home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1275 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  The Legend
0 Brugere og 19 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: The Legend  (Læst 9330 gange)
Nibali
Landsholdsspiller

The Legend
« : 06 Sep 2008, 15:20 »

Når du tænkte tilbage. Tilbage på din storheds tid. Længslen, efter noget du ikke kan få, overvælder dig. Tomheden er alt du havde tilbage, tomheden der har spredt sig fra hjertet til dine øjne. Hvad der engang afspejlede din lidenskabelige, er nu blot sorte tomme søer. Du er den eneste du har tilbage, kun du husker minderne fra en svunden tid mens en enkelt tåre løber ned af din kind. Du savner hvad du engang havde; Respekt.

Du vidste det måtte gå galt på et tidspunkt, men nægtede det for dig selv. ”Ikke allerede.” Du gentog det for dig selv, men med et smertens skrig der stumt fór over dine læber, blev du tvunget til at se virkeligheden i øjnene. Du havde fået alt hvad du ville, men alligevel var det kun dig selv i den sidste ende. Du havde en drøm, en drøm om det perfekte liv, men du kunne ikke længere blive tilbage hvor drømmen hørte hjemme; I din fortid. Du havde længe været fantast. For længe. Du levede et liv der ikke var værd at leve, din fortid var din trøst og den klyngede du dig til. Nægtede at lade den forbi passere, kæmpede hvert sekund for at holde på den, men du indså ligeså stille du var ingenting – du var glemt.

Din fortid havde ødelagt din drøm, din succes blev din undergang og hvad der lignede et lykkens smil var en knækket person. Hvad lignede lykke var smerte og hvad der var din identitet er væk. Din fortid var væk. Du var en legende, men nu er du glemt, og kun én ting er muligt, hvis du noglesinde skal opnå den succes igen. Genskabe din drøm.
« Seneste Redigering: 28 Mar 2009, 10:45 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller

Sv: The legend
« Svar #1: 06 Sep 2008, 15:21 »

MANAGEREN:

Navn:
Karriere:
Troæfer:

OPSÆTNING:

Ligaer: Danmark; Viasat sports divisionen og op efter. England; Coca Cola League two og derover. Frankrig; Ligue 1 udelukkende. Italien; Serie B og der opefter. Holland; Eredivise alene. Spanien; Liga BBVA op derover.
Database: Stor
Sprog: Dansk
møntfod: Danske kroner
Database: Rooland’ s update – femte og næst-sidste version.

FØRSTEHOLDSTRUPPEN:
Senest opdatering 01-07-'07

Målmænd
Scott Carson
Peter Gulácsi
José Manuel Reina

Forsvar
Jamie Carragher
Àlvaro Arbeloa
Daniel Agger
Sami Hyppiä
Martin Skrtel
Steven Finnan
Philipp Degen
Andrea Dossena
Emiliano Insúa

Midtbane

Lucas
Javier Mascherano
Danny Guthrie
Xabi Alonso
Yossi Benayoun
Steven Gerrard
Jermaine Pennant
Ryan Babel

Angreb
Dirk Kuyt
Kristián Németh
Fernando Torres
Andriy Voronini
Andrey Arshavin

TRANSFERS
Senest opdatering 01-07-'07

» Indkøb
Andrey Arshavin

« Salg

= På lån
« Seneste Redigering: 13 Sep 2008, 16:45 af Nibali » Logged

DYDERNE

-LFC-
Manager

« Svar #2: 06 Sep 2008, 15:23 »

Meget spændende Nibali! Jeg glæder mig til, at se hvem den handler om. Jeg har allerede en rimelig god idé om, hvem den handler om, men vi får se. Peace

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #3: 06 Sep 2008, 16:09 »

Meget spændende Nibali! Jeg glæder mig til, at se hvem den handler om. Jeg har allerede en rimelig god idé om, hvem den handler om, men vi får se. Peace

Takker Tunge Skriv over MSn eller PM, dit bud - så må vi se om du kan gættet rigtig, men mon ikke?

DYDERNE

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #4: 06 Sep 2008, 19:04 »

The Independent ● News ● "Rafa" fortid hos "The reds"
Efter tre år i spidsen for Liverpool er Rafael ”Rafa” Banítez nu arbejdsløs. ”interne uoverensstemmelser,” hedder den officielle grund.

På et stort anlagt pressemøde, blev det i dag (26 juni 2008) offentliggjort at den engelske storklub Liverpool FC, skal have ny chef-træner. Rafael "Rafa" Benítez har nemlig sagt stop, efter interne uoverensstemmelser. Ifølge flere engelske medier, ville Benítez satse på den hjemlige liga, mens den amerikanske ejer-duo, George Gillet samt Tom Hicks, ville bringe europaiske metal, i form af Champions League, hjem til Anfield Road. Dette er dog hverken be- eller afkræftet. Ifølge Skynews, udtalte Benítez således umeldbart efter pressemødet;

- ”Jeg er glad for mine tre år her i England, men nu er det også tid til at komme videre. Jeg føler jeg har opnået meget med holdet, jeg har i hvert fald haft tre fantastiske år som jeg for altid vil se tilbage på med glæde og stolthed.”

Sådan lød det altså fra Champions League anno 2005 vindernes manager. Udover sejren i maj 2005, blev det til en anden plads blot to år senere. Derudover har ”Rafa” gjort sig bemærket på transfer-market, hvor den største handel, er Benítez’ landsmand, Fernando Torres. Imponerende 240.000.000,- måtte Liverpool smide på borderet for at angriberen fra Atlético Madrid til ”Merseyside red”.

Anføre og legende, til trods for en alder på blot 27 år, Steven Gerrard, havde også kun rosende ord for sin nu tidligere træner;

- ”Rafa’ har været ekstremt vigtig for os. Han har bragt Liverpool tilbage til hvor vi høre hjemme; I toppen af europæisk fodbold. Vi kan takke ham for rigtig meget, og hans afløser vil få det svært. For at leve op til Benítez bliver bestemt ikke nemt. Lige nu ærgrer vi os over ”Rafa’s” afgang, men når navnet på den nye manager kommer os for øre, må vi også se frem ad. Modtage ham med åbne arme og tage ham til os. Ellers bliver det umuligt at få et brugbart resultat, og det skulle vi jo helst have,” afsluttede Gerrard med et smil på læberne.

Rick Parry – holdets sportsdirektør – kunne allerede på pressemødet fortælle man ledte efter en afløser, men at man på ingen måde havde fastsat sig et navn. Mange var endnu i spil, hed det sig.

DYDERNE

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #5: 06 Sep 2008, 19:36 »

Så er også andet indlæg opdateret. Bla. med førsteholdet.

DYDERNE

Hallas
Gæst

« Svar #6: 06 Sep 2008, 19:51 »

En flot intro, og en flot grafik samt et flydende sprog.

Jeg vil følge med, og se om du holder det flotte niveau.

The Legend skal titlen dog være - altså 'L' med stort.

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #7: 06 Sep 2008, 20:00 »

En flot intro, og en flot grafik samt et flydende sprog.

Jeg vil følge med, og se om du holder det flotte niveau.

The Legend skal titlen dog være - altså 'L' med stort.

Mange tak.

Overvejde godt om det skulle være med stort, men blev enig med mig selv om at lade være. Anyways; fejlen er nu rettet, og tak for du gjorde mig opmærksom på den  Smiley

DYDERNE

NichlasKirk
Gæst

Sv: The Legend
« Svar #8: 06 Sep 2008, 20:09 »

Ser sq godt ud Nibali.
Introen er super godt skrevet og fangende.
Glæder mig til at høre hvem der tager over Smiley

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #9: 06 Sep 2008, 20:44 »

Ser sq godt ud Nibali.
Introen er super godt skrevet og fangende.
Glæder mig til at høre hvem der tager over Smiley

Mange tak.  Smiley

DYDERNE

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #10: 06 Sep 2008, 23:02 »

The Independent ● News ● 29-06-'07 ● Alle tiders topscore overtager roret.
Det blev til 660 kampe og fantastiske 346 mål, for den Walisiske angriber Ian Rush, i det femten år han tilbragte i Liverpool trøjen. Ian Rush, medlem af den det britiske empires orden, der i sine tidlige år var Everton supporter, kom til Liverpool som attenårig. Det var i 1980 og nu, otteogtyve år senere er han tilbage.

Efter at været droppet ud af en katolsk skole, som syttenårig, blev en ung Ian James Rush i 1978 spiller for det daværende tredje divisions hold, Chester City. Dermed måtte Rush flytte fra Wales, som er hans hjemland, til England. Efter en førrste sæson, hvor det blot blev til én kamp, ingen mål men masser af succes på diverse ungdomshold, fik Ian for alvor gang i scoringerne i anden sæson. Her blev det til hele treogtredve kampe, fjorten scoringer og stor interesse fra både Manchester City og Liverpool. Umeldbart skulle man tro at City var det åbenlyse, da Ian som ung var Everton fan, men i stedet valgte han at blive i området og skrive under med Liverpool FC. 300.000 engelske pund (£) måtte Liverpool slippe for den talentfulde angriber og det står stadig den dag i dag, som rekord i Chester City.

Unge Ian kom, ligesom i Chester, først rigtig i gang i anden sæson; Første sæson blev skuffende og gav blot syv kampe og ingen mål. Anden sæson derimod kastede imponerede sytten mål af sig, i toogtredve kampe. Derudover blev der scoret his og her og samlet set fik den tyveårige scoret tredve mål. Året efter blev det samlet set til fyrre scoringer og i sin fjerde sæson i den røde Merseyside trøje blev Ian’s bedste; 47 sæson scoringer og 32 i liga’en

Information:
Navn: Ian James Rush
Født: 20 oktober 1961
Tid i Liverpool: 1980-1987 & 1989-1996
Antal kampe og mål i Liverpool: 660 (346)

De tre næste, fik Rush et scorings gennemsnit på 33. Efter syv år i England besluttede Ian Rush sig for at prøve noget andet. Her var det Juventus, Italien, der fik gavn af Rush’ fantastiske målnæse. Syv mål i niogtyve kampe blev det til, inden Rush skiftede tilbage til Anfield Road og Liverpool. Her blev han i otte år, hvor han havde et mål gennemsnit på lige over de sytten. I 1996 sluttede Liverpool og Rush’ samarbejde dog endnu engang og den femogtredve årige Ian Rush strejfede lidt rundt. Fire klubber på ligeså mange år, blev det til inden karrieren blev afsluttet med to kampe på det australske kontinent. Her scorede Rush i øvrigt hans sidste mål, i en utrolig flot og glorværdig karriere. Over 600 liga kampe havde Rush spillet og var på sine femten år på Anfield Road blevet den mest scorende i Liverpool’s historie. Det er han stadig. Men en karriere der startede i Chester, men hvor Anfield var grundstenen. Sådan kan Ian James Rush karriere i korte træk beskrives, og måske hans manager karriere skal gå samme vej? For efter en enkelt sæson, i 2005, som chef-træner for Chester City følgere Ian Rush hans eget gode eksempel ved at skifte til Liverpool. Dette offentliggjorde de to ejer, George Gillet samt Tom Hicks, og Parry Rick på et pressemøde på det berømte Anfield, tidligere på dagen.

Rush var ubesejret i over to måneder, da han var manager i Chester men desværre sluttede det af med på en noget ærgerlig måde. Efter at have søgt – uden gevinst – jobbet som Walisisk landstræner, ville intet gå godt for Rush og hans kontrakt blev ikke forlænget. Kort efter prøvede Rush at få jobbet som Peterborough United træner, men tabte duellen til tidligere Liverpool holdkammerat Mark Wright. Herefter lagde han lidt manager drømmen på hylden, og blev bl.a. ansvarlig for udviklingen af Walisiske talenter samt rapporter på både ESPN og Skynews. Dette er alt sammen slut nu, det siger den nu 46 årige Rush selv i en kort pressemeddelelse:

- ”At få den ære at stå i spidsen for Liverpool er ubeskrivelig. Desværre må jeg opgive andre interesse såsom mit arbejde med Walisiske talenter, men det er en billig pris for at få en drøm opfyldt. Da jeg i ’96 sagde farvel til Anfield troede jeg det var for altid, men drømmen om at vende tilbage har i stadig mere stingede grad trukket i mig, i den seneste tid.”

« Seneste Redigering: 06 Sep 2008, 23:14 af Nibali » Logged

DYDERNE

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #11: 07 Sep 2008, 13:32 »

Efter få dage, som chef, var de første træningskampe aftalt; to kampe i Nordamerika og en afstikker til Puerto Rico. Alle tre kampe skulle vindes, det vidste jeg. Derfor var det også med lidt ekstra nerver på, da jeg vandrede ind på S.A.S Soccer park, i Carolina. Det var min første kamp, vi var spået til at vinde med tennnis cifre men alligevel kunne jeg ikke holde nervøsiteten fra døren. Denne nervøsitet blev dog hurtigt til en bladning af lykke og lettelse, da angrebsfænomenet Torres bragte os foran. Fra første fløjt styrede vi kampen og spillede kørte virkeligt. En kamp vi styrede fuldkommen endte 0-4 til os, og suset, det sus jeg havde savnet så meget, vendte tilbage. Vi havde bolden i over 70 % af tiden og alt kørte virkeligt. Dermed var min debut ovre og jeg kunne læne mig tilbage i sædet, blot for at nyde det hele.

Resultater:
4-0 Carolina
2-1 FC Dallas
4-0 Purto Rico

Jeg regnede det for tre lette kampe, og fokuserede i stedet på at løse hvad var døbt klubbens store problem: Angrebet. Jeg ville ikke gå stille med døren, folket skulle vide jeg var ankommet. De skulle få den stjerne de ønskede og jeg skulle være manden der skaffede vedkommet. David Villa, Robinho, Torres tidligere angrebsmakker, Sergio ”El Kun” Agüero, Huntelaar, Podolski. Alle store navne, men ingen helt som Owen. Micheal Owen. Manden jeg kunne identificer mig selv med, var personen jeg mest af alt ønskede at se tilbage, men alle muligheder blev holdt åbne. Jeg kontaktede alt og alle, inviterede diverse til at besøge Anfield når vi var tilbage i Europa, og håbede. Torres var god, Torres var den bedste, men hans makker haltede. Som back-up var Kuyt god, men i start elleveren på Liverpool’s førstehold? Ikke i mine øjne.

I den efterfølgende kamp, mod FC Dallas, blev vores angrebs problem udstillet. Mere end ti skud indenfor målrammen, men kun to mål – hvorfra det ene var Skrtel, der headede den ind efter hjørne. En kamp hvor alle, på nær Arbeloa, blev skiftede og hvor vi i sidste sekund fik vendt 1-1 til 1-2. Men også en kamp hvor flere viste flere positive ting, desuden anden kamp i træk Skrtel lavede mål efter hjørne. I den tredje og sidste kamp, på vores tur til Amerika, var al min nervøsitet væk. Det var med et smil på læberne, da jeg satte mig på bænken og ellers lod fantastiske Torres overtage showet. Alene i første halvleg, lagde Torres op til to af vores tre mål, mens han selv bankede det sidste ind. Anden halvdel var lidt mere fladende, og kedelig. Med en kanon indlæg fra Dossena, kunne Kuyt frit heade os foran 0-4, kort inde i anden halvleg. Dette blev kampens resultat og det var med et endnu breder smil jeg forlod bænken. Spilerne nåede lige at blive rost, inden vi satte os i et fly over Atlanten og tilbage til England. Næste kamp var seks dage senere og de græske mestre, Panathinaikos, var modstanderne. Jeg forsatte min kamp for at skaffe en angriber, men var ikke tættere på, da jeg lukkede den bærbar PC, jeg altid havde med mig, om aften den 16. juli. 

« Seneste Redigering: 07 Sep 2008, 23:20 af Nibali » Logged

DYDERNE

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #12: 07 Sep 2008, 15:35 »

The Independent ● News ● 20-07-'07 ● Liverpool er kædet sammen med mange
Mens mange fodbold fans, verden over, venter på verdens bedste liga, den engelske premiere League, skydes igang bruger klubberne ventetiden på at kigge på spiller. Også Liverpool gør dette, hvor det især en angriber er jaget.

”Silly season” kaldes det, og dét er ikke uden grund. På Mersey Red, har rygterne fløjet rundt og navnligt Sergio ”El Kun” Agüero har skabte lykke på Anfield. En transfer med Agüero fra Atlético Madrid til Liverpool, er blevet sammenlignet med startelsen af det legendariske band The Beatles i starten af tresserne. Dog er der endnu intet konkret, men hvis Liverpool skulle fuldføre dette transfer scoop ville det bringe den tidligere Atlético angrebs duo, Torres-Agüero sammen. Udover ”El Kun” er også; Robinho, David Villa samt Júlio Baptista nævnt som angrebs makker til Torres. Og det er kun et udpluk, af de mange navne der er rygtet til Anfield.

Målmandsposten:
Buffon, Cech og Casillias er som de eneste tre nævnt som mulige førsteholdsmålmænd for Liverpool, men ingen af dem syntes videre mulige. Ifølge flere medier skulle den eneste keeper, Rush er efter, være danske Kasper Schmeichel. Dog som back-up for Reina.

Forsvaret:

Igen er få navne nævnt, hvor Rafinha fra Schalke 04 er den oftest omtalte. Der lures i pressen på om der kunne blive chok skifte fra Rio Ferdinand, mens både Méxes Mertesacker og Richards samt Leadley King har været nævnt i mindre omfang. Liverpool har et stærkt besat forsvar i forvejen, hvorfor en handel hertil syntes usandsynlig.

Midtbanen:
Ian Rush har været ude og kalde den italienske midtbane dynamo, Dejan Stankovic, for ”undervurderet” og ”helt utrolig dygtig”. Netop dette sat gang i rygterne omkring Stankovic og Liverpool, og det virker ikke helt usandsynlig. Også den argentinske kreatør, Aimar, har været nævnt sammen med Joaquin og Vicente. Alle disse tre virker dog mindre sandsynlige, men ikke umulig

Angrebet:
Her er den helt store kamp. Som tidligere nævnt er ”El Kun” det helt store hit mens alt lige fra legenden Micheal Owen til David Villa er blevet nævnt. Der kommer efter alt at dømme en stjerne angriber til Anfield, men hvem det bliver ved ingen vidst. Også Huntelaar og russiske Arshavin er varme navne på Anfield.

Ifølge Skynews har Ian Rush fået svimlende 700.000.000,- at købe ind for. Agüero's frikøbs klasuel er på 430.000.000,-, så måske Rush satser på den?

DYDERNE

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #13: 07 Sep 2008, 18:06 »

The Independent ● News ● 01-08-'07 ● Liverpool's sidste træning
Legenden Ian Rush’ tre første kampe, var alle mod amerikanske modstander, der var et flot spillende Liverpool hold underlegent. I Rush og Liverpool’s tre sidste venskabskampe, blev der dog lavet om på dette da det var ægte top klubber man mødte; Panathinaikos, Atlético Madrid samt Porto. Alle tre klubber der på gode dage kan måle sig med Liverpool, hvilket Rush og holdet fik at føle på den hårde måde.

I den første kamp, mod de græske mestre fra Panathinaikos, fik Liverpool værst tænkelig start; efter blot to minutter headede den defensive midtbane Javier Mascherano bolden bag egen keeper og direkte i eget mål. Javier har selv beskrevet episoden således:

- ”De sparker et hjørne, helt inde ved nærmeste stolpe, og jeg kommer på den gale side af en af deres angriber men får kæmpet mig foran ham og rammer så uheldigvis bolden i den kamp. Ærgerligt og uheldigt er de eneste ord der kan bruges, jeg er blot glad for det ikke var i en kamp af betydning og for at mine holdkammerater tog det så roligt.”

Senere i kampen kom Mascherano godt igen og med bunkevis af flotte tacklinger viste Javier han nok er den rette. Det var faktisk en af Mascherano’s mange tacklinger der satte gang i et meget afgørende angrib fra ”The Reds”: Mascherano tackler og Arbeloa sender den modsat. Her er den anden back, Dossena, klar på et hurtigt frem stod. Det bliver dog i stedet et indlæg fra dybden, til forreste stolpe. Her fik Torres på utrolig vis fightet sig fri af to forsvar og kunne flot heade 1-1 målet ind. Det blev også kampens resultat. Det var i øvrigt en af de eget få kampe hvor ” Captain Fantastic” var blandt holdets dårligste.

I den næste kamp, kampen mod spanske Atlético Madrid, var der både negative og positive takter. Blandt det bedre høre at man havde bolden 63 % af tiden, at man holdte den fantastiske offensiv Atlético har fra at score indtil noget klumpspil gav Reyes muligheden for at score fire minutter før tid samt Xabi Alonso lavede et flot og frækt frisparks mål. I den anden ende må nævnes; Man formåede ganske enkelt ikke at skabe nok chancer, Reina var af flere omgange usikker på hænderne og forsvaret accelerations evne blev udstillet. Men efter kampen var manager Rush dog tilfreds, om end en sejr ville havde været dejligt som han selv sagde. I kampen mod Porto startede et ”anden holdet”, og de gjorde det bestemt ikke overbevisende; Efter en lille time var man bagud. Et nederlag ville Rush dog ikke have og satte i stedet ”de tunge skyts” på banen. 8 spiller blev skiftet ud og hurtigt betalte det sig. Med kvarter igen bragte Torres orden i regnskabet og ti minutter senere var det Kuyt der var på pletten. Dermed fik de vendt et faretruende nederlag til en sejr og det er med oprejst pande Torres og co. Kan se frem mod sæsonpremieren. Desværre for Liverpool er det dog den sværeste tænkelige opgave da ærkerivalerne fra Manchester United venter.

DYDERNE

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #14: 07 Sep 2008, 18:57 »

3 svar til 6 (7) updates. Hvis ikke bloggen er bedre, er det retfærdigt nok, men i såfald kunne jeg godt tænke mig at vide hvad jeg kunne gøre bedre?

DYDERNE

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010