillende Jimmy Nielsen kunne det sagtens vaere blevet baade 2- og 3-0. Pludselig vaagnede VB dog op til daad og Belaïd, Perez og Priske scorede 3 maal i loebet af blot 20 minutter. Til slut fik FCM reduceret men da var det for sent og VB fortsatte deres sejrsstime.

Sejrsstimen skulle blive laengere da VB tog en tur til Odense for at moede OB. Paa trods af at VB havde vundet 4 kampe i streg var der dog naeppe nogen, der havde regnet med dét der skete paa Odense Stadion dén dag. VB leverede saesonens klart bedste praestation og udspillede OB paa kryds og tvaers. Neymar scorede hattrick og Jimmy Nielsen blev den foerste Superligamaalmand siden Lars Windfeld til at score paa direkte udspark og nagle OBs kiste til med nok et soem.

Den 5 foraarssejr kom i hus hjemme mod Randers, hvor en kedelig kamp endte med en 1-maalssejr til Den Roede Haer. VB viste at de pludselig er blevet et tophold da de vandt paa trods af at de langtra spillede op til deres bedste.

Pludselig er 6-pladsen blevet forvandlet til en 2-plads og i naeste runde venter topholdet FCK. Rent faktisk kan VB overtage foeringen med en sejr. Der er landskampspause inden kampen, saa der er hele 14 dage til kampen. Der er derfor rig lejlighed for de lokale fans til at glaede sig til kampen og i det skjulte kan de blive ved med at mumle "mesterskab".

Stillingen



« Seneste Redigering: 25 Nov 2008, 23:52 af Rakacka » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #19: 24 Nov 2008, 20:16 »

Wow! Fantastisk så tæt du er på mesterskabet! Opstemt Jeg elsker forresten dit managervalg. Jeg kunne ikke lade være med at tjekke ham op og faktisk så er han 91 på vej mod 92 år i 2011 så fedt med en grand old man som manager! Opstemt KIU! Virkelig fed blog! Smiley
Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #20: 24 Nov 2008, 20:19 »

Wow! Fantastisk så tæt du er på mesterskabet! Opstemt Jeg elsker forresten dit managervalg. Jeg kunne ikke lade være med at tjekke ham op og faktisk så er han 91 på vej mod 92 år i 2011 så fedt med en grand old man som manager! Opstemt KIU! Virkelig fed blog! Smiley

Thanks - er glad for nogle der laeser med :-) Der er lige kommet en ret stor roevfuld updates i traek, men det er simpelthen for at komme up to date med hvor jeg selv er i spillet. Paa den maade mister jeg ik lysten til at blogge. Lige nu er har jeg skrevet op til det punkt, som jeg har spillet til.

Naeste update kommer i oevrigt til at handle om Kaptajnen selv og hans moede med Don Oe. Der kommer nemlig lidt updates op til topbraget :-)
Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #21: 24 Nov 2008, 20:50 »


Karismatiske Kalashnikov udvandrede fra live TV-interview!

D. 8. April 2011 af Mads Glenn Wehlast

Som optakt til Soendagens kamp mellem Den Roede Haer fra Vejle og Loeverne fra FCK havde vaerten Peter Palshoej i gaar inviteret VBs succesfulde traener Mikhail Kalashnikov i studiet sammen med bestyrelsesformande n i Parken Sport & Entertainment Flemming Oestergaard bedre kendt som Don Oe.

De to har fra starten af Kalashnikovs virke i dansk fodbold vaeret kendt for at have et saerdeles anstrengt forhold til hinanden, men det var foerste gang de reelt set moedtes. Hidtil har deres diskussioner foregaaet med medierne som mellemmand, men i gaar sad de ansigt til ansigt - og det gik ikke stille for sig.

Efter en indledende snak om de to holds styrker og svagheder fik Flemming Oestergaard spoergsmaalet.
- Kunne du forestille dig Kalashnikov som traener i FCK?

Oestergaard saa en kort overgang overrasket ud, men svarede saa:

- "Jeg kunne aldrig droemme mig til at ansaette denne aldrende tosse, men hvis jeg i et oejebliks sindssyge skulle have ansat ham, saa kan jeg love for han for laenge siden var blevet fyret igen"

Mikhail Kalashnikov stirrede derefter Don Oe i oejnene og svarede toert

- "Det denne narrehat [igennem hele interviewet tiltalte han ikke Oestergaard som andet end 'narrehat'.red] ikke forstaar er at jeg er klubben. Hvis man fyrer mig, saa fyrer man klubben! Hvis jeg var blevet ansat i FCK, saa kan jeg love at jeg havde fyret narrehatten for laenge siden!"

Oestergaard saa paf ud et oejeblik, men begyndte derefter en haanlig kluklatter. Det var her vaerten Peter Palshoej traadte i spinaten. Oejensynligt for at lette paa den trykkede stemning i studiet istemte han Don Oe's latter. I 10 sekunder kunne man maerke den tykke luft i studiet alt i mens Kalashnikovs oejne kunne draebe. Man kunne se paa Palshoej at han ikke vidste hvordan han skulle agere, men inden han naaede at goere noget som helst rejste den aldrende Kalashnikov sig fra sit saede og udvandrede fra studiet. Paa vej ud kunne man hoere en svaerm af eder og forbandelser.

Vi ville gerne gengive hvad Kalashnikov sagde i forbindelse med hans dramatiske udvandring, men efter advarsel fra avisens advokater har vi valgt ikke at gengive dem paa dansk af frygt for injuriesager. Vi gengiver dog de brudstykker vi fik fat i paa russisk og linker til en oversaetter. Det er op til seerne selv om de vil laese smoeren (vi advarer mod staerkt sprogbrug.red).

"Я не могу ждать, пока удар небольшой, ожирением, inbred человек суставов челюсти. Если бы я не получил мои друзья в КГБ убить Хет-трик. Ни один из смеется Калашников.!!!"

Oensker man at se hvad Kalashnikov sagde kan man gaa ind paa http://translate.google.com/translate_t#

Én ting er sikkert. Der er lagt i kakkelovnen til et intenst topopgoer i overmorgen.
« Seneste Redigering: 25 Nov 2008, 02:17 af Rakacka » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #22: 24 Nov 2008, 21:05 »

Genialt! funny
Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #23: 25 Nov 2008, 20:26 »



"Den bedste kamp nogensinde"

Der var doemt topbrag paa Ny Vejle Stadion i gaar da aarets overraskelse "Den Roede Haer" tog imod faarhaandsfavoritte rne fra FCK. Det blev et vaskeaegte drame med 7 maal, 1 roedt kort og en vanvittig afslutning.

D. 11. April 2011 af Rasmus Bech

"Den bedste kamp, der nogensinde er blevet spillet af to danske klubhold," saa klar var Allan Simonsens konklusion efter gaarsdagens kamp mellem FCK og Simonsens tidligere klub Vejle og denne rapporter giver ham gerne ret.


Allerede foer kampen var slaget begyndt med heftige meningsudvekslinger mellem Vejles traener Mikhail Kalashnikov og FCK's bestyrelsesformand Flemming Oestergaard. Meningsudvekslinger, der kulimerede da Kalashnikov udvandrede fra et meget omtalt tv-interview. At der samtidig var tale om et decideret topbrag om foerstepladsen i ligaen gjorde ikke intensiteten mindre. Stadion kogede da ogsaa fra start og spillerne fra begge hold virkede uhyggeligt taendte.

VB er startet som lyn og torden i foraaret med fem sejre ud af ligesaa mange kampe, mens FCK er startet mere vaklende. Det virkede dog som om at VB var oppe imod overmagten i de foerste to minutter, hvor de hvidblusede lagde et tungt pres, der ogsaa gav pote for loeverne allerede efter 8 minutter. Oscar Wendt glider fri paa venstrekanten og planter et indlaeg lige praecis i pandebrasken paa Morten Nordstrand -0-1.

Det blev endnu vaerre for Kaptajn Kalashnikovs tropper allerede fem minutter senere. Thomas Kristensen trykker af paa kanten af feltet. Jimmy Nielsen i Vejles maal springer efter bolden, der rammer stolpen, men paa uheldigste vis ryder returen direkte i ryggen paa Nielsen og tilbage i rusen. 0-2

Resten af halvlegen arbejder de roedblusede sig mere og mere ind i kampen. De er dog ikke for alvor farlige foer  Neymar i halvlegens doende sekunder tager sagen i egen haand. Afdribler baade Ulrik Laursen og Jesper Christiansen i FCK's maal. 1-2

Fra starten af anden halvleg kommer "Den Roede Haer" flyvende ud paa banen og angriber Loeverne, der forsvarer med naeb og kloer. Blot minuttet efter at Neymar er centimeter fra en udligning vaelger Cesar Santin dog at tage sagen i egen haand. Fra 30 meters afstand banker han til bolden, der kanonerer forbi Jimmy Nielsen og ind i maalet til noget, der lignede en afgoerelse paa kampen. 1-3

Ingen regnede nu med at VB kunne goere noget som helst. To maal nede og kun tyve minutter igen virkede som en umulig mission mod de velspillende koebenhavnere. Neymar havde dog ikke til sinds at stille sig tilfreds og nok engang runder han Ulrik Laursen, der ikke kunne stille noget op med tilladte midler og er ved at hive Neymars troeje helt af ham. Anders Hermansen giver korrekt Laursen hans andet gule kort og marchordre.

VB - FCK 4-3 (1-2)

0-1 Nordstrand '8
0-2 Selvmaal '13
1-2 Neymar '45
1-3 Santin '69
2-3 Mittet '78
3-3 Neymar '88
4-3 Priske '94

Laursen '76


Det fik "Den Roede Haer" til at kaste alt frem. 3 friske mand blev skiftet ind og blot to minutter efter gav det pote da et indlaeg ryger ind til indskiftede Haakon Mittet, der naeppe kunne have valgt nogen bedre dag til at score sit foerste seniormaal. 2-3.

Stadig var det dog FCK i foerertroejen, men VB kastede det ene angreb efter det andet afsted og til sidst gav det pote. Et langt indkast bliver snittet videre til Neymar, der med et fantastisk skud passerer Jesper Christiansen i maalet. 3-3 - en dramatisk udligning med blot to minutter igen.

Allerede minuttet efter er der fare paa faerde igen. De medrejsende FCK-fans sukker dybt af lettelse da Steffen Kielstrups langskud tester traevaerket og flyver i spil igen. Lettelsens suk bliver dog overdoevet af en oredoevende jubel kort efter. 4 minutter inde i dommerens tillaegstid faar VB tilkendt et frispark paa kanten af feltet. Alle folk tror Tijani Belaïd vil forsoege direkte, men med en fantastisk kombination snyder han samtlige FCK-spillere og serverer bolden paa et soelvfad for Brian Priske. Priske kvitterer for tilliden og placerer toert bolden til 4-3!.

En fuldstaendig vanvittig afslutning paa en af de mest medrivende kampe, jeg nogensinde har overvaeret. Priskes scoring bliver fejret som et mesterskab. Stadion bryder ud i jubel. Folk falder om armene paa hinanden. Der var stadig folk paa stadion, der sang og jublede en time efter afgoerelsen. Pludselig ligger VB nummer et med blot 10 runder tilbage. Stadig regner ingen med de holder hjem, men selv de stoerste fantaster havde naeppe troet at "Den Roede Haer" havde rejst sig da Cesar Santin bankede bolden ind til 3-1. Det bliver spaendende.



« Seneste Redigering: 25 Nov 2008, 23:50 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #24: 25 Nov 2008, 23:46 »



1 kamp tilbage: 3 guldaspiranter

Der resterer blot én kamp i Superligaen. Tre hold har stadig mulighed for guld. En historisk taet afslutning, hvor Kalashnikovs roede haer allerede har indfriet alle forventninger og stadigvaek kan skabe den helt store overraskelse.

D. 4 Juni 2011 af Anders Møllenberg

Efter den fantastiske FCK-kamp var det pludselig blevet legalt at naevne det. Mesterskabsmulighed en. Skulle guldet for foerste gang til Noerreskoven i 27 aar? Ingen forventede det, men haabet var udtalt.

Haabet blev ikke mindre da Kalashnikovs knaegte i den efterfoelgende kamp tog imod FC Nordsjaelland og sejrede. Der kom dog jordforbindelse til selv de allermest fanatiske fans allerede i den efterfoelgende kamp, hvor de roedblusedes flotte sejrsstatistik blev brudt. De faerreste havde regnet med at det skulle vaere Silkeborg, der gjorde en ende paa sejrsraekken, men det var ikke desto mindre tilfaeldet - paa trods af at Kim Aabech bragte VB foran allerede efter 2 minutter.

Holdet viste dog god moral allerede i den efterfoelgende kamp. For tredje gang i streg blev resultatet 2-1. Denne gang til vor allesammens favoritter. Det saa ogsaa ud til at det skulle blive en sejr i den naeste kamp. I en dramatisk udebanekamp mod Aab fik Mads Junker comeback da han blev indskiftet med et kvarter igen ved stillingen 2-2. Han skulle ikke bruge mange minutter paa at sende VB paa sejrskurs, men en Aab-udligning fire minutter inde i overtiden aendrede desvaerre paa det.

VB-FC Nordstjaelland 2-1
Silkeborg-VB 2-1
VB-AGF 2-1
Aab-VB 3-3
EFB-VB 1-2
VB-Broendby 2-2
VB-Soenderjyske 0-2
FCM-VB 1-0
VB-OB 3-2

Mads Junker kom ogsaa paa maltavlen i den efterfoelgende kamp mod Esbjerg. Det gjorde Sidi Fall ogsaa, der har gjort en imponerende entré paa den danske fodboldscene. De to scoringer var nok til at sikre de 3 point.

2 scoringer var dog ikke nok i den efterfoelgende kamp hvor Broendby var paa besoeg i Noerreskoven. Denne gang var det dog de roedklaedte, der kunne glaede sig over en sen udligning. Da FCK i samme spillerunde tabte til AGF var VB for foerste gang hele 4 point fra den naermeste forfoelger.

Det aendrede sig dog desvaerre i loebet af de naeste to kampe. Mod Soenderjyske leverede Den Roede Haer foraarets daarligste praestation og tabte helt fortjent med 2-0 til Soenderjyske. De Roede formaaede heller ikke at score i den efterfoelgende kamp. Det saa dog laenge ud til at vaere nok til ét point, men Morten Bertolt sikrede FC Midtjylland sejren 5 minutter inde i dommerens tillaegstid og pludselig var midtjyderne ogsaa en del af guldkampen.

VB havde dog ikke til sinds at stille sig til taals med bronzemedaljer, selvom det vil vaere et yderst flot resultat paa en fremragende saeson. Den vejlensiske fodboldstolthed rejste sig nemlig i den efterfoelgende kamp mod OB, som blev slaaet 3-2 i en underholdende kamp.

Det bringer os frem til, hvor vi er nu. En yderst taet afslutning venter. FCK, FCM og vore egne lokalfavoritter ligger indenfor blot 3 point inden den afsluttende spillerunde, der byder paa foelgende opgoer.

FCM-FCN
BIF-VB
FCK-AGF


FCK der foerer feltet an har umiddelbart de stoerste muligheder og er ogsaa klare favoritter i deres hjemmekamp. Men vi maa ikke glemme at det ikke er mere end 4 spillerunder siden at AGF taevede Staale Solbakkens drenge - kan de goere det igen? Én ting er sikkert, hvis FCK snubler vil baade FCM og Kalashnikovs Roede Haer staa parate til at bestige den danske fodboldtrone.

Stillingen


« Seneste Redigering: 25 Nov 2008, 23:50 af Rakacka » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #25: 25 Nov 2008, 23:48 »

Fantastisk sejr over FCK! Thumbs Up Bare ærgeligt, at det nok ikke bliver til mesterskab. Skuffet Men giv aldrig op! Smiley

Fantastiske updates! Smiley
Logged

Bobogol
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #26: 26 Nov 2008, 00:11 »

Man bliver fuldstændig bidt af din blog, og det er tydelig, at du har prøvet det før.. Bliver spændende at se, om du kan føre det videre i næste sæson.. Du skal ihvertfald have ros for din opfindsomhed, og din afslappede tilgang til blog-universet, hvor du formår, at henvende dig til et bredt publikum.. Fortsæt med de spydige kommentarer til konkurrenterne!
Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #27: 26 Nov 2008, 17:57 »


Dramaet udeblev: Guld til FCK
D. 6. Juni af Mads Glenn Wehlast

Der var linet op til det hele store drama i rundens sidste spillerunde i Superligaen. 3 hold havde mulighed for guld og DBU
havde derfor udstationeret helikoptere ved de 3 stadions for hurtigt at kunne omrokere medaljefordelingen i tilfaelde af at der skulle ske overraskelser. Helikopterne kom dog aldrig i brug og overraskelserne udeblev.

FCK tog hjemme imod AGF og havde behov for en sejr for at vaere sikre paa guld. Efter en lidt usikker start bragte de sig paa guldkurs ved Morten Nordstrand i det 20. minut og derfra saa de sig aldrig tilbage. De var foran 2-0 ved pausen og cementerede sejren og mesterskabet i 2. halvleg.

Det gjorde at der nu kun var soelvmedaljer tilbage at kaempe om. En kamp der stod imellem FC Midtjylland og VB. VB var oppe imod Broendby paa udebane og den kedelige kamp endte med en nulloesning. Det betoed at hvis FCM vandt deres hjemmekamp med 3 maal eller mere ville de sikre sig andenpladsen. Det var taet paa, men 2-0-sejren var ikke nok og der blev dermed ikke rokket paa placeringerne foer runden.

1. FCK
2. VB
3. FCM


Med de danske holds gode resultater i Europa de foregaaende aar betyder det at baade FCK og "Den Roede Haer" fra Noerreskoven har chancen for at komme i Champions League i aar.
« Seneste Redigering: 26 Nov 2008, 18:00 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #28: 26 Nov 2008, 18:03 »

Man bliver fuldstændig bidt af din blog, og det er tydelig, at du har prøvet det før.. Bliver spændende at se, om du kan føre det videre i næste sæson.. Du skal ihvertfald have ros for din opfindsomhed, og din afslappede tilgang til blog-universet, hvor du formår, at henvende dig til et bredt publikum.. Fortsæt med de spydige kommentarer til konkurrenterne!

Tak skal du ha'. Det er altid rart naar der er nogle, der kommenterer. Og bare rolig: Der skal nok komme flere bataljer Kalashnikov og de andre imellem, men guldkornene bliver ikke alle fyret af paa én gang Smiley
Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #29: 26 Nov 2008, 20:28 »



Stor udskiftning i succestruppen

Transfervinduet lukkede i gaar og svingdoerene var i fuld gang i klublokalerne i Noerreskoven. Hovedkvarteret for Den Roede Haer. Det stoerste chok er salget af Neymar til konkurrenterne fra FCK, men Kalashnikov mener alligevel at truppen er blevet styrket.

D. 3 Juni 2011 af Anders Møllenberg

Det var ventet, at der ville ske en vis udskiftning i den VB-trup, der i den forrige saeson sikrede det foerste saet medaljer til Noerreskoven, men at udskiftningen ville vaere saa kraftig som den blev havde de faerreste regnet med.

At Brian Priske, 34, forlod de roedblusede var ikke en overraskelse. Allerede i foraaret blev det annonceret at VB ville se sig om efter nye kraefter og lade Priske gaa i sommerpausen. Priske fortsaetter karrieren i Broendby.

Han faar foelgeskab af en af klubbens unge talenter, den blot 18-aarige Michael Midtgaard, der blev solgt til konkurrenterne for lidt over 8 millioner. Kalashnikov forklarer:
- "Jeg ser paa vores talenter som en lang raekke oesters, som vi passer og plejer. I hver af dem gror en lille fin perle, der forhaabentlig vokser sig stor og flot. Men af og til kommer der lidt sand ind i skallen og forstyrrer vaeksten. Der var kommet for meget sand i Midtgaards oesters og naar BIF vil betale over 8 millioner for en oedelagt oesters, saa siger vi ikke nej."

Hvilket dyr Kalashnikov ansér Marko Ciurlizza som melder historien ikke noget om, men ogsaa han forlod klubben. 15 millioner maatte Aab punge op med for den 33-aarige midtbanespiller. Han naaede over 70 kampe i den roede troeje og blev kaaret som aarets spiller i saesonen 09/10.

Det stoerste chok kom dog da det unge stjernefroe Neymar blev soligt. Ikke nok med at han blev solgt, men han forlod Noerreskoven til fordel for Peter Bangs Vej. FCK havde den store pung oppe af lommen. 31 millioner maatte de hoste op med. Den stoerste handel nogensinde mellem to danske klubber. Neymar havde kun ét aar tilbage af sin kontrakt og oenskede ikke at forlaenge og det var eftersigende det, der gjorde at VB saa sig noedsaget til at saelge.

Der har vaeret enkelte kritiske roester, der mener at det havde vaeret mere hensigtsmaessigt ikke at saelge sine spillere til de naermeste konkurrenter i ligaen, men den kritik tager Kalashnikov med ophoejet ro:
- "I sidste ende handler det om, hvem der smider flest penge paa bordet og denne gang var det altsaa Narrehattens klub. Og saa skal man heller ikke underkende at det jo allesammen er mine drenge - og ingen far oensker at deres soenner rejser alt for langt vaek. Nu er de en afstand, hvor de stadig har tid til at se forbi deres gamle far af og til"

Med afgangen af 3 stamspillere maatte Kalashnikov ud paa transfermarkedet - og det kom han.

Den foerste anskaffelse blev Soenderjyske Sölvi Ottesen, der er udset til at lukke hullet efter Brian Priske.

Den naeste anskaffelse var Michael Silberbauer [billedet.red], der kommer til klubben efter 3 saesoner i hollandske Utrecht. En anden spiller, der tidligere har spillet i hollandsk fodbold er Anders Due, der blev hentet paa en fri transfer i Aab.

Hullet i angrebet efter Neymar er betydeligt, men Kalashnikov foeler sig overbevist om at det er lukket ordentligt efter de to stoerste koeb i klubbens historie blev annonceret med to dages mellemrum. De to unge angribere Vaclav Kadlec og Balazs Sipos er udset til at kaempe om de to pladser i front med Mads Junker. Mens Kadlec ingen erfaring har paa hoejeste niveau saa har den jaevnaldrende Balazs Sipos paa trods af sine kun 18 aar allerede spillet 28 kampe i den bedste bulgarske og tjekkiske raekke. Det er blevet til 21 maal, saa det er en skarp herre, der har sluttet sig til Den Roede Haer. For 3 maaneder siden fik han ovenikoebet sin debut paa det ungarnske landshold - og kvitterede for tilliden med et maal.

Sidst men ikke mindst blev den kroatiske u/21-landsholdsspiller Robert Gabric praesenteret paa transfervinduets sidste dag. Han kan spille baade i centerforsvaret og paa hoejrebacken og giver den bredde i forsvaret, som manglede i sidste saeson. Kalashnikov var eftersigende meget taet paa at sikre sig en norsk landsholdsspiller til den samme plads, men i sidste ende var det Gabric, der blev praesenteret og han har efter hvad vi har hoert allerede imponeret paa de vejlensiske traeningsbaner.



Samlet oversigt

<<

Sölvi Ottesen fri transfer fra Soenderjyske
Michael Silberbauer fri transfer fra Utrecht
Eric Kamga 3,75 millioner fra FC Haka
Vaclav Kadlec 16 millioner fra Sparta Prag
Balazs Sipos 22 milloner fra Mlada Boleslav
Anders Due fri transfer fra Aab
Robert Gabric 11 millioner fra Slaven Belupo
Mikael Eggen 2 millioner fra Viking Stavanger

>>

Marko Ciurlizza 14 millioner til Aab
Neymar 31 milloner til FCK
Brian Priske fri transfer til Broendby
Michael Midtgaard 8,75 milloner til Broendby
Adair Junior 3,5 millioner til Silkeborg
Anton Sosnin 2 milloner til Torpedo Moskva
Vegar Eggen Hedestad 1 millioner til Esbjerg
Thomas Gravesen stoppet karrieren
« Seneste Redigering: 27 Nov 2008, 23:20 af Rakacka » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010