home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 885 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#Stoppet] La Vecchia Signora... (Klubber: Hoffenheim > Juventus)
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 21 Udprint
Forfatter Emne: [#Stoppet] La Vecchia Signora... (Klubber: Hoffenheim > Juventus)  (Læst 96729 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#19] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #75: 25 Nov 2008, 17:40 »


August 2009


Solen bagte mens jeg sad på hovedtribunen på Münzenbergstadion i Aachen. Ved min side sad en af mine trofaste spejdere, Claus Thomsen, og på banen spillede vores U19-hold mod Aachens ditto. Det var første runde i U19-pokalturneringen, og Claus og jeg havde valgt at bruge den til at se vores U19-hold an.

At klubben badede i U-landsholdsspillere, var tydeligt i den trup Brian havde udtaget til dagens kamp. Fem spillere var af sted med deres respektive landshold. Rasmus Falk var af sted med det danske U19-hold, Lasse Larsen, med det danske U21-hold, Alessio Cobos og Zoltán Varga var af sted med det tyske U21-hold, Milan Rada med det slovenske U21-hold og Simen Rafn med det norske U19-hold.
Det var dog ikke kun Brian, der kunne mærke når der var landskampe. I alt har klubben 5 A-landsholdsspillere, 11 U21-landsholdsspillere og 8 U19-landsholdsspillere. Det var blandt andet også derfor Torbjörn havde ansvaret for førsteholdet idag, mens Claus og jeg kørte med i spillerbussen mod Aachen.

Om det var min eller vores tilstedeværelse der havde en effekt, eller om holdet bare var så godt, skal jeg lade være usagt.
Aachen lå i den anden bedste U19-række, og da vi mødte dem sidste år spillede vi 0-0. Sådan gik det ikke idag. Efter en lille halv time sendte Gulde drengene foran, da han fra kanten af feltet bankede bolden op i det nærmeste hjørne. Med det mål kunne de så gå til pausen foran 1-0. Efter pausen blev spillet endnu bedre. Atalay gjorde det til 2-0 på et frispark fra kanten af feltet, og et par minutter senere gjorde han det til 3-0 på et langskud. Efter en times tid fik vi så et straffe, efter at have vist småspil i deres felt. Mithat scorede sikret, hvilket han gentog da vi 5 minutter senere fik et lidt mere tvivlsomt straffe. 5-0 var vi foran da der stadig manglede 25 minutter. Atalay ville det dog mere, da han i kampens sidste minut sendte endnu et frispark direkte i mål, denne gang fra hjørnet af feltet. 6-0, en fortjent sejr i en vel spillet kamp.

På førsteholdet havde vi også haft en udemærket start på sæsonen. 4-0 over Paderborn i første runde af DFB-pokalturneringen, så blev Schalke 04 slået i første ligakamp, så 1-1 mod Leverkusen, og lige før landsholdspausen havde vi spillet 1-1 med HSV. Alt i alt nogle godkendte resultater. Og angrebsparret Demba Ba og Vagner Love havde vist sig at være rigtig farlige. Ba havde scoret tre mål, mens Love havde scoret to selv, og lagt op til tre.



Nicklas Lynge Johansen,
cheftræner for TSG 1899 Hoffenheim
« Seneste Redigering: 26 Nov 2008, 23:36 af Berendt » Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#19] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #76: 26 Nov 2008, 00:19 »

Så kom de lovede SS'er af ungdomsholdet... Opstemt
Logged


kasmads
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: [#19] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #77: 26 Nov 2008, 00:34 »

Hold da helt kæft ham Zoltán Varga er god det er jo sygt!! han skal nok blive til noget stort en dag! men han har også været dyr kan jeg se!         fed blog i øvrigt jeg har læst med i lang tid  og den fanger mig virkeligt  normalt er jeg ikke meget for at læse blogs men denne her er god må jeg sige!
Logged

sneglen2003
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#19] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #78: 26 Nov 2008, 01:18 »

Endnu en god update fra din side.  Wink
Logged

ZaZZal
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: [#19] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #79: 26 Nov 2008, 08:57 »

Dejligt at du har ændret font-valget, det er nemmere at læse som det er nu Smiley

Den seneste update er en af grundene til, at jeg finder denne blog så god. Det er fedt at du skriver om noget andet end bare kampe og indkøb, men også fortæller om hvordan en managers arbejde ellers kan være, og du får mange gode detaljer med i bloggen, rigtig flot Smiley
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#19] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #80: 26 Nov 2008, 11:42 »

@ Kasmads : Ja, han er bare en af dem... Synes der er flere der ser rigtig lovende ud. Men vel også derfor jeg har betalte de store beløb for så unge spillere Wink Men godt at hører at du har læst med længe, og endelig kommenterer Wink Ej glad for jeg har kunne fange dig, når andre ikke har Smiley

@ Sneglen : Takker, godt at se at du stadig hænger på Wink

@ ZaZZal : Godt at denne font er bedre Opstemt Og takker, som før nævnt vil jeg skrive lidt anderledes end mange andre, men det er fordi jeg synes det mangler i mange andre blogs Wink (*HØST* *HØST* et lille surt opstød til andre blogforfattere, om at de skal tænke lidt nyt (ingen nævnt ingen glemt))
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#20] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #81: 27 Nov 2008, 00:11 »


September 2009


Spillerne var i godt humør. Faktisk var stemningen i overraskende god stemning. Igår dagens topkamp, havde vi tabt 2-0 til Bayern München. Vi havde spillet en dårlig kamp, og især Elm havde ikke gjort det godt nok.
Begge mål blev sat ind af Luca Toni, men ved det andet mål, i 81. minut lagde Elm bolden perfekt til rette for Toni, der køligt sparkede bolden ind. Efter kampen fik Elm så også et møgfald, og ikke uventet var han selv klar over det, og brokkede sig ikke. Han accepterede derimod, og lovede at gøre sit for at forbedre sit spil fremover.

Siden landsholdspausen havde vi ellers været inde i en god rytme. Først var det Wolfsburg der måtte rejse fra Rhein-Neckar-Arena med et nederlag på 1-0, efter at Vagner Love havde spredt kærlighed efter 68 minutter. Ude mod Karlsruhe vandt vi også, og igen var det Vagner Love der spredte kærlighed, både efter 69 minutter, og igen i overtiden. 2-0, og opturen forsatte.
Før kampen mod Frankfurt havde medierne haft meget fokus på at vi endnu ikke havde tabt på vores nye hjemmebane.
- "Det er rigtig ja, men man er aldrig bedre end sin sidste kamp. Hvis vi vil spille med i toppen, så skal vi spille for at vinde på hjemmebane, og ikke tro på at det nok skal gå," havde jeg sagt før kampen. Og det mente jeg. Drengene måtte ikke tage for let på det, og tro at vi nok skulle vinde. Desværre virkede det sådan det meste af første halvleg, og det var først Stefano Celozzi og Victor Moses kom ind efter en time, at vi kom igang. Og for tredje kamp i træk, blev Vagner Love matchvinder, da han scorede kampens eneste mål.

Nu var det så tilbage på arbejdshesten. HSV venter i næste kamp, og hvis vi vil forbedre vores præstation i pokalturneringen, skal vi vinde på HSH-Nordbank-Arena i Hamburg.



Nicklas Lynge Johansen,
cheftræner for TSG 1899 Hoffenheim


Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#20] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #82: 27 Nov 2008, 00:53 »

Super kampe. Vagner Love bomber virkelig. Et klasse køb.

Glæder mig til at se hvordan det går i Hamburg Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#20] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #83: 27 Nov 2008, 00:55 »

Super kampe. Vagner Love bomber virkelig. Et klasse køb.

Glæder mig til at se hvordan det går i Hamburg Wink
Ja, man får meget "kærlighed" for 85 millioner... Wink Og det er spillere som ham der kan sikre os europæisk fodbold.

Omvendt kan en sejr over Hamburg, også få os lidt tættere på den europæiske drøm... Smiley
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#21] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #84: 27 Nov 2008, 00:56 »


Oktober 2009


Følgende telefonsamtale er fundet sted efter udtagelsen af det tyske landshold. Salvatore Lozano fra 'Daglig Fodbold' (i samtalen SL) ringede til mig (i samtalen NLJ) for at hører min mening.

SL - "Hej Nicklas, må jeg stille et par spørgsmål angående den netop udtaget tyske landsholdstrup?"
NLJ - "Ja, Salva, selvfølgelig, men ingen af mine drenge er jo udtaget?
SL - "Det ved jeg godt, og det er derfor jeg ringer. Hvad er din holdning til hverken Compper eller Beck får chancen?"
NLJ - "Det er selvfølgelig Joachim Löws valg, og han har sin fulde ret til ikke at udtage dem. Dog vil jeg mene at de på det seneste har vist at de kan være med. Herthas 30'årige Arne Friedrich har efter min mening ikke været på niveau med Marvin på det seneste. Og så er Marvin altså seks år yngre. Andreas har også gjort det godt, og med sine 22 år er han også fremtidens mand. Problemet for Andreas er bare at han er oppe i mod en Philipp Lahm fra Bayern, der må regnes blandt verdens bedst, og samtidig har spillet godt i år. At han så ikke er med i stedet for Leverkusens Gonzalo Castro forstår jeg ikke. Han er jo skadet!?
SL - "Ja, udtagelsen af Arne Friedrich tror jeg flere ikke kan forstå. Som du jo selv er inde på er Marvin måske mere en der bør satses på i fremtiden. Tror du det er fordi de kommende landskampe er så vigtige, han ikke er udtaget?"
NLJ - "Det har jeg svært ved at tro. For det første, så har Tyskland sikret sig kvalifikation til VM, og for det andet så viste Marvin hele sidste forår, at han kan lofte et helt forsvar. Han slog Per Nilsson af, som er på det svenske landshold. Marvin var en af de klare årsager til at vi endte med at havde et eventyrligt forår."
SL - "Hvad tror du så årsagen kan være?
NLJ - "Det ved jeg sgu ikke. Det tror jeg kun Herr Löw kan svare på. Han gider vel ikke se vores kampe, da han klart fortrækker spillere fra de store klubber. Bayern har 8 spillere på, Leverkusen har 5 og Schalke har 3..."
SL - "Så du mener at Löw bevidst overser jer?"
NLJ - "Det er ikke noget jeg mener, Salva. Det er jeg skam helt overbevist om. Lige som de andre landstrænere for de lande vi repræsenterer, har han også fået tilsendt et sæsonkort. Han er sjovt nok bare den eneste der ikke har været her. Morten Olsen ar været her for Danmark, Lars Lagerbäck fra Sverig, og jeg kan forsætte. Selv Fabio Capello har været her for at se på Victor."
SL - "Ja okay. Det kan jeg godt se. Jeg tror jeg fik mine svar. Tak for hjælpen.“
NLJ - "Det var det mindste, og det ved du. Du ringer bare. Snakkes Salva!"



Nicklas Lynge Johansen,
cheftræner for TSG 1899 Hoffenheim


« Seneste Redigering: 27 Nov 2008, 00:59 af Berendt » Logged


Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#21] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #85: 27 Nov 2008, 01:02 »

Du skriver meget godt Nicolaj! Smiley Gleder meg til at følge denne bloggen videre!

Alt ser sku meget godt ud så langt! Keep up the good work!
Logged


sneglen2003
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#21] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #86: 27 Nov 2008, 12:30 »

Fantastiske updates.
Er hel vild med telefon samtalen, det giver et helt andet indblik i din blog og man føler virkelig at det hele fakstisk er sket. Du skriver super realistisk  Smiley

Men samtalen minder meget om Morten Olsen og den sag der kørte i medierne omkring Aab og de udtaget spillere til landsholdet.  Opstemt

Alt i alt, FANTASTISK GODT SKREVET!
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#21] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #87: 27 Nov 2008, 14:51 »

Du skriver meget godt Nicolaj! Smiley Gleder meg til at følge denne bloggen videre!

Alt ser sku meget godt ud så langt! Keep up the good work!
Takker.. Smiley dejligt at se du læser med Sykkel Smiley

Og ja, der er endelig begyndt at gå godt... Desværre er der flere hold der også klare sig godt, i toppen af rækken Wink

Fantastiske updates.
Er hel vild med telefon samtalen, det giver et helt andet indblik i din blog og man føler virkelig at det hele fakstisk er sket. Du skriver super realistisk  Smiley

Men samtalen minder meget om Morten Olsen og den sag der kørte i medierne omkring Aab og de udtaget spillere til landsholdet.  Opstemt

Alt i alt, FANTASTISK GODT SKREVET!
Takker Smiley tænkte der manglede lidt, og da jeg endnu engang ikke havde nogle spillere på det tyske landshold, synes jeg, at der skulle skrives om det Wink

Og nu du nævner det, kan jeg faktisk godt huske det med Morten Olsen.. Wink Skal dog lige siges, at jeg både har Zanka og Zimling på landsholdet... Smiley
« Seneste Redigering: 27 Nov 2008, 15:10 af Berendt » Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#21] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #88: 27 Nov 2008, 14:54 »

Klasse! Bare for at sige det kort, det er virkelig godt det her. Rigtig godt skrevet, flot opsætning og imponerende resultater! Smiley
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#21] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #89: 27 Nov 2008, 15:48 »

Klasse! Bare for at sige det kort, det er virkelig godt det her. Rigtig godt skrevet, flot opsætning og imponerende resultater! Smiley

Ja, der da en kort, men god kommentar. Er glad for at du også synes om det... Smiley Overvejer dog at få et billede mere end i hver opdate. Men det kun hvis jeg stadig kan få det til at se godt ud... Smiley
Logged


Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 21 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010