home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:58:30 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  0 Brugere, 1007 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  Vurdering af 09-demo´en
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvordan er demo´en  (Afstemning slut: 14 Nov 2008, 17:12)
Suveræn
- 7 (3,7%)
God
- 33 (17,4%)
Ok
- 63 (33,2%)
Dårlig
- 56 (29,5%)
Den værste de nogensinde har lavet
- 31 (16,3%)
Antal Stemmer: 190

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Vurdering af 09-demo´en  (Læst 21181 gange)
Newcastle
Landsholdsspiller

Sv: Vurdering af 09-demo´en
« Svar #60: 10 Nov 2008, 20:22 »

Er meget enig med Guldbrand, synes det skuffer helt vildt, der er ingen som helst sammenhæng overhovedet i spillet.

Pressekonferencerne er så pinligt ensformede at man bliver helt sur. En anden ting er at når medie delen efter en kamp ridser målscorerne op, så lyder det helt tilfældigt, jeg var f.eks. Newcastle og vandt 3-0. Habib Beye scorede til 1-0 og 2-0, men den kære computer vælger så at skrive således: "An error from Marko Perovic then allowed commanding fullback Habib Beye to score a penalty in off the post. An error from Nenad Sreckovic then allowed Beye to score a powerful penalty".

Helt ærligt, hvis det lortespil, ikke kan formulere sig bedre på engelsk end det der, så ser det fanme skidt ud.

En anden ting er, som jeg i sin tid påpegede i FM2008, det kan fanme ikke passe at man skal bruge de første 3 måneder man spiller på at lave en taktik der virker bare nogenlunde. Hvis man vil gøre spillet så svært, så må man fanme lave forskellige sværhedsgrader.

Jeg spillede med Newcastle, som jeg synes har et okay hold deri, jeg tabte 8 kampe i træk, hvor jeg på intet tidspunkt var bare tæt på en sejr. Og det skal lige siges at ingen af de hold jeg tabte til var Man Utd, Chelsea, Liverpool, Arsenal, Man City eller Aston Villa, det var bund og midterhold som Stoke, WBA, Fulham osv.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #61: 10 Nov 2008, 20:39 »

Er meget enig med Guldbrand, synes det skuffer helt vildt, der er ingen som helst sammenhæng overhovedet i spillet.

Pressekonferencerne er så pinligt ensformede at man bliver helt sur. En anden ting er at når medie delen efter en kamp ridser målscorerne op, så lyder det helt tilfældigt, jeg var f.eks. Newcastle og vandt 3-0. Habib Beye scorede til 1-0 og 2-0, men den kære computer vælger så at skrive således: "An error from Marko Perovic then allowed commanding fullback Habib Beye to score a penalty in off the post. An error from Nenad Sreckovic then allowed Beye to score a powerful penalty".

Helt ærligt, hvis det lortespil, ikke kan formulere sig bedre på engelsk end det der, så ser det fanme skidt ud.

En anden ting er, som jeg i sin tid påpegede i FM2008, det kan fanme ikke passe at man skal bruge de første 3 måneder man spiller på at lave en taktik der virker bare nogenlunde. Hvis man vil gøre spillet så svært, så må man fanme lave forskellige sværhedsgrader.

Jeg spillede med Newcastle, som jeg synes har et okay hold deri, jeg tabte 8 kampe i træk, hvor jeg på intet tidspunkt var bare tæt på en sejr. Og det skal lige siges at ingen af de hold jeg tabte til var Man Utd, Chelsea, Liverpool, Arsenal, Man City eller Aston Villa, det var bund og midterhold som Stoke, WBA, Fulham osv.

Altså det du siger til sidst er noget vrøvl. Jeg har vundet alle mine kampe indtil spillet stoppede med Arsenal, og har kommet op og ligge nr 3 med Hull indtil spillet stoppede og vandt den ukrainske med Kiev + jeg gik ubesejret igennem med AAB og kom i CL gruppespil, så jeg synes tværtimod det er let, men egentlig er det jo bare om man har den rette taktik, så det må du lige tage dig lidt mere tid med.

Hala Madrid!

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #62: 10 Nov 2008, 20:43 »

Altså det du siger til sidst er noget vrøvl. Jeg har vundet alle mine kampe indtil spillet stoppede med Arsenal, og har kommet op og ligge nr 3 med Hull indtil spillet stoppede og vandt den ukrainske med Kiev + jeg gik ubesejret igennem med AAB og kom i CL gruppespil, så jeg synes tværtimod det er let, men egentlig er det jo bare om man har den rette taktik, så det må du lige tage dig lidt mere tid med.

Ja det var jo så netop min pointe, at det ikke kan passe man skal bruge adskillige timer på at lave en taktik... det er latterligt og det er tidsspilde...

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #63: 10 Nov 2008, 20:44 »

Generelt er det meste af det Newcastle siger noget vrøvl.

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #64: 10 Nov 2008, 20:56 »

Der er 2 slags mennesker, dem der er enige med mig og dem der tager fejl....

V-4-E
Førsteholdsspiller

« Svar #65: 10 Nov 2008, 21:55 »

Hvis I klager over fejlene, så skulle I prøve at købe Pro Cycling Manager Opstemt
Jeg er ikke skuffet over 3D-delen, men den virker stadig ikke super godt. De rykker meget i det. Men klart det jeg vil bruge fra nu af. Transfer-delen har jeg ikke lagt så meget mærke til. Dog bliver der købt en del flere stjerner på tværs af klubberne. Owen, Ballack osv. Det virker rigtigt spændende, i stedet for én klub ender med alle sammen. Jeg har 8 skader med mit hold, men mon ikke de ændrer det i patchen. Skal helt klart købe det nye.

DimitarBerbatov
Gæst

« Svar #66: 10 Nov 2008, 22:00 »

Hm giver Newcastle ret.. Er selv ret stor fan af FM-serien men er ik blank for at åbne øjnene op engang imellem når der er brug for det, og så skyde lortet ned.. Denne udgave's demo har være miserabel i mange aspekter synes jeg.. tror desværre de har brugt meget tid og ressourcer på at lave 3D-delen som jeg 120 % godt kunne ha været foruden.. Hvis jeg ville ha et managerspil med 3-D ville jeg nok vælge FIFA MANAGER fra EA i stedet for ... FM har intet med den gode graffik at gøre eller 3D for mig så synes bare man burde droppe det .. 2D er sgu fint nok for mig.. Vil hellere have et bedre spil uden 3D end det de har lavet nu med 3D ..
Synes det har været langt fra imponerende må jeg ærligt indrømme og pressekonferencerne er røv syge i længden.. Det var meget sjovt første gang og måske 2. men derefter keder de mig..
Altså i min optik så er FM08 med en sommer update da mindst ligeså godt som FM09 (hvis demo'en sætter standarden for den endelige version)..

Jaixo
Ynglingespiller

« Svar #67: 10 Nov 2008, 22:37 »

Jeg er overordnet set ganske tilfreds med demoen - den har sine fejl og mangler, men det kommende patch på udgivelsesdatoen, burde rette op på de fleste kritikpunkter.

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår jer, der brokker sig over demoen.
For det første:
Det er en demo - en demo vil ALTID være subject to change i en eller anden grad og at skyde hele spillet ned på baggrund af en demo, når SI endda har lovet en snarlig patch er ret dumt imo.

For det andet:
Jeg kan ikke, med undtagelse af de mange skader, sætte fingeren på én eneste ting, som FM09 gør ringere end FM08. Jeg synes at SI har forbedret spillet på rigtig mange måder, heriblandt transfers, pressedel og så selvfølgelig den stærkt kritiserede 3D-del(jeg vender tilbage til den)

Jeg er lidt af den mening, at man ikke kan forvente et hav at forbedringer til et spil som FM, især hvis man hører til den skare, som ikke vil have så mange revolutionerende ting grafisk.

Pressedelen er da stadig røvsyg, men den er da LANGT sjovere end tidligere - og nu har man i det mindste muligheden for at sætte assistenten til at ordne det automatisk Wink

Jeg kan - som sagt - ikke se hvordan nogen kan sætte FM08 over FM09 og hvis I kan - jamen så er det jo bare at lade være med at købe det? Smiley
Så kan man jo snakke i lang tid om SI har holdt hvad de har lovet, men det mener jeg egentlig de har.
3D kører som videoerne/screenshots har vist og demoen indeholder de features som de har lovet os. Who's to blame?

For at vende tilbage til 3D-delen, så kører kritikken på tre punkter, som jeg ser det.
1. Det er for grimt/hakkende
2. Det kræver for meget af computeren
3. Det fjerner charmen ved FM

Først og fremmest, så må jeg lige tilføje at 3D er en 100% valgfri mulighed - der er INGEN der tvinger jer til at bruge funktionen og SI har endda lavet hele to 2D funktioner, til jer der absolut ikke kan klare at se på det Wink Det er sådan set også derfor, at jeg ikke synes 3D-delen har ødelagt noget ved FM - det er en blot mulighed - brug den eller lad vær'(eller spil FM08)

Derudover så holder argumentet om, at det er for dårligt at SI har sat en højere standard for de computere, der kan køre FM, slet slet ikke. Det kaldes udvikling og er en ganske normal ting inden for computerverdenen.

Det er nøjagtig ligesom det har været de sidste mange år. Nye spil kræver nye computere og sådan er det bare. Er man ikke villig til at fornye sit 5 år gamle skrammel, så må man jo bare indfinde sig med at spille de lidt ældre spil Smiley

Nu har jeg taget mine punkter om 3D i en omvendt rækkefølge, men jeg gider ikke skrive det om. For at komme nærmere ind på først punkt, så kan jeg kun sige: hvad havde I regnet med?

SI og div. andre websites har offentligjort masser af billeder og videoer af 3D-delen og den ser - sjovt nok - nøjagtig ligesådan ud i spillet. Det kan UMULIGT komme som en overraskelse.

Det var sådan set hvad jeg havde tænkt mig at skrive, men nu hæftede jeg mig lige ved at Newcastle(og andre?) har kritiseret sværhedsgraden(taktik) i spillet.

Det kan jeg ærlig talt ikke forstå. Bevares, hvis der virkelig er mange, der har problemer med det, så er det nok bare mig der er heldig - men i mine 3 spil med hhv. FCK, Bilbao og Chievo har jeg ikke lagt mærke til de store forandringer fra sidste års version. Jeg synes sgu bare det er at se lidt på truppen, smide en opstilling op og så lade være med at gå for meget i detaljer med de individuelle instruktioner. Men taktiksnak vil jeg helst ikke ind på i dette indlæg Wink

Men som en sammenfattende konklusion så er jeg selv tilfreds med demoen og de store problemer som folk render rundt med skal nok løse sig d. 14 - og hvis ikke, så er jeg sikker på, at købet af FM09 ikke er tvunget Wink

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #68: 10 Nov 2008, 22:42 »

Jaixo, du er min ven. Nu har du skrevet alt det jeg ville sige - så slipper jeg for det!

Jaixo
Ynglingespiller

« Svar #69: 10 Nov 2008, 22:44 »

Så kan du jo passende lave mit matematiksæt til i morgen?

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #70: 10 Nov 2008, 22:46 »

Puha, jeg tror jeg har lavet de matematiksæt jeg skal have lavet i mit liv...

DimitarBerbatov
Gæst

« Svar #71: 10 Nov 2008, 22:50 »

Puha, jeg tror jeg har lavet de matematiksæt jeg skal have lavet i mit liv...

For satan da hvor er det HØRT !!!!  Thumbs Up  Hævet Øjenbryn
Må Gud forbyde jeg nogensinde skal have matematik igen !

ZhotLog
Gæst

« Svar #72: 10 Nov 2008, 22:52 »

Fin gennemgang Jaixo, og er nogenlunde enig i det meste, men du overser i mine øjne en meget vigtig klage under 3-d delen. Jeg har hørt fra et par venner med en computer, der er en smule ringere end min, at selv deres 2-d "hakker" eller er langsomt reagerende nu, på trods af at den kørte 08 sublimt. Hvis det er tilfældet, er det imo et kæmpe minus for de mange, der vil undvære 3-d en udgave eller to endnu. Smiley

Jaixo
Ynglingespiller

« Svar #73: 10 Nov 2008, 23:05 »

Fin gennemgang Jaixo, og er nogenlunde enig i det meste, men du overser i mine øjne en meget vigtig klage under 3-d delen. Jeg har hørt fra et par venner med en computer, der er en smule ringere end min, at selv deres 2-d "hakker" eller er langsomt reagerende nu, på trods af at den kørte 08 sublimt. Hvis det er tilfældet, er det imo et kæmpe minus for de mange, der vil undvære 3-d en udgave eller to endnu. Smiley
Jamen det er klart, at hvis spillet er udviklet "forkert" så 3D-delen ikke kører ordentligt på de computere, der egentlig burde kunne klare en så simpel opgave, så er det ikke godt nok af SI.
Men jeg er egentlig af den opfattelse, at det hovedsageligt gælder laptops med f.eks. onboard grafikkort eller i tilfælde hvor brugeren ikke har opdaterede drivers, computeren er for varm eller der er for mange baggrundsprogrammer i gang.

Hvis det er SI's fejl så er det klart, at det er et væsentligt kritikpunkt, men ellers så er det jo bare at se på specifikationerne eller få opdateret og renset sin computer for alt unødvendigt skrammel, der desværre har en meget stor andel i dårlig performance.

EDIT: Læste lige din post igen ZhotLog og blev tvivl om jeg forstod det rigtigt første gang Wink Altså en PC der kan køre FM08 skal imo også kunne køre FM09, men nu hvor SI (så vidt jeg ved) har rykket hele spillet over på en DirectX platform, så kræver det altså bare en bedre PC en før.

Så ja, jeg er sådan set enig med dig. Hvis ens grafikkort er skyld i, at man ikke længere kan køre FM09(uden 3D), så er det for dårligt af SI - men igen udviklingen må jo følge strømmen, så SI kan tjene endnu flere penge som i længden vil gavne os freaks i form af de kommende spil Wink

Sulo
Landsholdsspiller

« Svar #74: 11 Nov 2008, 19:30 »

Efter at have hørt jer alle sammens mening om demo´en overvejer jeg stærkt at droppe spillet og fortsætte med 08. Jeg kan høre at der er langt flere minusser end plusser og derfor betragter jeg spillet som dårligt. Jeg tror at jeg venter med at købe spillet indtil jeg er blevet overbevist om at det rigtige spil ikke er som demo´en. Hvis der er nogen som skal have det på fredag d. 14. november ville jeg blive glad hvis der var nogen som gad at skrive deres mening om det og bedømme det ud fra 08-spillet.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010