TITELKAMP #1: EUROPÆISK SUPER CUP1. september 2015

TITELKAMP #1: EUROPÆISK SUPER CUP | ? |
TITELKAMP #2: VM FOR KLUBHOLD | ? |
TITELKAMP #3: COPA DEL REY | ? |
TITELKAMP #4: CHAMPIONS LEAGUE | ? |
TITELKAMP #5: LA LIGA | ? |
BRED TRUP SKAL SIKRE SEJRENFørste slag skal stå. En europæisk Super Cup kickstarter min sæson med Barcelona, hvor jeg er på jagt efter fem titler. Desværre er denne kamp gået hen og blevet meget sværere end som så, eftersom hele 17 spillere ikke kan være med i denne kamp. Landskampe og skader har tvunget mig til at stille med et hold, der ikke ligefrem oser af selvtillid og sprudlende spil. Heldigivs er modstanderen bare engelsk. Newcastle kan bare komme an.
RESERVERNES KAMPNår nyindkøbet på mål, Hugo Lloris, er afsted med landsholdet, må man jo benytte sig af det rutinerede andetvalg. Valdes får pladsen bag stængerne og et anførerbind til dagens kamp, hvilket må siges at være vigtigt for ham i en opstart til en sæson, hvor han ikke er spået mange chancer.
Foran ham stiller vi med en noget ukendt bagkæde. B-trup-spillere fylder meget i billedet, da Arce og Rosi dækker de to back-pladser og unge Llorente får chancen ved siden af den eneste stærke mand i Fazio.
Lidt mere kvalitet er der på midtbanen, hvor der samtidig bliver givet debut til en dansker. Andreas Laudrup har nu spillet to år på b-holdet og får chancen på højre kant. I den anden side har vi heldigvis fået Messi med, der ikke skal i kamp for Argentina.
Centralt er Raul Garcia, der uforståeligt ikke udtaget til det spanske landshold, og han skal lede slagets gang med Dos Santos ved sin side. Helt fremme har vi Agüero med sammen med en ung fyr ved navn Sánchez.

"El Kun" blev kampens spiller
EL KUN LYNERNewcastle starter som fyr og flamme og har udset sig vores højreside som deres bytte. Arce og Laudrup er i den grad i problemer, og der går da heller ikke mange minutter, førend jeg må rykke Messi over på højre, så vi får lidt rutine på plads til at dæmme op for Di Maria, som jeg har haft et godt forhold til siden United-tiden.
Heldigvis har vi en fyr ved navn Sergio, der overstråler alle andre. Med efternavnet Agüero trykt på trøjen drøner han ud på kanten, trækker hurtigt ind i feltet og afslutter køligt. Ikke en chance for den flagrende Cavalieri.
1-0 og kun spillet fire minutter.
Det ser ud til, at vores unge angrebshåb Sánchez lærer noget af denne akt. For efter blot en halv times spil gør han kunststykket efter i feltet, da han med et brag udplacerer keeperen og gør det lidt overraskende, men på dette tidspunkt ikke ufortjent, til 2-0.
En stilling, vi holder hele kampen, sådan da. For Ben Hatira, der scorede mål for mig i sin tid i Hamborg, kommer nemlig på banen med få minutter igen. Hans frisparksteknik er ikke blegnet og han får pyntet på resultatet. Alligevel kan vi bestemt ikke trues, og den første af fem titler er i hus. Stort tillykke til holdet og alle debutanterne!