home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 591 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Skotlands firkløver!
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Skotlands firkløver!  (Læst 17472 gange)
Cesc
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #30: 12 Okt 2008, 18:50 »

Tusinde mange gange ting alle sammen! Det var sgu' nogen store dejlige kommentarere at få indenbors - og jeg er glad for I kan se jeg har overvejet en masse i bloggen. Det med bussen skulle selvfølgelig med, da det jo er baseret på en virkelig hændelse, jeg nok aldrig vil glemme.

Endnu engang, skal der lydes et gigantisk tak fra min side af - jeg er helt smigret over i er så vilde med det!
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #31: 12 Okt 2008, 18:52 »

Man svigter aldrig en så god blogskriver. Smiley
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #32: 12 Okt 2008, 18:52 »

Hvornår kan vi forvente endnu en update ?  Kys
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #33: 12 Okt 2008, 20:50 »


Der er kommet nye boller på suppen i Glasgow. Celtic har nemlig taget sig gevaldigt sammen og i løbet af de sidste 8 kampe i Scottish Premier League har de vundet alt. Der har ingen problemer været, og når det ene angriber-par ikke kunne score, har man bare taget nye ind. Dette gør at Celtic virkelig er tilbage på sporet – og førstepladsen er genvundet.

Hamilton 0-3 Celtic FC
Oprykkerne Hamilton har ikke fået nogen god start på SPL - og i denne kamp blev det ikke forbedret meget. Celtic kom, så og sejrede, hvilket de fleste og så forventede. Glasgow-holdet var utrolig sikre i deres boldomgang, det betød at Hamilton ikke fik meget spil. Celtic havde valgt at spare et par spillere, men den altid startende Steven Fletcher var indlysende med og han scorede ét mål. Shunsuke Nakamura og Giorgos Samaras lavede de to resterende.

Celtic FC 2-0 Kilmarnock
Der var mødt imponerende 57467 tilskuere op på 'Paradise' denne råkolde oktoberdag. Fansene der havde taget turen på stadion var til al lykke også godt underholdt. Den gode underholdningsværdi, gjorde at stemningen var suveræn og Celtic fik spillet til at flyde fra første fløjt. Den første scoring i kampen kom efter 6 minutter, da Mark Wilson slog et indlæg fra egen banehalvdel op til en klar Steven Fletcher, der hoppede som en kænguru og headede bolden i mål. Kampens andet og sidste mål, blev også scoret af den formstærke Fletcher. Dette var et gennemspillet angreb, hvor han bare skulle røre den for at bolden ville gå i kassen. Kreditten for det mål skal gives til Shaun Maloney, der virkelig har blomstret op i fraværet af Scott Brown.

Aberdeen 1-4 Celtic FC
Sidst Celtic mødte Aberdeen var der virkelig gang i netmaskerne, hele 6 mål fik Celtic banket i kassen - og dette opgør startede ud med at ligne den foregående kamp mellem de to mandskaber. Celtic havde alt og ved pausen stod der allerede hele 0-3, præcis som der gjorde sidst. Anden halvleg var mere tæt. Aberdeen fik mere rum at spille på, da Celtic ikke rigtig var ude på at satse mere. Lee Mair fik scoret for Aberdeen, men til slut i kampen bragede Maloney bolden ind fra kanten af feltet til slutresultatet 1-4.

Celtic FC 6-0 Hibernian
Ved forrige kamp mellem Hibernian og Celtic blev der kreeret 8 mål, fordelt lige til begge hold. Dette blev helt anderledes og der var gennem hele kampen kun ét hold at finde på banen. Det hele startede efter 16 minutter, hvor Steven Fletcher tacklede Jones og lagde en gylden aflevering til Jan Vennegoor of Hesselink der sikkert lossede bolden ind.
Kort tid efter var det japaneren Shunsuke Nakamura der skulle score, han hamrede bolden ind fra 35 meters afstand, uden chance for målmanden. Nakamura var ikke færdig og inden pausen havde han lavet to mål mere, hvilket betød stillingen ved pausen var imponerende 4-0 til Celtic. I anden halvleg scorede Hesselink igen, mens den snart-solgte angriber, Chris Killen, og så fik lov at lave et mål. Steven Fletcher var blandt banens bedste, da han lagde op til 5 af de 6 mål. En imponerende indsats af hele holdet!

Celtic FC 2-0 Inverness CT
Dette var kampen hvor Celtic kunne sikre sig førstepladsen, og med stor koldblodighed gjorde de det naturligvis også. Det normale angriber-par, Steven Fletcher og Jan Vennegoor of Hesselink, var utrolig uskarpe i dette opgør. De kunne ingen ting udrette på banen, så efter godt og vel 70 minutter blev begge pillet ud til fordel for Giorgos Samaras og Shaun Maloney. Det viste sig at være en genistreg, for de to indskiftere lavede nemlig et mål hver til slutresultatet 2-0.

Motherwell 0-3 Celtic FC
Førstepladsen var i hus, så nu skulle der bare sikres et forspring så man kunne slappe af. Dette forspring var endnu ikke sikret, så derfor kæmpede hele Celtic-holdet som sindssyge i denne dyst. Endelig var den astronomiske spilleglæde vendt tilbage og det var en fornøjelse af se Celtic-spillerne folde sig ud. Jan Vennegoor of Hesselink lavede første halvlegs enlige mål, og i den efterfølgende halvleg scorede Celticstjernerne, Nakamura og Fletcher. Nakamura blev kampens bedste spiller og japaneren er virkelig trådt i karakter på det seneste. Han kæmper 90 minutter og spiller sublimt!

St. Mirren 0-3 Celtic FC
Det var forventet at St. Mirren ville stille sig som en mur gennem hele kampen, men det var ikke tilfældet, for Celtic scorede et glimrende mål efter 12 minutter - så St. Mirren blev nød til komme længere frem på banen for at se om de kunne udligne. Det var mødt 10000 op på St. Mirren Park, men hjemmebaneholdets tilskuere fik sig ikke den bedste dag. Lige før dommerens sidste fløjt i første halvleg, scorede Giorgos Samaras nemlig sit andet mål til 0-2. Lyset var slukket for St. Mirren, de kunne ikke komme tilbage i kampen - slet ikke efter Barry Robson's mål i det 57. minut. Alt gik godt for Celtic, pånær at topscoreren i SPL måtte forlade banen én måned pga. en hård tackling fra John Potter.

Hearts 0-1 Celtic FC
Den 16. spillerunde i Scottish Premier League skulle for Celtic's vedkomne spilles på Tynecastle i Edinburgh. Hearts havde mejet sig frem på en anden plads, og hvis de vandt dette opgør kunne Hearts næsten kigge Celtic over skulderen. Dette skete dog ikke, for den formstærke Shaun Maloney tog sagen i egen hånd og ved det 58. minut sparkede han sikkert bolden ind fra kanten af feltet. Dette var en utrolig kedelig fodbold kamp, og det var udelukkende Maloneys skyld at Celtic kunne tage herfra med 3 point.

Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #34: 12 Okt 2008, 20:56 »

Hold kæft nogle gode resultater! Og lækkert skriftligt, og din grafik er også i top. KIU Wink
Logged


Cesc
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #35: 12 Okt 2008, 21:30 »


Hadet mellem Glasgow-holdene er ikke pga. beliggenheden, men pga. deres to meget forskellige overbevisninger. De mest fanatiske fans hader hinanden som pesten, og hvis de kunne vælge mellem at genoplive en Celtic/Rangers-fan eller Adolf Hitler, ville de nok vælge sidstnævnte. Der har ofte været gigantiske slagsmål omkring Old Firm, men i de senere år har ledelserne i begge klubber gjort meget for at forebygge volden og den er sjældent begyndt at finde sted når de to fjendske klubber mødes. Old Firm er kendt i hele verden, og den 26. december blev det tilføjet endnu et Old Firm i historiebøgerne.

Begge lejre var spændt op til kampen, især Celtic-lejren var opsatte på at tilfredsstille fansene på Celtic Park. Det seneste Old Firm endte med en lille lussing til Celtic, der måtte forlade Ibrox med et nederlag på 3-1.

Kampen allerførste chance tilfaldt Celtic, der havde fået hjørnespark som Shunsuke Nakamura skulle tage sig af. Han skimtede ind på den store folk i feltet, men ved forreste stolpe kunne han ane grækeren Samaras. Nakamura drejede kroppen ind over bolden, smækkede til kuglen der fløj ind i panden på Giorgos Samaras. Samaras var inden da steget i vejret, og bolden kyssede derefter stolpen og røg i mål! En eksplosion af jubel gik i luften og Celtic’s fans gik fuldstændig amok. Det lignede en gadefest i Brasilien, fansene var ellevilde og Rangers spillerne blev utrolig chokeret. Så chokeret at de ikke fik gang i spillet i løbet af de første 45 minutter, hvor Celtic sad utrolig tungt på sagerne. Aiden McGeady havde været første halvlegs helt store oplevelse, da han med sine hurtige bevægelser og fikse løb ikke var til at markere.

Rangers største chance i kampen tilfaldt efter 61 minutter, hvor de på en fiks hjørnesparkskombina tion fik ramt 1 centimeter over mål. Hele anden halvleg stod nemlig også på majestætisk dominans af Celtic. Celtic skabte egentlig ikke det helt store, men deres måde at holde Rangers spillerne væk fra bolden var eminent. Når der løb en hen for at presse boldholderen, røg den hurtigt videre til en anden og sådan forsatte det gennem det meste af opgøret. Rangers blev ydmyget utrolig meget og det var en pinlig da at være fan af Rangers på. Celtic havde chancen for at sikre sig en 2-0-sejr i slutningen af kampen, men stolpen afviste Shaun Maloneys flotte forsøg fra 20 meter.

Endnu en sejr på kontoen for Celtic - der nu fører ligaen med imponerende 6 point ned til Hearts.
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #36: 12 Okt 2008, 21:44 »

Dette var så updatesene for i dag - jeg håber i har følt jer underholdt, det har jeg hvert fald ved at skrive dem. I morgen vil der højt sandsynligt komme en update omkring mine salg og indkøb, min ubetingede favorit i Hearts er købt til klubben, så må i selv gætte jer til hvem jeg snakker om.

Tak til alle der er kigget forbi bloggen!
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #37: 12 Okt 2008, 21:51 »

Det kan kun være Ryan McGowan! Gode, fyldige updates. Keep it up Nikolaj! Thumbs Up
Logged


Arsenal Football Club


ZiDaNe5
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #38: 12 Okt 2008, 22:30 »

Klasse blog
Det hele er godt lige fra grafikken til indholdet. Der jo ikke noget negativt at sige. Ærgeligt at du ikke kom i Champions Leage. Skuffet
En ny fast læser   Thumbs Up
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #39: 12 Okt 2008, 23:46 »

Fed blog du har gang i cesc, glæder mig til næste update
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Cesc
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #40: 13 Okt 2008, 09:16 »

Det kan kun være Ryan McGowan! Gode, fyldige updates. Keep it up Nikolaj! Thumbs Up

Jeg er ægte-fan, ikke FM-fan af Hearts. Min yndlingsspiller er altså anfører, landsholdsspiller for Skotland og meget ung. Ryan er ikke engang tæt på at komme i startopstillingen i virkeligheden. :-P

Klasse blog
Det hele er godt lige fra grafikken til indholdet. Der jo ikke noget negativt at sige. Ærgeligt at du ikke kom i Champions Leage. Skuffet
En ny fast læser   Thumbs Up

Tak skal du have Taha - jeg er glad for du vil læse med. (:

Fed blog du har gang i cesc, glæder mig til næste update

Tak skal du have - næste update bliver enten mine indkøb eller en update om min gruppe i UEFA Cuppen.
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #41: 13 Okt 2008, 09:58 »

Vi vil ha' Fletcher til Celtic, Fletcher til Celtic!

Det er fantastisk det her Smiley
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #42: 13 Okt 2008, 10:02 »

Vi vil ha' Fletcher til Celtic, Fletcher til Celtic!

Det er fantastisk det her Smiley

Fletcher til Celtic, Vi skal ha' Fletcher til Celtic!  Opstemt
Lækker update igen igen igen  Peace
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #43: 13 Okt 2008, 10:20 »

Fik lige læst det hele igennem og der er ikke så meget at sige end FANTASTISK! Det er en vildt god blog du har gang i her Cesc, men det plejer det jo altid at være når de kommer fra dit tastatur! Det skriftlige er som altid i top og det grafiske elsker jeg virkeligt! Updatsne er tilpas lange og sådan skal det bare være! Glæder mig virkelig meget til at læse mere fra denne blog! KIU Cesc, du gør det nemlig vildt godt Thumbs Up
Logged


Cesc
Gæst
 
Sv: Skotlands firkløver!
« Svar #44: 13 Okt 2008, 10:46 »


Tiderne skifter i løbet af et transfervindue, nye ansigter skal tilvendes, andre skal fravælges. På trods af Celtic’s store succes i denne sæson, har den pengestærke fodboldklub været ude at hente spillere for 130 millioner. For at kunne finansiere de to indkøb til en samlet værdi af 130 millioner, har Celtic også solgt spillere. Især talenter, der ikke har blomstret op og haft potentialet til den bedste skotske række. Her snakkes om Glenn Loovens, James Gilpin, Paul Skinner, Sean Anderson og Simon Ferry, udover de fem solgte talenter er den australske Chris Killen røget til Queens Park Rangers for 18 millioner.

De seks solgte spillere har banet vej for nye. Begge nye indkøb har forcer i den defensive del af spillet, da begge to er centralt forsvare. De er begge meget unge, men har hjertet placeret på det rette sted og er klar til at kæmpe for at komme på holdet. Der er nemlig ingen tvivl om at begge nyindkøb sagtens kan være med i startopstillingen, for det er ikke dårlige spillere som er hentet til. Lad os kigge nærmere på forstærkningerne fra Hearts og Sunderland:

Christophe BERRA, 40,000,000 DKK
22 år, landsholdsspiller for Skotland, anfører i Hearts, stærk, klog – Christophe Berra har mange kvaliteter, hvilket er grunden til at han nu skal spille med nummer 2 på ryggen i en grøn-hvid trøje. Berra har muligheder for at blive blandt de allerbedste skotske forsvarsspillere nogensinde, og en spiller med sådanne kvaliteter skal selvfølgelig optræde i Celtic. Christophe er ikke helt god nok til at kunne være fast mand endnu, men fremtiden ser lys ud for den unge skotte. Berra bliver spændende at følge i Celtic, men han skal sørge for at kæmpe, dog ligger det i hans natur, så det bliver intet problem for Christophe. 

Anton FERDINAND, 90,000,000 DKK
De fleste fodboldinteressered e  mennesker kender den frygtindgydende Rio Ferdinand, der slår sine folder ud i Manchester United. Han har en lillebror, ved navn Anton som nu skal more sig i Celtic. Ferdinand var en stjerne på West Ham-holdet, så stor, at Sunderland fik øjnene op for ham. Roy Keane, den tidligere Celtic-spiller, hentede ham til klubben, men han fik aldrig den fornødne succes. Derfor kunne han gafles for en lille sum set i forhold til Ferdinands talent. Anton er én centimeter mindre end sin storebror, hvilket vil sige at den unge stjerne er 188 cm høj. Lillebror Ferdinand er heller ikke lige så talentfuld som sin storebror, men Anton vil klart blive en stjerne i Celtic og han spås til en startplads med det samme.

Grund til indkøbene: Anton og Christophe er blevet hentet for at styrke bredden i forsvaret og give mere konkurrence til de to startere. Anton går direkte ind i stedet for McManus, men de er købt for at give forsvaret større sikkerhed og mere kvalitet. Fremtiden ser lys ud med to af Storbritanniens allerstørste forsvarstalenter. Så jeg håber de kan holdes på gennem meget af deres karriere, for det ville være en fornøjelse at se dem i forsvaret sammen om et par år.

Udover de to indkøb har Celtic underskrevet nye kontrakter med mange spillere. Artur Boruc har forlænget med ét år, så hans aftale løber frem til år 2012. Benfica var interesserede i den drønsikre målmand, men Celtic var hurtige til at vise han skulle spille for dem. Derudover har Shaun Maloney, Gary Caldwell og Mark Wilson fået nye kontrakter. De har alle sammen været blandt Celtic's bedste i denne sæson, så de fortjener at få mere i løn og flere år.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010