home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Okt 2024, 20:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 855 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skade i knæet
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Skade i knæet  (Læst 835 gange)
Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Skade i knæet
« : 25 Sep 2008, 20:30 »

Jeg har brug for lidt hjælp her, for har gået rundt med dårligt knæ i.. tja... det er da mindst 2 år. Jeg har været ved diverse læger, fysioterapeut, kiropraktor osv. Der er mange ting jeg kan vælge mellem, da ingen af dem ved hvad der er galt... blandt andet er der nævnt: Korsbåndet revet over eller meget løst, ledbånd revet over, og så et eller andet med det der brusk der sidder lige under knæskalden. Har også været til diverse skanninger uden held.

I starten låste mit knæ hver gang jeg skød, og der fik jeg at vide; ½ års pause, intet fodbold eller noget. Fair nok, men da det halve år var gået, havde jeg stadig ondt i knæet... Denne gang låste det ikke så meget, men det gjorde vanvittig ondt primært i siden af knæet og lige under knæskalden. Jeg kom derefter til fysioterapeut, som strammede meget op i benet (kunne ikke strække benet, og man kunne "trække underbenet fra overbenet, der hvor knæet mødes"), Det virkede godt, og jeg har da spillet fodbold i godt et år nu. Desværre er det kommet tilbage, og har vanvittig ondt når jeg skyder tl en bold, og tit er jeg nødt til at lave et hurtigt stræk i knæet for at få det til at sige knæk... ligesom når man knækker fingre.
Mit spørgsmål er bare, om i har oplevet noget lign (primært det sidste med at det gør ondt når man skyder, og man er nødt til at "knække" det..), for jeg er helt løbet tør for ideer.

Hilsen schytte
Logged


Tavares
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skade i knæet
« Svar #1: 25 Sep 2008, 20:32 »

Jeg har brug for lidt hjælp her, for har gået rundt med dårligt knæ i.. tja... det er da mindst 2 år. Jeg har været ved diverse læger, fysioterapeut, kiropraktor osv. Der er mange ting jeg kan vælge mellem, da ingen af dem ved hvad der er galt... blandt andet er der nævnt: Korsbåndet revet over eller meget løst, ledbånd revet over, og så et eller andet med det der brusk der sidder lige under knæskalden. Har også været til diverse skanninger uden held.

I starten låste mit knæ hver gang jeg skød, og der fik jeg at vide; ½ års pause, intet fodbold eller noget. Fair nok, men da det halve år var gået, havde jeg stadig ondt i knæet... Denne gang låste det ikke så meget, men det gjorde vanvittig ondt primært i siden af knæet og lige under knæskalden. Jeg kom derefter til fysioterapeut, som strammede meget op i benet (kunne ikke strække benet, og man kunne "trække underbenet fra overbenet, der hvor knæet mødes"), Det virkede godt, og jeg har da spillet fodbold i godt et år nu. Desværre er det kommet tilbage, og har vanvittig ondt når jeg skyder tl en bold, og tit er jeg nødt til at lave et hurtigt stræk i knæet for at få det til at sige knæk... ligesom når man knækker fingre.
Mit spørgsmål er bare, om i har oplevet noget lign (primært det sidste med at det gør ondt når man skyder, og man er nødt til at "knække" det..), for jeg er helt løbet tør for ideer.

Hilsen schytte
Jeg har selv det præcis samme problem  Ubeslutsom.
Ved ikke rigtigt hvad der kan hjælpe, men at holde det i ro, er det jeg gør, det hjælper da, en smugle.  Peace
Logged


Bruno Caboclo. Siger det bare.

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skade i knæet
« Svar #2: 25 Sep 2008, 20:34 »

Måske er det selve knæskallen, som sidder forkert?
Logged


Arsenal Football Club


Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skade i knæet
« Svar #3: 25 Sep 2008, 20:40 »

Måske er det selve knæskallen, som sidder forkert?

Hmm.. ved ikke rigtig hvordan det føles, men det kunne være en mulighed. jeg sad lige og læste lidt om korsbåndsskader, og at skinnebenet kan skride fremad i forhold til lårbenet, og det var det mit kunne. men det er et stykke tid siden, og det føles slet ikke sådan mere. Nu gør det mest ondt især i siden af knæet, og som sagt skal jeg hele tiden lave et knæk i knæet. Skal lige siges, at jeg fik at vide jeg skulle have sådan noget tape til knæet, for at holde på den der brusk-ting, det hjælper lidt, men det gør ret ondt alligevel. Især den seneste uge har det været helt galt, men håber da i har nogle ideer Smiley
Logged


Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skade i knæet
« Svar #4: 25 Sep 2008, 20:47 »

Prøv at læs om skaden "Osgood Schlatter" og se om det passer til jeres problemer. Jeg har selv døjet med skaden i 1,5 år, og det er forfærdeligt irriterende.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skade i knæet
« Svar #5: 25 Sep 2008, 21:14 »

Er du platfodet? Det virker måske som et underligt spørgsmål, men sådan var min situation.

Jeg spillede lidt fodbold og lidt håndbold, og cyklede en del. Og jeg fik tit, ved den mindste belastning, sindsyg ondt i knæet. Jeg gik til min læge, som fejlagtigt sagde, at jeg havde Osgood Schlatter, hvilket gjorde at jeg skulle holde en pause fra alt sport i ½ år. Og da jeg så startede op igen, gik der præcis 1 time, og så gjorde det ondt igen.

Vi besøgte derefter en dygtig sportsmassør, som pillede lidt ved mit knæ, og ankler, og pludselig spørger han, om jeg er platfodet. Vi havde ALDRIG tænkt denne tanke. Men vi besøgte en skomager, der lavede speciele indlæg til mine sko. Og jeg har aldrig nogensinde haft ondt siden. Jeg bruger ikke de indlæg når jeg dyrker sport, men jeg bruger den til alt i min dagligdag.

Det vidste sig, at jeg var lidt platfodet på min venstre fod, der gjorde at jeg trådte 2-3 milimeter (ja det er ikke meget), og det gjorde jeg trådte en smule skævt. Det det belastede simpelthen mit knæ så meget, at det var overbelastet allerede inden jeg gik i gang med min sport.

Så måske kan en simpel undersøgelse gøre underværker for dig?
Logged


Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skade i knæet
« Svar #6: 25 Sep 2008, 21:29 »

Er du platfodet? Det virker måske som et underligt spørgsmål, men sådan var min situation.


Sjovt nok er det faktisk det fuldstændig modsatte. Jeg har en, haha ja grin i bare, men det hedder "claw foot", hvor foden bøjer utrolig meget, især på indersiden af foden, hvor næsten intet rører jorden. Det kan måske have noget at gøre med stive led i mine bæn og knæ (jeg er meget tit skadet i benene). Skal lige siges, at det kun er min fysioterapeut der har testet for det her, da ingen andre har testet for det, ikke ortopæder (eller hvad de hedder), eller kiroprakterne. Det betyder også, at jeg nogle gange får VANVITTIG ondt, som om man har en meget skarp sten i skoen, når jeg går. Han sagde også, at mit ene ben var lidt længere end det andet. Fik også nogle såle til skoen (ikke hjulpet, men ret gode til at irrietere Smiley) Jeg fik godt nok genoptrænet så mit knæ/ben kunne strækkes nogenlunde ud (vil aldrig kunne strække hele benet 100% ud), og så troede jeg det var det. Men nu er det så kommet igen.
Logged


Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010