home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23457
  0 Brugere, 676 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kwf96636@inohm...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Valg i USA 2008
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem ville du stemme på?
Obama
- 92 (88,5%)
McCain
- 12 (11,5%)
Antal Stemmer: 104

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Valg i USA 2008  (Læst 20378 gange)
GHERTESTEAS
Gæst

Sv: Valg i USA 2008
« Svar #30: 04 Nov 2008, 19:56 »

Hehe ja nogle af os, hører rent faktisk efter i timerne Opstemt

Godt indlæg VK, er enig i det hele. Håber virkelig Obama vinder i nat, som en anden har sagt, så bare tanken om Sarah Palin som præsident, hvis McCain skulle dø - gør at det er grund nok til at stemme demokratisk Smiley

Nu har jeg ikke fulgt så meget med, men hvorfor skulle McCain bare sådan dø? Smiley

Og ja, Palin som president: Øøøh, jaeh Grin

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #31: 04 Nov 2008, 19:57 »

Synes det er fedt med denne tråd, så synes da også lige jeg vil give min mening til kende....

Jeg har selv boet i USA og boede der da Bush desværre blev valgt efter de famøse omtællinger. Der er ingen tvivl om at USA dikterer mange ting her i verden. De er førende på mange områder som fx. film, musik, millitærets opbygning osv osv... Som betjent ved jeg også at mange lande sender folk på kurser hos FBI, som er et af verdens førende bureauer.

Amerikanerne går ufattelig meget op i status, og mange af dem jeg mødte derovre havde indenfor få minutter spurgt mig hvor meget jeg tjente, hvilken bil jeg kørte i og om jeg havde en pool hvor jeg boede!! Ang. sygesikringen derovre er det jo et kæmpe problem, som mange har lidt under gennem årene. Skatten er derfor lavere, men det afhjælper ikke problemet når en regning for behandling let kommer op i mange tusinde dollars. Jeg kom selv til skade derovre og havde ingen problemer da mit arbejde betalte, men 2 personer blev afvist ved skranken fordi de ikke kunne betale, og den ene en kæmpe flænge i panden. Han fik lidt plaster på og så var det ellers ud af vagten igen... Vildt!!! Landet er en supermagt, men indunder alle de ting som mange ser op til, så er der et land som kæmper med massive problemer og folk der lever i en filmverden. Man har tit sig selv nærmest derovre og lever efter den gyldne drøm at blive kendte, rige og leve i sus og dus...

Men når alt det er sagt, så skal der heller ikke herske nogen tvivl om at landet er i dyb dyb krise og respekten for dem er faldet kraftigt. Der er heller ingen tvivl om at Gerorge "Homer Simpson" Bush er skyld i meget af det der er sket, så for mit synspunkt har det her valg været længe ventet. For fire år siden blev Bush genvalgt pga. manglende alternativer, der var simpelthen ikke rigtig andre der kunne matche ham, og han vandt ufattelig meget på sin politik omkring terrorismen, krigen i Irak og Afganistan osv... Dengang var det hvad folket ville høre, men det er det ikke i dag. Jeg er bestemt heller ikke i tvivl om, at havde Bush kunnet genopstille i år, så ville han IKKE blive genvalgt, da både Mccain og Obama simpelthen er langt bedre alternativer end ham selv.

Det bringer mig så ind på dem: For mit eget vedkommende er jeg endnu ikke helt sikker på, hvor jeg vil "sætte mit kryds"... Hvis vi tager udgangspunkt i USA´s engagement i krigen i Irak, så er det min opfattelse, at Obama sådan set vil tage soldaterne ud af Irak... Men kun for at sætte dem ind i Afghanistan, så der er vi lige vidt. Han bruger ufattelig meget tid på at snakke om han vil redde verden, genrejse USA, indføre sygesikring og hjælpe de fattige. Problemet er bare at der ikke rigtig er noget substans i det, for han skal have pengene et sted fra, og lige nu lader det til han vil bruge skatterne fra middelklasse til at indfri de løfter. På den anden side har han en perfekt profil til posten som præsident... Han har en god alder, er klog, veltalende, veluddannet og så har han nogle gode støtter og godt bagland. Det negative er at han er mørk, og det er spørgsmålet om USA er klar til en mørk præsident. Hvis tilgangen er indvandrere fortsætter som det gør pt, så går der ikke mere end 20 år før kun en trediedel er hvide, resten vil være mørke, gule, røde osv... Men med ham som præsident, vil han få et ufatteligt pres udefra mht. at gøre det endnu nemmere at komme ind som immigrant, da han selv er fra en indvandrerfamilie.

Mht. Mccain så er han en patriotisk gammel mand, som jeg synes på nogle områder ligner Bush. Han er ikke altid så veltalende, og hans beslutning om at vælge Palin som vicepræsident kan være det der skubber de tvivlende vælgere over til Obama, for hun er satme da ikke for smart et valg Grin... Til gengæld har han en stot status hos mange amerikanere, som han har fået som krigsfange i Vietnam. Han har været ude og kæmpe landet og DET er noget amerikanerne elsker. Han vil skaffe ændringer i det hvide hus, men jeg synes han mangler noget substans i det han siger. Han har længe været bagud på meningsmålerne, hvorfor han så har brugt meget tid på at svine Obama i stedet for at vinde stemmer ved at lufte sin egen politik. Men han kender til det at være i krig, hvilket er et essentielt emne i valgkampen, men jeg synes at forstå han vil opretholde soldaternes position i mellemøsten, hvilket i mine øjne er et dårligt valg.

Men som i kan læse er der lidt for og lidt i mod i mine øjne, jeg er desværre lidt i tvivl... Jeg kan se fordele ved dem begge to og jeg er lidt skeptisk omkring Obama, om han er klar til det her og kan klare presset. Jeg er ikke i tvivl om Mccain kan klare det, til gengæld er jeg meget i tvivl om hans evner rækker og om han er den rette for USA... Desværre er Hillary Clinton ikke med mere, så hvis jeg SKAL sætte et kryd, så bliver det nok på Obama som vinder på målfoto  Smiley

Shaft
Manager

« Svar #32: 04 Nov 2008, 23:12 »

Inden jeg begynder at skrive en masse om mine holdninger, er der så nogle der skal se det hele i løbet af natten ?

vuson
Landsholdsspiller

« Svar #33: 04 Nov 2008, 23:17 »

Jeg skal Smiley

Mac
Ynglingespiller

« Svar #34: 04 Nov 2008, 23:44 »

Jeg regner med at se så meget jeg nu kan nå inden jeg enten falder i søvn, eller mine forældre siger "Skal du ikke snart sove?". Alt afhængig af hvad der kommer først.

Szczesny
Manager

« Svar #35: 04 Nov 2008, 23:55 »

Jeg har da også planer om at følge med i nat, men er lidt i tvivl om jeg kan holde hele vejen, da jeg ikke har sovet så forfærdeligt meget de sidste par dage (ja dage!). Under alle omstændigheder har jeg allerede sat en alarm til kl.7, så jeg forhåbentlig kan vågne til nyheden af BO som ny præs.

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Batigol
Manager

« Svar #36: 04 Nov 2008, 23:56 »

Inden jeg begynder at skrive en masse om mine holdninger, er der så nogle der skal se det hele i løbet af natten ?

Regner med at se det meste af det, da jeg har fri i morgen, og så kan jeg jo ligeså godt udnytte det og vende onsdagen på hovedet! Wink

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Shaft
Manager

« Svar #37: 05 Nov 2008, 00:33 »

Overraskende første exit poll.. Håber, og tror dog på Obama nok skal tage sejren alligevel.

DimitarBerbatov
Gæst

« Svar #38: 05 Nov 2008, 00:41 »

Hehe jaa det er sgu spændende.. Fatter bare ikke folk HYPER så meget over det..
Men jaa sådan er det jo, folk har ret til at hype over det ..
Obama vinder alligevel er jeg sikker på da man simpelthen ikke har råd til at risikere Palin som præs hvis den gamle nu sku kradse af..

Men for lige at være mere seriøs omkring det..

Nekker siger det egentligt meget godt.. Obama har gode intentioner omkring sygesikring, så man i fremtiden undgår de problemer som vi har hørt om her på det sidste bl.a. det med den famøse ambulance kørsel hvilket er dybt latterligt.. Problemet er at jeg ikke kan se hvordan Obama har tænkt sig at finansiere alle sine HUMANE pakker, og desuden er det ikke det visse amerikanere vil have.. Vi må ikke glemme at det hovedsagligt er stinkende rige mennesker der har spyttet penge ned i hans valgkasse, og de vil have noget tilbage i den anden ende.. Hvad skulle det gavne overklassen af den amerikanske stat vil bruge skatteydernes penge på at betale for de svagestes behandlinger??

Det er noget for noget princippet så når en rigmand smider et par millioner dollars i hans valg kasse ska han have noget ud i den anden ende .. Vi kan bare se på bush hvor det hovedsageligt var olie og våben fabrikkerne der betalte for hans kampagne .. Hvad fik de ud af det, nede i Irak er det 100 % USA der regulere prisen på olien og han startede 2 krige hvilket gavnede våbenfabrikkerne.. Lige meget hvad de præsidenter lukker ud så er og bliver USA bare ikke en human stat.. Det ligger ikke i folks mentalitet, enhver er sig selv nærmest derovre - det ligger i folks blod og mentalitet..

Det er ligesom folk vil have en så lille stat som muligt, og stigninger i skatter er IKKE noget folk vil hører.. Det er hele mentaliteten blandt befolkningen.. Nu vil folk sikkert tænke hvor har han det lort fra, men min klasse og jeg var inde på den amerikanske ambassade hvor den amerikanske ambassadørs højre hånd fortalte os om det.. Desuden er det alment historie at vide sådan noget.. Der har aldrig været en SAND humanistisk præsident i USA..

Det ligger simpelthen i hele deres system.. man ska være rig/velhavende for at blive præsident i USA.. Også for at blive guvernør, senator, kongresmedlem osv.. De kommer alle fra gode vilkår og fra upper class.. De varetager deres egne interesser så når jeg hører Obama snakke om humanistisk politik så føler jeg bare det er varm luft fra hans side, og vi kommer ikke til at se nogle af de ting !! Når det så er sagt så har Obama en god profil, og han er virkeligt veltalene a la Bill Clinton..

Jeg tror Obama vinder valget i nat fordi han har klaret sig bedst i valgkampen. Mccain minder for meget om Bush i sin politik og det tror jeg folk i USA er ret trætte af.. Hans plan for at redde økonomien virker heller ikke skide gennemtænkt , og der synes jeg obama har klaret sig bedre.. Desuden var valget af Palin som vicepræsident nok noget af det dummeste han nogensinde har foretaget sig .. Hans høje alder kommer ham heller ikke ligefrem til gode ..

Men min pointe er bare at man ikke ska æde alt råt som man hører fra Obama el. Mccain for den sags skyld.. Alle varetager deres egne interesser, men dette "fænomen er ISÆR noget man møder i USA.. Sådan er det USA frelser ikke verdenen de varetager bare deres egne interesser og det synes jeg nogle mennesker har tendens til at glemme..

Jeg håber dog Obama vinder, fordi jeg tror han vil klare det bedre end Mccain ..
« Seneste Redigering: 05 Nov 2008, 01:10 af DimitarBerbatov » Logged

ZhotLog
Gæst

« Svar #39: 05 Nov 2008, 01:09 »

Argh, Shaft, nu slettede du jo dit indlæg Opstemt Du skaber total forvirring for mig.. Wink

Shaft
Manager

« Svar #40: 05 Nov 2008, 01:12 »

Argh, Shaft, nu slettede du jo dit indlæg Opstemt Du skaber total forvirring for mig.. Wink

Haha ja undskyld Peace Men kom i tanke/de sagde i tvet;) at det var optællingen sådan lige pt. Den er ikke færdig endnu Smiley Men McCain lå til at føre i Indiana, meget overraskende, og havde et stabilt forspring i Kentucky Smiley

DimitarBerbatov
Gæst

« Svar #41: 05 Nov 2008, 01:14 »

Nu er han så bagud i indiana Opstemt haha kommer an på hvor i Indiana du ser på det.. Såå det er en swing state..
Der er jo osse kun blevet talt 2 % af stemmerne Smiley

Berendt
Manager

« Svar #42: 05 Nov 2008, 01:17 »

tror jeg må give en af mine ret i hans antagelse i hans status på Facebook...

McCain kan meget vel gå hen og finde, fordi Amerikanere i bund og grund er racister... en ting er hvad de siger på gaden. En anden er hvad de stemmer når de er 1 mod 1 med stemmeboksen...

Mikkellas
Gæst

« Svar #43: 05 Nov 2008, 01:17 »

Så vil jeg da lige spørge, hvor det er, at i ser de målinger henne? Smiley

DimitarBerbatov
Gæst

« Svar #44: 05 Nov 2008, 01:19 »

tror jeg må give en af mine ret i hans antagelse i hans status på Facebook...

McCain kan meget vel gå hen og finde, fordi Amerikanere i bund og grund er racister... en ting er hvad de siger på gaden. En anden er hvad de stemmer når de er 1 mod 1 med stemmeboksen...

Jaa det er super aktuelt .. Smiley det kaldes (et navn)-reaktionen.. Fordi det skete for denne person .. Vi havde om det idag så er det super uheldigt jeg ikke lige ka huske navnet.. Men man sagde et på gaden for at lyde moralsk korrekt men når man så står og ska stemme så stemmer man modsat Wink

Mikkellas: CNN ellers ka du gå ind på www.nytimes.com .. De har osse en masse om det.. Wink

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010