1. August: Opdatering af bestyrelsens tillid.
Bestyrelsen er stadig sikre på at de gjorde det rigtig valg, da de ansatte Brian Mortensen som deres nye manager.
Klubben havde en profit på 21,95 Mio sidste måned.
2. August: Le Havre køber Diatta.
Le Havre køber Lyons Lamine Diatta for et beløb på 7.750.000 DKK.
Lamine Diatta var overflødig på vores hold, det fortalte jeg ham på en rolig måde og han tog det fint. Derfor passede det os begge to fint at han skiftede klub.
6. August: Auxerre og Lyon mødes igen. Denne gang i Ligue 1 Orange.
Manager Brian Mortensen udtalte før kampen: Vi skal virkelig passe på i denne kamp, fordi jeg er sikre på at Auxerre vil hævne sig fra sidst vi mødtes.
1-0 Philippe Violeau 4' minut (Straffespark)
2-0 Benjani 12' minut
3-0 Peguy Luyindula 21' minut
4-0 Lionel Mathis 26' minut
4-1 Pierre-Alain Frau 32' minut
Brændt Straffespark Philippe Violeau 42' minut
4-2 Sidney Govou 62' minut (Straffespark)
5-2 Kanga Akalé 80' minut
Efter kampen sagde Brian Mortensen: Det var desværre hvad jeg frygtede. Auxerre kom bag på os med en helt anden taktik end den de brugte i vores forrige opgør. Vi må hjem og arbejde på vores fejl. Jeg ved ikke hvad der er med Auxerre, kampene bliver spillet meget hårdt, igen var der 3 straffespark i samme kamp, det alt for meget.
7. August: Malouda forlænger med Lyon
Florent Malouda har skrevet under på en ny 5-årig aftale med Lyon til en værdig af 75 Mio DKK.
Jeg er meget glad for at Malouda bliver hos os, da han er en ekstremt vigtig spiller på vores hold. Der er ingen pt, som kan erstatte ham.

13. August: Lyon møder Lens i Ligue 1 Orange.
Brian Mortensen udtalte før kampen: Den kamp skal vindes. Vi vil satse offensivt og køre meget spil over fløjene.
0-1 Nicolas Gillet 6' minut
Brændt Straffespark Juninho 16' minut
1-1 John Carew 23' minut
2-1 Pierre-Alain Frau 32' minut
3-1 John Carew 37' minut
4-1 Pierre-Alain Frau 48' minut (Straffespark)
5-1 Tiago 54' minut
5-2 Nicolas Gillet 76' minut
6-2 John Carew 79' minut
MOM: John Carew (10)
En smilende manager Brian Mortensen udtalte efter kampen: Det var helt perfekt. Vores fløjspil fungerede med 5 assist fra fløjen af. Der skal også lyde et tillykke til John Carew for hans flotte hattrick.
21. August: Nice vs. Lyon i Ligue 1 Orange.
Det var ikke muligt at fange Brian Mortensen før denne kamp.
0-1 Juninho 8' minut
1-1 Marama Vahirua 48' minut
1-2 John Carew 50' minut
MOM: John Carew (9)
Det lykkedes at få et par ord med fra manager Brian Mortensen efter kampen: Vi spillede en rigtig skidt kamp og havde ikke fortjent at vinde, vi skal hjem og træne!
Efter 4 kampe i Ligue 1 Orange ser stillingen således ud:

24. August: UEFA Champions League grupper trukket
Lyon er blevet trukket i gruppe A sammen med Benfica, Schalke 04 og Liverpool FC.
Det bliver en meget svær gruppe for os, og vi skal kæmpe meget hårdt for at gå videre!

27. August: Lyon møder Strasbourg i Ligue 1 Orange.
Brian Mortensen udtalte før kampen: Vi er klare favoritter, og det skal vi også spille op til! Tiltrods for at Frau har spillet godt, så starter han på bænken for Fred at vendt tilbage efter hans skadespause.
0-1 Rónald Gómez
1-1 Sidney Govou 75' minut (Straffespark)
MOM: Nicolas Puydebois (9)
En sur Brian Mortensen sagde efter kampen: Vi spillede en elendig kamp og fortjente slet ikke det ene point!
31. August: Transfer Deadline passeret
Jeg har valgt ikke at hente nogen store spillere til klubben. Det er pga. at jeg synes vi har et stærkt hold, og jeg vil meget gerne lære alle af kende, finde en god spillestil til klubben osv før nogle nye og dominerende spillere bliver hentet til klubben, men de skal nok komme!l
Den eneste der er hentet til klubben er Denni Avidc fra Brøndby IF. Han vil dog ikke få nogen indflydelse på første holdet pt.

31. August: Lyon tager til Ajaccio til et opgør i Ligue 1 Orange.
Brian Mortensen havde ingen kommentar før kampen imod Ajaccio.
0-1 Sidney Govou 15' minut (Straffespark)
0-2 Pierre-Alain Frau 48' minut
0-3 John Carew 63' minut
1-3 André Luiz 65' minut (Straffespark)
MOM: Anthony Réveillère (8)
Brian Mortensen var stolt efter kampen og udtalte: Vi spillede fantastisk og vandt kampen helt fortjent. Det bliver lidt mere spænende pga en ekstremt dårlig dømmer som fejlbedømte flere gange, blandt andet straffesparket imod os. Generalt er dommerne meget hårde her i frankrig end jeg er vandt til.