home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 858 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Blau und Weiß
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Blau und Weiß  (Læst 7659 gange)
Cesc
Gæst

Blau und Weiß
« : 15 Sep 2008, 12:06 »

Blau und Weiß, wie lieb ich Dich
Blau und Weiß, verlass mich nicht
Blau und Weiß ist ja der Himmel nur
Blau und Weiß ist unsere Fußballgarnitur

Jeg vil hermed løfte sløret for en ny blog om den tyske fodbold klub, Schalke 04. Schalke 04 har henover den varme sommerperiode hentet yderst fornuftigt ind. Orlando Engelaar fra Twente er smuttet over grænsen, ligesom problembarnet Jefferson Farfán.
Engelaar spillede en mægtig god slutrunde i Østrig og Schweiz, hvorfor han havde mange bejlere. Arsenal var han rygtet til, men Schalke løb med muskelmassens underskrift. Jefferson Farfán var i en længere periode rygtet væk fra PSV, men først i sommers valgte han at tage til en større klub i form af Schalke.

Schalke er altid blevet regnet for at være en storklub i Tyskland. Deres status har dog været svær at leve op til, for Die Königsblauen har ikke vundet mesterskabet siden 1958. Siden mesterskabet er det blevet til 5 anden pladser, hvoraf den sidste var tilbage i år 2006/07 sæsonen. Af de grunde, kan man godt vælge at kalde Schalke for den evige to’er. De er ofte lige ved og næsten, men til sidst glipper det. Nu har jeg valgt at tage styringen i klubben, hvor jeg, for at gøre det sværere, har valgt at banke nogle regler sammen. Uden regler, bliver et spil med et tophold hurtig kedeligt. Derfor har jeg valgt at strikke nogen rimelige fornuftige, men samtidig lidt svære regler sammen.

- Handel realistisk ind. Schalke har aldrig været holdet, der bruger flere 100 millioner på en spiller.
- Varm talentskolen op. Køb et par unge talenter, gerne udenlandske, men helst tyske.
- Hold Schalke 04’s gennemsnitsalder ung. Køb ikke spillere over 24 år.

Der er mange grunde til at jeg valgte Schalke 04 som holdet, jeg skal blogge om. Lysten kom ved at spille FIFA09-demoen på Playstation 3. Jeg er klart bedst med Schalke i FIFA, hvilket gjorde at jeg lige pludselig fik en gigantisk lyst til at prøve at føre dem til succes i Football Manager. Jeg håber denne lyst kan holde mig oppe, og hvis det går dårligt, snupper jeg jo bare lige en kamp med et joystick i hånden. Den vigtigste faktor til at jeg valgte Schalke, er deres store talenter. Rakitic er nok det største boldtalent, men på ungdomsholdet vælter det også i evnerige skikkelser. Schalke er også bare en klub, de fleste danskere har et forhold til. Jeg er en af dem, som virkelig godt kan lide deres tilgang til sporten – så håber dette bliver en god blog!
« Seneste Redigering: 15 Sep 2008, 14:01 af Cesc » Logged

Cesc
Gæst

Sv: Blau und Weiß
« Svar #1: 15 Sep 2008, 12:11 »

HOLDET
01    Matias Schober
29    Manuel Neuer

05    Bordón
16    Heiko Westermann
18    Rafinha
20    Mladan Krsjatic
24    Christian Pander
30    Benedikt Howedes
33    Patricio Araujo

07    Peter Løvenkrands
08    Fabian Ernst
10    Iván Rakitic
11    Vicente Sánchez
13    Jermiane Jones
14    Gerald Asamoah
15    Albert Streit
25    Zé Roberto
26    Gustavo Varéla
27    Carlos Grossmüller
37    Orlando Engelaar
00    Diego Buonanotte

17    Jefferson Farfán
22    Kevin Kuranyi
19    Halil Altintop
69    Pavel Pogrebnyak

TRANSFERS
07:08
IND
Pavel Pogrebnyak, Zenit St. Petersborg, 80.000.000 DKK
Vyachslev Dmitriev, Torpedo Moscow, 70.000 DKK
Patricio Araujo, Chivas, 22.000.000 DKK
Diego Buonanotte, River Plate, 4.200.000 DKK
Samlet værdi: 106.270.000 DKK

UD
Levan Kobiashvili, Hoffenheim, 50.000.000 DKK
Samlet værdi: 50.000.000 DKK

TROFÆER
-
« Seneste Redigering: 15 Sep 2008, 19:55 af Cesc » Logged

Rooland
Manager

« Svar #2: 15 Sep 2008, 12:14 »

Det ser jo også ganske fremragende ud her  Thumbs Up Utroligt så mange gode blogs der findes på FmFreaks Smiley

Layoutet er perfekt, og der er hverken for meget eller for lidt tekst.

PERFEKT, PERFEKT, PERFEKT  Thumbs Up

dasmessi
Gæst

« Svar #3: 15 Sep 2008, 12:39 »

Hvad skete der med din Bayern blog?
Men en rigtig god intro. Men tænker på. Hvordan kan du skrive om Schalke i en Fifa 09 demo når man kun kan spille Play Now? Eller venter du til den rigtige udgave kommer?

Cesc
Gæst

« Svar #4: 15 Sep 2008, 12:46 »

Uden at fornærme nogen nationer, kan man roligt slå fast at russerne er det folkefærd, der indenfor fodboldverden, oplever størst fremdrift. De mange millioner svæver rundt, og nu har formanden for Schalke’s sponsor, Gazprom, sat nye krav til Schalke 04, for at forsætte med at donere penge i klubben.

Kravet er enkelt, men svært at holde, for det russiske firma, som i øvrigt sponsorere UEFA-Cup vinderne Zenit, har lavet en regel om at Schalke skal købe russiske spillere. Der skal minimum tiltræde én ny russisk spiller pr. sæson, hvilket i længden kan blive en svær ting at overholde. Hvis dette ikke bliver overholdt, vil Gazprom stoppe samarbejdet omgående. Mange har lagt hjernen i blød og studset over denne handling. Størstedelen af fans tror, at det er for at fremme russisk fodbold endnu mere.

”Alle kneb gælder i branchen. Et nyt er fremkommet, hvilket vi kun kan leve med. Jeg er sikker på at finde gode russiske spillere, for dem er der mange af. Jeg bliver nød til at se positivt på sagen, for der er intet at gøre. Jeg er naturligvis bekymret, for om der kommer flere krav, men dette er til at leve med,” fortæller sportsdirektøren Josef Schnusenberg.

Som Josef Schnusenberg flot nævner, vælter Rusland i store fodboldspillere. Der er rigtig mange navne at nævne, og mon ikke Schalke vil forsætte med at være en ’tysk’ fodboldklub. Viktor Zubkov, der har stået for handlingen, er glad for sine og Schalke’s vegne, da han kender til standarden i Rusland.

”Rusland er virkelig i fremdrift, og jeg gør kun dette for at hjælpe Schalke og Ruslands landshold. Klubfodbold er en anden ting end landsholdsfodbold, så er også 100 % sikker på at Schalke er ligeglad om der render 11 tyskere eller russere rundt på banen. Jeg glæder mig til at se hvad de finder på, jeg glæder mig allerede til at se en russer blive præsenteret,” udtaler Ruslands premierminister og Gazprom’s skaber, Viktor Zubkov.

-Benja-
Gæst

« Svar #5: 15 Sep 2008, 12:51 »

Hvad skete der med din Bayern blog?
Men en rigtig god intro. Men tænker på. Hvordan kan du skrive om Schalke i en Fifa 09 demo når man kun kan spille Play Now? Eller venter du til den rigtige udgave kommer?

Øhh? Han spiller ikke på Playstation, han skriver at lysten kom da han spillede FIFA med Schalke. Tror lige du skal læse updaten igen, og forstår hvad han skriver, i stedet for at score billige indlæg.

Men nok om det.

Rigtig flot start! Dejligt at du har startet en blog op med Schalke 04, klart mit yndlingshold i den tyske. Glæder mig meget til at følge dig i Schalke, der er mere udfordring end i Bayern.

Rusland feberen er kommet! Bliver spændende at se hvor længe de er sponsorere ;-)

Cesc
Gæst

« Svar #6: 15 Sep 2008, 13:44 »

Det ser jo også ganske fremragende ud her  Thumbs Up Utroligt så mange gode blogs der findes på FmFreaks Smiley

Layoutet er perfekt, og der er hverken for meget eller for lidt tekst.

PERFEKT, PERFEKT, PERFEKT  Thumbs Up

Øhh? Han spiller ikke på Playstation, han skriver at lysten kom da han spillede FIFA med Schalke. Tror lige du skal læse updaten igen, og forstår hvad han skriver, i stedet for at score billige indlæg.

Men nok om det.

Rigtig flot start! Dejligt at du har startet en blog op med Schalke 04, klart mit yndlingshold i den tyske. Glæder mig meget til at følge dig i Schalke, der er mere udfordring end i Bayern.

Rusland feberen er kommet! Bliver spændende at se hvor længe de er sponsorere ;-)

Mange tusinde tak til jer begge to! Jeg er meget glad for at I kan lide bloggen, hvilket jeg naturligvis også håber at flere kan.

Indkøbene kommer til at tage lidt tid, men der skal nok snart falde et par updates omkring det.

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #7: 15 Sep 2008, 14:25 »

Men nok om det.

Nu stopper du! Manden misforstod det jo bare, som du påpeger, så han sprøger til, hvorfor det kan være, at det er sådan.

Han gør det fordi han er forvirret og vil have en forklaring, hvorfor skal alle altid være så meget efter manden? Ja, han skriver nogle mindre gode indlæg til tider, men det kender vi jo alle. Kan simpelthen ikke se, hvorfor han prøver at score et billigt indlæg der? Det er da rimelig sandsynligt at han har misforstået det.

Et surt opstød, men blev bare lidt mandags-sur Grin Opstemt

Tilbage til bloggen, Cescemand. Det ser fint ud, jeg håber da jeg har inspireret dig til dit topbanner, da det ligner noget, der har været med i min Palermo blog Thumbs Up
Det skriftlige er fint, gode regler, grafikken rigtig fin, og lad os så se hvad du kan med det skrækkelige hold Ubeslutsom crazy

dasmessi
Gæst

« Svar #8: 15 Sep 2008, 14:35 »

Det kan godt være jeg skriver billige indlæg, men sig det dog på en pænere måde! Det er sku snart 3. gang jeg får det af vide sådan.
Og tak Gherte

Cesc
Gæst

« Svar #9: 15 Sep 2008, 15:47 »

Rygterne har svirret rundt i luften som fluer om en nybagt lort, men heldigvis fik jeg lige præcis det som jeg var ude efter. Nemlig en seriøs konkurrent til bomberen i front, Kevin Kuranyi. Jeg synes han har været en smule for sikker på det sidste, hvilket grunder i jeg valgte at hente sidste års UEFA-Cup topscorer Pavel Pogrebnyak.

Pogrebnyak er en iskold afslutter, der hellere end gerne banker bolden ind, uanset vinklen vel og mærke. Han er utrolig god til at finde pladsen at afslutte fra, og udover det er han ikke så forfærdelig gammel. Pavel er det dyreste indkøb i dette transfervindue, og jeg håber at han kan leve op til mine enorme forventninger.

Russerne fra Gazprom skulle tilfredsstilles, så jeg valgte at hente endnu en russer. Arsenal har før været interesseret i ham, hvilket de ikke er ene om. Mange små russiske klubber, var nemlig efter stortalentet Dmitriev, som Schalke og jeg heldigvis snuppede for næsen af dem. Han kommer først til næste sommer, da han endnu ikke er gammel nok til at skifte væk fra Rusland.

Eftersom sponsorens mål blev indfriet, kunne vi tænke på et par andre ting, nemlig at skille fårene fra bukken. Jeg fandt ingen helt sorte får, men der var et par stykker som i mine øjne ikke kunne komme igennem nåleøjet. En af dem er den georgiske kæmper, Levan Kobiashvili. Han har spillet ret godt for Schalke i løbet af de sidste mange år, men han er ikke en spiller jeg er vild med. Derfor valgte jeg at sætte ham til salg, og hurtigt kom Hoffenheim med et bud. Et chokerende bud på hele 50 millioner, som man naturligvis ikke takker nej til. Det lunede god i budgettet, så vi kunne igen begynde at kigge på spillere fra nær og fjern.

De mange rygter var ikke til at fordrage, så jeg skyndte mig at handle hurtigt for at mindske dem. Mange var interesserede i Diego Buananotte, jeg var en af dem. Den slags fodboldspillere har der kun findes to af, nemlig ham og en kendt person i form af Maradona. Buananotte er en én’er, som alle godt kunne tænke sig på sit hold. Roma, Bologna, nærmest alle italienske klubber var ude efter den ultra spinkle fyr, men med en stor kontrakt, fik vi ham hevet i land! Han er meget ung, men fra nu af, vil han kunne hæve en løn på 40.000 om måneden. Diego vil jeg i første omgang lade spille hos reserverne, men hvem ved, måske imponerer han så meget at han bliver nød til at komme op hos de bedste.

Forsvaret er utrolig stærkt, men bredden er ikke den største og slet ikke centralt. De skader som kan opstå i løbet af en sæson, kan vi slet ikke holde til, så jeg valgte at sende 22 millioner af sted til Mexico. Mexico har de senere år produceret talenter i strømmevis og Araujo er en af dem. Den gudbenådede centerforsvar valgte hurtigt at prøve lykken i Europa, hvilket jeg er meget taknemmelig for. Fodbold er i udvikling mange steder i verden, så det er ikke en selvfølge at talenterne bare smutter til Europa med det samme. Araujo bliver ikke den vigtigste for os i denne sæson, men da Krstajic er ved at være en ældre herre, er det dejligt at have arvtageren klar i kulissen.

Dette var så indkøbene og salgene, jeg håber at vi kommer til at hente et trofæ hjem til Schalke. Truppen og jeg vil hvert fald gøre alt for at skaffe trofæer, vi vil kæmpe som haner i kamp, som mennesker i Afrika og som herreløse hunde!
« Seneste Redigering: 15 Sep 2008, 15:50 af Cesc » Logged

Cesc
Gæst

« Svar #10: 15 Sep 2008, 16:33 »

"Vi spillede med stormvejr i ryggen. Ikke ment som at det blæste, men vores spil var nærmest overtroisk. Jeg havde slet ikke forventet sådan noget flydende og pragtfuldt spil fra mine drenge. Det var helt vildt! Jeg er meget tilfreds med indsatsen, og hvis jeg ikke var gift havde jeg gjort det med dem. Det var exceptionelt, og jeg glæder mig allerede til næste opgave vi kommer ud for.
Selvom vi kun lavede mål på dødbolde, så var spillet var ekstremt godt og jeg går herfra med en fantastisk smag i munden,"
sådan lød ordene fra den pavestolt Schalke-træner.

Der er ikke så meget at sige til denne kommentar, for alt hvad der står i den er en realitet. Schalke spillede noget af det kønneste fodbold, der længe er blevet set inde på en fodboldbane. Det var, som Nikolaj vil sige, "helt overtroisk og slet ikke til at forstå". Spillet flød fuldstændig og spilfordeleren, Ivan Rakitic, var en fornøjelse at følge. Han tog de rigtige beslutninger, gang på gang, hvilket blev belønnet med to assist på hans konto. Mange af hans små detaljer, er kun ting man kan drømme om at se, for Rakitic var klart den bedste. Han gjorde alle sine medspillere gode med sine pragt afleveringer, og Farfán fik mange sukkerbolde som han skulle sparke i kassen. Farfán var en af de dårlige på Schalke-holdet, men han fik hele kampen, for Nikolaj er frem for alt en gentleman. Man skifter ikke en spiller ud i sin debut, det er for fejt.
Jefferson havde mange gode muligheder for at lukke og slukke, men han virkede ikke helt ovenpå og de farligste forsøg han havde, var omkring to meter ved siden af målet.

Midterforsvarene var de skarpeste i denne kamp. Men kun pga. de fik det serveret på et sølvfad med fyld på. Ivan Rakitic har manden der satte dem i scene, naturligvis, for den unge kroat lavede i midten af første halvleg et pragtfuld indadskruet hjørnespark, som Krstajic bare satte hovedet på og heade i kassen. Krstajic blev hyldet af fansene på VELTINS-Arena, og serberen nød den lykkelige rus.

En anden der også fik lov at spise med guldskeer, var anden del af det formidable makkerpar i forsvaret, Bordon. Den rutinerede skyskraber, steg til vejrs på et frispark fra Ivan Rakitic og Miller i målet hos Karlsruhe kunne ikke gøre meget ved dette pragtfulde hovedstød. At vælge hvordan man skal fejre sine mål, er lige så svært som at debattere humor, så Bordon valgte bare at kramme Rakitic og smutte ned på sin plads igen. Dette var et pragtfuld mål, som Bordon virkelig skal roses for. Kæmpen fra Brasilien løb nemlig perfekt inde i feltet, så han fik den fornødne kraft på sit forsøg.

Sejren gik til Schalke, der valgte at forsætte den offensive-stil i resten af kampen. Der Königblauen ligner et frygtindgydende modstander i den kommende sæson, hvert fald hvis de forsætter med deres eventyrlige fodboldspil. Nürnberg venter i Semi-finale, hvilket er en drømme lodtrækning for Schalke!

Cesc
Gæst

« Svar #11: 15 Sep 2008, 17:48 »

Kommer snart med en update a la den ovenover. Hvis jeg går videre, kommer der naturligvis også en om finalen.

Jeg håber folk synes om det ;-)

motZ
Gæst

« Svar #12: 15 Sep 2008, 17:55 »

Har det faktisk på samme måde som dig, at jeg har rigtig meget lyst til også at være Schalke i FM efter jeg prøvede dem i FIFA09 demoen.

Fantastisk blog, igen igen fra dig.
Flot grafik og godt skrevet.

Zulue
Manager

« Svar #13: 15 Sep 2008, 17:57 »

Champen er tilbage, godt at se dig igen i din fremragende stil, og bliver spændende at se, om du kan holde interesseniveauet oppe hele vejen igennem, hvilket ser ud til at være de fleste bloggeres umiddelbare problem.
Go for it Cesc. Smiley

Chakana
Manager

« Svar #14: 15 Sep 2008, 18:22 »

Nu ved jeg ikke om det var fordi du var gentleman at du lod Farfán blive på banen. Du ved hvad jeg mener Cesc ;-)
Men rigtig gode updates og et par fine indkøb, specielt Pogrebnyak! Thumbs Up
SS af indkøbene? :-) Keep it up..

Arsenal Football Club

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010