home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1362 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  The yellow Submarine - Way to Victory
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: The yellow Submarine - Way to Victory  (Læst 2801 gange)
Ronaldinho92
Førsteholdsspiller

The yellow Submarine - Way to Victory
« : 14 Sep 2008, 19:34 »

Marca-24/8/07-Villarreal

Her på Marca har vi de seneste uger, beskrevet en La Liga klub hver dag. Her to dage før premiere dagen, er vi nået til sidste sæsons 2. plads, Villarreal.

Efter en intet mindre end fremragende sidste sæson, går den gule ubåd, som holdet også kaldes, en svær sæson i møde. Den chilenske træner Manuel Pellegrini imponerede alt og alle i sidste sæson, men det bliver svært at fortsætte de gode takter. Real Madrid, Barcelona og Valencia har oprustet kraftigt til den nye sæson, og Villarreal har heller ikke stået stille. Den stærke trup fra sidste sæson er blevet forstærket med Manchester United angriberen Giuseppe Rossi, og med det afværgede salg af den danske landsholdsanfører Jon Dahl Tomasson, ser det faktisk ikke helt skidt ud på angrebsfronten. Sidste sæsons helt store spiller, set med gule øjne, Diego Forlan, har dog valgt at søge nye græsgange da rivalerne fra Atletico Madrid rørte på sig. Dette faktum gør købet af Rossi endnu mere vellykket.

Forberedelserne har dog lidt et knæk, da holdets måske vigtigste spiller og anfører, Gonzalo Rodriguez måtte forlade en ubetydelig træningskamp i utide. Meldingen på skaden lød i starten ikke alvorlig, men argentineren står til 5 måneders pause. Fuentes skal formentlig figurerer som ny mand i midterforsvaret.

Træningskampene er forløbet som følgende:

Villarreal 4-0 Münster
Regensburg 1-0 Villarreal
Saarbrücken 1-2 Villarreal
Cultural Leonesa 0-3 Villarreal
Onda 0-2 Villarreal
Benidorm 1-2 Villarreal

Klubbens første 3 liga kampe lyder som følger:

Mallorca (U)
Athletic (H)
Recreativo (U)

Truppen (07/08):

Goalkeeper:

1. Sebastian Viera
13. Diego Lopez

Defenders:

3. Josemi
18. Ángel
17. Javi Venta

20. Fabricio Fuentes
2. Gonzalo Rodriguez*
12. Pascal Cygan

4. Diego Godin
34. Edu Caballer

5. Joan Capdevilla
24. Alberto De La Bella

Midfielders:

37. David Fuster
7. Robert Pirés
8. Santi Cazorla
25. Alvaro Ordonez

21. Bruno
6. Josico
19. Senna*
10. Cani

23. Sebastian Eguren

16. Alex Garcia
14. Matias Fernández

Attackers:

15. Nihat*
22. Giuseppe Rossi

11. Jon Dahl Tomasson
9. Guille Franco
31. Jóse Andrés Suanes

NB: Markeret med fed = Startende 11.
Stjerne (*) = Vigtig spiller!

Vores bud på slutplacering: 4

- Billeder skal nok komme, problemet er bare jeg har glemt alt hvad der hedder float og photoshop, men i næste update vil det være at finde. Hvis en lige kunne skrive float betegnelserne ville jeg blive glad  Wink

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Metsu1
Manager

Sv: The yellow Submarine - Way to Victory
« Svar #1: 14 Sep 2008, 19:38 »

Her er guiden til indsættelse af billeder

http://www.fmfreaks.dk/index.php?action=guides;group_id=1;start=0;guide_id=35

Held og lykke med bloggen  Wink

andersvilster
Gæst

« Svar #2: 14 Sep 2008, 21:06 »

Jeg følger med Smiley

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 15 Sep 2008, 20:14 »

Marca-27/8/2007-Katastrofe debut for Villarreal

Pellegrini må uden tvivl sidde med en sur smag i munden, efter gårsdagens Liga start. En katastrofal kamp fra sidste sæsons nummer 2, har fået fansene op i det røde felt. Et 4-1 nederlag til Mallorca, er bestemt ikke noget der behages i den lille spanske by. Pellegrini gik efter kampen ud og forsvarede spillerne, der ellers måtte forlade banen med nedtrykt pande.

Det hele ramlede sammen for den gule ubåd, da Güiza bragte ferie øen foran efter blot 2 minutter. Oscar Trejo udbyggede føringen efter en halv time. Med 5 minutter igen af første halvleg, fik Villarreal et spinkelt håb da Nihat blev nedlagt i det kriminelle felt. Desværre misbrugte Matias Fernandez tilbuddet. I stedet scorede Basinas kort inde i 2. halvleg.
Efter en times spil, kom Villarreal så på tavlen. Indskiftede Jon Dahl Tomasson slap fri af sin markering, og kunne heade Cazorla’s indlæg i nettet. Lyset blev tændt, men slukket kort tid efter da Juan Arango slog sejren fast.

Villarreal var dog ikke eneste hold der kom dårligt fra start. Real Madrid tabte 1-0 til Deportivo, da Bodipo nettede i overtiden. Valencia, og i særdeleshed Zigic, viste derimod storform da de udspillede Almeria med 4-0. Alle mål signerede af Zigic. En god debut fra den tidligere Racing spiller. Barcelona vandt, som skrevet i gårsdagens nummer, 2-0 på Camp Nou over Sevilla. Begge mål blev scoret af den lille elegantier Andres Iniesta.

-LFC-
Manager

« Svar #4: 15 Sep 2008, 20:31 »

Dejligt med en blog om Villarreal! Thumbs Up
Synes dog den mangler en del rent opsætningsmæssigt. Billeder, screenshots osv. Skidt start du har fået men det håber jeg du laver om på og her kommer så mit største kritikpunkt! Er Senna ikke anfører!?!?! Shockeret Opstemt

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 15 Sep 2008, 20:46 »

Gonzalo er jo skadet, så lige for tiden er han. Men når Rodriguez kommer tilbage, må jeg lige se til det!

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 22 Sep 2008, 19:55 »

Marca-31/8/07-Pellegrini åbner checkhæftet

Efter 4-1 nederlaget i La Liga debuten mod Mallorca, har sidste års toer, Villarreal, gået stille med dørene. Træningen de sidste par dage er foregået for lukkede døre, og i dag blev en ny spiller så præsenteret. Villarreal tilhængerne har ventet længe, og da de så småt begyndte at miste håbet, trådte en joker frem fra kulissen. Den hollandske landsholdsspiller, Nigel de Jong, er Villarreals nyeste kort i marchen mod mesterskabet. Den hollandske profil, der skifter til fra Hamburg SV, menes, ifølge interne kilder, at have kostet ”den gule ubåd” omkring 60 millioner.

Manuel Pellegrini omtaler nyindkøbet således:
”Nigel er en fremragende tilføjelse. Vi har længe været i kontakt med HSV og Nigel, men først i dag gik handlen altså igennem. Jeg er selvfølgelig en stolt mand, og jeg er helt sikker på Nigel og Senna nok skal styre midtbanen med hård hånd”

Nigel de Jong forventes at indtage midtbanepladsen ved siden af Senna, allerede om 2 dage, hvor Villarreal tordner sammen mod Athletic, hjemme på El Madrigal.

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 23 Sep 2008, 21:10 »

Marca-2/9/2007-Athletic besejrede Villarreal

Efter 4-1 nederlaget på Mallorca, og indkøbet af Nigel de Jong formodede man at Villarreal ville rejse sig imod Athletic. Et Athletic mandskab, der med nød og næppe havde hentet en 1-0 sejr hjem i 1. runde mod Valladolid, gæstede dog El Madrigal med stor selvtillid. Man kunne fra kampens start tydeligt se hvem der havde en sejr i bagagen. Athletic startede som lyn og torden, dog uden mål som følge. Villarreal forsvarede sig godt, og kom efterhånden længere frem på banen. Nihat havde en stor chance, før det gik galt i den anden ende. Med 3 minutter til halvleg, var det et koks af Fuentes, der har overtaget den skadede Gonzalo Rodriguez plads, der var medvirkende til en 0-1 føring. Aritz Aduriz stod for målet.

Det var derfor et tydeligt skuffet hjemmehold der kunne gå til pausen. Frustrationerne fik frit løb, da Cazorla forlod et kort interview før tid, da Journalisten gik lidt over stregen. Pellegrini stod med et svært job, han skulle have vendt denne frustration til noget positivt. Noget gejst. Vindermentaliteten skulle lyse ud af spillerne fra 2. halvlegs start.

Det var dog noget nær det modsatte man så. Efter en times spil, fik Athletic fortjent bragt sig foran 0-2, målscorer: Aritz Aduriz. Først her begyndte Villarreal spillerne at spille fodbold igen. Det var for sent, og de måtte for anden uge i træk forlade banen uden point. En katastrofal start på sæsonen for Pellegrini’s tropper. Den snu chilener har noget at arbejde med i den nærtforestående landskamppause.   
« Seneste Redigering: 23 Sep 2008, 21:19 af Ronaldinho92 » Logged

-LFC-
Manager

« Svar #8: 23 Sep 2008, 21:12 »

Pellegrini er chilener. Peace

Skidt sæsonstart, taktikken virker vist ikke når du taber 0-2 mod Athletic Bilbao. Men godt skrevet da. Peace

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller

« Svar #9: 23 Sep 2008, 21:17 »

Pellegrini er chilener. Peace

Skidt sæsonstart, taktikken virker vist ikke når du taber 0-2 mod Athletic Bilbao. Men godt skrevet da. Peace

Jeg har udarbejdet en ny taktik og den har fået en bedre start kan jeg fortælle Smiley

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller

« Svar #10: 24 Sep 2008, 20:12 »

Marca-21/9/2007-Villarreal bryder krisen

Efter to nederlag til et stærkt detroniseret Villarreal mandskab, lykkedes det i denne uge holdet at bryde den dårlige stime. Holdet, der i medierne er blevet kaldt for ”den synkende ubåd”, var i søndags oppe imod Recreativo. Det lykkedes endelig for Pellegrini’s tropper at komme på pointtavlen. Og det endda med fuldt udbytte.

En ny taktik var blevet bikset sammen i løbet af landsholdspausen. Udskiftningen af Fuentes, til fordel for Godin, gav forsvaret mere ro. Samtidig blev Nihat trukket lidt tilbage, mens Matias Fernandez og Cazorla var blevet rykket frem som wings. Det gav udbytte på pointkontoen, men bestemt ikke spillemæssigt. Det blev en slidersejr, og vi skulle vente helt til det 81. minut, før Matias Fernandez hamrede en løs bold i nettet. De 3 point blev trukket i land, men det kunne ligeså godt være endt med en uafgjort i Huelva.

I går gik det så løs igen. Denne gang gæstede Villarreal nabolandet Portugal. Her ventede P. Ferreira i UEFA cuppens 1. runde. Ikke nogen speciel kendt modstander, og Pellegrini var da også mand nok til at spare et par spillere. Alligevel var holdet på papiret en tand eller to, bedre end P. Ferreira. Det var dog noget overraskende P. Ferreira der startede i førerposition, da Furtado bragte portugiserne foran. Glæden varede dog kort for hjemmeholdet, da Matias Fernandez udlignede 7 minutter efter.

Matias Fernandez var i hopla denne lune onsdagsaften. Efter 70 minutter bringer han nemlig ”den gule ubåd” på sejrskurs med 1-2 scoringen. Kampen ender 1-2, og Villarreal snupper dermed deres 2. sejr på 4 dage!

Journalist Rodrigo Paco’s kommentar: Pellegrini har fået lidt ro, men spillet fungerer endnu ikke optimalt, og pointene er kommet i hus via fantastiske enmandspræstationer og ikke en holdpræstation, som vi ellers er plejer at se fra Villarreals side af. Pellegrini og spillerne må ikke hvile på laurbærerne, der skal stadig arbejdes stenhårdt hvis situationen skal vende.

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller

« Svar #11: 26 Sep 2008, 16:21 »

Fodbold min religion, Villarreal min kultur, Pellegrini min gud!

Sidste sæson var en vandring på roser. Vi vandt det ene opgør efter det andet, og pludselig var vi med i top striden. Folk havde spået os til at ligge en del lavere, men så længe bolden er rund kan alting ske. Det beviste spillerne. Det gjorde en varm om hjertet at se disse dyrt betalte stjernespillere ofre sig for hinanden. Villarreal havde altid været min klub numero uno. Ingen over eller ved siden af. Lige siden den dag min far tog mig med på stadion for første gang, har jeg været bidt af klubben. Historien, kulturen og nutidens spillere. Jeg brugte mine ungdomsår på at opbygge mig en formidabel viden om holdet. Jeg stod parat med kuglepen og papir når spillerne forlod træningen.

Denne sæson har dog ikke været i nærheden af sidste sæsons standard. Med nederlag i de to første kampe, kom vi rigtig skidt fra start, men sejre i de to foregående kampe, gør vi igen ser lyst på tingene i Villarreal. Det var i dag blevet søndag igen. Ugens højdepunkt. Når man gik på fabrikken tænkte man kun frem mod søndagen. I dag var modstanderen Deportivo. Et tidligere storhold mod et nuværende. Vi gik en spændende uge i møde. Indenfor de næste 7 dage lå 3 ligakampe. Først (i dag) mod Deportivo, i midt ugen lå en udekamp mod Zaragoza og på næste søndag ventede Getafe.

Villarreal 0-0 Deportivo: Et halvfyldt El Madrigal tog imod byens helte. Det blev en stor spillemæssig oplevelse denne eftermiddag, men målene udeblev. Til min og de 17000 andre inkarnerede tilskuere. Vi måtte forlade stadion med et lidt sløjt 0-0 resultat!

Zaragoza 2-2 Villarreal: Der kom dog helt andre boller på suppen i midt uge kampen mod Zaragoza. Matias Fernandez skulle blot bruge 8 minutter på at score til 0-1. Jeg så kampen i fjernsynet og klappede i mine små hænder da Fernandez hamrede bolden i nettet. Klapningen forstummede minuttet efter da Zapater udlignede. Men efter en halv time, overløb den anden fløj, Cazorla, en af mine favoritspillere, Zaragoza’s defensiv, og så stod der 1-2. Den føring holdt indtil 4 minutter inde i dommer Vitenes’ overtid. På et lumsk hjørnespark, lykkedes det Ayala, efter en del klumpspil, at hugge bolden ind til 2-2. Heldet manglede!

Villarreal 1-0 Getafe: Endnu en søndagskamp og jeg var som sædvanligt at finde på lægterne. Og det skulle vise sig at blive en glædelig dag. Ugen blev reddet da Giuseppe Rossi scorede hans første mål siden skiftet fra United. Desværre bliver Nigel de Jong udvist efter 66 minutter. Det skaber et unødvendigt hårdt pres på vores bagkæde, men vi holder igen og snupper fortjent sejren!

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010