home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:18 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  0 Brugere, 579 Gæster Online.

Indlæg: 1132889 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Rule, Britannia!
0 Brugere og 20 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Rule, Britannia!  (Læst 11104 gange)
Ben92
Gæst
 
Rule, Britannia!
« : 03 Sep 2008, 15:08 »


Intro:
Nu har endnu en blog fundet vejen frem fra min side. Bloggen vil blive i journalistisk stil og simpel grafik. Jeg ved godt jeg ikke er specielt god til at holde en blog kørende, men jeg har på fornemmelsen at denne gang er lykkens gang. Og derfor gider jeg heller ikke hører nogle kommentere omkring mine korte blogs. Jeg vil selvfølgelig opdatere jer hurtigst som muligt, men jeg prioriterer stadig andre ting, såsom skole og venner højere og derfor kan der en gang i mellem være en update ’tørke’, men det må i leve med.

Klubben jeg har valgt er SL Benfica, som er den mest succesfulde klub i Portugal. Selvom de er det, bliver det ingen let opgave at få succes, både inter- og nationalt. I den hjemlige liga skal man konkurrer mod hold som Sporting Lissabon og FC Porto som må sige at være meget jævnbyrdige modstandere, hvilket man også kan se på tabellerne i løbet af de sidste år. En af grundene til jeg har valgt Benfica er jeg vil prøve at bringe dem tilbage i toppen af Europa og man kan heller ikke komme uden om deres fantastiske offensiv, hvor spillere som Pablo Aimar, David Suazo, Óscar Cardoza, Ángel Di Maria og José Antonia Reyes husere rundt. Nu er der ikke andet at sige end, jeg håber i vil følge med og smide et par kommenterer på vejen.


NB: Dette indlæg vil blive opdaterede med truppen, transfers, trofæer og andre ting jeg synes i skal have et overblik over.




Trofæer:
Den portugisiske League Cup - 2007/08
Betandwin.com Liga - 2007/08


Karriere:
Benfica 2007-2008
England 2008-??
« Seneste Redigering: 14 Sep 2008, 11:36 af Ben92 » Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: O Glorioso
« Svar #1: 03 Sep 2008, 15:17 »

Fin intro, glæder mig til at følge Wink
Logged

Ben92
Gæst
 
Sv: O Glorioso
« Svar #2: 03 Sep 2008, 15:51 »


The News • 1/7/2007
Uro i Lissabon
Den nyansatte Quique Flores har fået en kort karriere i Benfica, da han i dag fik fyreseddel efter blot en måned i jobbet.

Quique Flores der blot for en måned siden var kommet til Benfica, er i dag blevet fyret. Grunden er endnu uvis, og rygterne er sat i gang. Nogle aviser mener at han er blevet fyret fordi, han var på en druktur efter Spaniens sejrer i EM, hvor han sammen med en anonym person var med til at overfalde en mand på en bar. Andre medier mener at det er uoverensstemmelser med bestyrelsens indkøbspolitik, mens nogle mener det er af en helt tredje grund. En ting er i hvert faldt sikkert, han er ikke at finde i Benfica foreløbig. Quique Flores har tidligere stået i spidsen for den spanske topklub Valencia, den anden spanske klub Getafe og ligesom i Benfica fik han også sparket i Valencia.

Som medfølge af en trænerfyring opstår der en masse rygter, og det er i særdeleshed ingen undtagelse her i Portugal. Træneremner lige fra den pensionerede Rui Costa, til de mere rutinerede kræfter i form af den russiske landstræner, Guus Hiddinks er blevet nævnt som mulige afløsere. Andre navne som Michael Laudrup, Roberto Mancini, ”Köbi” Kuhn og sågar et comeback for Ronald Koeman har alle været op at vende i diverse medier, men intet konkret.

Den største kandidat, ifølge diverse medier, er italeren Roberto Mancini. Mancini der tidligere har stået i spidsen for Lazio, Fiorentina og senest Inter, hvor han blev vraget frem for den tidligere Benfica træner, José Mourinho. Mancini, er som sagt uden klub, og da der ikke er mange andre klubber der kan matche trænerens potentiale, ser Benfica ud som en alvorlig bejler til hans kommende arbejdsgiver.

Om det bliver en af de nævnte er endnu uvist, men det er sikkert at, det bliver spædende at se hvem der fremover skal stå i spidsen for Portugals mest succesrige klub.

Det har ikke været muligt at få en kommentar, hverken omkring træner fyringen eller de mange rygter, og ligesom bestyrelsen vil Quique Flores forblive tavs omkring situationen.
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: O Glorioso
« Svar #3: 03 Sep 2008, 16:12 »

Dejlige updates og jeg glæder mig til at se dig smadre al modstand i Portugal med den sinsyge offensiv  Thumbs Up
Logged

Ben92
Gæst
 
Sv: O Glorioso
« Svar #4: 03 Sep 2008, 17:31 »


The News • 5/7/2007
Mancini til Benfica
Den tidligere Internazionale træner, Roberto Mancini, har i dag valgt at skrive konkrakt med den portugisiske klub Benfica.

Blot fire dage efter Benfica kunne meddele at Quique Flores var fortid i klubben, er afløseren fundet. Roberto Mancini har i dag indvilliget i at sætte sin signatur på en kontrakt der binder ham til Benfica de to næste år. Roberto Mancini der tidligere på sæsonen blev fyret fra Inter, har tidligere trænet de andre italienske klubber Lazio og Fiorentina, og nu skal han prøve lykken i det portugisiske.

”Jeg er rigtig glad for at være kommet til Benfica. Det er Portugals største klub, og en af Europas. Det bringer selvfølgelig nogle forventninger, men jeg er sikker på at holdet og jeg kan leve op til dem. Målet for sæsonen er at være med i kampen og titlen, også kommer så længst som muligt i UEFA Cuppen, og med lidt held tror jeg vi kan gå hele vejen. Jeg glæder mig meget til at komme i gang igen, og møde truppen.” Udtalte den nye Benfica manager, Roberto Mancini på dagens pressemøde.

Før Mancini var træner spillede han selv fodbold, og her blev det til 34 kampe for hjemlandet Italien, hvor angriberen scorede fire mål til følge. Mancini startede sin karriere i Bologna, hvor han fik en enkel sæson for den norditalienske klub. Herefter drog han til det endnu nordligere Italien, for at spille for Genoa klubben, Sampdoria. Her nåede han at spille hele 563 kampe for klubben. Efter det tog han til Lazio, inden han sluttede karrieren af i engelske Leicester City. Efter hans karriere som spiller blev han assistent i Lazio, men efter et enkelt år skiftede han til fordel for cheftræner job i Fiorentina. Her blev han også kun en enkel sæson, inden han skiftede tilbage til Lazio, denne gang som cheftræner. Her blev han to sæsoner, inden han skiftede til storklubben Inter, hvor han blev fyret fra tidligere på sommeren. Nu skal næste kapitel i Mancini’s karriere skrives i Benfica, i Portugal.

Mancini indleder sæsonen mod Leixões, og allerede i fjederrunde skal man møde lokalrivalen, Sporting Lissabon.
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: O Glorioso
« Svar #5: 03 Sep 2008, 17:57 »

Jeg HADER Benfica (læs: Har altid syntes godt om Porto, FCK's mange nederlag til Benfica), men dine blogs plejer at være gode, så vil se om jeg kan følge med. Dog tror jeg ikke jeg vil blive for glad for bloggen, for den kan meget hurtigt dø igen. Kom nu, giv os en lang blog.. Wink
Logged

Ben92
Gæst
 
Sv: O Glorioso
« Svar #6: 03 Sep 2008, 18:02 »

Jeg HADER Benfica (læs: Har altid syntes godt om Porto, FCK's mange nederlag til Benfica), men dine blogs plejer at være gode, så vil se om jeg kan følge med. Dog tror jeg ikke jeg vil blive for glad for bloggen, for den kan meget hurtigt dø igen. Kom nu, giv os en lang blog.. Wink
Agerligt at holdet ikke falder i din smag. Og jeg vil prøve at gøre den så lang som muligt, og tror også denne er kommer til at blive lang. Og tak for kommentaren.
Dejlige updates og jeg glæder mig til at se dig smadre al modstand i Portugal med den sinsyge offensiv  Thumbs Up
Også tak til dig. Smiley
Fin intro, glæder mig til at følge Wink
Og også til dig. Smiley
Logged

Cassano99
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: O Glorioso
« Svar #7: 03 Sep 2008, 18:23 »

PORTUGAL IS SPORTING LISSABON Smiley

Jeg håber at Suazo vil bokse en masse mål..jeg vil ihvertfald følge denne blog.
Logged

Ben92
Gæst
 
Sv: O Glorioso
« Svar #8: 03 Sep 2008, 18:47 »



The News • 4/8/2007
Mancini rydder op
Den nyansatte Benfica træner, Roberto Mancini, har blot været to uger i jobbet, men allerede syv spillere har forladt Lissabon, da den nye træner ikke fandt dem gode nok.

Hassan Yebda, Marco Ferreira, Ariza Makukula, Manu, Mantorres, Paul Jorge og Binya. Alle sammen har det tilfældes at de er blevet fundet for lette efter ansættelsen af den nye træner. Den Første der fik at vide at han ikke var god nok, var den Hassan Yebda, der kun fik en lille måned i Benfica. Franskmanden fik konktrak ophævet efter et møde med den italienske træner. Ligesom Yebda, fik Ariza Makukula og Marco Ferreira også deres kontrakt ophevet, efter den nye træner havde set hvad de kunne. Manu, Binya og Paulo Jorge, er alle sammen blevet solgt, for den samlede sum af godt 10 millioner kroner. Manu er nu at finde i Beira-Mar, mens Paulo Jorge er i Ejido og Binya er blevet solgt til ligakonkurrenten P. Ferreira. Roberto Mancini havde følgende at sige, til udrensningen i truppen:

”Det er klart at der er stor konkurrence om pladserne, i en så stor klub som Benfica. Og da truppen var på 32 spillere, var der helt omlagt at, der skulle renses i truppen. Det er selvfølgelig ærgerligt at skulle sige farvel til spillerne, da de alle sammen er gode fodboldspillere. Men sådan er det, fodbold er lige så meget en konkurrence, som en holdsport. Jeg vil ønske spillerne, alt muligt held og lykke i fremtiden.”

Efter udrensningen i truppen, ligger det op til kommende indkøb, men det var desværre ikke muligt at få en kommentar fra Mancini. Men flere spillere er rygtet til, heriblandt et gensyn med Maniche, som ikke siges at være synderlig populær i hans klub, Atletico Madrid.
Logged

Ben92
Gæst
 
Sv: O Glorioso
« Svar #9: 03 Sep 2008, 19:16 »

Så er første indlæg opdaterede med truppen.
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: O Glorioso
« Svar #10: 03 Sep 2008, 20:03 »

Rigtig god start du har fået, syntes jeg. håber bare din blog holder...Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Ben92
Gæst
 
Sv: O Glorioso
« Svar #11: 03 Sep 2008, 21:10 »


The News • 30/8/07
Tre nye spillere til Benfica
Efter udrensningen i truppen var der lagt op til forstærkningen. Fansene måtte vente til anden sidste dag på transfersmarkedet, men deres forstærkningen fik de.

Da der i dag var indkaldt til pressemøde, var det til stor forløsning for fansene. De måtte vente længe på deres forstærkninger, men efter pressemødet var der ikke mange fans der var skuffet. Petri Pasanen var den første der blev præsenteret. Finnen kommer fra tyske Werder Bremen, hvor han er blevet hentet for 70 millioner kroner. Pasanen kan både spille i midterforsvaret og på højreback pladsen, men det forventes dog at han gå direkte ind på sidst nævnte plads. Pasanen har tidligere spillet for Ajax og Portsmouth, og den 26-årige finne står noteret for 30 kampe for national landet.

Den næste der blev præsenteret var den kontraktløse portugiser, Hugo Viana. Hugo Viana har optrådt flere gange for Portugal, og senest Valencia, men de valgte at lade hans kontrakt udløbe. Flere klubber var ude efter den portugisiske midtbane spiller, men det var altså Benfica der trak det længste strå. Blandt klubberne der var ude efter ham, var hans barndomsklub og rivalen Sporting, men han valgte den anden Lissabon klub til glæde for Benfica fansene.

Den sidste spiller der blev præsenteret, var en gammel kending. Maniche har valgt at skifte til Benfica på etårig lejeaftale, hvor Benfica har mulighed at købe ham for 100 millioner. Maniche startede i Benfica, hvor han skiftede til rivalen, Porto. Her fik han stor succes, da de vandt Champions League, og det sendte ham videre til Dynamo Moskva. Her fra blev han lejet ud til Chelsea, og senere købt af Atletico Madrid. Her gik det ikke godt, og han kom op at toppes med træneren Javier Aguirre, hvilket resulteret i at han blev udlejet til Inter, hvor Mancini var træner. Nu kommer de endnu en gang til at spiller under samme tag, og man må håbe at Maniche kan få omdrejninger i sin karriere, via et skifter hjem til barndomsklubben. 
Logged

Ben92
Gæst
 
Sv: O Glorioso
« Svar #12: 03 Sep 2008, 22:24 »



The news • 5/9/07
Benfica godt fra start
Ørnen har forladt reden. Bolden er begyndt at trille igen i de fleste europæiske ligaer, og ligeså i den portugisiske.

Hvis man skal være med i kampe om titlerne, er det vigtig at få en god start, mener de fleste eksparter. Og det er lige hvad Benfica har fået. Tre kampe er blevet spillet og alle sammen er blevet vundet.

Sæsonen blev indviet mod et uprangende Leixões mandskab. Benfica dominerede kampen fra start til slut, og det var ikke meget hjemmeholdet kom til. Benfica bragte sig allerede foran efter blot syv minutters spil. Luisão kom højst på et hjørnespark, og satte pandebrasken på bolden, efter et glimrende taget hjørnespark af det argentinske stortalent, Angel Di Maria. Benfica prøvede at lukke kampen hurtigt, og det var længe lagt op til 2-0 målet. Målet ventede dog på sig, og man måtte frem til det 89 minut, før Oscar Cardozo kunne lukke kampen efter et spark fra kanten af feltet.

Det næste opgør bød på et visit fra oprykkeren Rio Ave. Opgøret lignede meget det første, og man kunne tydelig se forskellen mellem top og bund. Benfica pressede på, og det var kun et spørgsmål om tid før førings målet ville komme. Det kom dog først efter halvlegen, da den tidligere Real Madrid spiller, Javier Ángel Balboa, kunne heade Benfica på sejrskurs. Præcist 10 minutter senere øgede, lejesvenden José Antonia Reyes til 2-0, på et fremragende frisparksmål. I det 78 minut satte den anden lejesvend, David Suazo, en punktum på en flot præstation, da han scorede til 3-0 på en friløber, efter han var blevet spillet fri af Maniche.

Det tredje opgør bød på en kamp mod endnu en nedrykningskandidat, da man skulle til Figueira for at spille imod Naval. Kampen svingende meget fra side til side, og Naval havde kampens første store chance da Marcerlinho havde et godt skud, som dog blev afvist af overliggeren. Benfica kom dog foran, da sæsonens indtil videre store oplevelse, Angel Di Maria, var klar efter en retur bold fra Naval keeperen. Anden halvleg satte Benfica sig mere på, men 2-0 målet udeblev, og man kunne forlade Estádio Municipal José Bento Pessoa med en tynd 1-0 sejr.

Næste runde byder på ærkerival opgør, da de to Lissabon klubben, Benfica og Sporting, tørner sammen på Estádio da Luz.
Logged

Ben92
Gæst
 
Sv: O Glorioso
« Svar #13: 03 Sep 2008, 22:26 »

Det var så updates for i dag. Der kom også et par stykker, men det var fordi at der ikke kommer updates i morgen, da jeg skal spille skolefodbold og lave blækregning. Smiley
Logged

Ben92
Gæst
 
Sv: O Glorioso
« Svar #14: 04 Sep 2008, 20:58 »


The News ۩ 15/09/07
Kampen om Lissabon
Når Benfica og Sporting tørner sammen er der altid spænding i førsteklasse, og i aftes var ingen undtagelse.

Det er for det meste en meget lige kamp, når de to hold tørner sammen. De seneste 10 opgør har budt på tre sejrer til hver, og som de skarpe kan regne ud, er de fire sidste endt uafgjort. Sporting fører dog statistikken, da de har scoret 14 mål i de 10 indbyrdes opgør, men Benfica har scoret et enkel mindre. Alt tegnede på at det ville blive et tæt opgør, og det kan også konstateres efter dommeren havde fløjtet de 90 minutter af.

Sporting havde haft en svær sæsonstart, med kun fire point i tre kampe, mens Benfica havde fået maksimum. Det gjorder at Benfica, var favoritter til opgøret ifølge bookmakerne, og den rolle levede de optil. Hjemvendte nummer 10, Maniche, strøg fordi tre Sporting spillere, som om det var ingen ting, hvorefter han placeret bolden udenfor målmandens rækkevidde. En god start for Benfica, og endnu bedre skulle den blive, da den anden lejede spiller, Reyes, gjorder det til 2-0 efter 17 minutters spil. Det så for alvor sort ud for Sporting, dog kun et minut. Angriberen, Rodrigo Tiuí, kom højst på et hjørnespark og reducerede til 2-1. Efter den fantastiske start på kampen, faldt tempoet ned, og
i ligesom alle andre rivalopgør var kampen plaget af mange frispark, og derfor var det også helt forventet at næste mål faldt på en dødbold. Kampens måske bedste mand, Miguel Veloso, fik en returbold efter et hjørnespark som blev dårligt clearet af Luisão, også var det næste uundgået ikke at scorer. Det var dog ikke førstehalvlegs sidste mål. Oscar Cardozo var manden bag 3-2 målet til Benfica, da han på fremragende vis tørrede Sporting forsvaret, samt målmanden, og kunne placere bolden i det tomme mål.

Anden halvleg var næsten ligeså underholdende, selvom der ikke faldt så mange mål. Kampen forsatte sit høje tempo, og den forsatte med at svinger fra side til side. Ligesom de to første Sporting mål, faldt det tredje også på et hjørnespark. Endnu engang var det af den portugisiske midtbaneslider, Miguel Veloso, dog på et hovedstød denne gang. Efter udligningen fik Sporting overtaget, og vist det ikke var for en velspillindende, Quim, kunne ærkerivalen løbe af med alle tre point. I stedet blev det dog Benfica der kunne notere tre point på kontoen, da Sporting fik lov til at smage deres egen medicin. Luisão scorede på et perfekt lagt indlæg fra Aimar, med blot tre minutter tilbage af opgøret. Flere mål kom der ikke, men man må også sige at fansene fik valuta for pengene.

Sejren bringer ”Ørnene” op på en første plads, dog mangler de resterende hold at spille en kamp, og Porto kan vinde den tilbage med en sejr over Naval i morgen eftermiddag.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010