home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:17:36 szukizek Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I går kl. 22:52:56 warmon Blogkonkur... [4] Journeyman - Transfer
I går kl. 22:35:06 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:13:07 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:04:42 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:02:27 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  0 Brugere, 92 Gæster Online.

Indlæg: 1132718 over 31370 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Villarreal - Arsenal
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Villarreal - Arsenal  (Læst 15248 gange)
United-styrer
Gæst
 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #45: 25 Apr 2006, 23:06 »

Det har kolosal betydning. :-)
Jeg skyder straffe for mit hold, og målet bliver altså en anelse mindre, af at en målmand stiller sig udenfor linjen :-)

Bestemt, men det er altså ikke mere end 20-30 cm, han står uden for. Den meter kommentatorene, som i øvrigt var elendige i dag, snakkede om, var klart overdrevet. Men som sagt bryder jeg mig ikke om den regel. Det er svært nok at være målmand i forvejen. Den skal følges, men i små situationer som denne og i så vigtig en kamp, bør den ikke dømmes efter min mening. Desuden var Riquelmes spark så ringe, at Lehmann havde snuppet den alligevel, hvilket naturligvis ikke har indflydelse på, om det burde sparkes om eller ej. En ting er sikker, det havde ikke indflydelse i denne situation.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #46: 25 Apr 2006, 23:08 »

Bestemt, men det er altså ikke mere end 20-30 cm, han står uden for. Den meter kommentatorene, som i øvrigt var elendige i dag, snakkede om, var klart overdrevet. Men som sagt bryder jeg mig ikke om den regel. Det er svært nok at være målmand i forvejen. Den skal følges, men i små situationer som denne og i så vigtig en kamp, bør den ikke dømmes efter min mening. Desuden var Riquelmes spark så ringe, at Lehmann havde snuppet den alligevel, hvilket naturligvis ikke har indflydelse på, om det burde sparkes om eller ej. En ting er sikker, det havde ikke indflydelse i denne situation.

Om han står 20-30 CM. eller 100 cm ude, har samme effekt: Målet bliver mindre. Målet er i forvejen lille nok, på en så tæt afstand, men fuldvoksne målmænd iblandt, så at de får lov til at stå tættere på en de gør, gør atlså en stor forskel.

Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #47: 25 Apr 2006, 23:11 »

Om han står 20-30 CM. eller 100 cm ude, har samme effekt: Målet bliver mindre. Målet er i forvejen lille nok, på en så tæt afstand, men fuldvoksne målmænd iblandt, så at de får lov til at stå tættere på en de gør, gør atlså en stor forskel.

Målet bliver mindre, ja, men hvor langt skal man gå? Skal den også fløjtes, hvis de står fem cm ude? Det bliver jo ikke sværere for Riquelme, at skyde bolden op i krydset, selvom Lehmann står længere ude, men dog nemmere for Lehmann at redde den. I denne situation var sparket som sagt så ringe, at Lehmann ville have snuppet det alligevel, selvom han var blevet helt inde. Men som sagt synes jeg ikke, man skal være så spidsrøvet med den regel, at hvis målmanden blot står få cm uden for linjen, skal den dømmes. Efter reglerne skal der dog dømmes omspark.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #48: 25 Apr 2006, 23:12 »

Målet bliver mindre, ja, men hvor langt skal man gå? Skal den også fløjtes, hvis de står fem cm ude? Det bliver jo ikke sværere for Riquelme, at skyde bolden op i krydset, selvom Lehmann står længere ude, men dog nemmere for Lehmann at redde den. I denne situation var sparket som sagt så ringe, at Lehmann ville have snuppet det alligevel, selvom han var blevet helt inde. Men som sagt synes jeg ikke, man skal være så spidsrøvet med den regel, at hvis målmanden blot står få cm uden for linjen, skal den dømmes. Efter reglerne skal der dog dømmes omspark.

Nu stod han jo heller ikke kun et "par" centimeter ude. Der er blevet lavet regler, og de skal fandme holdes.
Logged

Ramos 4
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #49: 25 Apr 2006, 23:14 »

Det bliver jo ikke sværere for Riquelme, at skyde bolden op i krydset, selvom Lehmann står længere ude, men dog nemmere for Lehmann at redde den.

Altså får keeper da en fordel? og Riquelme blir pålagt et større psykisks pres.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #50: 25 Apr 2006, 23:14 »

Mht. at stå ½ meter ude, så gør 95% af alle keepere det på straffe (tro mig, jeg er selv keeper), så at der skal være så stor ståhaj over det, kan jeg ikke forstå. Straffet var så ringe taget at han havde snuppet den selvom han stod ½ meter inde i målet...

Mht dig John Spurs, så lyder du godt nok som en bitter spurs fan der tuder over ingenting, men som jeg skrev til dig på MSN:

"det har jo intet med hinanden at gøre.. du kan sgudda ikke sammenligne at sparke bolden ud når der ligger 2 spillere skadet, med ikke at stå på stregen på et straffe.. det kan dommeren jo dømme på, det andet har med fair play at gøre"

Og mht. Sol Campbell var manden inde i feltet i ca. 5-10 sekunder efter at dommeren dirigerede ham ud. Big Deal... Det har stadig INTET at gøre med Spurs kampen, men lad nu det ligge og kom videre, Arsenal er i finalen, og det er fortjent, set over 2 kampe.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

United-styrer
Gæst
 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #51: 25 Apr 2006, 23:16 »

Altså får keeper da en fordel? og Riquelme blir pålagt et større psykisks pres.

Det er korrekt, og som jeg siger, ifølge reglerne skal den dømmes. Personligt hader jeg bare den regel, da det i forvejen er noget nemmere at være spiller, end det er at være målmand, og desuden bliver reglen konstant brudt. Man kunne i realiteten dømme straffe på syv ud af ti straffespark. Men det er ligegyldigt. Efter reglerne skulle der dømmes omstraffe, ja.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #52: 25 Apr 2006, 23:17 »

Det er korrekt, og som jeg siger, ifølge reglerne skal den dømmes. Personligt hader jeg bare den regel, da det i forvejen er noget nemmere at være spiller, end det er at være målmand, og desuden bliver reglen konstant brudt. Man kunne i realiteten dømme straffe på syv ud af ti straffespark. Men det er ligegyldigt. Efter reglerne skulle der dømmes omstraffe, ja.

Enig, men faktum er at 95% af keepere gør det, og det bliver ca. dømt halv så tit som når en spiller er 10 cm inde i feltet.. Altså 2% af gangene... Så hvorfor det skal debatteres efter en forrygende underholdende og nervepirrende kamp, forstår jeg ikke...
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Ali
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #53: 25 Apr 2006, 23:26 »

SÅDAN!!! LORTE UFORTJENT, men set over de to kampe, har vi det rigtige hold i finalen! Skide være med FM balancen, GO ARSENAL!! Og nej, der var jo heller ikke straffe alligevel Wink

Set over to kampe var det rigtige hold, der gik videre? Villareal spillede i det mindste med i første kamp, hvorimod Arsenal i dag kunne og burde have oplevet en ydmygelse af de større (alt er relativt).

Mht. at stå ½ meter ude, så gør 95% af alle keepere det på straffe (tro mig, jeg er selv keeper), så at der skal være så stor ståhaj over det, kan jeg ikke forstå. Straffet var så ringe taget at han havde snuppet den selvom han stod ½ meter inde i målet....

Der er da også tusinde, der stjæler, gør det det rigtigt?
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #54: 25 Apr 2006, 23:27 »

Til Hawk!nZ!
Chek venligst din msn.. Har klaget over det beløb der er skrevet jeg skal modtage!  ticked off  og begrundet...  Skuffet
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #55: 25 Apr 2006, 23:28 »

Til Hawk!nZ!
Chek venligst din msn.. Har klaget over det beløb der er skrevet jeg skal modtage!  ticked off  og begrundet...  Skuffet

Yeps, men du tager fejl, jeg kan ikke regne forkert Wink
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #56: 25 Apr 2006, 23:30 »

Set over to kampe var det rigtige hold, der gik videre? Villareal spillede i det mindste med i første kamp, hvorimod Arsenal i dag kunne og burde have oplevet en ydmygelse af de større (alt er relativt).

Ja, men situationen havde nok også være anderledes hvis den første kamp var på El Madrigal... Nu vidste Arsenal at 0-0 var nok, og derfor stillede de defensivt. Så ja, det var fortjent

Citat
Der er da også tusinde, der stjæler, gør det det rigtigt?

Nej, men 1000 af 6.000.000.000 er vel heller ikke 95%? Wink

EDIT: Men som jeg skrev før, så giver jeg United-styrer ret i at det burde dømmes, det bliver det bare aldrig.. Og som sagt forstår jeg derfor ikke hvorfor den diskussion skal være hovedemnet i denne debat.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

donthomas
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #57: 25 Apr 2006, 23:32 »

Hvad nu hvis han havde scoret så ville den her diskusion jo slet ikke finde sted.
Nu har jeg kun set det på tv2 da jeg ikke er den heldige ejer af tv3 plus. Men som Hawk1nZ siger så sker det stort set hver gang der er straffe og der er kun ballade hvis der ikke bliver mål. Så nej han kunne bare have sparket bolden ind men det magtede han ikke desværre. Om det så er den rigtige finale deltager vil jeg ikke udtale om da jeg ikke har set nogen af kampene men kan forstå at Villarreal var bedst i dag men de formåede ikke at score og det er jo det som tæller i den her fine sport.

Her fra skal der lyde et tillykke med CL finalen til alle Arsenal fans.

Det gør sku ondt at sige sådan.. Smiley
Logged


Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #58: 25 Apr 2006, 23:34 »

Hvad nu hvis han havde scoret så ville den her diskusion jo slet ikke finde sted.
Nu har jeg kun set det på tv2 da jeg ikke er den heldige ejer af tv3 plus. Men som Hawk1nZ siger så sker det stort set hver gang der er straffe og der er kun ballade hvis der ikke bliver mål. Så nej han kunne bare have sparket bolden ind men det magtede han ikke desværre. Om det så er den rigtige finale deltager vil jeg ikke udtale om da jeg ikke har set nogen af kampene men kan forstå at Villarreal var bedst i dag men de formåede ikke at score og det er jo det som tæller i den her fine sport.

Her fra skal der lyde et tillykke med CL finalen til alle Arsenal fans.

Det gør sku ondt at sige sådan.. Smiley

Amen til det indlæg, og når det kommer fra en inkarneret ManUtd fan som dig donthomas, betyder det endnu mere. Tak for det, du bidrog lige til et smil herfra Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

donthomas
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Villarreal - Arsenal
« Svar #59: 25 Apr 2006, 23:38 »

Altid glad for at kan hjælpe Smiley

Så forsat god aften. Det skal vel fejres Cool


Logged


Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010