Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
0 Brugere, 1171 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2009
Kategori: Omklædningsrummet FM2009
Opstart med Brøndby
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: Opstart med Brøndby (Læst 2462 gange)
Supersize
Lilleputspiller
Opstart med Brøndby
«
:
17 Nov 2008, 19:19 »
Okay, jeg har valgt at starte et managerspil med kongeklubben... Brøndby selvfølgelig:)
Jeg kunne godt tænke mig at få lidt hjælp til selve opstartsfasen,da jeg ikke har haft det store held, med at få et spil ordentligt igang.
Mine overvejelser omkring taktikken med Brøndby, er først og fremmest at spille en: 4-1-3-2, hvor farnerud/krohn-dehli, fungere som offensiv midt.
Jeg har spejdet lidt efter forstærkninger til truppen. Jeg har bl.a. fundet Løvenkrands til 4 mio. Gravesen på fri transfer. Ljunberg til 120.000 kr. Ingen af dem er dog blevet hentet til klubben endnu, da de alle er i overvejelsesfasen.
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres vurdering af mine meget overordnede overvejelser. Dernæst ville alle gode råd omkring personlige spillerinstillinger, holdinstillinger og træning blive værdsat
Romafan
Landsholdsspiller
Sv: Opstart med Brøndby
«
Svar #1:
17 Nov 2008, 19:25 »
Nu skal jeg også selv have startet et BIF spil, når jeg engang er blevet lidt træt af mit Roma spil... Lav en taktik der passer til dit holds styrker og for alt i verden, lad dig ikke blive blændet af de præstationer spillerne leverer i virkeligheden, har bla. selv kigget lidt på holdet og syntes sentes selv at spillere som Jallow og Krohn-Dehli er dybt undervurderet i spillet og altså spillere jeg ikke ser som gode nok til et top hold i suppen... Syntes dine overvejelser om de spillere du vil hente er godt set, de er billige og har kvaliteterne til at hjælpe dig med at hente mesterskabet i første sæson...
Donald Duck
Ynglingespiller
«
Svar #2:
17 Nov 2008, 19:27 »
ja godt spørgsmål det med BIF de har så mange gode spiller til pladserne
Men den jeg bruger:
x x
X
X X
X
X X X X
.. så er problemet bare at jeg ikke ved hvor holmen skal være ,, fordi jeg har kristiansen på venstre, krohn-deli på højre og farnerud på offensiv,, og gisla som defensiv
Supersize
Lilleputspiller
«
Svar #3:
17 Nov 2008, 19:31 »
Er helt enig mht. Krohn-Dehli og Jallow. Derfor overvejer jeg også kraftigt om truppen har brug for en ny angriber, da jeg overhovedet ikke ser Magic som en ordentlig backup. Jeg er bar lidt i tvivl om, hvorvidt så mange spillere på en gang, ikke vil forstyrre harmonien på holdet, især her istarten. Truppen har jo også det problem at der ikke er nogen ordentlig backup på venstre back pladsen.
Sidder også ligeson DD skriver, og overvejer hvor F*** holmen ska spille henne, for han er sq for god til at sidde på bænken.
Romafan
Landsholdsspiller
«
Svar #4:
17 Nov 2008, 19:38 »
Jeg har altid syntes at Gisla var en hat... Han er okay i suppen men videre end det kan han ikke, så jeg ville omskole Holmén og sætte ham på den defensive, hvor han jo stadig kan bruge forward runs og hvor han sådan set er en bedre bold erobre end Gisla, fordi Gisla er så langsom som han er... Ham kan man nemlig ikke tillade sig at tage med i det offensive spil, fordi han aldrig når tilbage, før de andre har scoret... Og hvis spillet bare er en smule som 08, så kan du sælge Holmén efter sæsonen for en god spand fuld penge og købe en bedre erstatning, billigere...
Til dit spørgsmål om hvorvidt for mange indkøb ikke risikere at ødelægge harmonien, så siger mine erfaringer, at det gør den kun, hvis du køber spillere til en position, hvor du i forvejen har mange andre og det ødelægger heller ikke spillet, hvis du bare undlader at smide dem allesammen ind i start opstillingen med det samme... Du kan evt. også sælge nogen af de overskydende spillere...
Supersize
Lilleputspiller
«
Svar #5:
17 Nov 2008, 19:43 »
Okay, men hvordan ser du/i så købet af en gravesen? Er det nødvendigt? for gider ikk spilde lønninger på ham ellers. Salg af overskydende spillere ser jeg som nødvendigt, da der er alt for mange offensive kræfter. Derfor har jeg sat Ericsson til salg, da jeg ikke tror på ham i det lange løb. Jacob Berthelsen ligeså, da han ikke har niveau til at slå Mark Howard af som backup. og til sidst Tobias Mikkelsen, da jeg overhovedet ikke mener han er noget værd, i forhold til de andre kanter i truppen.
Og hvad med en angriber? Har overvejet om Mads Junker skal hentes hjem til Danmark, men sidder og overvejer om 20+ mio. ikke er lidt for meget for ham. (Som i kan se, vil jeg gerne købe dansk:) )
DJAD-Puppy
Lilleputspiller
«
Svar #6:
17 Nov 2008, 19:54 »
Magic laver bare mange mål i spillet. Jeg har købt Ljungberg til kanten, for Krohn-Dehli er skadet i fucking 4 måneder i mit.. Har købt en ungarer fra Newcastle til Venstre back backup. Tamás Kádár hedder han. Han er 18 år, og glimrende fremtidsperspektive
r.
Personligt spiller jeg en flad 4-4-2 att. Duncan og Magic på toppen, Ljungberg og Kristiansen på kanterne, Holmen og Gislason i midten, men med gode reserver.
Har til angrebet købt Nicklas Pedersen fra Nordsjælland. Han er ok som backup..
Synes ikke Randrup har været god nok som starter, så har købt gamle Fernando Ricksen til højre backen. Regner med at Wass overtager den på længere sigt, sammen med Randrup.
Mine hold: Brøndby, HSV..
Jeg hader ikke fck. Jeg bryder mig virkelig bare ikke om dem.. Ligesom Bayern München...
mohbar
Lilleputspiller
«
Svar #7:
17 Nov 2008, 21:56 »
Hej her er min opstilling:
Mazzola-Jallow
Dehli-Farnerud-Kléberson
Jönsson
T. Rasmussen-Von Snebryg-MNark Howard-Randrup
S. Andersen
Bænk: Tørnes, Gislason, Mazzola, Holmen, Lorentzen, Tobias, Kristiansen
Min opstilling:
x-x
x-x-x
x
x-x-x-x
Efter en lidt dårlig start ligger jeg nr. 3 med 8 point op til Aab (!) og er med i Uefaen (mod basrke hold)
Mine bedste spillere er:
Farnerud (12 mål og 5 assists)
Randrup (stabil)
Snebryg
Kléberson: vinderattitude. Købte ham i Flemengo for 6,5 mio !! han har dog stadig svært ved at tilpasse sig selv om han spiller godt pt.
Gode talenter: Nicolas mazzola, Jallow, Wass
Jönsson
mohbar
Lilleputspiller
«
Svar #8:
17 Nov 2008, 22:02 »
Jeg har iøvrigt også skrevet kontrakt med Fowler (starter i januar 2009). Min taktik bygger på følgende:
Mentalitet: offensivt (lige over normalt)
Kreativ fr.: mindre (lige under normalt)
Alv stil: kort
Tempo: langsomt
Bredde: normalt
Skærme af: normalt
Tidsspild: ofte
defensiv linje: højt pres (lige over normalt)
takling: normalt
Fokus på afl.: igennem midten
samt flueben på "kontraangreb"
Jeg har dog også lavet mange justeringer på spillerne. F.eks. midtbanespillere der skal skyde fra afstand og gå med frem. Målmanden skal spille til en bestemt spiller: Thomas Rasmussen (han er iøvrigt og god!)
Felix
Lilleputspiller
«
Svar #9:
18 Nov 2008, 06:00 »
Hej
Jeg er startet fint. Har dog også problmer med at få placeret Holmen - er han villig til at lade sig omskole til Def. Midt?
Jeg bruger Gisla i kampe med lidt mere offensive hold, og Holmen som almindelig midtbane i hold som jeg bør presse i bund. Gisla gør det faktisk fremragende i midt spil. gennemsnot på 7.8 elle rnoget i den stil.
Synes dog mine angribere spiller som en sæk lort i hver evige eneste kamp. Duncan bliver MEGET nemt skadet, og Jallow, gør det ikke særlig overbevisende. Han har spillet Ni timer, uden at score nu. DW er derimod en ret god sub, så optimalt hedder mit angreb Duncan og Madsen med Jallow og DW som erstatning.
Har stor succes med at spille en flad 4 4 2 og så have Farnerud som offensiv midt, skifte plasd med Krohn D, på højre kanten, det fungerer godt - så det kan anbeflaes.
Nogle der kan forklare hvorfor man pludselig kun kan trække pilene ligefrem og ligetilbage?
/Felix
Excile
Juniorspiller
«
Svar #10:
18 Nov 2008, 12:41 »
Har købt Bernburg og hold da kæft en overraskelse.. Købte ham lidt panisk da min nyindkøb Sebastian Abreu blev skadet for 20 mio.. Dyrt for Bernburg, men hold kæft han owner.. Bedste vurdering, topscorer, topassist, top MOM.. Spiller med Bernburg som den hurtige angriber og dunken som den store
Donald Duck
Ynglingespiller
«
Svar #11:
18 Nov 2008, 15:27 »
er jeg den eneste der synes Daniel Wass bare gør det for sygt godt i kampene ? .. den dreng bliver jo match vinder i hver kamp for mig
?
Berger
Gæst
«
Svar #12:
19 Nov 2008, 00:18 »
Jeg er også startet med Brøndby er er noget næsten halvvejs i første sæson. Jeg syntes jeg er noget skuffet over angriberne, tror kun det er peter madsen der indtil videre har scoret i sas-ligaen og Dunken er decideret ringe. Har i sæson opstarten hentet 3 spillere Thomas Gravesen (MC) og Evanilson (F/WB H) er blevet hentet på fri transfer, og så har jeg købt en senegaleser ved navn Babacar Gueye (BO) i FC Metz for 13 mio. Han gør det rigtig godt. Det eneste mærkelige ced ham er han er 22 har scoret 2 mål i 4 landskampe og et år inden spillet starter er han stoppet på landsholdet.
Syntes Gravesen er lidt 50-50 han scorer af og til, men omvendt laver han også en del straffe for mig. Evanilson er som udgangspunkt førstevalg og så er Wass og Randrup delt andet valg.
Med hensyn til taktik så ville jeg gerne spille et 4-2-3-1 system, men kan pga de begrænsede løbebaner ikke få det til at fungere optimalt. Ellers bruger jeg den gode gamle 4-4-2.
Med hensyn til forbedringer af holdet, så får jeg Robbie Fowler til jule transferen, ved ikke hvad han kan give, og så har jeg købt to spiller der kommer samtidigt Iñaki Astiz (FC) og Hernán Rengifo (BO). Astiz er købt fordi jeg regner med at sælge schlebrugge, han vil gerne videre og Rengifo er som sagt fordi jeg syntes mine angribere er for dårlige.
På sigt er der en række spillere jeg er meget interreset i:
Bogdan Stancu, Tore Reginiussen, Rafael Forster, for bare at nævne nogle stykker....
Jeg ligger pt nr. 1 i SAS ligaen 1 point foran Randers, og 2 point foran AAB, er i kvart finalen i pokalen og er noget til gruppespillet i UEFA Cup'en. Så indtil videre er det gået noget "nemmere" end forventet.
Palle-2650
Juniorspiller
«
Svar #13:
19 Nov 2008, 02:21 »
Jeg er lige så startet op med Brøndby. Er kommet til julepausen og her er lidt feedback:
Jeg startede med de "normale" i de første mange træningskampe, hvor uskarpheden hos angriberne var utrolig ringe, så der blev hentet nogle nye offensive ansigter til klubben. Hvilket resulterede i at Ousman Jallow satte sig selv på transferlisten og dermed en plads på reserveholdet.
Indkøb:
Fatih Tekke fra Zenit (BO) 5.5 Mio.
Eugene Seleznyov fra Shakhtar (AC) 7.25 Mio
Allan Gaarde fra Viking (DM) 5 Mio.
Henri Bedimo fra Chãteauruox (FV) 5.5 Mio
Sherman Cádenas fra Bucaramanga (OM V) 3.25 Mio
Solgt:
Ingen.
De nye ansigter vidste sig at få kickstartet Brøndbyholdet op igen.
Vi kom i Uefa cuppen med Ac Milan, Man City, Depotivo og Elfsborg.
Første kamp var mod Elfsborg hjemme som endte 3-0 til Brøndby, efter Brøndby var blevet til 10 mænd ved 0-0.
Anden kamp var mod Man City på udebane, på papiret en svær kamp. Men Brøndby overraskede og fik 2-2.
Trejde kamp var mod Ac Milan hjemme, alle regnede med Milan ville køre dem hjem uden nogen tvivl. Men nyindkøbte Fatih Tekke viste sit værd. Og scorede til 3-2 i 90+2, så Faxe tribunen gik i kog.
Så var vi kommet videre fra Uefa Cuppen med utrolige flotte resultater. Derfor blev den sidste kamp en kedelig 0-0 ude mod Depotivo.
Nu står Brøndby overfor Villareal og evt. Hsv/Rennes ved videredeltagelse.
I Pokalen er vi noget til Semifinalen mod Fc Midtjylland. Efter at have slået Fc Vestsjælland, Greve, Sønderjyske og Ac Horsens.
I Sas Ligaen kom vi dårligt fra start med et 0-2 nederlag til Sønderjyske på hjemmebane.
Nu ligger vi Nr.4 med 26 Points. Nr.1 er Aab med 34 Points, Nr.2 er Fck med 33 Points og Nr.3 er Fc Midtjylland med 31 Points.
Så alt i alt en spændende forårssæson jeg/brøndby går i møde
«
Seneste Redigering: 19 Nov 2008, 02:37 af Palle-2650
»
enged
Gæst
«
Svar #14:
19 Nov 2008, 02:43 »
Citat af: Palle-2650 19 Nov 2008, 02:21
Jeg er lige så startet op med Brøndby. Er kommet til julepausen og her er lidt feedback:
Jeg startede med de "normale" i de første mange træningskampe, hvor uskarpheden hos angriberne var utrolig ringe, så der blev hentet nogle nye offensive ansigter til klubben. Hvilket resulterede i at Ousman Jallow satte sig selv på transferlisten og dermed en plads på reserveholdet.
Indkøb:
Fatih Tekke fra Zenit (BO) 5.5 Mio.
Eugene Seleznyov fra Shakhtar (AC) 7.25 Mio
Allan Gaarde fra Viking (DM) 5 Mio.
Henri Bedimo fra Chãteauruox (FV) 5.5 Mio
Sherman Cádenas fra Bucaramanga (OM V) 3.25 Mio
Solgt:
Ingen.
De nye ansigter vidste sig at få kickstartet Brøndbyholdet op igen.
Vi kom i Uefa cuppen med Ac Milan, Man City, Depotivo og Elfsborg.
Første kamp var mod Elfsborg hjemme som endte 3-0 til Brøndby, efter Brøndby var blevet til 10 mænd ved 0-0.
Anden kamp var mod Man City på udebane, på papiret en svær kamp. Men Brøndby overraskede og fik 2-2.
Trejde kamp var mod Ac Milan hjemme, alle regnede med Milan ville køre dem hjem uden nogen tvivl. Men nyindkøbte Fatih Tekke viste sit værd. Og scorede til 3-2 i 90+2, så Faxe tribunen gik i kog.
Så var vi kommet videre fra Uefa Cuppen med utrolige flotte resultater. Derfor blev den sidste kamp en kedelig 0-0 ude mod Depotivo.
Nu står Brøndby overfor Villareal og evt. Hsv/Rennes ved videredeltagelse.
I Pokalen er vi noget til Semifinalen mod Fc Midtjylland. Efter at have slået Fc Vestsjælland, Greve, Sønderjyske og Ac Horsens.
I Sas Ligaen kom vi dårligt fra start med et 0-2 nederlag til Sønderjyske på hjemmebane.
Nu ligger vi Nr.4 med 26 Points. Nr.1 er Aab med 34 Points, Nr.2 er Fck med 33 Points og Nr.3 er Fc Midtjylland med 31 Points.
Så alt i alt en spændende forårssæson jeg/brøndby går i møde
ved godt det ikke er meningen man skal rette folk i dette forum, men for guds skyld, det kommer aldrig nogensinde til at hedde point
s
.
men det er da ellers nogen rigtig gode resultater du har fået i uefa cuppen
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »