home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  0 Brugere, 772 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Din seneste taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Din seneste taktik  (Læst 713 gange)
BenMusalho
Gæst

Din seneste taktik
« : 13 Okt 2008, 10:58 »

Jeg sad og lavede en ny taktik til mit Brøndby-hold, da jeg fandt på at lave denne tråd.
I tråden kan du skrive om din nyeste taktik. Man er nødt til, at skrive lidt om den, såsom hvorfor man lavede den, hvilken spillestil man ønsker at have med den osv..

Min nyeste taktik er en 3-2-2-1-2 (Gosser har faktisk også lavet sådan en taktik og lagt den herind.)

Jeg var næsten helt sikker på, at min Brøndby-forsvarer, Jonas Troest, ville blive solgt i vinterens transfervindue. 
Jeg gik derfor på indkøb, og fik hentet de to forsvarere, Håvard Nordtveit og Lloyd Doyley, som begge var gode nok til en startplads. Jeg kører stort set aldrig med rotation, så jeg måtte finde en formation med 3 centrale forsvarsspillere (da jeg også har Kris Stadsgaard). Jeg gad bare ikke køre med 5 forsvarsspillere - 2 backs og 3 midterforsvarere - så jeg rykkede backsne en plads frem. Så var det tid, til at finde midtbanekonstellati onen. I starten røg Stefan Gislason ned, som defensiv midt, for at støtte op om forsvaret. Han havde to centrale midtbanespillere foran sig, og foran dem var Diego Buonanotte. Han skulle være 
kreatøren, som sammen med de to centrale midtbanespillere skulle lægge bolden ud til de fremadstormende wingbacks. Derefter skulle de så lægge bolden ind i panden på holdets angriber, Bogdan Stancu.
Der kommer dog ikke kun indlæg. Stancu er også hurtig, så Buonanotte skal lægge en masse afleveringer i dybden til ham.

I starten gav den ikke særlig meget succes, så jeg rykkede nu den defensive midtbane frem, og ændrede indstillingerne for den spiller (den formation I kan se på billedet), og det har indtil videre givet større succes.

Man er ikke det boldbesiddende hold med denne taktik. Man spiller meget hurtigt og direkte med denne taktik, samtidig med, at der blive lukket godt af bagude. De to wingbacks skaber bredde, så når det bliver for trængt, er der altid en ude på kanten, som kan modtage bolden.

... 

Spillerpositioner:

FCH - Skal helst være meget hurtig. Der opstår nogle gange huller bag de to wingbacks, så han skal være hurtigt derude, hvis en modstander modtager bolden der.

FC -Skal være den hovedstærke af de tre. Hvis der kommer en lang bold frem, er der typisk ham der skal cleare den væk.

FCV - Skal, ligesom FCH, være hurtig hvis der opstår muligheder i venstresiden.

WB H/V - Skal være rigtig god offensiv samt meget hurtig. Skal ydermere kunne slå gode indlæg. Det er de vigtigste egenskaber for begge wingbacks.

MC H/V - De skal være udholdne og gode i det fremadrettede spil. De kommer begge to med frem, og ligger sig på kanten af feltet når wingbacksne slår indlæg, så gode langskud ville heller ikke være dårligt.

OMC - Kreatøren på holdet. Skal have 10'er evnerne, dvs. god teknik samt dribling-skills. Han skal også kunne lægge gode afleveringer, når wingbacksne kommer i overlap, eller en af angriberne tager et dybdeløb. Speed er også vigtigt.

BOV - De vigtigste egenskaber hér er speed samt, at han er god i hovedspillet. Det er ham, der skal tage sig af indlæggene.

BOH - Den hurtige af de to angribere. Må også gerne være god på hoved, men det er knap så vigtigt, som hos den anden angriber.

Jeres tur!

KrookDale
Landsholdsspiller

Sv: Din seneste taktik
« Svar #1: 16 Okt 2008, 00:08 »

Ser spændende ud, og bestemt en af de taktikker jeg ærgrer mig over ikke at have prøvet endnu. Jeg tror du har for få spilmuligheder offensivt hvis du trækker den ene midtbane ned, så godt at du nu har 2 på den centrale. Har lige et spørgsmål dog, hvor mange langskud plejer din OMC at tage?

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010