home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 16:21:02 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 798 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Et lille trick
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Et lille trick  (Læst 775 gange)
Cesc
Gæst

Et lille trick
« : 17 Sep 2008, 14:49 »

Et lille trick
Måske er det snyd?

Ja, jeg har lige et lille trick, som nogen af jer sikkert kunne få brug for engang i tidernes løb. Jeg har ikke selv prøvet det, men læste om det et sted, hvor jeg var lidt imponeret, så I skal ikke snydes for det.

I Football Manager kan man utroligt mange ting. Et lille trick, når man skal sælge spillere er at tilføje en tilbagekøbspris i sit tilbud. Det er ikke det eneste man skal huske at tilføje, for der skal også en bitte klausul med på at klubben får 50 % af næste salg. Når det er ordnet og man får solgt spillere, begynder det sjove. Man skal derudover huske at tilføje tilbagekøbsprisen så lavt som muligt, for ellers får man intet ud af det.

Når spilleren er solgt, kan det i nogle tilfælde være at han gerne vil tilbage til klubben. Det man kan gøre er at udnytte sig af, ved at bruge sin tilbagekøbsklausul. Men fordi tilbagekøbsprisen er højere end det man solgte ham for, har man så ikke tabt penge på det? Nej. For du skal jo også have 50 % af pengene. Derved kan du tjene lidt ekstra penge til en klub med et stramt budget, hvis du udnytter dette trick.

ET LILLE EKSEMPEL
Du sælger en spiller for 5£, plus 50 % af næste salg og en tilbagekøbspris på det laveste, som i dette tilfælde er 7,5£. Derefter byder man så på spilleren, når man kan se, at han er interesseret i at komme tilbage på holdet. Du kan udnytte din tilbagekøbsklausul, men har du så ikke lige brugt 2,5£ ekstra end hvad du solgte for? Nej, det har du nemlig ikke. For du har tilføjet en ting i salget, som betyder at du skal have 50 % af deres næste salg. Derved får du hele 3,75£ af handlen, hvilket jo samlet set giver dig lidt under 9£.

På den måde har du skrabet et par ekstra penge i hus.

Dette er ikke et opråb om at folk skal snyde, men mange kan vel godt bruge sådan et lille trick. Jeg vil da også ærligt indrømme, at hvis jeg er i pengenød, vil jeg til hver en tid, udnytte mig af sådanne små kneb.

Håber folk kan bruge det!

Mernild
Landsholdsspiller

Sv: Et lille trick
« Svar #1: 17 Sep 2008, 14:54 »

Du behøver da ikke engang have et tilbagekøbsklausul.

Jeg har da tit gjort det at jeg bare har solgt en spiller med fremtidige indtægtsmuligheder i form af procenter af næste salg. og så har jeg bare købt ham tilbage bagefter til ca 10% mere end jeg solgte ham for

Bave
Gæst

« Svar #2: 17 Sep 2008, 14:58 »

Du behøver da ikke engang have et tilbagekøbsklausul.

Jeg har da tit gjort det at jeg bare har solgt en spiller med fremtidige indtægtsmuligheder i form af procenter af næste salg. og så har jeg bare købt ham tilbage bagefter til ca 10% mere end jeg solgte ham for

Hvad så hvis klubben ikke vil sælge ham for det ?
så er det jo meget smart at have en tilbagekøbsklausul Wink

Et andet trick som nok også er lidt snyd
Man kan byde 0kr nu men 430 mio kr efter 50 kampe også sælge spilleren før han når at spille 50 kampe dvs. at det er en form for lejeaftale med chance for videre salg og man har ikke selv betalt noget.
Men som sagt måske snyd.

BenMusalho
Gæst

« Svar #3: 17 Sep 2008, 15:03 »

Bave: Det hjælper ikke. Lad os sige at du sælger ham når han har spillet 49 kampe. Når han så spiller en enkelt kamp for sin nye klub, så skal du betale de 430 mio kr. Smiley

TT: Har selv brugt det trick med Wijnaldum hvor jeg var Brøndby. Skide smart Wink

jemil
Landsholdsspiller

« Svar #4: 17 Sep 2008, 15:04 »

Det er da ikke snyd. Ingen kan jo garantere at han overhovedet vil spillet 50 kampe. Måske får han en kronisk skade som holder ham ude i laaang tid, eller måske kan spilleren ikke falde til i miljøet og vil væk osv. Det er da ikke snyd Bave Wink

19-18!

Bave
Gæst

« Svar #5: 17 Sep 2008, 15:09 »

Bave: Det hjælper ikke. Lad os sige at du sælger ham når han har spillet 49 kampe. Når han så spiller en enkelt kamp for sin nye klub, så skal du betale de 430 mio kr. Smiley

Er det noget du selv har prøvet?
for jeg købte Mihelic på den måde og da jeg så solgte ham forsvandt han fra min økonomi under kamp penge, så jeg tror da bare at klausulen bliver annulleret.

BenMusalho
Gæst

« Svar #6: 18 Sep 2008, 17:13 »

Er det noget du selv har prøvet?
for jeg købte Mihelic på den måde og da jeg så solgte ham forsvandt han fra min økonomi under kamp penge, så jeg tror da bare at klausulen bliver annulleret.

Ja, det har jeg. Smiley Sådan er det også med andre klausuler..

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010