home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1523 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  The Legend
0 Brugere og 30 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: The Legend  (Læst 9351 gange)
Nibali
Landsholdsspiller

Sv: The legend
« Svar #30: 13 Sep 2008, 20:59 »

The Independent ● News ● 07-09-'07 ● Liverpool trak svære modstander
Da der blev trukket lod til grupperne i Champions League, i Monaco, var det med Liverpool i første seddningslag. Dermed var de blandt de otte første der skulle trækkes op af baljen. Det var FIFA præsidenten, Michel Platini, der trak boldene op af bowlen og Liverpool blev taget op som det femte hold. Dermed røg Anfield holdet i gruppe E, hvor en af de sværeste fra andet seddningslag, FC Bayern München, ligeså blev udtaget. Ifølge Ian Rush det værste der kunne ske:

- ”Det var ikke så heldigt. De er blandt de 10-15 bedste hold i verden og vi får det svært mod dem, men ikke umuligt. Med folk som Ribery, Klose og Luca Toni skal vi spille op til vores bedste, så ja, det bliver meget svært.”

I tredje seddningslag, blev Rangers udtrukket i gruppe E – dermed skulle Liverpool ud i ”kampen om UK,” som kampene er døbt. Imodsætning til Bayern München, var det et udmærket hold at møde, ifølge Ian Rush. Det sidste hold der blev taget udtaget u gruppe E, var det meget stærke russiske hold Zenit Peterburg. Netop holdet hvor Andrey Arshavin er blevet købt, men stadig et godt hold siger Rush:

- ”Rangers var et godt hold at møde. Jeg kan rigtig godt li’ de britiske kampe, og jeg tror godt vi kan hente seks point på de to kampe. Men det er på ingen måde nogen let modstander, det har vi i ingen af Champions League kampene. At vi så trækker Zenit til sidst er meget ærgerligt. Med alt respekt for Brann og Zaglebie Lubin, ville jeg noget heller havde mødt dem end Zenit. Det er vel den bedste gruppe i år, men jeg tror vi går videre. Det skal vi,” afsluttede den walisiske manager Ian Rush med et smil på læberne.

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Newton Heath
Manager

Sv: The Legend
« Svar #31: 13 Sep 2008, 21:24 »

God blog indtil videre.
Dejlig enkel opsætning, men utrolig svær gruppe du er havnet i.
KIU

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #32: 13 Sep 2008, 22:08 »

God blog indtil videre.
Dejlig enkel opsætning, men utrolig svær gruppe du er havnet i.
KIU

Tak
Ja, udover Rangers var det næsten det værst tænkelige.
Det vil jeg da forsøge. Tak for kommentaren iøvrigt.

DYDERNE

Suckins
Førsteholdsspiller

« Svar #33: 13 Sep 2008, 23:50 »

Hård gruppe. Spændende kampe i vente mod Zenit og Bayern.  Tunge

Det skriftlige er som man kender dig - rigtig godt!  Thumbs Up

former zoesuckins

BenMusalho
Gæst

« Svar #34: 13 Sep 2008, 23:57 »

Omg, en neder gruppe. Håber dog at du kan få Liverpool videre, og gerne i finalen Wink

-LFC-
Manager

« Svar #35: 14 Sep 2008, 00:17 »

Stærk gruppe du er kommet i. Zenit er dog undervurderet i FM kontra IRL så du burde ikke få problemer! Peace

KIU! Smiley

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #36: 14 Sep 2008, 17:41 »

Hård gruppe. Spændende kampe i vente mod Zenit og Bayern.  Tunge

Det skriftlige er som man kender dig - rigtig godt!  Thumbs Up

Ja, meget hård gruppe.

Tak Espanyol  Rullende Øjne Tunge

Stærk gruppe du er kommet i. Zenit er dog undervurderet i FM kontra IRL så du burde ikke få problemer! Peace

KIU! Smiley

Det bliver svære end som så, det er jeg sikker på Tunge

Omg, en neder gruppe. Håber dog at du kan få Liverpool videre, og gerne i finalen Wink

Ja, desværre. men okay, heller det end tre helt vildt nemme modstander Tunge Håber jeg så sandeligt også, da jeg endnu ikke har løftet kongetrofæet i FM08  Ubeslutsom

DYDERNE

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #37: 14 Sep 2008, 20:43 »

Liverpool.dk ● Statusrapport ● Premier League ● Efter femten kampe ● 03-12-2007
På næsten tre måneder har Liverpool spillet ti Premier League kampe. Disse ti kampe er forløbet på flot vis for ”The Reds”, men dog med point tab.

Efter Hull var blevet slået i femte spillerunde, var det Liverpool legenden Michael Owen og resten af hans Newcastle hold der skulle spille mod ”Meyerside Red”. Her var det netop Owen der gjorde det onde mod sit gamle hold, da han scorede det første mål mod Liverpool, i sæsonen. Dette var i det tiende minut, og længe så det også ud til at være det første nederlag til Liverpool, i en kamp med mange chancer. Dette lavede russiske Arshavin dog om på, i anden halvlegs overtid, da han sendte et hurtigt kontra angreb i kassen. Efter kampen var Newcastle godt utilfreds og med god grund: Mascherano tacklede Owen, sendte en lang aflevering på halvtreds meter til Arshavin – der stod klart offside – der fladt kunne sende bolden de sidste tredve meter ind bag en Newcastle målmand, der stod få meter bag ham.

I de tre efterfølgende kampe viste Liverpool angrebet hvad de manglede i Newcastle kampen: Kølighed foran målet. Først vandt man nemlig en lige kamp, med de ulige cifre 4-1 mod selveste Chelsea. Derefter blev Preston slået inden Wigan led et ubarmhjertigt 1-4 nederlag. I begge 4-1 sejre lyste Gerrard gevaldigt op, med hattrick i dem begge. Den efterfølgende kamp mod Portsmouth endte dog med en skuffende nulløsning inden Torres og Skrtel hver signede en scoring hver i 2-0 sejren over Roy Keane’s Sunderland. Uheldigvis havde Arsenal for alvor fundet storspillet frem og Liverpool måtte nøjes med andenpladsen. To point efter Arsenal.

1:1, Newcastle (U)
4:1, Chelsea (U)
2:1, Preston (U)
4:1, Wigan (H)
0:0, Portsmouth (U)
2:0, Sunderland (U)
3:1, West Ham (H)
2:0, Middlesbrough (H)
1:0, Manchester City (U)
0:0, Aston Villa (H)
2:1, Tottenham (U)

Liverpool nævnt først i alle kampe

Den 27. oktober 2008 gæstede West Ham Anfield Road. Det bliver næppe en dag mange andre end Carlton Cole, vil huske tilbage på, fra West Ham lejren. Det var nemlig West Ham der havde spillet og chancerne men Dirk Kuyt der havde mål næsen. Et hattrick hev hollænderen op af hatten, og da West ham kun nettede en enkelt gang var de tre point Liverpool’s.
En uge senere var det Middlesbrough der stod over for Liverpool. Denne kamp var derimod ”The Reds” fuldkommen og 2-0 sejren var fuld fortjent. Fortjent var sejren over Manchester City derimod ikke, hvilket Ian Rush også godt var klar over:

- ”Det var ikke direkte heldigt, men derhen ad. Vi blev ikke nedspillet, men de (Manchester City red.) var de bedste. Vi fik tre gode point herfra, og det kan vi takke Kuyt for. Den bold burde ikke kunne sparkes ind, men det gjorde han og tre gode point blev sat ind på kontoen.”

Tre meget afgørende point, da Arsenal led nogle dumme point tab, bragte dette Liverpool på toppen af Premier League. En føring der blev holdt, til trods for man blot fik ét point fra  kampen mod Aston Villa. En kamp hvor Liverpool var alt dominerende, stod danske Thomas Sørensen bare for godt inde i målet. Med flere mirakel redninger forlod Liverpool banen uden at havde scoret. Ufortjent var det eneste ord Fernando Torres kunne fremstamme efter kampen.

I den sidste af de ti kampe, Liverpool har spillet siden sidst, var det Tottenham Hotspurs der var modstanderne. ’Spurs’ var kommet rigtig godt fra land, men lå alligevel kun på en 5. plads, efter de fire store klubber. Allerede efter fjorten minutter fik Geovani dos Santos  dog fuldt udbytte af et heldigt frispark, der ramte en forsvar i ryggen. Den næste halve-time var en lige kamp, inden Liverpool overtog styringen fuldkommen efter pausen. Alligevel skulle Liverpool frem til det 70. minut før Dirk Kuyt kunne lave sin syvende sæson scoring. Blot fem minutter senere havde Liverpool vendt kampen, da kaptajnen Gerrard bankede en straffespark sten-sikkert ind. 2-1 blev kampens resultat og Liverpool havde stadig første pladsen.

DYDERNE

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #38: 17 Sep 2008, 23:07 »

Liverpool.dk ● Statusrapport ● Champions League ● Gruppespillet vel overstået ● 13-12-2007
Efter skuffende 1-1 i den første kamp mod NK Dinamo, blev de besejret sten sikkert hjemme. Liverpool og Ian Rush var dermed Champions League klar. I gruppe spillet trak man tre svære modstander i form af Zenit Peterburg, Rangers samt Bayern München.

Onsdag den 19. september blev 2007/08 versionen af Europas fodbold konge-turnering, Champions League, skudt i gang for ”the Reds”. Ian Rush fik dog værst tænkelige start, da veteranen Carragher lavede en kæmpe brølere i eget forsvar, der kostede et mål. Dette var i det syvende minut og resten af kampen var op af bakke for hjemmeholdet. Liverpool prøvede og prøvede. Men mål fik de ikke, ikke før center forsvareren Martin Skrtel headede et hjørnespark ind bag Zenits målmand, der i øvrigt stod godt hele vejen igennem. Liverpool fortsatte et tungt pres, efter målet i det 71. minut men med megen held holdte Zenit dem fra at score. Dermed blev det blot til det ene point for Liverpool, i en kamp hvor Zenit kun havde det ene skud som de scorede på.

Kampen mod Bayern München var langt mere lige, faktisk var Bayern bedst, men det var ikke med meget. Til trods for begge keeper lukkede to mål ind, må de siges at havde stået en god kamp. Skud inden for målet hed: 8-7 i hjemmeholdets favør, hvorfra flere af disse skud var få meter fra målet. Målscorerne blev i øvrigt: Van Bommel (29 min.), Skrtel (37 min.), Luca Toni (46 min.) samt Gerrard (87 min.)

1:1, Zenit Peterburg (H)
2:2, Bayern München (U)
2:1, Rangers (H)
1:0, Rangers (U)
2:0, Zenit Peterburg (U)
0:0, Bayern München (H)

Liverpool nævnt først i alle kampe

I de to kampe mod Rangers var Liverpool ikke alt dominerende, men dog bedst. De to kampe var hårdt men fair spillet, hvilket afspejles i at end ikke ét kort blev givet på de 180 minutter. I den første kamp, der endte 2-1 til Meyerside Red, var det to hold der stod godt på banen, men stadig formåede at skabe chancer, der mødtes. Arshavin blev dobbelt målscore inden for tyve minutter, inden Rangers brændte et straffespark i overtiden, som dog blev sendt ind på riposten. I retur kampen var det Liverpool der udnyttede overtiden, da angrebs esset Fernando Torres sendte en lang bold sikkert i mål. Et mål der gav Liverpool en fortjent sejr. Og ikke mindst tre meget vigtige point.

De to kampe var hvad Liverpool havde brug for efter en lidt sløj start, indtog de første pladsen, da der manglede to kampe. To langt fra nemme kampe, men kampen mod Zenit skulle dog vindes. Det var ingen i tvivl om:

”Vi tog derover (Rusland læs) vel vidende at en sejr og de tre point skulle hentes. Det vidste holdet også godt. Da et eller nul point kunne være det samme, gik vi offensivt til værks, og det betalte sig. Da Torres sparkede os foran i det syttende minut, gik vi en smule længere tilbage på banen men ikke længere end vi stadig var offensivt spillende. Det gav dem enkelte skud fra distancen, hvilket også var farligt grundet den regnvåde plæne, men vi var klart bedst. Netop derfor var Torres mål i overtiden også vigtig: Vi skulle bevise vi kunne vinde med mere end ét mål.” Sådan oplevede Liverpool manager Ian Rush altså Zenit kampen. Ifølge ham var Bayern kampen meget anderledes og så alligevel ikke.

”Da vi tre uger senere så tog mod Bayern hjemme i egen hule, var det lige omvendt. Her skulle blot ét point sikres, for så var førstepladsen i gruppen vores. En sejr krævede hjemme publikummet dog. Vi forsøgte naturligvis at give dem hvad de ville have, men angriberne havde bare ikke dagen. Efter kampen fik jeg kastet et blik på skudstatistikken der hed: 10-1 til vores fordel, hvilket vidst siger det hele. Vi var bedst hele vejen igennem men bolden ville bare ikke ind. I sidste end var det ene point også fint nok for begge parter: De gik videre mens vi tog første pladsen i gruppen.”

« Seneste Redigering: 18 Sep 2008, 19:55 af Nibali » Logged

DYDERNE

Nemeth
Landsholdsspiller

« Svar #39: 18 Sep 2008, 14:23 »

Hvorfor har jeg først opdaget denne blog nu! Peace

Dener smader god, godt skrevet, flot layout, elsker billedet af tabellen Peace

Og en blog om en ynglings hold er altid fantastisk !

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #40: 18 Sep 2008, 19:13 »

Liverpool.dk ● Statusrapport ● Carling cup ● 20-12-2007
Normalt er Carling cuppen ikke noget de store klubber bruger voldsomt mange kræfter på, hvorfor Ian Rush også har sparet flere stjerner. I kvartfinalen fortrød han nok dette, da han løb ind i hans første nederlag som Liverpool manager. Et svigende nederlag der fik fuldvoksne mænd til at græde.

Da Liverpool trådte ind i Carling cuppen, i tredje runde, var Preston modstanderne. Blot et bump på vejen, men resultatet blev alligevel ikke overvælgende: 2-1 til gæsterne fra Liverpool. ”The Reds” var bedst i alle spillets facetter, mod et Preston hold der høre til i midten af 1. division – den lige under Premier League. Herefter var det Bolton der var modstanderne. Den tidligere Brøndby- og Toulouse profil Johan Elmander spillede fabelagtigt og drev til tider gæk med det Liverpool forsvaret. Han scorede begge Boltons mål, inden han efter en times spil, måtte udgå med en skade. På dette tidspunkt havde Arshavin scoret ét mål for Liverpool mens kaptajn Gerrard scorede holdets andet i overtiden. Da der ikke blevet scoret mere, stod den på straffespark. Her lagde indskifter Dirk Kuyt ud med at brænde. Han blev dog reddet da El-Hadji Diouf lavede smame ”nummer”. De otte andre spiller scorede på deres forsøg, Gary Cahill scorede ligeså på Boltons sjette spark. På Liverpool’s forsøg var det backen Andrea Dossena der sikkert scorede. Da Lukas så scorede på Liverpools syvende skud, var presset på Islændingen Grétar Rafn Steinsson. Om det var presset eller tilfældigheder skal stå hen i det uvisse, men han skød langt forbi og Liverpool var videre.

I næste runde ventede ærkerivalerne fra Manchester United. Ian Rush troede på sine ”reserver” og sendt dem også dem på banen mod United – der i øvrigt blev spillet på ”drømmens teater”, Old Trafford. I virkeligheden

Man. United – Liverpool
1:0, Rooney (2)
2:0, Tévez (53)
3:0, Tévez (68)
4:0, Tévez (84)
sendt han dog sine spiller for løverne og efter blot to minutter var ”The Reds” bagud. Herefter holdt de stand, uden at være farlige overhovedet, i halvtreds minutter. Da dykkede Argentinske Tévez dog op og gjorde det til 2-0. 32 minutter senere havde han lavede endnu to mål, og Liverpool var bagud 4-0. Et hjerteskærende resultat for Liverpools fans, der raste mod Ian Rush for hans beslutning om at stille med et halvt andet-hold. Rush var da også godt klar over det ikke var for smart, og undskyldte allerede i sekunderne efter kampen:

”Det var noget rigtig skidt. Jeg traf en forfærdelig beslutning, holdet gjorde hvad de kunne, men min taktik virkede bare ikke. Vi havde intet, og nederlaget størrelse var helt retfærdigt. Igen må jeg dog tage den på min kappe, og kan blot håbe på fans, spiller og ledelse vil tage imod min undskyldning.”

« Seneste Redigering: 18 Sep 2008, 19:54 af Nibali » Logged

DYDERNE

BenMusalho
Gæst

« Svar #41: 18 Sep 2008, 19:44 »

Super flot, det bliver bare bedre og bedre. I den seneste update er der, ligesom i starten af bloggen, en del fejl, men ellers er der overhovedet ikke ligeså mange i de seneste update. Ved ikke helt hvad det "[/size]"-noget laver i seneste update ;-)

Og i updaten om ChL har du slettet stillingen i gruppespillet (altså ss'et).. ;-)

KIU

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #42: 18 Sep 2008, 20:28 »

Hvorfor har jeg først opdaget denne blog nu! Peace

Dener smader god, godt skrevet, flot layout, elsker billedet af tabellen Peace

Og en blog om en ynglings hold er altid fantastisk !

Det ved jeg da ikke  Rullende Øjne Tunge

Mange tak.

Super flot, det bliver bare bedre og bedre. I den seneste update er der, ligesom i starten af bloggen, en del fejl, men ellers er der overhovedet ikke ligeså mange i de seneste update. Ved ikke helt hvad det "[/size]"-noget laver i seneste update ;-)

Og i updaten om ChL har du slettet stillingen i gruppespillet (altså ss'et).. ;-)

KIU

Mange tak. Jeg beklager de mange fejl - men jeg lover at tage mig sammen i næste update! Det med "[/size]" er nu rettet, lay-out fejl fra min side af.

Havde fået tilføjet et "png" for meget... Sjuske fejl, beklager. Det er dog også rettet nu. Tak for at påpege det, og tak for kommentaren!

DYDERNE

BenMusalho
Gæst

« Svar #43: 18 Sep 2008, 20:51 »

Mange tak. Jeg beklager de mange fejl - men jeg lover at tage mig sammen i næste update! Det med "[/size]" er nu rettet, lay-out fejl fra min side af.

Havde fået tilføjet et "png" for meget... Sjuske fejl, beklager. Det er dog også rettet nu. Tak for at påpege det, og tak for kommentaren!
Så lidt. ;-)
Men udover det er det hele perfekt. Dejligt flydende sprog, god opsætning og fin grafik. Så alt i alt meget flot.

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #44: 18 Sep 2008, 22:58 »

Så lidt. ;-)
Men udover det er det hele perfekt. Dejligt flydende sprog, god opsætning og fin grafik. Så alt i alt meget flot.

Igen: Mange tak  Smiley

DYDERNE

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010