home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 420 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Konkurrencer
| | |-+  Fremtidens La Liga - svarene
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Fremtidens La Liga - svarene  (Læst 15369 gange)
Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Fremtidens La Liga - svarene
« : 09 Okt 2008, 23:48 »

Svarene


Hele 78 svar modtog undertegnede til konkurrencen, og tak for dem og den store interesse der har været. I øvrigt også en stor tak for alle de kommentarer der er kommet, både sammen med svarene og i konkurrence-tråden. Netop på grund af de mange svar, kan jeg ikke love noget tidspunkt for hvornår I får jeres points. Men der bliver selvfølgelig arbejdet på det. I mellemtiden kan I herunder læse de rigtige svar, og sammenligne med jeres egne. Hvis der bliver uddelt for lidt (eller for mange) points bedes i rette henvendelse til mig i en Personlig Besked, så vil jeg kigge på det.

Lad mig starte med at fortælle at resultatet af denne ”test” var meget overraskende. Mange ting blev vendt op og ned, og det kan også ses i svarene. Der var nogen spørgsmål som jeg ikke kunne tage med, ganske enkelt fordi at jeg ikke tror på at nogen ville gætte på det. Hvis jeg ikke selv lavede konkurrencen og skulle gætte, var der mange af spørgsmålene, jeg ville have svaret forkert på. Men lad os gennemgå svarene:

1.   Hvem vinder La Liga i 2008?
Et rimelig let spørgsmål at lægge ud med. Det store spørgsmål var om man skulle satse på Barcelona eller Real Madrid. Enkelte valgte at satse på et tredje hold bla Valencia. Men det rigtige svar er Barcelona. 83 points fik de, og dermed et pænt forspring til Real Madrid med 75 points. Tredjepladsen gik til Villareal med 69 points.
2.   Hvem bliver topscorer i 2008?
Ikke et eneste rigtigt svar var der på dette spørgsmål. Heller ikke selvom I havde skudt med spredhagl. Der var mange forskellige bud, men de fleste gik på van Nistelrooy. Det rigtige svar er dog Nikola Zigic fra Valencia. Han scorede 20 mål. Ikke voldsomt mange mål, men altså nok til at blive topscorer.
3.   En dansker bliver topscorer for Real Madrid 9 år i træk. Hvem?
Nicklas Bendtner. Det kunne næsten ikke være andre?!? Det var I også enige i. Suverænt det spørgsmål med flest korrekte svar. 75 af 78 havde svaret rigtigt. 202 mål scorede han på de 9 sæsoner, og dermed et suverænt gennemsnit på 22,4 mål pr sæson. Desværre nåede han kun at blive topscorer en gang i La Liga, i 2012/13 hvor han scorede 21 mål.
4.   Hvilket hold er blevet mester flest gange i perioden 2008 - 2058?
Et spørgsmål som jeg overvejede at droppe, men valgte altså at tage det med. Grunden til min overvejelse var, som jeg har skrevet i indledningen, at mange ting blev vendt på hovedet. Heller ikke her fik jeg et rigtigt svar, og det forstår jeg godt. I 2029 vinder Recreativo det første mesterskab nogensinde, og derefter kæmpede de med Alicante der vandt 7 gange og Hércules der vandt 6 gange. Men det blev altså Recreativo der vandt 10 gange.
5.   Hvilken klub er værdsat til flest penge i 2058?
Der var jeg ikke helt tydelig i mit spørgsmål, for her mente jeg hvilken SPANSK klub. Sorry, men jeg har ikke fået nogen svar med andre nationaliteter, så… Men den rigeste spanske klub er Barcelona, med 2,41 milliarder kroner. Næste spanske klub er Recreativo, med 1,3 milliarder. Rigeste klub er Sporting CP fra Portugal, med 2,5 milliarder.
6.   Hvor meget er den dyreste spiller blevet handlet for til La Liga? (afrund til nærmeste 1.000.000 DKK)?
Igen handler det om Nicklas Bendtner. En spiller som bliver holdets topscorer 9 år i træk, er naturligvis ikke billig. Hele 500.000.000 måtte Real Madrid betale da de hentede Bendtner i Arsenal inden sæsonstarten i 2010.
7.   Hvad er det højeste antal mål der bliver scoret af ét hold i en sæson?
Det væltede ikke rigtig ind med mål, i nogen af sæsonerne. Det laveste var endda helt nede på 58 mål. Men flest mål blev scoret helt fremme i 2052/53-sæsonen af Hércules. De nåede at score 73 mål.
8.   Hvor mange kampe når Iker Casillas at spille for Real Madrid?
Iker Casillas blev den spiller i Real Madrid, med flest kampe. Han spillede i klubben indtil han stoppede karrieren i 2018. Der havde han nået 621 kampe. Jeg regnede ikke rigtig med nogen rigtige svar her, men det lykkedes alligevel for en enkelt bruger at ramme rigtigt. Imponerende.
9.   Hvilken Barcelona-spiller vinder Spanish Player of the year, 8 år i træk?
En hel del af jer havde her satset på Xavi. Men størstedelen svarede rigtigt, det var nemlig Bojan der var tale om. Første gang var i 2011, og herefter sad han solidt på den kåring helt frem til 2018.
10.   Michael Laudrup vinder i 2011 titlen som årets manager. Men i hvilken klub er han manager?
I 2011 var Laudrup manager i Barcelona. Det blev han i allerede i 2010, men blev årets manager i 2011, efter han vandt mesterskabet, og nåede finalen i Copa Del Rey. Det blev også til en pokaltitel i 2014, men ikke flere mesterskaber. I 2014 stoppede han i klubben, læs mere om hans karriere i bonusspørgsmål nr. 2.
11.   Hvem bliver alle tiders topscorer for det spanske landshold?
En imponerende rekord på 112 mål blev sat af en spillets helt store spillere, Bojan. Desværre kan jeg ikke se hvor mange kampe han spillede, men jeg kan da oplyse at Iker Casillas spillede flest landskampe, nemlig 168.
12.   Hvor mange år er Spanien ubesejret ved EM?
Et spørgsmål som åbenbart nemt kunne misforstås. Men da jeg havde fået de første 2 besvarelser, og de var forkerte, forklarede jeg i tråden at jeres svar skulle kunne deles med 4, da der jo er 4 år imellem hvert mesterskab. Det hjalp desværre ikke, men jeg bliver nødt til at være hård, og sige at hvis man har svaret 3 år, og mener 3 mesterskaber, så vil det blive betegnet som forkert. 3 mesterskaber er lig med 8 år. Det rigtige svar er dog ikke mindre end 16 år.
Til EM i 2012 starter de med en sejr, og vinder finalen over England. Til EM 2016 vinder de alle kampe, indkasserer kun 1 mål, og vinder finalen 2-0 over Danmark. EM 2020 bliver alle kampe igen vundet, og i en spektakulær finale slår de Tyrkiet med 4-3. Finalen i 2024 bliver en gentagelse, de møder igen Tyrkiet i finalen, denne gang bliver resultatet 3-1 til Spanien. I 2028 stoppes rækken, da de taber 0-1 til Italien i kvartfinalen.
13.   Spanien vinder flest europamesterskaber, men hvor mange? (1964 inkl., men IKKE 2008 hvor Frankrig vinder)
Ovenpå den lange række mesterskaber i træk fra 2012 til 2024, vandt de yderligere 3 gange i ’32, ’36, og ’56. I alt blev de Europamestre 8 gange.
Danmark var i øvrigt værter i 2016 og 2048, og nåede finalen i 2016.
14.   Hvor mange forskellige hold vinder mesterskabet i perioden 2008 – 2058?
Ja, mange ting blev vendt på hovedet med tiden. Det startede dog som man kunne forvente, og det betød at der var mange forskellige hold der vandt La Liga. Det endte med at hele 17 hold havde prøvet at stå med pokalen.
15.   Hvor mange gange vinder et spansk hold Champions League fra 2008-2058?
Champions League bliver i de 50 år domineret af engelske hold. Det lykkedes kun for et spansk hold 5 gange at vinde turneringen. Sidste gang er i 2042 da Recreativo vinder.
16.   Hvilket hold har haft den længste periode i La Liga uden at tabe?
Igen et overraskende svar. I 23 kampe i træk var der ikke nogen hold der kunne slå Zaragoza, og den rekord blev ikke slået , selvom den blev sat i 2017/18
17.   Hvilket hold vinder flest pokaltitler?
Mange forskellige hold vandt også pokalturneringen, og der var ikke rigtigt noget hold som virkelig dominerede. Recreativo vandt 6 gange, og det var nok til en rekord.
18.   I hvilken division spiller Real Madrid 2057-2058?
I 2028 vinder Real Madrid deres sidste mesterskab, og siden går det helt galt for dem. De holder sig dog i La Liga, indtil 2044 hvor de rykker ned til Liga BBVA. Her ligger de i 3 år, og rykker igen ned. En enkelt sæson er dog nok, så er de tilbage i Liga BBVA. 3 sæsoner mere, og igen nedrykning. Nu har de det svært og ligger i Second Division i hele 6 sæsoner, før de rykker op. I 2057/58 ligger de altså i Liga BBVA, slutter på en 22. plads og rykker ned.
19.   Hvilket hold har flest kampe i træk i La Liga uden sejr?
Det kunne være mange hold, men i 25 kampe formåede Mallorca ikke at hive en sejr hjem.
20.   Hvem vinder Spanish young player of the year i 2008, 2009, og 2010?
Mange havde budt på Bojan, men han blev overgået af et stort talent, nemlig Sergio Agüero. Han skiftede i øvrigt til Liverpool i 2011, for 340 millioner. Her spillede han indtil han blev fritstillet i 2023.

Bonus:
Et europæisk land overtager i 2058 rekorden for flest verdensmesterskaber fra Brasilien. Hvilket?
Lige så dominerende Spanien var til EM, lige så svage var de til VM. Kun en enkelt gang nåede de finalen. Det var i 2030, hvor tabte til Holland. Det absolut bedste hold til VM var England. 6 gange vandt de VM, og da Brasilien, som havde 5 VM, ikke engang kunne komme i finalen en eneste gang, blev England det mest vindende hold i 2058.
For hvilket land er Michael Laudrup manager i perioden 2018-2026?
Ja, han startede jo i Getafe. Der blev han fyret allerede i december 2007. Han var herefter arbejdsløs, indtil han i 2010 tog over i Barcelona efter Rijkaard, som var blevet ansat i Man Utd. I 2014 søgte han nye udfordringer i et helt nyt land. Han tog til Lyon, og fik skabt sig et godt navn i Frankrig. Så godt at han i 8 år var fransk landstræner, dog uden den store succes. De bedste resultater var 2 gange kvartfinaler til EM.
Hvilket hold vinder Champions League flest gange fra 2008-2058?
Som sagt blev Champions League domineret af engelske hold. Det mest succesfulde hold var Manchester United, 8 gange blev trofæet taget med hjem til Old Trafford. De var i finalen 16 gange, og vandt altså halvdelen af dem.
Hvor mange gange er Danmark vært for UEFA-Cup finalen fra 2008-2058?
2 gange lægger Danmark græs til finalen. Første gang i 2021 hvor Newcastle slår Celta 2-1. Næste gang er i 2042, denne gang er det Valencia der slår Arsenal, også med 2-1.
Et russisk og et engelsk hold formåede at forsvare deres Champions League-titler.  Hvilke to hold er der tale om?
Inter var tæt på at forsvare deres titel. De kom i finalen 3 år i træk, men tabte den anden til Lyon. CSKA Moskva er det første hold der vinder 2 år efter hinanden, da de i 2036 og 2037 slår henholdsvis Liverpool og Chelsea. Det andet hold som forsvarer titlen er Manchester United. I 2054 og 2055 vinder de over CSKA og den store overraskelse Terrassa.


Hermed er konkurrencen slut. Det har været sjovt at lave, men også hårdt så skal der laves en lignende omkring Bundesligaen, Serie A eller en tredje, må en anden tage over. Jeg føler ikke jeg har overskud til en mere, og specielt ikke når FM2009 er lige på trapperne.

Senere følger en liste over hvor mange Freak$ I hver især har fået.

Tak for denne gang.

Birkedahl.
Logged

Veni, vidi, vici

søgaard
Gæst
 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #1: 09 Okt 2008, 23:54 »

Shit, en dårlig besvarelse fra min side, kan jeg se.. Har ikke mange rigtige... Men skidt med det, jeg havde alligevel gamblet dem alle væk Wink
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #2: 10 Okt 2008, 00:00 »

Uha, havde præcist gættet på at Bojan ville blive noget af et vidunder for Barcelona, og at de med ham i spidsen samt Laudrup som træner ville vinde mange år i træk, så håber da at kunne få en god del Freak$ ind på den konto Smiley
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #3: 10 Okt 2008, 00:01 »

Flot at satse på Recreativo i spørgsmål 19 - det gik vidste lige den anden vej for dem Wink

Super arbejde Birkedahl - glæder mig til listen Smiley
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #4: 10 Okt 2008, 00:07 »

Sølle 2 rigtige svar fra mig af. Nemlig med Bendtner med målene og Danmark arrangerede 2 Uefa cup finaler. Skidt skidt.
Men super arbejde Birkedahl Wink
Logged


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #5: 10 Okt 2008, 00:11 »

Super indsats Birke...  Thumbs Up

Mener at jeg havde 4 rigtige + et bonusspørgsmål Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Asklepios
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #6: 10 Okt 2008, 00:23 »

Fremragende arbejde Birk - tak! ... (-:

4-5 rigtige + 2½ bonusspørgsmål.

(Kan ikke helt finde ud af hvad det rigtige svar er i spørgsmål 18)
Logged

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #7: 10 Okt 2008, 00:50 »

5 rigtige og halvdelen rigtigt da jeg gættede på CSKA ved det sidste bonusspm. Får man point for det?
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #8: 10 Okt 2008, 07:13 »

4 rigtige og så gættede jeg også rigtigt på Manchester United og Moskva i det sidste bonusspørgsmål Wink
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #9: 10 Okt 2008, 07:33 »

5 rigtige og i bonus spørgsmålene svarede jeg rigtigt på 3´eren, 4´eren og 5´eren da jeg gættede på både CSKA og Manchester United. Rigtig godt arbejde Birkedahl!! Thumbs Up Smiley
« Seneste Redigering: 11 Okt 2008, 12:24 af kasperbp12 » Logged


lasseher
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #10: 10 Okt 2008, 07:38 »

(Kan ikke helt finde ud af hvad det rigtige svar er i spørgsmål 18)
Det er liga BBVA
Edit: Jeg tror ikke jeg har mange rigtige
« Seneste Redigering: 10 Okt 2008, 07:45 af lasseher » Logged

Citat
Hawk1nZ har virkelig styr på det varme sæd

 crazy

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #11: 10 Okt 2008, 09:04 »

6 rigtige blev det til  Smiley
Men var ikke den skarpeste i bonus spørgsmålene. Det eneste jeg havde et rigtigt svar i var det sidste hvor jeg gættede på United, men også Zenit så den tæller jo heller ikke Skuffet
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #12: 10 Okt 2008, 09:57 »

var det ikke 10.000 freak$ for hvert rigtigt svar? Smiley
Jeg fik dog kun 3 rigtige, men var uhyre tæt på en masse steder (:
Logged

mui
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #13: 10 Okt 2008, 11:14 »

har du svaret alle tilbage
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Fremtidens La Liga - svarene
« Svar #14: 10 Okt 2008, 14:51 »

Jeg gider ikke lige at checke hvor mange rigtigt jeg har, men det er da vist nogle stykker.

Men lækkert arbejde Birkedahl. Det er skide hårdt at lave men man kan jo se på besvarelserne hvor meget brugerne sætter pris på det, så cadeaux til dig! Det er også nice at læse så meget om alle besvarelserne, og overraskelser var der mange af!

Godt arbejde igen! Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010