home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 623 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Transfervinduet - Er nuværende system optimalt eller ej?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Transfervinduet - Er nuværende system optimalt eller ej?  (Læst 1108 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Transfervinduet - Er nuværende system optimalt eller ej?
« : 29 Aug 2008, 16:25 »

Jeg erindrer for et par eller flere år tilbage, hvor klubber kunne købe deres spillere hele året rundt. Hvad var der galt med det? Klubberne skal da have lov til at forstærke deres trupper hvornår de vil. Da der er meget fokus på fri bevægelighed på arbejdsmarkedet i forbindelse med ungdomsspillere og ikke EU-spillere, hvor er den frie bevægelighed henne, når ens trup kun kan forstærkes i 25% af året?

Jeg gad godt se det implementeres på arbejdsmarkedet, så fx Mærsk kun kan få erstattet en ringe præsterende direktør med en ny én om 4 måneder. Den holder da ikke?

En anden ting er, at jeg tror at priserne for spillerne er generelt for høje i forhold til den kvalitiet, som der købes for de penge. Det er vel klart, når man kun har meget kort tid til at forstærke sig og klubberne måske presses ind i en handel, som måske er 20 millioner kroner for dyr, men det er en nødvendighed for klubben, da de måske skal have en ny angriber ind før at vinduet lukker om 2 uger. Klubben der sælger spilleren, har måske ingen erstatning klar og derfor presses prisen måske endnu højere op, da de efter salget kun har 2 uger til at købe en erstatning i?

Nå, det kunne være interessant og høre hvad I mener om transfervinduet og hvordan det er opbygget på.

Schytte
Landsholdsspiller

Sv: Transfervinduet - Er nuværende system optimalt eller ej?
« Svar #1: 29 Aug 2008, 16:39 »

Jeg erindrer for et par eller flere år tilbage, hvor klubber kunne købe deres spillere hele året rundt. Hvad var der galt med det? Klubberne skal da have lov til at forstærke deres trupper hvornår de vil. Da der er meget fokus på fri bevægelighed på arbejdsmarkedet i forbindelse med ungdomsspillere og ikke EU-spillere, hvor er den frie bevægelighed henne, når ens trup kun kan forstærkes i 25% af året?

Jeg gad godt se det implementeres på arbejdsmarkedet, så fx Mærsk kun kan få erstattet en ringe præsterende direktør med en ny én om 4 måneder. Den holder da ikke?

En anden ting er, at jeg tror at priserne for spillerne er generelt for høje i forhold til den kvalitiet, som der købes for de penge. Det er vel klart, når man kun har meget kort tid til at forstærke sig og klubberne måske presses ind i en handel, som måske er 20 millioner kroner for dyr, men det er en nødvendighed for klubben, da de måske skal have en ny angriber ind før at vinduet lukker om 2 uger. Klubben der sælger spilleren, har måske ingen erstatning klar og derfor presses prisen måske endnu højere op, da de efter salget kun har 2 uger til at købe en erstatning i?

Nå, det kunne være interessant og høre hvad I mener om transfervinduet og hvordan det er opbygget på.

For det første kan du overhovedet ikke sammenligne Mærsk med et transfervindue i fodbold. Den fatter jeg slet ikke :S Jeg er glad for, at vi har de her transfervinduer, for ellers ville det jo bare være for nemt, hvis i forstår... Jeg kan ikke se andre metoder, da jeg synes, at hvis man skulle kunne købe året rundt ville være alt for kedeligt. Og ang. det med højere priser, skal du jo lige tænke på, at salget af merchandise sikkert også stiger, så måske er spillerne heller ikke så dyre, i forhold til hvad de indbringer.

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #2: 29 Aug 2008, 16:43 »

Vil også lige tilføje, at det helt sikkert også ville trække spændingen ud i diverse transfers, hvis man bare altid kunne købe spillere, hvorimod hvis man har 2 mdr (eller hvor lang tid det nu er), så skal man altså finde på noget hurtigt

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #3: 29 Aug 2008, 16:46 »

Nu er alle fodboldklubber efterhånden en forretning som så meget andet. Deres produkt er istedet for skibe, biler osv derimod spillet på banen. Derfor burde de da have samme betingelser som alle andre firmaer.

Om hvorvidt det nuværende system er spændende og alle andre systemer måtte være kedeligt, er vel ret irrelevant, da det mere er et spørgsmål om hvad det mest optimale system er for klubberne og ikke de personer, som læser aviserne hver morgen for at følge med i hvem der er købt/solgt?

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #4: 29 Aug 2008, 16:50 »

Nu er alle fodboldklubber efterhånden en forretning som så meget andet. Deres produkt er istedet for skibe, biler osv derimod spillet på banen. Derfor burde de da have samme betingelser som alle andre firmaer.

Om hvorvidt det nuværende system er spændende og alle andre systemer måtte være kedeligt, er vel ret irrelevant, da det mere er et spørgsmål om hvad det mest optimale system er for klubberne og ikke de personer, som læser aviserne hver morgen for at følge med i hvem der er købt/solgt?

Kan stadig ikke se sammenhængene mellem fodboldens transfervindue og firmaer. Selvfølgelig ville det være mest optimalt for klubberne at kunne købe hele året rundt, men det ville jo trække spændingen ud af hele fodbolden, hvis man bare kunne gå hen og købe nye spillere hele tiden for feks at erstatte skadede spillere, eller what ever... Desuden, tror jeg, at udskiftningen af spillere, ja måske hele hold, ville være helt ekstrem. Desuden ville klubberne konstant være i forhandlinger om spillere etc, som måske kan ødelægge moralen på holdet, hvis de ved der kommer mange nye spillere, og dem der er, skal skiftes ud.

JKJ
Gæst

« Svar #5: 29 Aug 2008, 17:04 »

Jeg kan faktisk ikke se ret mange svagheder ved dette system, eller faktisk ikke nogen når jeg lige tænker mig om...

Jeg synes det er godt at man ikke kan købe spillere året rundt. Før så man jo at når en storklub fik en spiller skadet købte de så en erstatning hos en mindre klub som ikke havde nogen chance for at få en fuldgod erstatning lige så hurtigt... Plus at den spiller der så blev købt røg lige så hurtig på bænken elelr på tribunen når den skadede var klar igen...

Nu har klubberne og tildels spillerne nogle regler at gå efter og det er alt andet lige også nemmere for trænerne at vide hvad de har at gøre godt med fremfor før hvor de stort set ikke viste hvem der kom til træning eller kamp...

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #6: 29 Aug 2008, 17:41 »

Jeg tror det som WG, vil have fat i er om det er fair? For nej, det er da slet ikke fair, at fodboldklubber skal underlægges noget så tåbeligt som et ansættelses-stop. Klubber drives som en forretning, og derfor skal de på lige vilkår kunne ansætte nyt personale som det passer dem - i dette tilfælde fodboldspillere.

Men for fodboldens skyld, håber jeg det bliver som det er. Mest fordi jeg tror det kunne give nogle kaotiske tilstande, hvis man kunne hente en spiller nu og her. Det ville bl.a. blive de rige klubbers fordel, ved at de kan hente en ny klassespiller ind, såfremt af deres stjerne blev skadet.

Hjernen siger reglen er helt ved siden af, mens (fodbold)hjertet håber på at reglen forbliver...

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010