home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:18:47 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:15:45 Bubbles Blogkonkur... #11 - Danish Viking Wa...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
27 Maj 2024, 10:12 warmon Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23313
  1 Bruger, 609 Gæster Online.

Indlæg: 1132802 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Dreamwork82
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Erhvervspraktik i 9-10.klasse
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Erhvervspraktik i 9-10.klasse  (Læst 13371 gange)
søgaard
Gæst
 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #15: 24 Sep 2008, 16:21 »

Jeg var i praktik hos Peugeot i 9. og det er sagtens noget jeg kan anbefale.. Stille og roligt arbejde, hvor der er en masse lir og sjov på arbejdet, og samtidig er ikke et slavearbejde, som det er, når man er i butikkerne.
Kender nogle som var i butikker som Fona, Sportsmaster osv. som bare blev sendt på lageret, hvor de stod og pakkede ud af kasser hele ugen.
Jeg vil umiddelbart tro det bliver svært at komme ind som praktikant i AaB, da samtlige fodboldinteressered e i Aalborg kommune søger derind.
Millitæret og Politiet ville også være et par spændende alternativer, hvis man er til sådan noget Smiley
Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #16: 24 Sep 2008, 16:50 »

Men du skal ikke søge bare for at søge. Jeg var i Jack & Jones og ved et firma der designede skilte. Det var råhygge begge steder, men har også været på en kro hvor jeg ikke følte mig godt tilpas, men kun søgte fordi jeg ville slippe for at sidde på skolen i en uge - Det skulle jeg nok ha' valgt istedet for kroen! Som søgaard også skriver, så plejer militæret især være et sted hvor man som praktikant får nogle oplevelser som man ikke får i Fakta, Føtex eller Merlin.

Men held og lykke med ansøgningen til Aab, det er nok de flestes drøm at komme i praktik sådan et sted!
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Mernild
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #17: 24 Sep 2008, 16:56 »

Hvis der var nogen som skulle være interesseret i at komme i tøjbutik i en uge så er i velkomne i butikken hvor jeg er boss. Marcus i Ringkøbing Wink
Logged

Suicide
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #18: 24 Sep 2008, 17:01 »

Hvis der var nogen som skulle være interesseret i at komme i tøjbutik i en uge så er i velkomne i butikken hvor jeg er boss. Marcus i Ringkøbing Wink

Nå for hunden, så ved jeg da hvor jeg skal købe mit tøj fra nu af Wink Regner selvfølgelig med minimun 50 % rabat.




Back to topic:
Nu ville jeg gerne have foreslået at du skulle blive slagter som pratikant, men desværre er det ikke særlig fedt da man så ikke rigtig må noget.
Men at være slagter, det er total fedt Wink

Jeg var selv i pratik som murer, noget som jeg dengang gerne ville være, og det var egentlig også en super hyggelige uge, sammen med en flink mester, og en flink svend. Desværre var der heller ikke så meget at prøve der, men jeg fik 1.000 kr. i slutningen af ugen "som tak for indsatsen". Smiley

Ellers skulle det også være rigtig godt ved politiet, men så skal man jo have sådanne interesser. Og nok ikke komme i en trøje hvor der står Ungdomshuset 4 ever Opstemt
Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Mernild
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #19: 24 Sep 2008, 17:07 »

Nå for hunden, så ved jeg da hvor jeg skal købe mit tøj fra nu af Wink Regner selvfølgelig med minimun 50 % rabat.




Back to topic:
Nu ville jeg gerne have foreslået at du skulle blive slagter som pratikant, men desværre er det ikke særlig fedt da man så ikke rigtig må noget.
Men at være slagter, det er total fedt Wink

Jeg var selv i pratik som murer, noget som jeg dengang gerne ville være, og det var egentlig også en super hyggelige uge, sammen med en flink mester, og en flink svend. Desværre var der heller ikke så meget at prøve der, men jeg fik 1.000 kr. i slutningen af ugen "som tak for indsatsen". Smiley

Ellers skulle det også være rigtig godt ved politiet, men så skal man jo have sådanne interesser. Og nok ikke komme i en trøje hvor der står Ungdomshuset 4 ever Opstemt

Arr.. 25% kan vi nok godt finde ud af Opstemt

Får jeg også procenter i føtex så Opstemt
Logged

thomasmoll
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #20: 24 Sep 2008, 17:10 »

Det kommer helt an på hvilke interesser du har.
Har du tænkt over hvad du gerne vil være eller hvilken retning du vil hen imod når du kommer videre med din uddannelse?
Jeg skal selv i praktik i en bank her i uge 43. Jeg tror skam ikke at jeg får lov til så meget, men det skal nok blive hyggeligt hehe
Logged

Suicide
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #21: 24 Sep 2008, 17:15 »

Arr.. 25% kan vi nok godt finde ud af Opstemt

Får jeg også procenter i føtex så Opstemt

Det kan jeg ikke lige på stående fod love for meget om Wink

Men jeg kan da i hvert fald finde nogle gode bøffer til nogle gode penge.
Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #22: 24 Sep 2008, 17:25 »

Var selv i praktik i 9. her for et par uger siden, hvor jeg var i Fakta. Det var ok, satte varer på plads, fjernede pap fra hylderne, gjorde lidt rent og ordnede nogle flasker... lidt kedeligt i længden må man sige, men hvis det er et fritidsjob, hvor man bare arbejder højest 3 timer om dagen, er det da meget fedt Thumbs Up
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #23: 24 Sep 2008, 18:06 »

Går i 7. klasse og skal i noget der hedder Erhvervskundskab. Det er dog kun én dag man skal det.
Jeg skal ud på Skive kasserne som den hedder, sammen med en ven, og det er også en af landets største kasserner.
Glæder mig vildt meget til det.
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #24: 28 Sep 2008, 21:20 »

I 8. var jeg hos Tipsbladet i København. Det var fint nok. Der skete ikke så meget - ikke nogle pressemøder eller kampe, man kunne tage med til. Sad bare og skrev artikler. ;-)

I 9. var jeg på mit arbejde, hvor jeg havde lokket chefen til at betale mig løn, mens jeg var i praktik der. Det var alt for nice. En uge hvor jeg havde 40 timer med fuld løn! :-D

Mit råd ville være at skrive til en masse forskellige virksomheder, som du finder interessante. Det kan også være som noget, du egentligt ikke gider lave som voksen. Måske noget hvor der var en mulighed for efterfølgende deltidsjob. En af mine venner fik job hos en cykelsmed efter sin praktikuge. :-P
Logged

freshy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #25: 28 Sep 2008, 21:29 »

prøv militæret var selv meget kritisk over for det og tog kun med fordi min bedste ven skulle derop, men det var virkelig så fedt kan VARMT anbefales ! ellers så skriv rundt til det der kan være sjovt ik nødvendigvis vil være som voksen (:
Logged


GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #26: 28 Sep 2008, 21:34 »

Jeg var i praktik i 8. klasse. Jeg var i sportssektionen i Berlinske tidende. Var til Slagelse pressemøde (hunbold) lige inden en Champions League kamp, og så var jeg i folketinget for at følge en debat om TV2 sport og Dr1 - hvor Brian Mikkelsen var med! Opstemt

Det fedeste af det hele, var nok da jeg var ude at se Peter Madsen blive præsenteret i Brøndby. Det var helt vildt fedt! Det var i Café 64 det foregik. Bagefter gik jeg rundt og fik aftografer og fik snakket lidt med Madsen, og Per Bjerregaard. Det var rigtig sjovt at prøve Smiley

Ellers sad man bare på kontoret og kiggede på sportsnyheder Smiley Genialt arbejde Thumbs Up
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #27: 06 Jan 2009, 12:00 »

Jeg var i praktik i 8. klasse. Jeg var i sportssektionen i Berlinske tidende. Var til Slagelse pressemøde (hunbold) lige inden en Champions League kamp, og så var jeg i folketinget for at følge en debat om TV2 sport og Dr1 - hvor Brian Mikkelsen var med! Opstemt

Det fedeste af det hele, var nok da jeg var ude at se Peter Madsen blive præsenteret i Brøndby. Det var helt vildt fedt! Det var i Café 64 det foregik. Bagefter gik jeg rundt og fik aftografer og fik snakket lidt med Madsen, og Per Bjerregaard. Det var rigtig sjovt at prøve Smiley

Ellers sad man bare på kontoret og kiggede på sportsnyheder Smiley Genialt arbejde Thumbs Up
Jeg sidder i praktik lige nu på Midtjyllands Avis. Har skrevet et par artikler som kommer i bladet, det er fedt nok. Og jeg kan gå og komme som det passer mig, og når jeg ikke skriver, kan jeg bare surfe på nettet. Herlig praktikplads  Tunge
Logged


hitman1989
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #28: 06 Jan 2009, 12:33 »

Militæret skulle være sjovt at være hos.

En af mine venner var hos Lufthansea og han var ude og flyve og lavet alt muligt andet i lufthavnen, det var han rigtig  glad for.

En anden ven han var i praktik som Kommentater hos Viasat.
Logged

fck-drengen
Gæst
 
Sv: Erhvervspraktik i 9-10.klasse
« Svar #29: 28 Sep 2010, 21:51 »

Hej. Jeg skal i praktik i uge 48, nogle der har nogle idéer til nogle steder som er åbne over for praktikanter, og som ikke bare sætter en til at stå i lageret og pakke kasser ud for eksempel?
Jeg bor i Kbh så der skulle gerne være mange muligheder for en god plads Thumbs Up
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010