Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
03 Feb 2025, 22:56
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere:
23502
1 Bruger, 1063 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
brukens5434
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
27# My Only AaB
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Afstemning
Spørgsmål:
Skal jeg ændre skrivestilen til Medie/Journalistform?
Ja
Nej
Sider:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
Forfatter
Emne: 27# My Only AaB (Læst 18239 gange)
dowie
Reserveholdsspiller
Sv: 5# My Only AaB
«
Svar #45:
01 Okt 2008, 21:02 »
OK. Det er vel smag og behag så..
The Red
Landsholdsspiller
6# My Only AaB
«
Svar #46:
02 Okt 2008, 20:04 »
Impossible is just a big word thrown around by small men who find it easier to live in the world they’ve been given then to explore the power they have to change it. Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare. Impossible is potential. Impossible is temporary. Impossible is nothing
---
Man skulle tro, at Kasper Ottesen tog mig med på råd om spillerhandler, jeg må indrømme, at jeg er meget tilfreds! Siden sidst har Ottesen købt fire spillere og blot solgt en enkelt. To backs er blevet hentet, samt en midtbanemand og en angriber. Med de køb har vi samtidig fået tilført noget international erfaring.
Den måske største nyhed var, da det blev offentliggjort at Kasper Bøgelund, vender hjem til Danmark efter otte sæsoner i udlandet. Det er helt fantastisk at klubben kan få lokket ham til Nordjylland! Han er lige den slags klassespiller vi har manglet, og klasse vidner hans fjorten landskampe i hvert fald om! Mon ikke Daniel Wass så bliver lejet ud, så han kan få fast spilletid, det ville i hvert fald være bedst i mine øjne, for med duoen Olesen/Bøgelund på højreback, vil han ikke få meget spilletid!
En anden fantastisk nyhed kom samme dag, da klubben meddelte, at de havde købt Jan Frederiksen i Randers FC. Frederiksen er venstreback, så nu har vi også to klassespillere på den position. Frederiksen er, ligesom Martin P, en meget offensiv back, hvilket jeg tror holdet kan drage stor nytte af.
Dagen efter disse handler, blev der igen offentliggjort to køb. Den tidligere Brøndby-spiller Denni Avdic er hentet til klubben som breddespiller til angrebet. Jeg må sige at jeg er meget usikker på ham, han kan blive en klassespiller eller han kan floppe fuldstændigt, det er meget spændende at se hvad han kan gøre i klubben.
Den anden spiller, Henning Hauger derimod, er jeg rigtig glad for, er kommet til klubben. Han er lige den type spiller vi mangler. Han er central midtbanespiller, 21år gammel og har allerede spillet to landskampe for Norge. Han er hentet til klubben fra Stabæk, hvor han i flere sæsoner har været en bærende kraft på holdet. Jeg tror virkelig han bliver en stor spiller for os.
Det sidste der er sket er, at Mota er blevet solgt til Helsingborg. Han slog aldrig til i klubben, han virkede umotiveret og ligeglad, så jeg er meget glad for, at han nu er fortid i klubben.
AaB - Liverpool
Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion
The Red
Landsholdsspiller
7# My Only AaB
«
Svar #47:
06 Okt 2008, 19:09 »
Impossible is just a big word thrown around by small men who find it easier to live in the world they’ve been given then to explore the power they have to change it. Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare. Impossible is potential. Impossible is temporary. Impossible is nothing
---
Hvad fanden har det latterlige fjols gang i!? Hans køb indtil videre har været rigtig gode, men med hans seneste salg, har han sku kvajet sig noget så grusomt! Det er netop blevet offentliggjort, at vores stærke amerikaner Danny Califf, skifter til Lyn i Norge d. 1. august!
Jeg er rasende, udover at manden er en fandens god forsvarsspiller, så er han jo også holdets anfører. Jeg syntes det så utrolig godt ud, da Larsson kom til klubben, så havde vi fire klasse midterstoppere, men nu er vi igen snart nede på tre. Nogle vil måske mene, at jeg glemmer Jens- Kristian, Lasse og Kasper, men det syntes jeg nu ikke. Jens-Kristian og Lasse er uden tvivl dygtige spillere, men de er i mine øjne for unge til at løfte et stort ansvar. Hvad Kasper angår, så syntes jeg han er bedst på midtbanen, så det ville ikke være optimalt hvis han kom ned i forsvaret.
Dog er der da også sket noget nyttigt. Daniel Wass og Patrick Kristensen er begge blevet lejet ud. Daniel Wass er skiftet til AB, hvor han skal spille resten af sæsonen. Patrick Kristensen er derimod skiftet til Sverige og Halmstad, hvor han skal være indtil den danske sæson slutter.
Holdet er formentlig færdig på transfermarkedet nu, og alt i alt syntes jeg det ser fornuftigt ud, selvfølgelig lige med undtagelse af, at Califf forlader os til august.
Men det er også på tide at handlerne er foretaget. Klubben er således færdig med at spille venskabskampe, i alt tre styk er spillet, med tre sejre til følge. De to første kampe mod Fremad Amager og Brønshøj har jeg fortalt om, men ikke den seneste mod skotske Glasgow Rangers. Jeg var selvfølgelig på plads på Spar Nord-tribunen hvorfra jeg kunne se holdet vinde 4-3. Vores målscorere blev Lars ”Lasse” Nilsson x2, Denni Avdic og så Patrick Kristensen, der lige nåede at vise sig inden turen gik til Sverige.
I morgen går sæsonen for os så rigtigt i gang. Vi skal hjemme møde Slovan Bratislava i Intertoto Cuppens anden runde, en kamp vi skal vinde. Jeg regner i øvrigt ikke med at tage med til Bratislava for at se returkampen, pengene er ikke lige til det i øjeblikket.
AaB - Liverpool
Pride & Passion
The Red
Landsholdsspiller
8# My Only AaB
«
Svar #48:
10 Okt 2008, 11:45 »
---
Deprimerende, andet kan man sku ikke sige! 0-1 tabte AaB, og så til et hold som Slovan Bratislava! Det er bare ikke godt nok. Vi var alle helt sikre på det, 2-0 eller 3-0 minimum, den skulle sikres på hjemmebane, men det blev den så langt fra.
Jeg er lige trådt ind af døren, men alligevel er det stadig kampen jeg tænker på, hvordan kunne det gå så galt!? En ting springer kraftigt i øjnene når jeg tænker tilbage, afslutningerne manglede kvalitet, kun tre skud havde vi inden for rammen, og kun et var bare en smule farligt. Midtbanen fik heller ikke fast, og jeg tvivler stærkt på, at den 4-4-2 med diamant op midten er den rigtige for holdet, det hang slet ikke sammen. Men stemningen var ellers god hele vejen igennem, og efter kampen var der da også kun klapsalver til holdet, selvom det ikke var øredøvende. Det er skuffende, det kommer vi ikke udenom, men vi er bestemt ikke ude endnu.
Vi er nød til at tænke på, at flere af de nye spillere ikke nåede at blive registeret til de indledende runder, det kunne naturligvis tydeligt ses. Samtidig mangler vi desperat Thomas Augustinussen på den defensive midtbane, Olfers udstråler slet ikke samme autoritet og sejrsvilje. Han løber rundt og virker nærmest doven, men han er sku alligevel sikker nok, men det er ikke det vi har brug for. Vi har brug for fight og løbevillighed, vi har brug for vindermentalitet, det manglede vi i den grad i dag.
AaB - Liverpool
Pride & Passion
Søren91
Landsholdsspiller
Sv: 8# My Only AaB
«
Svar #49:
10 Okt 2008, 12:48 »
Nogle rigtigt gode indkøb og updates. Jeg læser med
The Red
Landsholdsspiller
9# My Only AaB
«
Svar #50:
10 Okt 2008, 17:47 »
---
Tre dåser af det ordentlige øl, en pizza nummer 15 med peperoni og AaB i fjernsynet, så er min søndag perfekt! I dag var ingen undtagelse, alt var klart og det samme var spillerne nede i Slovenien tilsyneladende. Jeg fik en sms fra en af mine kammerater der var i Slovenien om, at spillerne allerede under opvarmningen virkede utrolig tændte og fokuserede, det lovede godt.
3+ viste heldigvis kampen, ellers havde der været krise i lejligheden i Strubjerg, hvis jeg ikke kan se når AaB spiller, og skal høre det i radioen eller følge den på nettet, bliver jeg noget så rastløs, og kan slet ikke koncentrere mig om noget som helst.
Men holdet kom da også helt fantastisk fra start nede i Slovenien. Efter noget småspil på midtbanen øjner Andreas Johansson et hul i forsvaret, og ligger en følt bold i dybden til Lars ”Lasse” Nilsson, der sikkert sparker bolden i mål efter blot fire minutters spil. To minutter senere indtræffer en mindre katastrofe dog, nyindkøbet Henning Hauger må forlade banen med en skade. Jeg må sige at der sank min humør lidt, allerede i de første seks minutter havde han vist sine kvaliteter og fungeret perfekt med Johansson og Jesper Jensen, der havde afløst Olfers på den defensive midtbane i Ottesens nye 4-1-3-1-1 formation. Heldigvis har vi jo Thomas Enevoldsen, som med det samme blev sat ind.
Først efter pausen var vi for alvor på spil igen. Peter Larsson tager en frispark fra egen banehalvdel, han ligger den ud til Nomvethe på højrekanten der afdribler to mand og smækker bolden indover til Jeppe Curth der afløste Nilsson i pausen, Curth header den ned for fødderne af en fremstormende Enevoldsen, der køligt løfter bolden op i krydset til en føring på 0-2. Et helt fantastisk mål!
Fire minutter senere, i det 58min. får vi frispark lige uden for feltet og Jeppe Curth bliver sat til at sparke. Han sparker lige på muren men til alt held, bliver bolden ikke stoppet, den bliver kun rettet af og snyder dermed totalt Holly i Slovan Bratisklava’s mål, 0-3. Men Jeppe Curth var ikke færdig, 14min. senere bliver Nomvethe fanget ude på kanten, han er rolig og spiller den retur til midten af banen hvor Jesper Jensen med en førstegangsafleveri
ng flår det slovenske forsvar i stykker med endnu en stikning i dybden, Curth er først over den og tager et enkelt træk, inden han sikkert scorer til 0-4. Det resultat holdt kampen ud.
Efter kampen var jeg nød til at smile lidt for mig selv. Kasper Ottesen havde overrasket mig, han var ikke den stædige type jeg troede. Han havde ligesom alle os fans set, at taktikken på hjemmebane ikke virkede, og det havde han taget konsekvensen af. Den nye taktik gjorde os til det styrende hold. Igennem hele kampen havde slovakkerne kun en afslutning, og den ramte ikke engang mål. Et tal der også meget godt viser forbedringen er, at AaB’erne i dag vandt 92% af de tacklinger de gik ned i. En spiller jeg gerne vil fremhæve er unge Jesper Jensen, han overraskede mig virkelig i dag. Hans overblik og rolighed var rigtig god, ingen tvivl om han nok skal blive en fantastisk reserve for Augu når han bliver klar igen, og indtil da, er jeg ikke i tvivl om at Jesper nok skal klarer ærterne!
Til sidst skal det lige siges, at næste gang fodbolden skal ses hjemme fra sofaen igen, så skal jeg sku have sådan en pizza fra Amantas igen, den var sku go’!
AaB - Liverpool
Pride & Passion
Søren91
Landsholdsspiller
Sv: 9# My Only AaB
«
Svar #51:
10 Okt 2008, 18:30 »
Rigtig god update, og et yderst lækkert resultat
Kunne man få et ss af Jensen?
KIU!
The Red
Landsholdsspiller
Sv: 9# My Only AaB
«
Svar #52:
10 Okt 2008, 18:39 »
Tak for kommentaren
Her er det eftersprugte SS af Jesper Jensen:
http://i303.photobucket.com/albums/nn134/Ottesen93/JesperJensen.jpg
AaB - Liverpool
Pride & Passion
The Red
Landsholdsspiller
10# My Only AaB
«
Svar #53:
11 Okt 2008, 00:02 »
---
En stadionplatte, en fadøl og et AaB-hold i fuld vigør! Det er hvad jeg kan huske lige nu. Det skulle have været en rolig aften med noget godt fodbold, det blev en vild aften med noget afsindigt fodbold. Jeg aner ikke hvor meget jeg fik at drikke i går, men én ting er sikkert, min hoved hænger nede mellem benene lige nu.
Heldigvis er skoleåret ikke startet endnu, så der bliver ikke forsømt noget ved det. Men baggrunden for dagens tømmermænd er naturligvis den vilde præstation AaB leverede på Energi Nord Arena i går aftes. Fiskene fra Esbjerg blev sendt hjem til deres fiskekuttere med et nederlag på 5-1 i bagagen. Vores pasningsspil var forrygende og vi splittede gang på gang fiskenes forsvar, allerede tidligt i kampen var det som om, at kutterens motor var ved at dø af en direkte saltvandsindsprøjtn
ing.
Efter 24min. går det hele for første gang op i en højere enhed, Bøgelund fører bolden frem i højre side, ligger den ind til Greven der køligt finder Enevoldsen i dybden. Enevoldsen kigger op og sparker en præcis hold over i det lange hjørne uden chance for Lars Winde, 1-0!
Fire minutter senere er Esbjerg så farlige, da de efter nogle førstegangsafleveri
nger får udlignet ved Jesper Bech. Men vi kom hurtigt tilbage. I det 37min. sparkede Anders Due et præcist frispark ind mod forreste stolpe hvor Michael Jakobsen var løbet fra sin direkte modstander, den unge anfører svigtede ikke, og bragte os foran 2-1. Michael Jakobsen er i øvrigt netop udnævnt som viceanfører, men bar anførerbindet da Augu, der ellers er udnævnt som anfører, fortsat er skadet. Men AaB og i særdeleshed Thomas Enevoldsen ville mere inden pausen. Efter et helt fantastisk opspil med spil i trekanter på et meget lille område, stod Enevoldsen fri til skud på udkanten af feltet. Den unge midtbane sparkede resolut bolden fladt til højre for målmanden, men trods at sparket blev placeret i den gode side for keeperen, sad skuddet så godt, at Lars Winde var fuldstændig prisgivet.
Se Enevoldsens fantastiske mål her!
Pausen gik som den altid gør. Der var våbenhvile på tribunerne, nye forsyninger af øl blev hentet og de ømme struber smurt. De kom hurtigt i aktion igen, så derfor måtte der hurtigt hentes yderligere forsyninger. AaB var således allerede på pletten i den 50min.. I en relativ ufarlig situation mister Esbjergs højreback Frank Hansen fuldstændig overblikket og spiller bolden ind midt på banen, lige i fødderne på en særdeles fri Andreas Johansson. Greven kan helt ugeneret løbe imod Lars Winde, og han har da heller ingen problemer med at udplacere ham med et overlegent fladt skud helt ude ved stolpen. 4-1 til AaB – Hvilken start.
Fire minutter før tid går det så helt galt for fiskene, da Curth modtager en lang bold ude i venstre side, han tager et par træk og smækker bolden ind over til Greven. Greven er egentligt rigtig godt dækket op, men alligevel får han indlægget tæmmet og får derefter sparket på mål. Bolden bliver rettet kraftigt af og går i mål i den modsatte retning af hvad Winde sprang til. Samuel Agba som rettede bolden af, blev efterfølgende noteret for selvmål.
Dermed vandt AaB en stensikker 5-1 sejr, det var helt fantastisk at overvære! Stemningen var i top selvom der kun kom latterlige 8850 tilskuere for at se en premierekamp, det er simpelthen for tyndt! Men dejligt start på sæsonen, det lover godt. Og i min nuværende ”state of mind” er jeg stadig klar nok i hovedet til at indrømme at Ottesens dispositioner overraskede mig, man kunne ikke sætte en finger på spillet!
Nu vil jeg altså pleje mine tømmermænd og så finde ud af, hvad for et telefonnummer det er der er skrevet på min underarm…
AaB - Liverpool
Pride & Passion
The Red
Landsholdsspiller
Sv: 10# My Only AaB
«
Svar #54:
11 Okt 2008, 13:24 »
Hvad syntes I om den stil jeg fortæller i, virker det realistisk? Og hvad syntes I om at jeg måske har et mål med i hver update som i seneste?
AaB - Liverpool
Pride & Passion
Søren91
Landsholdsspiller
«
Svar #55:
11 Okt 2008, 13:25 »
Fed detalje med målet - det har jeg ikke set før. Det var et super flot mål, som nok kun Enevoldson kan lave ;-) Rigtig god update - en fornnøjelse at læse.
The Red
Landsholdsspiller
«
Svar #56:
11 Okt 2008, 13:46 »
Citat af: Søren91 11 Okt 2008, 13:25
Fed detalje med målet - det har jeg ikke set før. Det var et super flot mål, som nok kun Enevoldson kan lave ;-) Rigtig god update - en fornnøjelse at læse.
Glad for du kan lide det
Mht. Ene så er han brandvarm i øjeblikket, han spiller virkelig godt, altså når han får chancen. Desværre er han kun andetvalg til den centrale midtbane hvor jeg foretrækker Hauger pt..
Men er rigtig glad for du følger med! :-)
AaB - Liverpool
Pride & Passion
The Red
Landsholdsspiller
11# My Only AaB
«
Svar #57:
13 Okt 2008, 14:53 »
---
Fedt! Fedt! Fedt! Sådan har jeg det lige nu! Vanvittig periode klubben har haft siden Esbjerg-kampen, både på den gode og dårlige måde. Efter afklapsningen af Esbjerg gik turen til Holland, både for mig og for holdet. Det var Intertoto Cuppens 3.runde hvor holdet skulle møde FC Utrecht. Vi var mange der var overbeviste om, at holdet sagtens kunne klare uafgjort, men vi tog fejl.
Holdet tabte 2-0 til hollænderne, fuldt fortjent. Begge mål blev scoret af Robin Nelisse, det første var en kæmpe forsvarsfejl af Peter Larsson, der tager en alt for lang dribling inden i eget felt, det opsnappede Nelisse og scorede sikkert. Hans andet mål blev sat ind på hovedstød efter et hjørnespark. Jeg må sku indrømme at turen hjem fra Holland var lang, meget lang og UEFA Cuppens kvalifikationsrunde
r virkede om muligt endnu længere væk. Præstationen Nieuw Galgenwaard vidnede bestemt ikke om spil, der kunne skræmme hollænderne, heller ikke hjemme på Energi Nord Arena.
Det var en flad fornemmelse at se holdet spille sådan, og det blev bestemt ikke bedre mod satanerne fra Århus, AGF.
Allerede efter tre minutter var vi bagud, på selvmål af samme Peter Larsson som forærede FC Utrecht en scoring i holdets seneste kamp. Vi kom dog stærkt tilbage og kom foran 1-2 inden pausen på scoringer af Lars ”Lasse” Nilsson og unge Jesper Jensen.
Efter pausen satte AGF tingene på plads og da dommer Claus Bo Larsen stod der 3-2 til AGF på NRGI Parks scoreboards. De afgørende mål blev scoret af Piotr Petasz og Peter Graulund. Islændingen Karí Arnason fik i øvrigt marchordre i overtiden.
Da jeg igen var hjemme i lejligheden og fik tændt for flimmerkassen og slået op på tekst-tv blev jeg overrasket, ved sport var overskriften: ”AaB opruster yderligere”
Jeg blev positivt overrasket over hvad der stod i den relative korte beskrivelse af handlerne. Klubben havde skrevet en 1-årig kontrakt med Theis Rasmussen for at have en kvalificeret reserve for Stenild indtil Zaza bliver klar igen. Derudover har klubben købt den australske angriber Bruce Djite, som åbenbart skulle være scoutet af Ottesen selv, som har store forventninger til angriberen.
Fire dage efter kampen i Århus var vi igen klar til kamp. Denne gang var det returkampen mod FC Utrecht der stod på menuen. Trods et forspring på to mål til hollænderne, troede de fleste på Vest stadigvæk på, at holdet kunne levere overraskelsen.
Stemningen var fantastisk, til trods for der kun var små 6000 tilskuere, men det var spillet i første halvleg bestemt ikke. Hollænderne stillede sig fuldstændigt defensivt an, og ventede bare på at hjemmeholdet skulle reagere. Det kunne drengene ikke i første halvleg, og derfor var der ikke scoret mål ved pausen. Men efterhånden som flere og flere øl blev solgt, steg drengenes spil også markant. Det udmøntede sig i det 61min., da skurken fra de to foregående kampe kom højst til en hjørnespark fra Anders Due, og kraftfuldt headede bolden ind i netmaskerne. Jublen hos os tilskuere var vild, nu kunne alt ske.
Vi skulle dog vente ulideligt lang tid på den vitale 2-0 føring. Nomvethe leverede et katastrofalt indlæg der til alt held blev rettet af og landede lige for fødderne af Greven, den svenske styrmand var ikke sen til at hamre bolden fladt ind til den føring, der sikrede os forlænget spilletid.
Første halvleg af ekstratiden endte uden scoringer, og netop som vi var begyndt at forberede os på straffesparkskonkur
rence, sker det utrolige. Nyindkøbet Bruce Djite, som Ottesen havde sat ind i pausen af den ordinære kamp i stedet for Nilsson, modtager et indkast inde i feltet, han drejer rundt mod mål og tæmmer bolden i en og samme bevægelse og tøver derefter ikke, med en tør flugter hamre den unge australier kuglen i nettet. Vi var i ekstase, stillingen holdt og holdet er klar til UEFA Cuppens kvalifikationsrunde
r.
Se Djite's mål her!
Det var et mirakel der skete. At Ottesen tør sætte en debutant ind i sådan en kamp vidner om mod, denne gang betalte det sig. Jeg tror Djite kommer til at blive et stort aktiv for klubben. Han løb som en ægte angriber, og tøvede ikke, da han fik en minimal chance. Han har alle de egenskaber der skal til for at blive en vigtig spiller for holdet, og publikumsfavorit rundt om i Aalborg.
Jeg ser frem til de kommende kampe!
AaB - Liverpool
Pride & Passion
The Red
Landsholdsspiller
12# My Only AaB
«
Svar #58:
13 Okt 2008, 16:02 »
---
Vi ligger nummer ét, vi ligger nummer ét, for AaB er de bedste, vi ligger nummer ét!
Det er overfedt hvad os AaB-fans gennemgår lige, vi spiller suverænt i den hjemlige liga! I UEFA Cuppen blev vores modstander i anden kvalifikationsrunde svenske AIK. En lodtrækning som egentlig burde være overskuelig.
Efter kampen mod Utrecht var der langt op til storkamp hjemme på Energi Nord Arena, Brøndby IF kom på besøg. Vi styrede en relativt kedelig kamp, hvor de eneste lyspunkter på banen var Kenneth Stenild der flere gange havde flotte redninger og så Andreas Johansson, der scorede kampens enlige mål. Holdet fortsatte de flotte takter på udebane mod FC Midtjylland. Drengene gav simpelthen ulvene en fodboldlektion, og vandt ubesværet 1-4. Målene blev scoret af Henning Hauger, der også blev kåret til kampens spiller, Peter Larsson, Michael Jakobsen og Anders Due. Næste kamp var igen på udebane, denne gang mod FC Nordsjælland, igen var Henning Hauger og Michael Jakobsen på pletten og sikrede holdets 0-2 sejr. En anden spiller der også leverede en fremragende præstation var Kenneth Stenild, der blev kåret til kampens spiller. Den unge reservekeeper er virkelig varm i øjeblikket, og jeg er faktisk i tvivl om, hvem der skal have pladsen mellem stængerne når Zaza bliver klar igen.
Så var det tid til kampen mod AIK. Forventninger var store, men ligesom mod Utrecht, fungerede det slet ikke på udebane, der var slet ikke flow i spillet. Det var derfor helt fortjent at den argentinske angriber Lucas Valdemarín to gange i første halvleg fik bolden forbi Stenild. Det var virkelig skidt i første halvleg. Det var det sådan set også i anden halvleg, men der var AIK gået ned i tempo, og det må tilskrives som den eneste grund til, at AIK ikke for alvor slukkede vores håb om videre engagement. Det ærgrer svenskerne sig sikkert stadig over, for det lykkedes nemlig for os at få scoret det vigtige udebanemål, i dommeres overtid steg Michael Jakobsen endnu engang til vejrs efter et hjørnespark og scorede. Altså tabte vi 2-1, hvilket sætter os i en favorabel position frem mod returkampen.
Tilbage på hjemligt græs besøgte FCK Energi Nord Arena, det besøg glemmer de nok sent over i hovedstaden. Igen var vi klart bedre end vores modstandere, og vandt med 4-2, en sejr der sagtens kunne have været tydeligere, hvis det ikke havde været for Marcus Allbäck der spillede op til sit bedste. Spillet flød fremragende og københavnerne blev overstrålet i alle spillets facetter. Målscorerne for AaB var Nomvethe, 2x Curth og så brandvarme Michael Jakobsen.
I syvende spillerunde skulle vi så på besøg hos AC Horsens, der har fået en udmærket sæsonstart. Kampen endte uafgjort, som kampe så ofte gør i Horsens. Rawez Lawan sørgede ellers for at Horsens var foran det meste af kampen, men ti minutter for tid steg Michael Jakobsen endnu engang til vejrs og reddede os, den mand er bare for vild i øjeblikket!
Det går i det hele taget forrygende for tiden! Jeg er kommet ind i min normale rytme med træning om morgenen og det hele, det er nødvendigt da jeg i morgen starter begynder på universitetet igen efter sommerferien. Jeg må indrømme, det bliver dejligt at komme i gang igen.
Da jeg vågnede dagen efter Esbjerg-kampen, havde jeg et mobilnummer skrevet på min arm, nu har jeg fundet ud af hvem det tilhører. En pige der hedder Louise var i den anden ende af røret da jeg ringede, hun er åbenbart servitrice, og jeg tiggede åbenbart om hendes nummer hele aftenen, det ligner ellers ikke mig.
AaB - Liverpool
Pride & Passion
The Red
Landsholdsspiller
13# My Only AaB
«
Svar #59:
13 Okt 2008, 22:48 »
---
Hverdagen er i gang igen. Opstarten på universitetet har været rimelig smertefri, og jeg ser nu frem mod at få året overstået, så jeg kan få min bachelor. Min daglige træning er også helt i top igen, og formen er så småt ved at genindfinde sig. At hverdagen igen er i fuld sving betyder selvfølgelig, at tiden til fritidsinteresser formindskes, men én ting som jeg stædigt holder fast i, er AaB. Det er simpelthen bare skønt at være AaB-tilhænger for tiden, efter ni spillerunder ligger vi nemlig rimelig suverænt i spidsen, vi har således allerede et forspring på fire point ned til FCK på andenpladsen.
De sidste tre kampe er gået rigtig godt, to ligakampe og en enkelt europæisk kamp er det blevet til. Vi startede hjemme med returkampen mod AIK, en kamp vi vandt meget overbevisende med 3-0. Målscorerne blev Henning Hauger, evig farlige Michael Jakobsen og så Andreas Johansson. Næste kamp var i den hjemlige liga mod Randers FC, en modstander vi for det meste har store problemer med. Denne gang var ingen undtagelse, og selvom vi vandt 2-1, var det en kamp der faktisk kunne være gået begge veje. Målene stod Jeppe Curth og Michael Jakobsen for.
Den seneste kamp holdet har spillet, var på udebane mod oprykkerne fra Lyngby. Lyngby, der når de rammer dagen, kan drille alle hold i ligaen med deres offensive og chancesøgende spil. Og de ramte dagen, første halvleg var nærmest opvisning af Københavnerne, og Lyngby kunne derfor gå til pause foran 2-0. Men gutterne lod sig ikke slå ud, og med to scoringer fra Andreas Johansson og lejesvenden Rune Lange, tog de et enkelt point med hjem til Aalborg.
Netop Rune Lange er Ottesens seneste påfund, han er lejet indtil vinterpausen. Formålet med han er, at have en hovedstødstærk forward i de europæiske kampe. Men det bliver formentlig mere end svært at avancere til UEFA Cuppens gruppespil, klubben var nemlig så uheldig, at blive parret med Atlético Madrid i UEFA Cuppens første runde.
Der er også blevet trukket lod i pokalturneringen, her blev det bestemt at AaB skal møde Kolding FC i tredje runde, en overkommelig modstander som skal slås.
SAS-Ligaen
AaB - Liverpool
Pride & Passion
Sider:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »