home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 591 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Skotlands firkløver!
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: Skotlands firkløver!  (Læst 17470 gange)
kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #45: 13 Okt 2008, 10:53 »

Endnu en rigtig god update hvor det skriftlige er helt i top og så er det nogle rigtig gode indkøb du har lavet! KIU
Logged


alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #46: 13 Okt 2008, 10:56 »

Spændende indkøb. Specielt med Berra da han jo er tidl. Rangers mand. Gode indkøb, og flot update Smiley
Logged


Cesc
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #47: 13 Okt 2008, 11:13 »

Endnu en rigtig god update hvor det skriftlige er helt i top og så er det nogle rigtig gode indkøb du har lavet! KIU

Mange tak mester! (:

Spændende indkøb. Specielt med Berra da han jo er tidl. Rangers mand. Gode indkøb, og flot update Smiley

Øh. Berra tidligere Rangers-mand, har du spist søm? Christophe Berra har spillet hele sin karriere i Hearts, og det bliver han forhåbentlig ved med. Han er inkarneret Hearts-spiller, har er født i Edinburgh og har kun spillet i én klub.

Men tak skal du have. (:
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #48: 13 Okt 2008, 11:15 »

Haha undskyld. I mit spil er jeg nemlig en sæson frem og så søgte jeg på Berra. I mit spil spiller han i Rangers, men kan godt se nu i hans historie at han er Hearts mand.
Logged


vondracek
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #49: 13 Okt 2008, 12:39 »

Så blev det vist min tur til at komme med en kommentar til denne fantastiske blog :-)

For det første, så vil jeg gerne sige, at jeg er vild med din indkøbspolitik. Det plejer som regel altid at øge ens motivation gevaldigt, når man udelukkende vælger at købe spillere fra det land klubber spiller i. Man tilføjer ydermere også en masse realisme, hvilket gør, at ens save altid plejer at vare længere. Derfor er det selvfølgelig dejligt at læse, at du har købt spillere som Fletcher og den unge Ferdinand, selvom der findes andre, og for den sags skyld billigere, alternativer. Dermed ikke sagt, at dine indkøb har været uacceptable – tværtimod!

Det skriftlige synes jeg, at du har forbedret en hel del siden dengang mange var fremme og kritisere dig lidt, da du havde en dårlige vane med at lave mange korte og kedelige sætninger. Dette sker meget sjældent nu, og det skal du selvfølgelig også have stort ros for. Dine updates har perfekte længder, opsætningen er også meget overskueligt uden alt for meget grafik, og sproget er meget flydende og letlæseligt, hvilket gør denne blog helt fantastisk.

Rent spillemæssigt, så går det jo også ganske udemærket. Dog var det lidt en skam, at du spillede uafgjort til Atlético, men det skulle ikke undre mig, at Forlan var på kanten af offside, da han scorede målet i slutningen af kampen (det er blevet oplevet en hel del gange her – suk.) Ellers så cruiser du jo bare derudad i ligaen, og jeg håber da, at du henter mesterskabet hjem. Alt andet ville være en skam nu når det kører så godt. Når det er sagt, så er der ikke meget mere at komme efter, da det virkelig er en rigtig lækker blog du har gang i, Cesc. Så fortsæt endelig det imponerende stykke arbejde.
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #50: 13 Okt 2008, 16:30 »


Cetlic var mere end tætte på at spænde ben for sig selv i dette års gruppespil i UEFA Cuppen. The Bhoys skulle vinde den sidste kamp for at kvalificere sig videre, det gjorde de, og sluttede overraskende som 2’er i gruppen. Det hele var tæt på at gå i vasken, men langsomt spillede The Bhoys sig op og fik det til at kører på skinner igen. The Celts kan dog ikke være tilfredse med deres præstationer – og det bliver svært mod Fenerbahce i næste runde.

Rapid 1-2 Celtic FC
The Celts var de første som havde æren af at møde gruppens dårligste hold, Rapid. Kampen mod Rapid var en must-win kamp, den blev også vundet, men der måtte kæmpes mere end forventet. Rapid var nemlig ikke lige til at ryste væk, de kæmpede mere end hvad der var regnet med og de troede på deres chance for at vinde dette opgør med stærke Celtic. Rapid kom foran i kampens hede efter små 20 minutter, de spillede bolden flot rundt hvorefter de sendte den op til angriberen Boya fra Cameroun. Han var iskold og sparkede den sikkert ind til 1-0. Mark Wilson fra Celtic var dog slet ikke enig i at Rapid skulle vinde denne kamp, så kort tid efter tog han chancen fra 40 meters afstand. Den mindst kendte spiller på Celtic’s hold stjal lige pludselig overskrifterne, da bolden gik i mål og de langrejsende fans gik i ekstase. Den vilde jubel ved første mål var dog slet ikke på niveau med det andet jubelbrøl, der fremkom ved et selvmål fra Rapid i det 78. minut. Fansene gik amok – The Bhoys fik den forventede sejr, smalt.

Celtic FC 1-2 St. Etienne
På trods af regnen og det 7 grader varme vejr var der fyldt til randen på et kogende ’Paradise’. Celtic skulle spille deres første hjemmebanekamp i gruppespillet i UEFA Cuppen, modstanderen hed St. Etienne og de havde samlet nogle af de bedste franske fodboldspillere på deres hold. Især angriberne skilte sig ud, og de var også livsfarlige for den svækkede Celtic defensiv hvor McManus ikke var iblandt. The Bhoys kom ellers bedst fra start, da den formidable Shunsuke Nakamura hamrede et frispark i kassen. Han havde i kampene inden dette opgør været blandt holdets bedste og det forsatte i denne affære, men han blev dækket tæt op af St. Etienne spillerne, så han blev nød til gøre sit bedste på dødboldene. Første halvleg gik til ende – og Celtic var foran. I anden halvleg skiftede kampen fuldstændig karakter, fra Celtic dominans skiftede det over til klart fransk fest. Celtic var blevet et skydetelt, hvilket resulterede i to mål til udebanetropperne fra Frankrig. Angriberne Gomis og Gigliotti stod for begge St. Etienne’s mål.

Hertha Berlin 0-0 Celtic FC
Efter dette opgør måtte Celtic virkelig tørre sveden af panden, for Hertha Berlin var uden tvivl de bedst præsterende og farligste i denne kamp. Celtic kom med et rimelig stærkt mandskab, men de kiksede fuldstændigt i dette opgør, på nær den sidste skanse i målet, Artur Boruc. Hertha Berlin brændte store chancer, de var uheldige, men samtidig også usikre. Boruc stod eminent, han var som en panter med ild under fødderne. Han kunne tage alt og var ikke til at rokke med. Havde det ikke været for Boruc var Celtic ude af UEFA Cuppen nu, men han holdt nullet for The Bhoys, der nu skal sikre sig videre deltagelse i den kommende hjemmekamp mod Manchester City.

Celtic FC 1-0 Manchester City
Artur Boruc er uden tvivl den allervigtigste spiller på holdkortet for Celtic, han stod henrivende i det forrige opgør og endnu engang gjorde han fremragende figur for Celtic. Celtic spillede ikke bedre end to potter pis, men den formstærke græker Giorgos Samaras var heldigvis udtaget til opgøret og han spillede en meget vigtig rolle. Joe Hart i den anden ende af banen var ikke nær så sikker som Boruc, hvilket betød at Celtic var tæt på mange gange. Bolden kunne dog ikke komme ind over stregen, indtil det 47. minut hvor Samaras steg til vejrs og headede bolden i mål fra et indlæg af Hartley. Celtic var kommet foran, og det sendte City langt frem på banen. Den brasilianske trekant bestående af Elano, Robinho og Jo var meget tæt på at få udlignet, men heldigvis fik de ikke scoret og Celtic avancerede sig videre i turneringen med 7. point og en andenplads.
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #51: 14 Okt 2008, 08:56 »

Jeg kommer nok snart med en update omhandlende Scottish Premier League - jeg håber folk glæder sig til den! (:
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #52: 14 Okt 2008, 08:59 »

Hvad betyder 'snart' på dit sprog - for jeg vil da gerne snart læse den! :-)
Logged


Arsenal Football Club


superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #53: 14 Okt 2008, 09:10 »

Kanon update Cesc. Nu må vi håbe på europæisk succes mod Fenerbache.
Tror dette er den første blog jeg virkelig er blevet fanget af :b..

Glæder mig til update i den skotske premier.
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #54: 14 Okt 2008, 10:17 »


Celtic har været stabile på det seneste, der har nemlig ingen store svipsere været og at man har røget ud i en lille pokalturnering betyder ikke så meget. The Bhoys har vandret igennem SPL uden besvær, hvor alt modstand er fejet af banen. Nakamura har været holdet absolut bedste, mens Scott Brown pådrog sig endnu en skade – hvilket betyder at han har været skadet over 60 % af denne sæson.

Udover nederlaget mod Rangers i CIS-Cup har Celtic været urokkelige. Alt er gået deres vej og nu står de næsten med trofæet mellem fingrene. Celtic har været de andre hold overlegne, og selvom The Bhoys fik en noget skidt start er de virkelig kommet tilbage på sporet. Der er ikke blevet bombet så meget i det seneste stykke tid, men SPL-topscoreren, Steven Fletcher, har også døjet med nogle små skader. I de kampe hvor Fletcher ikke kunne deltage er Scott McDonald sat ind og han har gjort det så overbevisende, at han løb med titlen som månedens bedste spiller i januar.

Skader har især været et problem for Celtic i det seneste stykke tid. De har haglet ned på backpladserne, så man blev nød til at hive centerforsvare derhen og kæmpe. Det blev også gjort med manér for centerforsvarene på backpladserne var utrolig sikre defensiv, mens de kneb med at skabe ting offensivt. Måske kan det være grunden til at målene ikke er kommet i en så stor mængde. Offensiven har også været svækket hist og her, midtbanefolk har også måtte bide i græsset, da modstanderne ofte har gået lidt til den mod de boldsikre Celtic-spillere. De mange skader er dog blevet dækket ind med den brede trup, det er ærgerligt, men heldigvis for Celtic kan de skadede spilleres position blive overtaget af andre. 

Anton Ferdinand har og så gjort det henrivende efter sin ankomst og han virker utrolig opsat på at holde sin plads på holdet. Ferdinand og Gary Caldwell udgør ligaens allerbedste centerforsvar, hvilket man kan se på disse resultater nedenfor.

SPL
1-0 vs Falkirk
3-0 vs Dundee
3-1 vs Hamilton
1-0 vs Kilmarnock
1-1 vs Hibernian
2-0 vs Aberdeen
1-0 vs Inverness

CIS
0-1 vs Rangers

SC
1-0 vs St. Mirren
2-1 vs Rangers


Der er kun lukket 3 mål ind i 10 kampe, hvilket må siges at være mere ind imponerende. Det er fantastisk at de nye indkøb allerede virker som spillere der har spillet hele karrieren i klubben. Det giver den fornødne sikkerhed i bagrummet, som mange klubber har svært ved at bringe for dagen. Succes kommer kun ved en sikker defensiv, det har Celtic – og succes’en er nær. Alt tyder på en sejr i SPL – og inden længe kan Celtic måske komme et skridt videre i UEFA Cuppen mod Fenerbahce.

Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #55: 14 Okt 2008, 10:31 »

Rigtig lækker update Cesc. Trist at Scott Brown hele tiden bliver skadet, men det går jo godt nok uden ham. Lækkert at du har spillet Caldwell og Ferdinand sammen det virker som en rigtig god duo. Ellers er der vel ikke rigtig en finger at sætte på det. Lækker grafik som altid, skiftligt helt i top og resultaterne det samme.
KIU!  Grin
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #56: 14 Okt 2008, 10:46 »


1. MATCH; UEFA CUP 2007/08 - CELTIC PARK

Valentines-day var dagen hvorpå det første opgør mellem Celtic og Fenerbahce skulle spilles. På trods af kærlighedsdagen var der fuldt hus på Celtic Park, om mændene havde taget kærester med på stadion som en gave vides ikke. Stemningen var hvert fald god hos hjemmepublikum, hvilket man godt kan forstå, for den stod udelukkende på dominans fra Celtic’s side.

Da The Bhoys skulle spille hjemme i den første kamp, skulle der sikres et fremragende resultat, for alle ved at det er mere end svært at spille i Tyrkiet hvor stadionet koger gennem hele kampen. Barry Robson havde fået chancen i dette opgør, pga. Scott Browns skade. Robson greb virkelig sin chance og efter et kvarters spil gjorde han det til 1-0 på det feststemte Celtic Park. Fansene brød ud i vild sang og skrål, men det blev endnu vildere ved det 32. minut hvor Celtic på tilkendt et straffespark. Det var den bundrutinerede Roberto Carlos som flæskede Jan Vennegoor of Hesselink i boksen. Shunsuke Nakamura skulle tage som han plejer, og iskoldt hamrede japaneren bolden i kassen til 2-0.

Derefter prøvede Celtic at holde bolden inde for egne fødder, da respekten for den målfarlige David Guiza var stor. Han spillede ikke sin bedste kamp i historien, men det gjorde Barry Robson til gengæld. Han var ustyrlig på højrefløjen og hver gang han fik bolden kom der giftige ting fra hans fødder. Det sidste mål til 3-0 var ikke fra hans fod, men han lavede alt forarbejdet til Steven Fletcher der bare skulle prikke til bolden før at den ville ryge ind til slutresultatet 3-0.


2. MATCH; UEFA CUP 2007/08 - ŞÜKRÜ SARACOĞLU

Den anden og afgørende kamp skulle spilles på Şükrü Saracoğlu i Istanbul. Mange hold plejer at have det svært på denne bane, men Celtic gjorde det overraskende godt. Fenerbahce er vant til at være spilstyrende på denne arena, men i dette tilfælde var Celtic dem overlegne – målene manglede bare for at være oplevelsen perfekt for de 2000-kilometer rejsende fans fra Skotland.

Kampen blev fløjtet i gang af den engelske dommer Alan Wiley. Celtic fik hurtigt fået bolden fra en meget usikker Fenerbahce-anfører, Alex. Den blev kørt rundt i trekanter og frække detaljer fra Donati kom også til syne, men når bolden kom op i den modsatte ende kunne den ikke komme ind over stregen. Volkan var opsat på at vinde denne kamp – og man kan roligt sige han stod en brandkamp i buret. Det propfyldte stadion måtte desværre for hjemmepublikum se sig bagud ved pausen, for den store græker Giorgos Samaras havde to minutter før pausefløjtet gjort det til 0-1. Nu skulle Fenerbahce lave en håndfuld mål for at gå videre, og selvom det virker mystisk, gik de efter det.

Alex var kampens allerstørste skuffelse og med sine ultra dårlige førsteberøringer fik Fenerbahce ikke så meget spil som de havde håbet på. Alex er Fenerbahce helt store strateg, og når han kikser – så kikser det tyrkiske storhold. Alligevel fik den spanske frontløber David Guiza gjort det til 1-1 i det 70. minut, et flot mål hvor han snyder en forsvarsspiller og ligger bolden i det lange hjørne. Kampen var derefter fuldstændig død – og nu venter Everton for Celtic vedkomne.
Logged

-Benja-
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #57: 15 Okt 2008, 11:10 »

Jeg kan kun starte med at sige, intet mindre end fantastisk! Det er virkelig imponerende at du kan blive ved med at levere sublime blogge på denne side. Efter min mening er du den absolut en af de bedste blogskrivere på dennne side. Opsætningsmæssigt er lige som det skal være, og det skriftlige styrer du osse. Men jeg kan blive ved med at rose dig.

Til selve spillet må jeg sige det kører rigtig godt for dig, og en rigtig flot sejr over Fenerbache, tror ikke Everton bliver det store problem for dig, jeg ved selvfølgelig ikke hvordan de har præsteret godt i Premier League. Dog var det ærgerligt med nederlaget til rivalerne, men man kan ikke vinde hvergang.

Blev lidt 'bange' da jeg så billedet af ambulancen, og troede der var sket noget med træneren, altså forstod det sån at han måske var alvorligt syg og en ny træner var på vej ind i billedet. Men blev lettet da jeg læste update.

:-)
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #58: 15 Okt 2008, 11:17 »

Cesc, det er fantastisk det her...

Og kan du ikke lige fortælle mig hvordan det kan være mine flag som jeg sætter ind, nærmest bliver sådan ophævede :/ ?
Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #59: 16 Okt 2008, 01:00 »

Er bloggen død? Skuffet
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010