home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  1 Bruger, 663 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Mission: Hviderusland
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ville du følge med i bloggen, hvis det blev lavet om til en hjemmeside?
Jeg føølger allerede med og vil forsat gøre det!
- 1 (20%)
Jeg følger med, men at skulle ind på en anden side ville gøre at jeg ikek gad.
- 3 (60%)
Jeg følger ikke med, men hvsi metioden blev lavet om ville jeg begynde på det.
- 0 (0%)
Jeg følger ikke med og vil ikke begynde på det.
- 0 (0%)
Andet (Skriv hvad)
- 1 (20%)
Antal Stemmer: 5

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Mission: Hviderusland  (Læst 9611 gange)
Thorøe
Reserveholdsspiller

Sv: Mission: Hviderusland
« Svar #30: 17 Maj 2006, 19:39 »

Tak begge 2! Opstemt Når/hvis jeg på et tidpunkt overtager et klubhold, vil der komme lidt mindre tekst, da det ellers vel tage for lang tid! Btw. prøver at færdigøre en update så den kommer i aften!!

United-styrer
Gæst

« Svar #31: 17 Maj 2006, 20:18 »

Efter min mening kan der ikke være for meget tekst i en blog. Denne blogs opbygning er anderledes og virkelig spændende. Flot arbejde Thumbs Up

Thorøe
Reserveholdsspiller

« Svar #32: 17 Maj 2006, 20:22 »

Kære dagbog!               18.06.06

Datoen er 18.06.06 og i min kalender står der kun én ting for dagen der næsten er omme, og det var Hviderusland – Sydafrika. Kampen skulle spilles i Stuttgart allerede klokken 15:00, så da jeg vågnede klokken 08:00 havde jeg travlt. Men jeg nåede lige et lyntog, heldige mig. Da vi nåede til Stuttgart, nærmest løb jeg ud af toget og over på stadionet. Her kommer et lille referat af kampen.   

Kampen startede i de første 10 min. med noget lossebolde, fra begge holds side, og der kom ingen store chancer ud af det. Det helt store samtaleemne inden kampen havde været, om Kutuzov kunne gøre lige så godt som imod USA. Det beviste han, i det 15. minut, at han kunne. Et godt indlæg blev slået fra den hviderussiske venstre-back, Kutuzov headede den ind, og så stod det 1-0 i Madsens troppers favør. Efter scoringen lagde Sydafrika meget mere pres på, dog ikke uden konsekvenser. I det 30. minut fik hviderusserne endnu et kontra angreb. Bolden blev, som så mange gange før, spillet op mod Kutuzov, og da han var fri mod mål, lignede det endnu en Kutzov scoring, men nej, Tony Coyle trak håndbremsen og fik det gule kort. Da han havde sådan et i forvejen, blev han smidt ud, til stor jubel hos Henrik Madsen. Resten af halvlegen forløb uden chancer.

I pausen fangede jeg en glad og selvsikker Henrik Madsen.
”Goddag, hvordan regner du med at kampen ender?”
”Det burde selv du kunne se. Vi føre, spiller godt og er gode taktiske. Den her kan vi ikke tabe!,” sagde han med et selvtilfreds udtryk i ansigtet.

Knap så selvsikker så han ud 10 minutter inde i anden halvleg. En lang bold fra Sydafrikas bagkæde bliver sendt op i det hviderussiske felt,  hvor Benni McCarthy flugtede den op i hjørnet. Henrik Madsen nåede at gå fuldkommen amok på Hvideruslands bænk, ved bl.a. at smide en vandunk af sted så hans assistent træner kun lige udgik den ved at bukke sig, inden han så at målet var dømt offside. Efter episoden kom 4. dommeren hen til Madsen og bad ham tage det roligt. Resten af kampe virkede Sydafrika modløse og nervøse, og i stedet for at dominere som de burde, lavede de mange fejl som førte til adskillige hviderussiske chancer. Den største kom efter 81 minutters spil, hvor indskiftede Artem Kontsevoy spillede den indover til også indskiftede Afanasiev som, uheldigvis for Hviderusland, ramte stolpen. Da de andre resultater artede sig som de skulle for Hviderusland, Portugal slå USA, er hviderusserne allerede efter 2 kampe gået videre fra deres indledende pulje.   

Efter kampen snakkede jeg med Aliksandr Hleb.
”Hej og tillykke med sejren, og den videre deltagelse!”
”Mange tak.”
”Hvordan synes du at jeres VM slutrunde har være indtil videre?”
”Den har været fantastisk! Ingen havde regnet med at vi, Hviderusland, bare ville vinde en kamp, men vi har bevist, at vi er gode nok til at spille mod de bedste i verdenen.”
”Synes du at i har gjort fremskridt under Madsens ledelse?”
”Helt klart! Han er en fantastisk træner, der både behandler spillerne ordentligt og  har en god taktisk sans.”
”Hvor langt regner du med at i kommer?”
”Det kommer an på, hvem vi skal spille mod i 1/8 dels finalen.”
”Tak for samtalen.”
”Selv tak.”
Jeg ville også gerne have haft en kommentar fra Henrik Madsen omkring vanddunk kastningens episoden, men han ønskede ikke at udtale sig.

YIHAAAAAAAAa! I 1/8 dels finalen Smiley Opstemt Kan oplyse at Kutuzov ligger nummer et på topscore listen Opstemt Og som altid, kommenter!!

Thorøe
Reserveholdsspiller

« Svar #33: 28 Maj 2006, 13:23 »

Kære dagbog!               24.06.06

På forhånd undskylder jeg evt. mærkelige formuleringer etc. over for dig, dagbog, da jeg ikke helt er kommet mig over min aften i går. For at du skal kunne forstå aftnes begivenheder, må du først høre om min dag. Det var fredag, og det Hviderussiske landshold skulle spille sin sidste kamp i Verdensmesterskaber nes gruppespil. Det forgik på LTU arena i den tyske by Düsseldorf, og kampen var mod Portugal. Hviderusserne var allerede gået videre, mens Portugals skæbne ikke endnu var bestemt. Hvis portugiserne tabte, og Sydafrika slog USA i den anden kampe i puljen, ville Portugal skuffende været slået ud, så inden kampe skulle man tro, at Portugiserne kom med støre gejst end deres modstandere. Af overraskelser inden kampen var den største nok, at Igor Chumenchenko, der inden kampen havde spillet samtlige kampe under Henrik Madsen, var blevet vraget til fordel for det 19-årige talent: Afanasiev.

Det med at Portugiserne havde mere at spille for end Madsens truppe, kunne man ikke se i starten af kampen. Der skulle nemlig kun gå 4 minutter før bolden lå i Portugisernes net. En hviderussisk hjørnespark blev spillet skråt tilbage til Afanasiev, han tippede bolden ind til Romaschenko som bankede bolden op i nedtaget. 1-0. 10 minutter senere var den ingen gal hos portugiserne. Kutuzov blev skubbet i feltet, og dommeren pegede prompte på straffesparksplette n. Manden der skulle forsøge at omsætte straffesparket til mål, var Romaschenko, og da han sikkert placerede bolden helt ude ved stolpen i målmandens højre siden, kunne han juble over sit andet mål og en 2-0 føring til Hviderusserne. Den næste ca. halve time forløb uden de helt store chancer til nogen af holdende, dog med et Portugal hold som pressede på. Og det pres gav i det 40. minut udbytte. En fejlaflevering af A. Hleb, som Christiano Ronldo opfangede, og så stod det 2-1. I de sidste 5 minutter indledte Portugal et voldsomt pres, men de formåede ikke at komme frem til store chancer.

2. halvleg var kun 4 minutter gammel, da dramatikken tog til i styrke. Kutuzov fik en tilfældig friløber, og Chelsea forsvareren Paulo Ferreira så ingen anden mulighed end at trække i nødbremsen. Den beslutning skulle han dog senere komme til at fortryde. Kutuzov var nemlig nået ind i feltet, og da Ferreira var bagerste mand, viste dommeren ham det rødekort. Dermed var Portygal tidligt i halvlegen reduceret til 10 mand. Nu var det dog hviderussernes tur til at tage en forkert beslutning. I stedet for at lade Romaschenko tage straffesparket igen, sendte de V. Hleb hen til pletten, desværre for dem sparkede han lige midt i målet. Så selvom Portugal kun var 10 mand på banen, så det endnu ikke umuligt ud. At Portugal kun var 10 mand, benyttede det hviderussiske mandskab dog til at ligge et pres på portugiserne, som tvang dem i defensiven, og når man står med alle mand på egen halvdel, kan man jo ikke score. Portugiserne kom dog bedre med som kampen skred frem, men da de omkring det 80. minut sad allerbedst på det, slog hviderusserne til på et kontrastød. Afanasiev bragte bolden op af venstrekanten og slog et indlæg ind i foden på Chumenchenko, som var blevet skiftet ind på A. Hlebs plads, og foran mål kunne Chumenchenko let gøre det til 3-1. Målet slog pusten ud af Portugal, og til sidst lignede det mere 4-1 end 3-2.

Efter kampen blev der over højtalerne oplyst at USA havde slået Sydafrika med 3-0. Det udløste vild jubel hos de portugisiske fans, da Portugal dermed avancerede til 1/8 dels finalerne. Nu tænker du sikkert hvad det har at gøre med min aften, men det har faktisk mere at gøre med den end man skulle tro. Da kampen sluttede sent, besluttede jeg mig for at finde et hotelværelse i Düsseldorf, hvor jeg kunne sove. Det gjorder hovedparten af de 50.000 fans der var taget til Düsseldorf også. Forskellen var bare, at i stedet for at sove, besluttede de sig for at feste på deres hotelværelser, og det kunne høres. Jeg tror bogstaveligt talt ikke, at jeg fik sovet mere end et kvarter i nat, så det eneste søvn jeg har fået, var i toget på vej tilbage til Berlin. Og så en lille service meddelelse: Hvideruslands modstandere i 1/8 dels finalen bliver Senegal.

Så var man fandme røget ned på side 3 ticked off Denne blog er stadig aktiv, mit program har bare været lidt presset, men se frem til en update snart igen! Og lige en sidste ting, kommenter!                   

United-styrer
Gæst

« Svar #34: 28 Maj 2006, 13:32 »

Stærkt at du er tilbage igen. Det ser jo fantastisk ud, og Senegal kan du nok godt slå Wink

Thorøe
Reserveholdsspiller

« Svar #35: 28 Maj 2006, 18:01 »

Kære dagbog                  27.06.06

Datoen siger den 24. Juni, en for mange mennesker helt normal dag, for mange mennesker, men ikke for alle. Det var nemlig i dag at Hviderusland og Senegals videre skæbne i Verdensmesterskaber ne skulle afgøres. Omkring de 50.000 var rejst til Köln for at se kampen, en af dem var mig. Uheldigvis for Hviderusland blev A. Hleb skadet under opvarmning og måtte derfor se kampen med en ispose om benet. Det gjorder at Henrik Madsen måtte ændre på sin startopstilling. I stedet for A. Hleb var det Chumenchenko der startede inde. Da A. Hleb ikke kom i kamp, tillod Henrik Madsen mig at snakke kort med den Hviderussiske Arsenal spiller.
”Du bliver skadet under opvarmning, hvad skete der?” jeg var oprindelig uddannet som sportsjournalist, men var i Tyskland udelukkende af egen fornøjelses skyld. Der var nemlig efterhånden ingen aviser der ville satse på nye medarbejdere, tværtimod blev mange fyret. Nå ,men tilbage til sagen.
”Jeg stødte sammen med Kutuzov i en duel, det er selvfølgeligt uheldigt, specielt da det ser ud til at være en længerevarende ting,” svarede Hleb.
”Du har været med i omklædningsrummet. Hvordan er stemningen, og hvad er det taktiske oplæg før kampen?”
”Stemningen er god. Alle i og omkring truppen er sikre på, at vi hvis vi spiller som vi har gjort hidtil kan vinde. Oplægget er meget simpelt. Det er frem over stepperne fra første fløjt og spille vores eget spil.”
I det sammen var der en gruppe børn der råbte noget på hviderussisk.
”Jeg bliver nød til at gå,” sagde han og gjorder et kast med hovedet i retning af børnene,” autografer, du ved.”
Jeg vidste udmærket godt, og jeg måtte også til at op på min plads, kampen skulle til at begynde. Da de hviderussiske spillere kort efter kom på banen, skete der noget blandt deres fans. En grøn-rød tifo gik amok på den ene langside, det lignede næsten et hav. 

1. halvleg var en noget ensformig og kedelig affære. Det var en nervøst og uskarpt hviderussisk mandskab der kom på banen, og de fandt aldrig rigtig rytmen. Dermed kontrollerede Senegal halvlegen, og kom frem til flere store chancer. Den største kom i det 15. minut, hvor Diop fra 5 meters afstand formåede at skrabe bolden over målet. Man skal dog ikke angribe uhæmmet mod det hviderussiske hold. Det har flere nationer opdaget, og i det 39. minut var Senegal ved at mærke det på egen ”krop”. En aflevering blev snittet videre til Kutuzov, som bankede bolden på stolpen. Men når alt kom til alt skulle Hviderusland være tilfredse med uafgjort ved pausen.

I anden halvleg stod der, lige som første halvleg, Senegal på det hele, eller i hvert fald næsten. De indledte fra starten et pres, og hviderusserne kunne ikke stille meget op. Som minutterne gik blev presset mere og mere massivt, og til sidst var det næsten en belejring af det hviderussiske felt. Det førte til flere kvalificerede afslutninger, og kun en god præstation af den hviderussiske målmand, Khomutovskyi, holdt spændingen inde i kampen. I det 80. minut var det dog for alvor ved at gå galt. En bold blev spillet tilbage til Chelyadinskiy som missede en tæmning. Det udnyttede Gomis til at komme på bolden. Hviderusserne kunne dog ånde lettet op da Khomutovskyi, ved endnu en god målmands præstation, reddede bolden. Kort efter gik det den anden vej. En lang bold op af siden til Afanasiev som sendte den ind I feltet. Der stod Kutuzov og med et sublimt hovedstød kunne han, til stor jubel hos Henrik Madsen, sende bolden i nettet. Efter scoringen stillede det Hviderussiske mandskab sig straks mere defensivt, mens senegaleserne indledte et meget heftigt pres. Og 3 minutter inde i overtiden lykkedes det for dem at score. En høj ballonbold ind i det hviderussiske felt udløste noget klumpspil, og det udnyttede Karmara sig af. 1-1 og forlænget spilletid.

I første halvleg af den forlængede spilletid, var det Senegal der udviste mest initiativ dog uden at de blev for alvor farlige. Og da dommeren fløjtede var det for at afslutte 15 minutter kedeligt spil.

Anden halvleg blev straks mere spændende. Der skulle da også kun gå 2 minutter før der var scoret. Det var til Hviderusland, og hvem anden en Kutuzov stod bag! En lang bold som så mange gange før, en flugter og så flagrede Senegals net. Det var som om at målet mentalt slog Senegal ud, og da de aldrig blev farlige kunne Hviderusland juble over at være kommet i kvartfinalerne, hvor storholdet Italien venter dem. 

Efter kampen fik jeg fat i dobbelt målskytte, kampen spiller og topscorer indtil videre under dette VM.
”Vitaly Kutuzov, du laver 2 mål i dagens kamp og bliver kåret til MoM, tillykke med det!”
”Jo tak.”
”I vinder en kneben sejr i dag, hvordan synes du at i spiller?”
”Jeg synes at vi spiller ok. Jeg er godt klar over at vi i store perioder er presset langt tilbage, og det er selvfølgelig ikke godt nok, men samtidig synes jeg at når vi så kommer frem af banen, gør vi det rigtig godt. Vi er uheldige med at vi ikke vinder i ordinær spilletid, men nu har vi så prøvet forlænget og er måske bedre rustet til det en anden gang.”
”Du ligger nummer et på topscorerlisten med 7 mål, 2 mål ned til Ruud van Nilsteroy. Hvordan ser du på dine muligheder for at vinde prisen?”
”Jeg synes faktisk, at mine muligheder er ok. Jeg er i god form, og formationen hvor jeg bliver brugt som enlig angriber, passer mig rigtigt godt.”
”Tak for snakken.”
”Selv tak.”
Efter at jeg havde talt med Kutuzov, kom Henrik Madsen hen til mig med et triumferende smil på læben.
”Jeg sagde jo at vi kunne, jeg sagde det jo!” sagde han.
”Jeg det gjorder du vel,” svarede jeg ham,  ”i skal møde Italien i kvartfinalerne, hvordan se du jeres chancer der?”
”Jeg ville være tåbelig hvis jeg sagde at jeg regnede med at vi vil vinde, så det siger jeg ikke, men jeg mener at vi har en chance. Vi slog dem 2-1 i kvalen. Og kender en del til deres spillestil. Og ja, jeg har set bookmakernes mening, men de har jo før taget fejl,” sagde han og gik.
Hmmm, han er nu en mærkelig sjæl, tænkte jeg for mig selv. 

YIHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! Opstemt Opstemt Opstemt Comments!!

United-styrer
Gæst

« Svar #36: 28 Maj 2006, 18:38 »

Flot sejr. Held og lykke mod Italien.

TheBaune
Gæst

« Svar #37: 28 Maj 2006, 18:44 »

Kære dagbog!               07.06.06

Så kom dagen vi alle havde ventet på, dagen hvor Verdensmesterskaber ne anno 2006 åbnede. Sidste gang der var VM var, som du nok ved, i 2002, hvor Brasilien vandt. Derfor havde de i år fået æren af at åbne ballet. Det skete med en kamp mod Angola kl. 15:00, og jeg havde skaffet mig billetter! Senere på dagen, nærmere bestemt klokken 19:00 spillede England mod Jamaica. Nå, får at du lige kan få et komplet overblik over VM, får du hermed puljerne.

Gruppe A
Brasilien
England
Angola
Jamaica

Gruppe B
Marokko
Mexico
Spanien
Tyskland (Vært)

Gruppe C
Bahrain
Ecuador
Frankrig
England

Gruppe D
Egypten
Holland
Kuwait
Polen

Gruppe E

Italien
Japan
Parayguay
Tjekkiet

Gruppe F
Argentina
Australien
Kroatien
Sydkorea

Gruppe G
Costa Rica
Grækenland
Senegal
Serbien og Mont.

Gruppe H

Hviderusland
Portugal
Sydafrika
USA

Nå, men for at komme tilbage til min dag. Brasilien kampen var, som sagt, først klokken 3 så jeg havde gå tid til at spadsere lidt rundt i Berlins gader. Først tog jeg over og kiggede på Hvideruslands morgentræning, som de havde valgt at åbne for offentligheden. Henrik Madsen, bemærkede mig ikke, og hvis han havde gjort havde han nok hellere ikke sagt hej. Han stod og råbte af sine spillere, mens han noterede på en blok. Det slår mig, at jeg ikke har beskrevet ham for dig, hvor uhøfligt. Han er en høj og bredskuldret mand, som jeg personligt ikke ville møde i en mørk gyde om aftenen. Hans hår er klippet i en af de der smarte frisure med strit hår og alt det der. Hans ansigt har nogen skarpe træk, og hans øjne er store og sorte som kaffe. Over sit venstre øje har han et ar. Hans overkrop præges af hårdt trænede muskler, det fandt jeg først ud af i dag, da han sammen med sin trup løb rundt uden trøjer på. På hans håndflade har han en tatovering af en slange, og på sin ankel har han en hvor der står: Belarus, WC 06. Jeg bemærkede, at flere af spillerne har en magen til. Nå, efter at jeg havde studeret hviderusserne træne, det var primært offensivt spil, gik jeg videre. Næste stop var en bar lige ved siden af det olympiske stadion i Berlin hvor kampe skulle spilles. Der brugte jeg en time på bare at side og kigge på andre mennesker, det kan klart anbefales hvis du har tid tilovers. Baren var primært fyldt af Brasilianske fans, som sang slagsange på Portugisisk. Da jeg ikke forstod meget af det, besluttede jeg mig til at gå ind på stadion. 15 minutter efter startede kampen. Det jeg så var et kaos. 76.000 prøvede at finde deres pladser, imens de skulle holde styr på fadøl anmass. Jeg fandt først 5. minutter inde i kampen min plads, selvom jeg ikke skulle holdestyr på fadøl, jeg ikke drikker andet end sodavand. Første halvleg var spil til et mål, men Angola kunne på mirakuløs vis gå til pausen med et 0-0 resultat. Angolas træne må ha’ været godt tilfreds i pausen, men det var en lille gruppe af Brasiliens fans, som jeg uheldigvis sad sammen med, ikke. De begyndte at brænde stole af og blev slæbt væk, sammen med mig. Jeg var den kamp ødelagt, uden jeg havde gjort noget, og nu skal jeg tilbringe min nat her på politistationen. Hov, der kommer en politimand, jeg må hellere slukke lyset. Jeg kan dog lige fortælle dig at kampen mirakuløst endte 0-0, og dermed skuffede Brasilien fælt i den første kamp. England vandt deres kamp med 3-1 over Jamaica.         

Kommentarer er som altid meget velkommene. I næste Update vil den første kamp for HViderusland under VM være med.!

England i to grupper ?  Smiley

Thorøe
Reserveholdsspiller

« Svar #38: 28 Maj 2006, 18:49 »

Ja for fanden!! Ej, det var vidst ikke menningen! Skriv lige din mening om bloggen Smiley

bachpoulsen
Førsteholdsspiller

« Svar #39: 28 Maj 2006, 19:14 »

jeg vil have mere jimboboy..... jeg kan ikke vente!! giv mig mere  Djævel

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

Thorøe
Reserveholdsspiller

« Svar #40: 31 Maj 2006, 14:23 »

Heldets dag på Westfalenstadion

Kære dagbog!               
02.07.06

Så kom dagen, dagen hvor Italien og Hviderusland skulle mødes i kvartfinalen ved årets VM i Tyskland. At Italien var med var ingen overraskelse, men at Hviderusland var, var derimod.

Inden kampen var A. Hleb på mirakuløst vis blevet klar igen, og det skulle få betydning. Efter en start på kampen hvor Italien havde domineret, kom han nemlig på tavlen. En løs bold i feltet som han udnyttede stensikkert. 1-0. Det var som om at målet medførte usikkerhed i Italiens forsvar, for blot 5 minutter efter fik hviderusserne lov til at spille Kutuzov helt fri i feltet. Han udnyttede chancen til fulde 2-0. Det var som om at det første mål knækkede Italien, det andet vækkede dem. 1 minut efter var det Gilardino det scorede. 2-1.

I anden halvleg startede Italien som lyn og torden med bl.a. et stolpe skud i det første minut. Der gik også kun 6 minutter før Italienerne kunne udligne. Totti blev spillet helt fri i det lille felt, og der var han helt iskold. Kun 3 minutter efter var der dog igen usikkerhed i det Italienske forsvar, og Christian Zaccardo så sig nødsaget til at bruge hånden. Desværre for Italien så dommeren det og han pegede prompte på pletten. Straffesparket skulle Romaschenko tage sig af. Han skød dog svagt lige på målmanden, heldigvis for ham kunne Buffon ikke holde den, og i anden omgang kunne Romaschenko så få den ind. 3-2.  Kort efter fik Afanasiev chancen for at lukke kampen, men et svagt skud gjorder det let for Buffon at redde.
87. minut. Italien havde i panik skiftet til en all-out-attack taktik, og det gav bonus. Et svagt forsøg på at sparke bolden væk i Hvideruslands forsvars kæde røg ud til Bonera, der med stort overblik spillede Totti helt fri, og dermed kunne Roma spilleren lave sit andet mål. 3-3. Dermed skulle kampen i ekstratid.

Kun 1 minut og 34 sekunder spillet af den første halvleg af den forlængede spilletid da Totti scorede sit 3 mål. Det blev dog underkendt. Off-side. Resten af den forlængede spilletid forløb uden mål, og så stod den på straffespark. Den vandt Italien 5-4 og Hvideruslands turnering var slut.

Efter kmapen var det umugligt at få mere ud af Henrik Madsen end dette:
”Nå, det var så det. Drengene har gjort det godt gennem hele dette VM, og jeg kan kun være stolt af at vi nåede kvartfinalen. Det er bare ærgerligt at dagens dommer, Huchede red., ikke kan dømme fair. Han overser at Buffon står 4 meter fra stregen på Shtanyuks spark, og så bliver det jo noget lettere at redde.!!!”

LOOORRTTT!! Nå, op på hesten igen:P Kommenter!

Thorøe
Reserveholdsspiller

« Svar #41: 31 Maj 2006, 18:01 »

En tur til Aalborg

Kære dagbog!   
07.07.06

Puuhhh, sikke en dag der allerede startede klokken 05:00 i morges. Jeg lå og sov en seriøs brandert ud, da min telefon vækkede mig. Jeg hev stikket ud og vendte mig. 2 minutter efter ringede min mobil. Denne gang tog jeg den.
”Ja?,” spurgte jeg med lettere aggressiv stemme. Hvis du nogensinde er blevet vækket klokken 05:00 efter en god tur i byen, ved du hvordan, jeg havde det. Til jer der ikke har prøvet det kan jeg forklare med 2 ord: Rimelig skidt.
”Goddag, mit navn er Jonas Hansen, jeg ringer fra tipsbladet,” sagde en stemme i den anden ende. Før han kunne snakke videre sagde jeg:
”Nej, jeg vil ikke købe noget, og hvis du vil have mig undskyldt, jeg ligger og sover.” Jeg havde næsten lagt på da han sagde:
”Jeg vil ikke sælge dg noget, derimod tilbyde dig et job,” han lød som om han mente det seriøst, ”jeg vil have dig til at skrive en bog. En bog om Henrik Madsen. Hvis du er interesseret så mød mig om 30 minutter på hovedbanegården.” Så lagde han på. I et minut lå jeg, og tænkte over hvor vanvittigt det han havde sagt var, så stod jeg op, klædte mig på og gik ned til hovedbanegården.
Da jeg trådte ind i den enorme bygning slog det mig, at jeg ikke vidste hvor jeg skulle møde ham, det problem blev dog hurtigt løst. En mand i lang sort frakke kom hen til mig. Han trykkede min hånd og sagde:
”Jonas Hansen, følg med.” Jeg adlydte hans ordre. Han tog mig med ud af hovedbanegården igen, og ned i en lille kælder lejlighed.
”Tak fordi du ville komme,” sagde han, mens han stillede en kande kaffe på bordet foran mig, ”kaffe?.”
”Ja tak. Du vil have at jeg skal skrive en bog om Henrik Madsen? Hvorfor det? Og hvorfor lige mig?”
Han udstødte en dyb latter.
”Hvorfor jeg vil have en bog om Henrik Madsen? Fordi han er på vej mod noget stort, og Tipsbladet vil udgive en bog om hans karriere lige når han siger stop. Hvorfor jeg har valgt dig? Jeg lagde under VM mærke til din synlige interesse for hans og Hvideruslands gøren og laden. Så du var vel det oplagte valg? Nå, hvad siger du?” Da han sagde det sidste rettede han et skarpt blik mod mig, som fik mig til at føle mig utilpas.
”Tjaa,” sagde jeg efter en mindre pause, ”det kommer an på det finansielle.”
”Selvfølgelig. Du vil få 40.000 om måneden. Derudover betaler vi billetter til alle Madsens holds kampe, som jeg forventer at du ser! Al transport vil også blive betalt af Tipsbladet. Hvad siger du så?”
”Jeg siger ja!” I det samme rakte han mig et papir og en kuglepen. Jeg forstod hentydningen og skrev under. Da jeg løftede pennen fra papiret, stak han mig en billet i hånden. Jeg kiggede undrende på den, og han sagde.
”En billet til Aalborg. AaB har annonceret et pressemøde, hvor de nok vil afsløre deres nye træner og vi har fået et tip om at det er Henrik Madsen der sætter sig i sædet. Toget går om 20 minutter.”
Skeptisk kiggede jeg på billetten, men besluttede mig så for, at det nok var en god ide at adlyde ham. Så jeg drak min kaffe færdig, takkede ham for jobbet og satte kursen mod hovedbanegården. Toget hold på perronen da jeg ankom. PÅ vej til Aalborg tænkte jeg på hvad det var Jonas havde sagt, Henrik Madsen til AaB? Hvis rygtet talte sandt, var det sandelig gået stærkt for den unge manager. Det var kun et år og 3 dage siden han var blevet udnævnt som hviderussisk landstræner, han havde allerede ført dem til en VM kvartfinale, og nu skulle han angiveligt træne AaB? Da jeg stadig var ør i hovedet efter gårsdagens bytur, besluttede jeg mig for at bruge tog turen til at få noget søvn.

Nogen timer senere sad jeg i presserummet på Aalborg stadion. Jeg, og resten af forsamlingen, ventede på, at døren bag det bord der var opstillet, ville åbne sig. Vi ventede 5 minutter. 10 minutter. En halv time. Endelig skete der noget. Lynge Jacobsen, sportsdirektør i AaB, Per Søndergaard, direktør i AaB, og Henrik Madsen trådte ind i rummet. Der gik et sug af overraskelse igennem flokken af pressefolk, da det gik op for dem at Henrik Madsen skulle afløse succes træneren Erik Hamrèn. Lynge Jacobsen åbnede mødte ved at sige:
”Det er med stolthed, at jeg kan præsentere afløseren for Erik Hamrèn som cheftræner i AaB. Henrik Madsen! At vælge Henrik var nemt. Han har under dette VM vist, at han har potentialet der skal til for at træne en klub som AaB. Madsen har, efter eget ønske, fået en rullende kontrakt der gør det let for begge parter at opsige den. Nå, men måske vil du slev sige noget Henrik?”
Henrik Madsen tog for kort tid sin smøg ud af munden og sagde:
”Først og fremmest vil jeg gerne sige, at jeg er meget beæret over at få tilbudt et job i selveste AaB! Jeg glæder mig til et forhåbentligt succesrigt arbejde med spillerne, klubben og fansene. Sidste år endte AaB på en meget flot 2. plads, men i år tror jeg ikke, at vi kommer helt så højt op. Det er der flere grunde til. Den ene er, at det altid er vanskeligt for en træner at komme til et nyt hold, og i den periode kan man tabe en del points, specielt fordi vi starter med næsten alle favoritterne. Tak for det DBU,” det sidste udløste latter, ”den anden grund er, at mange af vores konkurrenter har forstærket sig gevaldigt. Oven i købet skal vi også spille i Europa, så det bliver svært.”
Så gav Lynge Jacobsen lov til at pressen kunne stille spørgsmål, her er et udvalg.

”Vil du stadig forsætte som hviderussisk landstræner?”

”Ja. Mit samarbejde med Hviderusland forsætter uafhængigt af det her.”
”Hvordan vil du have at AaB skal spille fremover?”
”Jeg vil gerne have, at AaB bliver et godt hold med bolden. Hvis det ikke lykkedes, vil det blive noget mere kold og kontant fodbold i vil se.”
”Et skud på en placering?”
”4 eller 3. Gerne højere!”
”Vil vi se nye spillere i AaB trøjen?”
”Helt sikkert! Jeg har en-to spillere allerede nu i sigte kornet, og så vil jeg sende vores scouts ud og finde nogen andre.”

Så forløb min dag altså. Nu må vi se om Henrik Madsen kan sikre AaB gode resultater.   

Hvad synes i om skiftet?

United-styrer
Gæst

« Svar #42: 31 Maj 2006, 18:08 »

Spændende drejning for historien. Synd med nederlaget til Italien i øvrigt, men kvartfinale med Hviderusland i VM er slet ikke nogen ringe præstation Thumbs Up

Thorøe
Reserveholdsspiller

« Svar #43: 15 Jun 2006, 15:31 »

Forventninger og nederlag

Kære dagbog!               
23.07.06

Så oprandt dagen, dagen hvor Henrik Madsen for første gang skulle sidde på bænken i ført AaB træner kasketten. Det skulle forgå imod FCK, i løvernes hule. Madsen havde inden kampen lavet sit første indkøb i form af Anders Due, der blev hentet for kun 300k DKK fra FCN. Due havde allerede fået plads i Madsen 4-3-2-1 opstilling. De andre spillere var:

MM: Martin S. Jensen

VB: Ø. Svenning
CF: A. Dalku
CF: M. Reda
HB: Rissut

VM: A. Due
CM: T. Agustinussen
HM: M. Lindström

OCM: M. Ericsson
OCM: Melinho

BO: S. Bræmer

Henrik Madsen vidste allerede før kampen at det ville blive svært, og det blev det. Københavnerne startede hidsigt, og kun 9 minutter skulle der gå, før Michael Gravgaard kunne bringe mestrene foran. I det 15. minut scorede løverne igen. Aílton kom første på riposten efter at Ijeh havde skudt på stolpen. Desværre, eller heldigvis alt afhængigt af hvem man holder med, blev målet underkendt for off-side. Resten af halvlegen forløb med massivt FCK pres, hvor Aílton og Ijeh var en konstant trussel mod AaB forsvaret. Det blev dog ingen af dem der scorede det andet og sidste mål i første halvleg. Det blev derimod Montoya, der i overtiden placerede et frispark flot i hjørnet.

I anden halvleg slap FCK sit greb en smule, hvilket gav AaB mulighed for at komme lidt med igen. De havde dog ikke kvaliteterne til at skabe de store chancer, og blev først farlige i slutminutterne. En bold blev spillet på tværs i feltet fra Simon Bræmer, og Poul Hubertz kunne reducere. Det blev dog det sidste mål i kampen, og AaB måtte rejse hjem med et 2-1 nederlag. 

I'm back. Igen Huh Comments!   
« Seneste Redigering: 15 Jun 2006, 15:38 af Jimboboy » Logged

Thorøe
Reserveholdsspiller

« Svar #44: 15 Jun 2006, 16:00 »

Den røde dag

Kære dagbog.               
30.07.06

For 7 dage siden tabte et forholdsvist tamt AaB hold 2-1 mod FC København. I dag skulle Henrik Madsens tropper rejse sig! Inden kampen var der ingen ændringer på AaBs hold, så de samme 11 som sidst skulle prøve at hente point på hjemmebane. De 11 var:

MM: Martin S. Jensen

VB: Ø. Svenning
CF: A. Dalku
CF: M. Reda
HB: Rissut

VM: A. Due
CM: T. Agustinussen
HM: M. Lindström

OCM: M. Ericsson
OCM: Melinho

BO: S. Bræmer

Kampen startede fantastiks for AaB. Kun 1 minut var der gået da Melinho, med et vristspark, perfekt placerede bold i det øverste højre hjørne. Det udløste enorm jubel blandt AaBs fans, og romerlys og andet gøgl blev tændt på tribunerne. Det medførte uheldigvis en episode, hvor en gruppe på 20 hardcore fans blev anholdt. Jubel fik dog ikke lov til at vare længe, for 10 minutter efter scorede Jakob Poulsen. Nu var det Esbjerg fansene der var oven på, men igen sluttede glæden kort efter. Simon Bræmer var ved at få en friløber, da Anders Møller Christensen trak nødbremsen. Det kvitterede dommeren med det røde kort, og så var Esbjerg 10 mand. AaB fik dog ikek langt det fornødne pres, og holdene gik til pausen ved stillingen 1-1.

I anden halvleg fik AaB lagt et langt bedre pres, og skabte dog også flere chancer. Dem brændte de dog på det groveste. I det 89. minut kom der dog mere dramatik i kampen. Esbjergs Fredrik Berglund fik en friløber svarende til Bræmers i 1. halvleg, Marco Reda trak nødbremsen, og ligesom i 1. halvleg kvitterede dommeren med et rødt kort. Dermed spillede holdene kampen færdig med lige mange mænd, og AaB fik sit første ene point, selvom det sagtens kunne være blevet til flere. 

Noget jeg kan forbedre så sig endelig til!

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010