home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 1250 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Børnehaven
| | |-+  Edderkoppetid?!
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Edderkoppetid?!  (Læst 2359 gange)
BenMusalho
Gæst

Edderkoppetid?!
« : 27 Aug 2008, 22:21 »

Hej!

Jeg var lige ude i haven i dag, og lagde mærke til (var svært at lade være) at der var enormt mange edderkopper. På lidt over 5 minutter så jeg 10-15 edderkopper (slog dem alle ihjel Djævel).
Nogen der ved om det er noget med årstiden, eller har noget med vejret at gøre. For der kravler jo edderkopper over alt de her dage!? Opstemt Ser dem over alt for tiden!

Gosser
Manager

Sv: Edderkoppetid?!
« Svar #1: 27 Aug 2008, 22:23 »

Ved ikke om det er et tilfælde, eller hvad forklaringen er, men der er også vildt mange her.

Jeg hader edderkopper! De skal bare døøøøøøøø!

Cencur
Manager

« Svar #2: 27 Aug 2008, 22:25 »

Flyvende sommer er det poetiske udtryk for visse spindleres måde at rejse på. De unge dyr kryber i sensommeren eller tidligt på efteråret ud på en fritsiddende gren og spinder en tynd tråd. Når tråden er lang nok, vil selv det mindste vindpust løfte dyret fri af underlaget, og det svæver bort.

Det er både edderkopper og mider, der kan udføre dette kunststykke, og de kan bæres meget langt ved trådens hjælp. Det var f.eks. små edderkopper, der først koloniserede den nye ø, Surtsey, da den var dukket op af havet syd for Island.

Udtrykket kommer oprindeligt af tysk "fliegender sommer" og fransk "été volant"

Dette er grunden til at du ser så mange edderkopper for tiden Wink

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

BenMusalho
Gæst

« Svar #3: 27 Aug 2008, 22:25 »

Ved ikke om det er et tilfælde, eller hvad forklaringen er, men der er også vildt mange her.

Jeg hader edderkopper! De skal bare døøøøøøøø!
Okay..

Totalt enig! Hvis jeg kunne lave love, skulle der være en lov der hed at man skulle dræbe mindst 10 edderkopper hver dag! Så kunne vi fandme blive fri for de bæster..

EDIT:
Flyvende sommer er det poetiske udtryk for visse spindleres måde at rejse på. De unge dyr kryber i sensommeren eller tidligt på efteråret ud på en fritsiddende gren og spinder en tynd tråd. Når tråden er lang nok, vil selv det mindste vindpust løfte dyret fri af underlaget, og det svæver bort.

Det er både edderkopper og mider, der kan udføre dette kunststykke, og de kan bæres meget langt ved trådens hjælp. Det var f.eks. små edderkopper, der først koloniserede den nye ø, Surtsey, da den var dukket op af havet syd for Island.

Udtrykket kommer oprindeligt af tysk "fliegender sommer" og fransk "été volant"

Dette er grunden til at du ser så mange edderkopper for tiden Wink
Er det for sjov, eller er det seriøst? Opstemt

Gosser
Manager

« Svar #4: 27 Aug 2008, 22:28 »

Paintballvåben (eller hvad det nu kaldes), kan klart anbefales, som en edderkoppedræber.

Ikke noget jer normalt gør, men hvis en stor, fed og klam edderkop tillader sig at komme ind på mit værelse, så skal den dø.

Cencur
Manager

« Svar #5: 27 Aug 2008, 22:32 »

Totalt enig! Hvis jeg kunne lave love, skulle der være en lov der hed at man skulle dræbe mindst 10 edderkopper hver dag! Så kunne vi fandme blive fri for de bæster..

Efter parringen i forsommeren lægger hunnen 45-55 æg, der pakkes ind i et tæt, hvidt spind. Cirka fire uger senere klækkes æggene. Så skal du slå langt flere ihjel pr. dag hvis du skal udrydde arten Wink

EDIT:Er det for sjov, eller er det seriøst? Opstemt

Altid seriøs.

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #6: 27 Aug 2008, 22:55 »

Nu må i sgu styre jer drenge... eller tøser!!  Wink

Hvorfor er det lige at de skal dø? Fordi I er bange for dem, og skriger som tøser når I møder dem? De er med garanti mere bange for jer, end I er for dem, og det forstår man godt! I er jo ganske modbydelige mod disse fascinerende små væsener! Lad dem dog være! (IA)  Wink

Tænk på hvad der ville ske hvis de blev udryddet. Så ville der være RIGTIG mange fluer, bier og mariehøner osv. Edderkopper er med til at holde dem lidt nede, når de bliver fanget.

Veni, vidi, vici

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #7: 27 Aug 2008, 23:53 »

Omvendt, tænk hvis bestanden ikke blev sænket en smule. Og tror ikke ligefrem at edderkopper har even til at føle sig truet.. Ser jeg en i nærheden, dør den.

-LFC-
Manager

« Svar #8: 28 Aug 2008, 00:21 »

Bliver den for stor skal den bare væk, ellers er de fine nok. Opstemt

N17
Manager

« Svar #9: 28 Aug 2008, 00:54 »

Jeg gider sgu ærlig talt ikke bruge min tid på at slå dem ihjel. Slår dem kun ihjel, hvis de genere mig - ellers er jeg sgu ligeglad med dem

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #10: 28 Aug 2008, 07:16 »

Jeg slår alle edderkopper som er på mit værelse ihjel. Jeg hader de små krybber Opstemt

Zone 43
Manager

« Svar #11: 28 Aug 2008, 12:38 »

Tænk på hvad der ville ske hvis de blev udryddet. Så ville der være RIGTIG mange fluer, bier og mariehøner osv. Edderkopper er med til at holde dem lidt nede, når de bliver fanget.

Så får de også en omgang! Djævel

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #12: 28 Aug 2008, 12:57 »

Edderkopper skal bare ikke røre mig. Jeg slår dem dog ikke ihjel - jeg eskorterer dem pænt udenfor lejligheden i den nærmeste beholder jeg kan finde...

Highfarm
Førsteholdsspiller

« Svar #13: 28 Aug 2008, 13:34 »

Nu må i sgu styre jer drenge... eller tøser!!  Wink

Hvorfor er det lige at de skal dø? Fordi I er bange for dem, og skriger som tøser når I møder dem? De er med garanti mere bange for jer, end I er for dem, og det forstår man godt! I er jo ganske modbydelige mod disse fascinerende små væsener! Lad dem dog være! (IA)  Wink

Det pjat med de er mere bange for os end omvendt ka jeg ik bruge til meget, fint nok de er i naturen, men det inkluderer ik min lejlighed, og er de der ska de dø hurtigst muligt Opstemt

Og hvis det sku ske at de blev udryddet og der kom lidt ekstra fluer, fint nok, jeg ka godt købe fluefælder og fluesmækker

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010