home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 965 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  '06' At være, eller ikke at være.
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: '06' At være, eller ikke at være.  (Læst 4586 gange)
Asklepios
Landsholdsspiller

'06' At være, eller ikke at være.
« : 15 Nov 2008, 18:15 »

....intro
Nogen gange sker det at man må lave noget drastisk for at få fremtvunget forandringer. En ting nogle mennesker kan blive tvunget ud i, for at tage sådanne beslutninger, men andre gange kan det os bare være fordi man har fået nok af småligheden,
 manglende resultat eller af andre vigtige faktorer inde for det nogen gange mentalt belastende job som fodboldtræner. Så når det er sagt, er jo ikke bare henholdt til toptrænerne rundt om i Europa, men os lige så meget til amatørtrænerne i de små rækker verden over. Men hvis man ikke lever op til de tårnhøje krav fansne og bestyrelsen har til en, er der ligepludselig kun en udvej åben, og det er vejen ud i ligegyldighed, intetheden, der hvor folk bliver glemt og ingen positive historier findes.

Men nu er FC Barcelona ikke bare en professionel klub, men en magtfaktor i Europæisk fodbold med en helt igennem overvældende historie. Altså en klub der har vundet alt, hvad der kan vindes i professionel fodbold, så det ville ikke være helt forkert at mene, at klubben næsten er indvædet i et kæmpe håndklæde der er indbegrebet er succes og intet andet. Desværre for klubben har holdets succes været dalene siden højdepunktet i sæson 05/06, hvor holdet kunne løfte pokalen med de store øre. En ting man ikke er tilfreds med i kongeklubben, hvor man har set ærerivalerne fra Madrid løbe med ligatitlen de seneste to år. Men det skal laves om på nu, en ny træner skal ind, en ny træner der skal have selvtilliden i orden, en træner med den fornødende hjernekapicitet og men en vilje og tro på højde med Mount Everrest. Men hvem har kompetanceren til at lede en af verdens aller bedste klubber? For endten er man god nok, eller så er man ikke - at være eller ikke at være. 

Velkommen til Cataloniens hovedstad - Barcelona!
« Seneste Redigering: 20 Nov 2008, 16:07 af Brandborg » Logged

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Barca-boy
Landsholdsspiller

Sv: 'I' At være, eller ikke at være.
« Svar #1: 15 Nov 2008, 18:29 »

Fantastisk start! Den fanger virkelig godt Smiley

JimmyGP
Manager

« Svar #2: 16 Nov 2008, 01:42 »

Kan vel ikke sige andet end L-Æ-K-K-E-R-T... Mere... Opstemt:D:D:D

- Veni, vidi, vici -

Baliian
Landsholdsspiller

« Svar #3: 16 Nov 2008, 14:25 »

Det lyder spændende, vil helt sikkert følge med Smiley

Asklepios
Landsholdsspiller

Sv: 'II' At være, eller ikke at være.
« Svar #4: 16 Nov 2008, 16:16 »

....ramos sprænger muren!
Så kom dagen, dagen mange mennesker havde ventet på i lang tid ikke bare klubbens fans og de tilstedeværende journalister fra alverdens blade og nyhedstationer, men hele fodboldverdenen havde ventet på. Det her dagen hvor man ville finde ud af hvem der skal overtage det kæmpe pres, man får lagt på sine skulder, når man bliver placeret i det brandvarme trænersæde, hos en af mest dominerende hold i kontaktsporten fodbold. De seneste par dage, havde rygter gået på, at det var den unge kroatiske træner Slaven Bilic der skulle overtage sædet i FC Barcelona, men os den tidligere Barcelona-spiller Michael Laudrup havde været inde i billedet. Så det kom bag mange eksperter og ikke-eksperter, da den spanske træner ved navn Juan de la Cruz Ramos Cano trådte ind foran de mange kameralinser og fik et overvældende bad i blitzlys.
]

Juande Ramos har en fortid i bl.a. Betis, Espanyol, Malaga, Sevilla og har faktisk os stået i spidsen for FC Barcelona i sæsonen 96/97, men dog var det kun for andet holdet. Så man kan sagtens pointere, at Ramos har en kæmpe erfaring indenfor spansk fodbold.

Efter en kort præsentation af den nye træner, overgav præsidenten af FC Barcelona - Joan Laporta - ordet til de fremmødet journalister. Der viste sig hurtigt et billede af det var de lokale der fik lov at udspørger det 54årig stykke kød, som journalisterne begyndte at fortære lige så stille, med de mest angribende spørgsmål. Spørgsmål der både hengik til hans privatliv, men os til hans fodboldfilosofi og hans tanker om fodbold.

En mand ved navn Luiz Feviona fra det lokale spanske blad - Barcelona Daily News - der er nær ven med Laporta, kom hurtigt til at føre dirigentstokken nede blandt journalister, og han var uden tvivl den mandsperson, der fik kastet flest spørgsmål i hovedet på Ramos. "Vil du mene at du har den fornødne styrke mentalt til at lede en af de største klubber i verden, dit ophold gik jo ikke ligefrem godt?" Lød en af Luiz Fevionas spørgsmål. Nu skal du huske at tænke på at mit år i Tottenham ikke kun var den rene nedtur, jeg nåede jo trods alt at vinde The Leugue Cup. Jeg fandt dog os hurtigt ud af at engelsk fodbold aldrig bliver min kop te, men det har uden tvivl været en periode i mit liv jeg har nydt og os har lært noget af, både fodboldmæssig og mentalt. Jeg er desuden overbevist om at min tid her i Barcelona vil blive en succes, prøv bare at ta' et kig på spillermaterialet jeg har til rådighed, og med min viden og erfaring jeg har til spansk bold, ser jeg meget optimistisk på fremtiden. Svarede Juande Ramos.

Men nu får hele verden at se om han har det der skal til! Enten har han det eller så har han det ikke.

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Asklepios
Landsholdsspiller

« Svar #5: 16 Nov 2008, 16:27 »

Fantastisk start! Den fanger virkelig godt Smiley
Mange tak, håber det kommede bliver ligeså godt.
Kan vel ikke sige andet end L-Æ-K-K-E-R-T... Mere... Opstemt:D:D:D
Tak Jimmy, glæder mig sq du læser med! :-)

Det lyder spændende, vil helt sikkert følge med Smiley
Lyder rigtig godt Baliian.

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Rooland
Manager

« Svar #6: 16 Nov 2008, 16:29 »

Du er ved at skrive en fantastisk dejlig blog, hvor det hele passer perfekt sammen Smiley Dine updates er ikke for lange og designet er dejligt simpelt Smiley

Og så er klubvalget jo fantastisk  Thumbs Up

Asklepios
Landsholdsspiller

« Svar #7: 16 Nov 2008, 21:32 »

Du er ved at skrive en fantastisk dejlig blog, hvor det hele passer perfekt sammen Smiley Dine updates er ikke for lange og designet er dejligt simpelt Smiley

Og så er klubvalget jo fantastisk  Thumbs Up
Mange tak, dejligt du læser med! :-)

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

JimmyGP
Manager

« Svar #8: 18 Nov 2008, 16:56 »

Ikke den træner jeg havde regnet med - men et spændende valg.. glæder mig helt klart til at høre mere.. KIU

- Veni, vidi, vici -

Asklepios
Landsholdsspiller

Sv: 'III' At være, eller ikke at være.
« Svar #9: 18 Nov 2008, 22:48 »

Portugisisk blod importeret til Spanien!
|»Mandag aften kunne den spanske storklubben FC Barcelona fremvise deres nyeste skud på stammen - en forholdsvis ukendt portugiser ville nogen måske mene. Alligevel skulle spilleren Miguel Veloso havde været en dyr herre, i dét at der menes at prisen skulle ligge omkring 100mio. dkr«|

Mandag aften præsenterede FC Barcelona deres nye investering Miguel Veloso, der måske er ikke ligefrem er kendt af alle og en hver. Alligevel havde den catalanske klub været hurtig, da Veloso var kommet i interne problemer med træneren i Lissabon. Problemstillingen skulle eftersigende havde fundet sted under en af de første træningere efter sommerferien, hvor manageren Paulo Bento og Miguel Veloso skulle havde været oppe at toppes. Selv har hovedpersonen intet at sige. "Lige nu vil jeg ikke snakke om fortiden, mit fokus lægger udelukkende her hos Barcelona, ikke hos Sporting."

Den 22årige portugisere der tidligere har været jagtet af engelske Manchester United, har sin plads på den defensive midtbane, hvor han formentlig skal kæmpe om pladsen mod den noget ældre Seydou Keita fra Mali. Selv er han klar til at tage kampen op mod Keita for at få tilkæmpet sig spilletid fra start. "Selvfølgelig skal det ses i perspektiv at vi er to om den samme position, men for mig vil det helt sikkert blive et motivations boost, da jeg vil være endnu mere opsat på, at vise mig frem fra min bedste side til træning.

Den ny ansatte træner Juande Ramos er da os glad for at lykkedes catalonierne at køb Veloso fri af hans kontrakt. "Miguel vil helt sikkert blive en stor gevinst for os i fremtiden, og han har uden tvivl kompetencer til at blive en af verdens bedste på sin position. Jeg er sikker på at alle blå-røde tilhængere kan forvente meget af ham. Knægten har sku' potentiale!

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Asklepios
Landsholdsspiller

Sv: 'III' At være, eller ikke at være.
« Svar #10: 19 Nov 2008, 16:12 »

Barcalona møder Polen eller Finland i CL kval.
|»To dage efter præsentationen af Miguel Veloso, kunne FC Barcelonas repræsentant - assistenttræneren Tito Vilanova - velfornøjet gå ud af 'The House of European Football' i Nyon hvor Champions League lodtrækningen til tredje runde havde fundet sted«|

Onsdag aften, kunne Tito Vilanova smågrinende forlader Nyon og rejse tilbage mod mod Barcalona. Idet at FC Barcelona havde trukket Tempere United fra Finland og Wisla Krakow fra Polen som mulige modstandere. Først skal de to hold dog i kamp mod hinanden, før man ved hvem der skal gæste Nou Camp.

På papiret er Wisla Krakow klart den stærkeste, derfor ligner det os en sikker samlet sejr til holdet fra Polen, men i fodbold kan alt ske. Selvom det nu skulle blive Wisla Krakow ryster Tito Vilanovas hænder ikke. "Lige nu ser det ud til at vi skal møde Krakow, der er en klart bedre modstander end Tempere. Jeg er dog alligevel ikke bange, da et hold som Wisla Krakow er nogen vi burde slå under alle omstændigheder, os selvom vi må undvære Messi der er til OL. Alt i alt er jeg meget tilfreds." 

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Asklepios
Landsholdsspiller

Sv: 'IV' At være, eller ikke at være.
« Svar #11: 19 Nov 2008, 23:24 »

Daniel Alves - En sand fornøjelse.
|»De nu vel overstået venskabskampe, har været med en lysende Daniel Alves. Den brasilianske højreback har leveret assist på assist, og har os sendt et tordenslag af et skud i kassen«|

De seneste 14dage har fodboldklubben FC Barcelona været på rundtur i Europa. Holland, Italien, Tyrkiet og Spanien har alle sammen lagt græs til, at Barcelona skulle komme forbi. Selvom resultater har været med et par udsving, har enkle spillere virkelig vist sig frem fra sin bedste side.

Sæsonen blev åbnet mod Real Madrids andethold - Castilla. En kamp hvor Barcelona aldrig fandt rytmen, og hev kun meget smal sejr hjem. Et måske misvisende resultat, da Castilla kun havde ét skud på mål.

De efterfølgende opvisningskampe gik det en del bedre for storklubben. Med sejre på 3-0 over Bunyodkor og Willem II og 4-0 over Albacete fra den næstbedste spanske række. I de kampe her var spillere som Daniel Alves, Xavi og Keita - der vikariere på venstrekanten - en oplevelse for sig. Daniel med assistene, Xavi med målene og Keita med lidt af det hele. Mens har Samuel Eto'o været skuffende i opstarten med kun ét enkelt mål.

Det var dog ikke kun optur det hele, da man os måtte indkassere et uafgjort resultat mod de italienske værter - Empoli. Det blev en kamp plaget af mange brændte afslutning for begge parter, dog med overtag til Barca. Målmanden fra Empoli - Davide Bassi - var også en lettet herre oven på det flotte resultat mod Barcelona. "Jamen alt i alt spiller vi rigtig godt over hele linjen, og at holde et hold som Barcalona fra chancer igennem en hel kamp er vel umuligt. Så for mig er det en kæmpe glæde bare at holde nullet."
« Seneste Redigering: 19 Nov 2008, 23:36 af Brandborg » Logged

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Rooland
Manager

Sv: 'V' At være, eller ikke at være.
« Svar #12: 19 Nov 2008, 23:49 »

Det ser jo rigtigt fornuftigt ud Smiley Det nye layout passer perfekt til bloggen Smiley

Fortsæt endelig!

Asklepios
Landsholdsspiller

Sv: '06' At være, eller ikke at være.
« Svar #13: 20 Nov 2008, 16:07 »

Barcelona-ledelsen er skuffet.
|»Ja så skete det, som topfolkene i Barcelona havde forudset. Klubben kæmpede til sidste sekund, med at få Lionel Messi til at blive hjemme fra OL, for at have ham med i CL kvalen, men os holde ham skadesfri. Det sidste lykkedes ikke, og har derved skabt stor skuffelse i Barcelona«|
OL resulterede for Lionel Messi i en forvreden ankel og en skadespause op til to måneder. Et faktum der faktisk kan betyde at holdets kreative omdrejningspunkt, vil være at finde på tilskuerpladserne, når FC Barcelona tager imod ærkerivalerne Real Madrid hjemme på Nou Camp.

En ting man langt fra er tilfreds med i FC Barcelonas top. Især den største - Joan Laporta - er en nedtrykt herre for tiden. "Det var jo det værst tænkelige der kunne ske. Nu må vi undvære ham her i opstarten, hvilket langtfra er optimalt. Vi havde jo rådet ham til at blive hjemme, for at sådanne ting skulle ske. Desværre ville han anderledes."

Hovedpersonen selv er dog os ked af hvad der er sket, men intet mindre kan det ikke laves om på nu. "Selvfølgelig er det os super ærgerligt for mig, men det er en kendsgerning man må se i øjnene. Tror alligevel selv at det ville være svært at undgå, at man skulle få en skade på et eller andet tidspunkt gennem hele sin karriere, så den kunne ligeså godt havde kommet mod Wisla. Det skal dog slås fast, at jeg på intet tidspunkt har fortrudt at tage til Kina, for at spille for mit land.

FC Barcelona kommer i øvrigt til at kæmpe imod Wisla Krakow i tredje og sidste kvalifikationsrunde om en plads i Champions League. Polakkerne gik videre med samlet 2-2, på reglen om fleste udebane mål.   

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

JimmyGP
Manager

Sv: '06' At være, eller ikke at være.
« Svar #14: 24 Nov 2008, 23:13 »

Det er sgu ærgerligt..  Ubeslutsom Er det ikke snart tid til en update?

- Veni, vidi, vici -

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010