Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
03 Feb 2025, 22:56
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere:
23502
2 Brugere, 771 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
brukens5434
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
27# My Only AaB
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Afstemning
Spørgsmål:
Skal jeg ændre skrivestilen til Medie/Journalistform?
Ja
Nej
Sider:
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Forfatter
Emne: 27# My Only AaB (Læst 18225 gange)
The Red
Landsholdsspiller
4# My Only AaB
«
Svar #30:
26 Sep 2008, 21:30 »
Impossible is just a big word thrown around by small men who find it easier to live in the world they’ve been given then to explore the power they have to change it. Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare. Impossible is potential. Impossible is temporary. Impossible is nothing
---
I morgen starter transfervinduet, en periode, der er meget vigtig for holdet. Vi skal have lavet nogle ændringer på holdet, ingen tvivl om det. Jeg er meget spændt på at se, hvordan Kasper Ottesen vil agere på markedet. Han skal helt sikkert ud og forstærke bredden, den er ikke god nok. Og så er der et par spillere i truppen, som efter min mening, ikke passer ind i klubbens koncept.
Allerede nu har klubben for resten spillet to træningskampe. Den første var mod Fremad Amager, den blev vundet med 0-3. Målene blev scoret af Siyabonga Nomvethe, Andreas Johansson og Caca, der er blevet omskolet til højremidtbane.
Anden kamp var mod Viasat Sport Divisionens hvepse, Brønshøj Boldklub. Jeg ved ikke om det var frygten for en tidligt stik i moralen eller hvad det var, men holdet spillede meget afholdende og vandt kun 1-0. Målet blev scoret af svenske Lars ”Lasse” Nilsson, der er lejet i franske St. Etienne.
I BT her til morgen var der faktisk en gennemgang af AaB frem mod transfervinduet, jeg nåede lige at læse den igennem inden jeg tog ud til en kammerat, vi skulle ud og køre gokart med resten af gutterne, hold kæft det var sjovt!
Er det AaB’s år?
AaB har i år en fremragende trup der har stort potentiale. De har typerne til at føre holdet sikkert igennem sæsonen. Det store spørgsmål er dog bredden, som mange mener ikke er til stede i tilfredsstillende grad. Vi har lavet en kort analyse af hver spiller.
Målmænd
Karim Zaza
Bundsolid keeper. Meget reaktionsstærk, generelt en komplet keeper. Laver sjældent store fejl. Marokkansk landsholdsspiller. Pt. skadet.
*
Kenneth Stenild
Stort ungt talent. Meget reaktionsstærk, utrolig alsidig. Han er også meget stærk mentalt. Formentlig førstevalg i starten af sæsonen pga. Zazas skade, kan måske vinde pladsen fra Zaza på det.
**
Centrale forsvarsspillere
Michael Jakobsen
Anfører fast mand for Danmarks U/21-landshold. Meget komplet forsvarsspiller, stort løbearbejde og fremragende tacklinger. En af fremtidens danske stjerner.
Steve Olfers
Hollandske Olfers er en forudseende spiller. Han er trods sin ringe højde meget stærk i hovedspillet. Rigtig god rotationsspiller.
**
Danny Califf
Amerikansk fighter. En meget hård hund, der sætter sig i respekt hos angriberne. God i hovedspillet, men er til gengæld meget langsom.
**
Lasse Nielsen
Fremtidens mand i AaB’s midterforsvar. Meget rolig forsvarsspiller der tager gode beslutninger. Mangler erfaring pga. hans unge alder.
**
Jens-Kristian Sørensen
Utrolig stærk spiller mentalt. Mangler i det fysiske. Han er en allround forsvarsspiller, stærk i luftdueller men stadig en god tackler.
**
Højre forsvarsspillere
Allan Olesen
En pålidelig men gammel back. Skal i gang med sin sidste sæson i AaB. Krops- og arbejdsstærk, besidder uvurderlig erfaring nationalt og internationalt.
**
Venstre forsvarsspillere
Martin Pedersen
En meget offensiv back der slår gode indlæg. Han er rimelig hurtig. God mentalt, han er dog meget aggressiv og kompromisløs, hvilket koster både gule og røde kort.
**
Defensive midtbanespillere
Thomas Augustinussen
Klubmand til fra inderst til yderst. En af ligaens bedste opryddere. Meget kropsstærk. Han har stort løbepensum og en massiv arbejdsvilje. Komplet spiller
Centrale midtbanespillere
Kasper Risgård
Den tidligere forsvarer er nu en meget vigtig spiller for AaB. Utroligt løbepensum, søger de små kampe. God spilfordeler
**
Thomas Enevoldsen
Endnu et kæmpetalent. Spiller roligt og velovervejet. Arbejdsivrig. Har et livsfarligt langskud og en meget veludviklet spilforståelse.
*
Højre midtbanespillere
Siyabonga Nomvethe
Meget hurtig og teknisk stærk spiller. Er god til at udfordre backsne. Kan være nem at slå ud af kurs. Har et fantastisk topniveau, men meget lavt bundniveau.
**
Patrick Kristensen
Ung spiller der kan blive rigtig god. Nogenlunde hurtig. Er den fødte dribler. Er bekymrende uerfaren.
**
Caca
Det store spørgsmålstegn. Egentlig offensiv midtbane, men omskolet til højremidtbane. Teknisk stærk med god førsteberøring og mange smarte driblinger,
**
Venstre midtbanespillere
Anders Due
En af de absolutte stjerner. Ligaens bedste venstremidtbane. Tilstrækkelig hurtig. Slår præcise indlæg, har skarpe driblinger og et meget farligt spark. En fantastisk spiller der stort set kan alt.
Offensive midtbanespillere
Andreas Johansson
Igen en af de største stjerner. Svensk landsholdsspiller. Fantastisk blik for sine medspillere. En af ligaens bedste spilfordelere.
Benedict Vilakazi
Hurtig spiller. Meget svag mentalt og hans spilkvaliteter er også svære at se. Dog er han en udmærket teknikker, men ikke som Johansson og Caca.
*
Angribere
Jeppe Curth
Hårdtarbejdende angriber. Hurtigt og god til at finde hullerne i forsvaret. Er meget sikker alene med målmanden. Er ikke kropsstærk, men stadigvæk en klasseangriber.
*
Lars ”Lasse” Nilsson
Meget spændende spiller. Rigtig hurtig. Har et veludviklet blik for spillet, lægger op til mange mål. Dog ikke en typisk målscorer.
*
Mota
Udmærket spiller, har dog problemer med skader. Har ingen deciderede spidskompetencer men bestemt ikke dårlig. Har en dårlig indstilling.
**
Ronnie Schwartz
Kæmpe talent. Har allerede et godt niveau. Kan sagtens fungere som joker i den kommende sæson. Har en fantastisk målnæse.
**
Man kan med stor sikkerhed konkludere, at holdet er stærkt, meget stærkt. Men med en lang sæson foran sig, det forhåbentligt for klubben også kommer til at indebære europæisk fodbold, er truppen ikke bred nok. Et af de største problemer er backsne, hvor der ingen direkte alternativer er. Det bedste man kan hvis skader indtræffer er, at sætte Michael Jakobsen ud på venstreback og Steve Olfers ud på højreback. Andre punkter hvor forstærkning er nødvendigt, er den defensive midtbane. Godt nok kan Risgård og Olfers godt opfylde den plads men igen, de er bedre på andre positioner.
Det sidste svingende punkt, er ifølge man nok venstre midtbane. Anders Due har før været gået i stykker, så derfor vil det være oplagt at finde et ungt talent som kan fungere som backup.
«
Seneste Redigering: 26 Sep 2008, 21:48 af Gerrarden
»
AaB - Liverpool
Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion
Søren91
Landsholdsspiller
Sv: 4# My Only AaB
«
Svar #31:
26 Sep 2008, 21:34 »
God update, og en (hård) vurdering af holdet
Ser frem til at følge transfervinduet.
alek9000
Manager
«
Svar #32:
26 Sep 2008, 21:37 »
Flot profil af hver enkelt spiller. Mangler lidt billeder og teksten i bunden kunne godt have med en lige højremarg (stav). Ellers ser det rigtigt godt ud, god læsning. KIU
Citat af: Bave v.2 28 Sep 2009, 21:01
Alek er gud!
Cencur
Manager
«
Svar #33:
26 Sep 2008, 21:38 »
Det ser godt ud Gerrarden og hvis du forsætter stilen så stopper jeg ihvertfald ikke med at læse
Fandt et par fejl, som ikke burde være der...
Martin Pedersen
En meget offensiv back der slår gode indlæg. Han er rimelig hurtig. God mentalt, han er dog meget aggressiv og kompromisløs,
hvis
koster både gule og røde kort.
Thomas Augustinussen
Klubmand til
skindet
-
Til benet lyder meget mere normalt. Skindet er det yderste af kroppen, så er han jo nærmeste nomade
Kasper Risgård
Den tidligere
forsvare
er nu en meget vigtig spiller for AaB. Utroligt løbepensum, søger de små kampe. God spilfordeler.
Andreas Johansson
Igen en af de største stjerner. Svensk landsholdsspiller. Fantastisk blik for sine medspillere. En af ligaens bedste
spilfordelerer
.
"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.
alek9000
Manager
«
Svar #34:
26 Sep 2008, 21:42 »
Citat af: Cencur 26 Sep 2008, 21:38
Det ser godt ud Gerrarden og hvis du forsætter stilen så stopper jeg ihvertfald ikke med at læse
Fandt et par fejl, som ikke burde være der...
Martin Pedersen
En meget offensiv back der slår gode indlæg. Han er rimelig hurtig. God mentalt, han er dog meget aggressiv og kompromisløs,
hvis
koster både gule og røde kort.
Thomas Augustinussen
Klubmand til
skindet
-
Til benet lyder meget mere normalt. Skindet er det yderste af kroppen, så er han jo nærmeste nomade
Kasper Risgård
Den tidligere
forsvare
er nu en meget vigtig spiller for AaB. Utroligt løbepensum, søger de små kampe. God spilfordeler.
Andreas Johansson
Igen en af de største stjerner. Svensk landsholdsspiller. Fantastisk blik for sine medspillere. En af ligaens bedste
spilfordelerer
.
Også ved Patrick Kristensen: Er bekymrede uerfaren. Er bekymrende uerfaren
Citat af: Bave v.2 28 Sep 2009, 21:01
Alek er gud!
The Red
Landsholdsspiller
«
Svar #35:
26 Sep 2008, 21:49 »
Er glad for at i kan lide det
Fejlende i påpegede er nu rettet
AaB - Liverpool
Pride & Passion
Guldbrand
Gæst
«
Svar #36:
28 Sep 2008, 13:31 »
Rigtig god blog du har gang i her. Dejlig læsning, hvor der ikke bliver gået op i alle mulige grafiske detaljer. Desuden en flot gennemgang af din trup i den seneste update, og spændende at se om du kan føre Aab til succes eller ej.
The Red
Landsholdsspiller
«
Svar #37:
01 Okt 2008, 17:12 »
I forbindelse med at min computer blev ordnet, blev porten til internettet i computeren ødelagt, derfor har jeg ikke haft mulighed for at spille Fm eller opdatere bloggen, nu skulle alt fungere igen, og derfor kan i forvente update i aften
AaB - Liverpool
Pride & Passion
The Red
Landsholdsspiller
5# My Only AaB
«
Svar #38:
01 Okt 2008, 19:36 »
Impossible is just a big word thrown around by small men who find it easier to live in the world they’ve been given then to explore the power they have to change it. Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare. Impossible is potential. Impossible is temporary. Impossible is nothing
---
Jeg må erkende, at jeg er overrasket over, hvordan Kasper Ottesen har fået formidlet AaB’s transferbudget indtil videre. På vinduets første dag offentliggjorde klubben to indkøb. Begge er forsvarsspillere og kan være med til at skabe bredde dernede.
Det mest opsigtsvækkende er, at klubben har hentet det nu tidligere Brøndby-svin, Daniel Wass. Hans talent og kvaliteter er klare, men det varer sku lang tid inden han har mulighed for at blive publikumsfavorit i klubben, men det er langt fra umuligt. Wass er højreback, så han bliver formentlig reserve på den position for Allan Olesen. Wass er en meget hurtig og offensiv back, som virkelig kan ændre på tingene når han tager sine ture op af kanten. Han er heller ikke bange for at tackle, og det går stort set altid godt.
Anden spiller der kom til den dag var svenske Peter Larsson. Det er lykkedes for klubben at overtale Larsson til at komme til AaB i stedet for at skifte til Brøndby, som ifølge rygterne var meget tæt på at skrive kontrakt med ham. Peter er et rigtig ”AaB-køb”, da han er hentet gratis på fri transfer. Hans styrker er blandt andet at han er en bomstærk forsvarsspiller, man virkelig slår sig på. Han er meget stærk i hovedspillet og er generelt en utrolig modig spiller, der virkelig koncentrere sig om at præstere hver gang.
Tre dage inde i transfervinduet kom klubbens første deciderede køb. Wass kan ikke kaldes et køb da han som sådan er hentet på fri transfer, men klubben har alligevel betalt en ukendt sum for ham, pga. reglerne for at klubberne skal tjene noget på talentarbejdet de laver.
Spilleren der er hentet er defensiv midtbanespiller, han hedder Jesper Jensen og er hentet i SønderjyskE. Klubben og Kasper Ottesen har tilsyneladende store forventninger til ham, selvom han faktisk kun er 19år.
Men klubben har ikke nøjedes med at hente spillere, den sydafrikanske spiller Benedict Vilakazi er nemlig blevet solgt til RW Essen i Tyskland. Der var store forventninger til den lille offensive spiller, men i det halve år han har været i klubben, har han ikke formået at få sin debut for klubbens bedste hold. Derfor er han nu fortid i klubben.
Indtil videre er det dejligt at være AaB-fan i dette transfervindue, men det lindre ikke min skepsis for Kasper Ottesen. Jeg kan stadig ikke se logikken i, at klubben henter en så uerfaren træner til posten, når der uden tvivl sagtens kunne findes en træner der er langt bedre. Men jeg håber selvfølgelig, at han vil gøre min tvivl til skamme, men jeg tvivler. Jeg er oprigtigt nervøs for hvad hans ansættelse kommer til at betyde i den kommende sæson.
AaB - Liverpool
Pride & Passion
Newton Heath
Manager
Sv: 5# My Only AaB
«
Svar #39:
01 Okt 2008, 19:43 »
Yes, endelig tilbage!
Havde ventet på endnu en update, og denne er som altid glimrende
Elsker din engelske overskrift eller hvad man nu skal kalde den.
Mht indkøbene har jeg kun ros til overs. Wass er et rigtig godt indkøb, og især når han er hentet på en fri eller i hvert fald for ikke så mange penge.
KIU Gerrarden.
The Red
Landsholdsspiller
«
Svar #40:
01 Okt 2008, 20:15 »
Citat af: Newton Heath 01 Okt 2008, 19:43
Yes, endelig tilbage!
Havde ventet på endnu en update, og denne er som altid glimrende
Elsker din engelske overskrift eller hvad man nu skal kalde den.
Mht indkøbene har jeg kun ros til overs. Wass er et rigtig godt indkøb, og især når han er hentet på en fri eller i hvert fald for ikke så mange penge.
KIU Gerrarden.
Tusind tak for rosen
Den engelske tekst regner jeg med skal være med helt til bloggen slutter, det viser meget godt hvad jeg vil med bloggen. Indkøbene er bevidste, der bliver ikke købt en stjernespiller ind til tocifrede millionbeløb, i stedet bliver der købt meget men billigt ind
AaB - Liverpool
Pride & Passion
BenMusalho
Gæst
«
Svar #41:
01 Okt 2008, 20:43 »
Flotte updates. Super indkøb dog lidt skuffet over, at du hiver Wass væk fra Brøndby ;-)
KIU
dowie
Reserveholdsspiller
«
Svar #42:
01 Okt 2008, 20:49 »
Godt med en AaB-blog. Før dem så til mesterskabet.
Men hvorfor spiller du uden update?
LA Barcelona CF
Reserveholdsspiller
«
Svar #43:
01 Okt 2008, 20:51 »
Spænende Blog (Gerrarden) Glæder mig til at følge den
Barcelona Verdens bedste hold !
The Red
Landsholdsspiller
«
Svar #44:
01 Okt 2008, 20:57 »
Citat af: dowie 01 Okt 2008, 20:49
Godt med en AaB-blog. Før dem så til mesterskabet.
Men hvorfor spiller du uden update?
Fordi jeg ikke har behov for at spille med en
AaB - Liverpool
Pride & Passion
Sider:
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »