home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1140 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Gammelt kød!
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Gammelt kød!  (Læst 2098 gange)
Bademesteren
Manager

Gammelt kød!
« : 30 Apr 2006, 09:23 »

Skandalen har rullet omkring flere kødgrossister, der sælger gammelt kød...  ticked off

...Men nu er FCK også blevet taget i denne agt, skriver Ekstra Bladet.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article193869.ece

United-styrer
Gæst

Sv: Gammelt kød!
« Svar #1: 30 Apr 2006, 09:44 »

Jeg fik også lige hørt det i radioen. Så må de der fik billetter lade være med at spise pølser derinde Opstemt

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #2: 30 Apr 2006, 11:06 »

Det var da vel nok klamt...

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Mgt09
Gæst

« Svar #3: 30 Apr 2006, 12:07 »

Spændende at man først hiver kødpølseskandalen frem, når den drejer sig om FCK.

Interessevækkende er det også, at Don Ø i optakten til dagens kamp fremviste glade smileys og rapporter fra fødevarestyrelsen uden anmærkninger. Det var da godt, Ekstra Bladet fik nævnt dette, eller noget. Jeg vælger at forholde mig til det, i stedet for endnu en latterlig artiklen fra Ekstra Bladet som ”tilfældigvis” bliver bragt samme dag som FCK- BIF kampen.

På den anden side, så har fødevarekontrollen har jo vidst at man ikke altid skal tro på dem, så man ved jo aldrig.
« Seneste Redigering: 30 Apr 2006, 12:18 af Mgt09 » Logged

DeBuur
Manager

« Svar #4: 30 Apr 2006, 12:18 »

For mig er det ganske uinteressant om det er på Brøndby stadion eller i Parken der serveres gammelt kød - det er ganske enkelt ulækkert at "nogle" griske forretningsfolk udsætter mennesker for alvorlig sygdomme ved at servere fordærvet kød - faktisk syntes jeg det er meget interessant hvis der er serveret gammelt kød i Parken - især fordi Parken A/S har et kæmpe overskud og på ingen måde behøver at købe så dårlig fødevarer.

Men jeg vil da møde mgt i at ekstrabladet måske ikke er de mest troværdige - men omvendt så finder de og BT sgu en del interessante sager som holder vand.

YNWA

ksaper_and
Reserveholdsspiller

« Svar #5: 30 Apr 2006, 12:30 »

Nu har jeg aldrig rigtig synes pølserne i Parken har været gode. Men det kan da være jeg lige har fundet ud af grunden til det  funny

Men hvis det er sandt synes jeg det er for ulækkert, men man må desværre konstatere det er sådan mange steder i landet.

absalonsen
Gæst

« Svar #6: 30 Apr 2006, 12:33 »

Jeg syntes bare at der er alt for ulækkert! Parken burde lukkes og få en 3 cifret million bøde.!

Thore
Manager

« Svar #7: 30 Apr 2006, 14:14 »

Jeg syntes bare at der er alt for ulækkert! Parken burde lukkes og få en 3 cifret million bøde.!

Hvorfor dælen skulle parken lukkes bare fordi en avis skriver noget?
De kunne sende en ny kontrol derud, og hvis de så fandt noget skulle det måske være forbudt og sælge mad i et stykke tid, eller de skulle have en stor bøde.
Men parken skal da under ingen omstændigheder lukkes  Shockeret

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

absalonsen
Gæst

« Svar #8: 30 Apr 2006, 14:59 »

Hvorfor dælen skulle parken lukkes bare fordi en avis skriver noget?
De kunne sende en ny kontrol derud, og hvis de så fandt noget skulle det måske være forbudt og sælge mad i et stykke tid, eller de skulle have en stor bøde.
Men parken skal da under ingen omstændigheder lukkes  Shockeret

Det var nok ment i ironi, skal du se.  Wink

Ali
Reserveholdsspiller

« Svar #9: 30 Apr 2006, 15:42 »

Er jeg den eneste, der kan lide gammelt kød? :-/

Bademesteren
Manager

« Svar #10: 30 Apr 2006, 16:38 »

Er jeg den eneste, der kan lide gammelt kød? :-/

oldies but goodies  Wink

Mgt09
Gæst

« Svar #11: 04 Maj 2006, 15:29 »

Tja... Når en fjer bliver til fem høns:

I forbindelse med Ekstra Bladets artikel om pølser i PARKEN forleden har FCK.DK hevet bodchef Peter Ermler til side for at få hans reaktion på avisens historie.

Peter, hvordan var det at vågne op til sådan en historie søndag morgen?

- Jeg må sige, at jeg fik kaffen galt i halsen.

Hvad var det første der slog dig i den pågældende artikel?

- Jamen det var deres udgangspunkt for hele historien. Når PARKEN modtager varer fra Tulip drejer det sig om ferske pølser, og ikke som nævnt i Ekstra Bladet, om frosne pølser. Og det er netop her en del af misforståelsen ligger. På det forstørrede billede i Ekstra Bladet ses det også tydeligt, at der er tale om ferske pølser.

Hvilken forskel gør det, at PARKEN serverer ferske eller frosne pølser. Der står jo stadig en sidste holdbarhedsdato på posen?

- Den type grillpølser vi sælger, kan – efter Tulips egne anvisninger – holde sig i 3 måneder, hvis de fryses ned inden udløbsdatoen. Når vi modtager varerne, så sættes de på køl med det samme og – hvis pølserne ikke er blevet solgt - fryses ned inden udløbsdatoen. Herefter registrerer vi nedfrysningsdatoen, så vi ved hvor lang tid de kan holde sig.

Men hvordan gør i så til et arrangement. Hvilken måde sælger I pølserne på?

- Et par dage før et arrangement sætter vi et estimeret antal kasser pølser på køl, så de kan nå at blive tøet op til arrangementet. Fra vores centrale lager transporteres de så ud til de forskellige boder på arrangementsdagen, hvor de stadigvæk opbevares på køl. Herude bruger vi et klassisk princip om at sælge de ældste varer først – derfor gør vi det så let for vores bodpersonale som muligt, ved at markere kasserne med et kryds, så de ikke skal stå og læse en masse små tal. Alle varer der herefter ikke bliver solgt og HAR været frosset ned, bliver afskrevet efter arrangementet. De eneste pølser vi eventuelt returnerer til vores køle/frys-lager, er dem som for eksempel netop er ankommet til vores lager, og derfor endnu ikke har været frosset ned – de overholder selvfølgelig den påskrevet holdbarhedsdato, forklarer Ermler.

Men det kan da godt lyde lidt indviklet. Er i sikre på at der ikke er sket en ”smutter” i processen?

- For det første så har proceduren i flere omgange - og senest den 10. april – været overværet og godkendt af Fødevarestyrelsen. Desuden har vi kompetente og ansvarsbevidste folk til at stå for disse procedurer, så jeg kan garantere dig for, at der ikke er sket en ”smutter”.

Hvad vil du så konkludere ud fra Ekstra Bladets artikler og research?

- Ekstra Bladet og deres kilder har angiveligt ikke været bekendt med PARKENs procedurer for håndtering af ferske varer. De vidste heller ikke, at der udelukkende indkøbes ferske pølser, og de er sådan set heller ikke bekendte med reglerne for behandling af fødevarer. Sidst men ikke mindst har de heller ikke kendt til de simple anvisninger, som bodpersonalet får.

Så man kan godt få sig en pølse i PARKEN i fremtiden?

- Selvfølgelig. Du kan også få to!, slutter Peter Ermler.

http://www.fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=5530

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010