home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:53:11 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
I går kl. 11:24:56 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23451
  0 Brugere, 760 Gæster Online.

Nyeste Bruger: igmpiindia
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  FM - Det er bare et spil
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Benytter du dig af dine scout rapporter når du sætter din taktik?
Ja, efter jeg læste denne blog gjorde jeg
Ja, men det har jeg altid gjort
Nej, men overvejer det
Nej, jeg holder mig til mine egne taktikker
Nej, jeg downloader mine taktikker

Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint
Forfatter Emne: FM - Det er bare et spil  (Læst 15196 gange)
Fernando9Torres
Landsholdsspiller

Sv: FM - Det er bare et spil
« Svar #90: 19 Sep 2008, 19:54 »

Fantastiske updates godt du er tilbage  Smiley

Guldbrand
Gæst

« Svar #91: 20 Sep 2008, 10:48 »

Bayern efterårsmestre efter dumt pointtab

Vi har ramt noget man vist godt kan betragte som en fantastisk stime der grænser til perfektion. I Bundesligaen fejer vi stort set alt modstand af banen hvor vi i de seneste 7 ud af 8 opgør er gået fra banen med en sejr. Vores offensiv har været i verdensklasse, og defensiven har sørget for at vi kun har lukket 4 sølle scoringer ind. Det er da

Bundesligaen:
>> Hannover 0-2 Dortmund
>> Duisburg 0-3 Dortmund
>> Dortmund 2-1 Frankfurt
>> Hertha BSC 0-3 Dortmund
>> Dortmund 3-0 Köln
>> Werder Bremen 0-3 Dortmund
>> Dortmund 2-1 Rostock
>> Bochum 2-1 Dortmund

Uefa Cuppen:
>> Dortmund 1-1 Osasuna
>> Slovan Liberec 0-3 Dortmund
>> Dortmund 1-1 Ipswich

også disse fantastiske resultater der gør at vi er med helt fremme i Bundesligaen i år. Desværre så har Bayern været lige så suveræne som os, og kun et dumt point tab til Bochum gør at det blev Bayern og ikke os som blev efterårsmestre i 2008

Der er dog stadig store forhåbninger om et godt resultat i år der overgår sidste års 4. plads. Målet i denne sæson er at kvalificere os til Champions League, og med de resultater og spil vi levere for tiden, så burde det være muligt at leve op til. Således er vi her ved vinterpausen hele 12 point foran Nürnberg på 4. pladsen.

Vores suveræne offensiv spejler også af på topscorerlisten som lige nu bliver indtaget af Alexander Frei på første pladsen, samt Danny Koevermans på 2. pladsen. Begge har været nogle af nøglefigurerne på dette mandskab, og uden dem tror jeg ikke på at vi ville have lagt hvor vi gør nu. De har hver deres kvaliteter, men fælles for dem begge er at de besidder stor rutine med deres henholdsvis 29 og 30 år, samt de begge er nogle sublime afslutter.

Vores store succes i Ligaen gøre sig dog ikke gældende i samme omfang i Uefa Cuppen. Her er det indtil nu blevet til to uafgjorte resultater, samt en sejr. Det kunne dog have set langt bedre ud, hvis ikke Osasuna i overtiden udlignede til 1-1 i den første kamp hjemme på Signal Iduna Park. Men sådan er fodbolden, og man må blot tage den derfra. De foreløbige resultater giver os da også en fin 2. plads i gruppen, men intet er sikkert endnu før sidste kamp. Scenariet inden sidste opgør lyder nemlig at mens vi skal til Grækenland og spille mod Panathinaikos, så tager Osasuna imod Ipswich. Skulle vi gå hen og tabe til Panathinaikos, og skulle Ipswich gå hen og vinde i Spanien, ja så betyder det farvel og tak for denne gang. Men selvom vi skulle gå hen og tabe i Grækenland, så er jeg dog overbevist om at Ipswich ikke har den fornødne kvalitet til at vinde i Spanien. Dette skal dog ikke ses som et signal på at vi har tænkt os at fjerne fokusen fra kampen, for vi har tænkt os at gå efter sejren, og ikke nøjes med at spille uafgjort.

Guldbrand
Gæst

« Svar #92: 20 Sep 2008, 13:14 »

Videre Advancement i Gruppespillet:

Off topic: Det var egentlig meningen at jeg her skulle lave en update med kampen mellem Panathinaikos og Dortmund, men desværre er jeg nået et stykke længere ind i spillet, og kan derfor ikke gå tilbage til den nyhed hvor jeg fik min scout rapport på Panathinaikos. Derfor har jeg i stedet valgt at skrive denne update lidt anderledes

- Vi kunne selv afgøre vores skæbne i Uefa Cuppen, alt det krævede var bare at vi fik point med hjem fra Grækenland hvor 1. seedede Panathinaikos ventede. Skulle det ikke lykkedes kunne vi håbe på lidt hjælp fra Spanien hvor Osauna blot skulle undgå at tabe til Ipswich fra den næstbedste række i England.

Det blev heldigvis ikke nødvendigt med en hjælpende hånd fra det spanske, da vi kunne rejse hjem fra Grækenland med en flot sejr på 2-3. Kampen var meget intens, og der blev kæmpet hårdt for hver en meter på banen – Især fra grækernes side da de i større grad end os skulle bruge hjælp fra Osasuna. Panathinaikos og Ipswich lå nemlig side om side med hinanden i Gruppen, og den der fik flest point i sidste opgør ville gå videre.

Ved halvleg i de to kampe var det Ipswich som lå til at gå videre. Med en 2-1 føring til os i Grækenland, og 0-0 i Spanien gjorde at Panathinaikos var tvunget frem på banen i 2. halvleg. At være 1. seedet og ikke gå videre fra gruppen må ses som en kæmpe skuffelse, og det var man godt klar over i Grækenland!

Osasuna gjorde dog deres arbejde, og kørte Ipswich over i 2. halvleg. 3-0 endte kampen i Spanien, og kampen i Grækenland galte nu kun om hvilken position man skulle ende på i Gruppen. Panathinaikos var tvunget til at vinde hvis de skulle rykke forbi os, men til trods for et udlignede mål i det 72. minut, så dumme de sig i egen ende i de døende minutter og gav os en ren foræring ved at begå straffespark. Noget som Alexander Frei udnyttede koldt som han er plejer at gøre.

Sejren betyder at vi er videre til 1. Runde samt at vi sluttede som 2’ere i gruppen efter Osasuna. Mens Panathinaikos tager den sidste plads der giver videre adgang i Uefa Cuppen.

Lodtrækningen til 1. og 2. runde blev dog ikke nogen nem lodtrækning for os. I første runde skal vi op imod Shaktar fra Ukraine som var sluttet 3’ere i Champions League gruppe E efter Chelsea og AS Roma. Shaktar er bestemt ikke noget nemt hold at spille imod, og især i udebanekampen skal vi være klar fra start.

I 2. Runde skal vi – hvis vi vinder over Shaktar, op imod enten Hannover eller Sampdoria. To hold som må betragtes som svære modstandere. Skal jeg dog vælge imellem dem, så vil jeg uden tvivl helst op imod Hannover. Dem ved jeg hvad jeg kan forvente af, det samme kan jeg ikke sige om Sampdoria som jeg ikke kender så meget til på forhånd.

Guldbrand
Gæst

« Svar #93: 21 Sep 2008, 01:11 »

Transfers 2009 – Vinterpausen

Jeg har været ude og gennemsøge transfermarkedet efter potentielle spillere til mit mandskab, og trods et rekordstort transferbudget på over 200 millioner kr. så har jeg alligevel valgt den økonomiske fornuftige vej. For selvom vi er kommet til mange penge i klubben, så er der stadig underskud hver måned hvilket betyder at vi stadig er afhængige af transferindtægter samt andre bonus indtægter. Her tænker jeg på TV penge samt penge for placeringen i Ligaen.

Jeg er dog fristet til at gå ud og investere dyrt i en stjernespiller som vil kunne løfte holdet yderligere, men jeg besluttede mig for at jeg først vil kvalificere mig til Champion League før jeg vil ofre store summer på en spiller. Dette er der flere grunde til. Udover at det kan være farligt at smide store summer efter en spiller for derefter måske slet ikke kvalificere mig til Champions League og dermed sende os tilbage i den økonomiske krise, så vil en sådan stjernespiller også kræve det han fortjener i løn. Og da mine nuværende spillere ikke er specielt løntunge så vil de føle at de også fortjener en bedre løn, og i sidste ende kan det gå hen og blive en dyr fornøjelse, og skulle Champions League så ryge, så vil vi stå med en dyr spiller samt et langt større udgift i løn. Derfor ser jeg det som økonomisk fornuftigt – trods 200 millioner i transferbudgettet, at vente med at spendere mange penge efter enkelte spillere. Jeg vil i stedet gøre som jeg har gjort indtil videre, nemlig at skaffe gode spillere til en billig pris.

Desværre så er det ikke nemt at blive ved med at finde denne salgs spillere på transfermarkedet, men jeg mener nu alligevel at jeg er sluppet ganske godt fra det. Jeg har dog også valgt at benytte mig af nogle låne aftaler, hvilket gør at der rent faktisk kun er skiftet en enkelt spiller til klubben, mens to spillere er blevet lejet hertil.
Leonardo Pisculichi Ny mand i Dortmund - Pris 30 millioner kr.

Leonardo Pisculichi har jeg hentet i belgiske Anderlecht for en pris på 30 millioner kr. Den 25-årige argentiner ser jeg som en ideel spiller til holdet da han kan spille mange forskellige positioner. Blandt andet både i angrebet samt midtbanen. Pisculichi skal i første omgang være rotationsspiller, og så må tiden vise om han kan udvikle sig til at blive fast mand på holdet.

Udover Pisculichi har jeg været yderst interesseret i en ny offensiv midtbanemand. Ikke fordi vores nuværende mand til den position Tinga har klaret sig dårligt. Tværtimod har han været en af profilerne på holdet, men hans kontrakt udløber snart, og jeg tvivler på at jeg får en ny aftale med ham i hus. Afløseren skal derfor findes hurtigst muligt, og her kommer Tottenhams tyske Kevin-Prince Boateng ind i billedet. Desværre kunne jeg ikke blive enige med Tottenham om en pris da de forlangte intet mindre end 100 millioner Kr. for ham, og det ønskede jeg ikke at betale da jeg ikke er sikker på hvor langt hans talent ville kunne bringe ham. I stedet har jeg i mine øjne gjort en god handel ved at leje ham for resten af sæsonen, og så må jeg til den tid se om han er værd at kaste penge efter. Man kunne måske også håbe at prisen til den tid er faldet med adskillige millioner kr.

Jeg var dog langt fra færdig med at handle, og endnu engang henvendte jeg mig ved Tottenham. På reserveholdet så jeg at udover Boateng så spillede Wayne Routledge også her. Han har i tidligere udgaver været et kæmpe talent, men med sine 24 år og knap så store et talent ønskede jeg ikke at kaste penge efter ham. Men da jeg stadig tror han kan blive en god spiller valgte jeg at låne ham for resten af sæsonen hvor han skal agere som back up for Petric og Blaszczykowski på henholdsvis venstre og højrekanten. Routledge helt store force er hans hurtighed, og den håber jeg at kunne udnytte.
Kringe skifter efter 8 år i gul og sort

Det er også blevet til nogle enkelte handler den anden vej. Heldigvis har jeg undgået at sælge nogle af de spillere der indgår i mine førsteholdsplaner, men i stedet solgt ud af de utilfredse spillere. Florian Kringe har længe stået i kulden, hans evner rakte efter min mening ikke til andet end en reservetjans. Han var dog trods alt stadig en god mand at have på holdet i tilfælde af skader eller karantæner, men hans evige utilfredshed og ønske om at komme på transferlisten åbnede op for et skifte, hvor Frankfurt stod klar med 35 millioner kr. for at overtage ham.

Også Amedick har forladt klubben. Ligesom Kringe stod han som et af de yderst led i hiarkiet, men var en god mand at have på holdet. Faktisk havde jeg helst gerne beholdt ham, men ligesom Kringe var han begyndt at beklage sig lidt for ofte, og til sidst blev hans ønske om at komme på transferlisten accepteret, og her betalte HSV gerne de 38 millioner kr. som jeg forlangte for ham.

I alt har vi altså solgt for 73 millioner kr. mens vi har hentet ind for sølle 30 millioner kr. Dermed har det været det mest rolige transfervindue i min periode i Dortmund, og det er til trods for at jeg har haft flere penge mellem hænderne end nogensinde før. Jeg er dog godt tilfreds med de handler jeg har gjort, da jeg mener vi er kommet forstærket ud af vinduet, samt endda fået flere penge ind end vi har brugt. Kan vi forsætte denne handlingstaktik så ser det lyst ud for Dortmund og økonomien i klubben som er ved at se fornuftig ud. I hvert fald er vi kommet i Top 50 over rigeste klubber i verdenen.

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #94: 21 Sep 2008, 01:23 »

Fremragende updates, du hodler det høje niveau! Og samtidig er det dejligt at du holder fokus på at forbedre økonomien, og ikke bare spenderer løs fordi du har muligheden for det.

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Guldbrand
Gæst

« Svar #95: 21 Sep 2008, 01:43 »

Fremragende updates, du hodler det høje niveau! Og samtidig er det dejligt at du holder fokus på at forbedre økonomien, og ikke bare spenderer løs fordi du har muligheden for det.

Mange tak for din kommentar, er glad for at du mener at jeg har holdt en højt niveau.   Smiley

Er også selv glad for at jeg har så meget fokus på økonomien, faktisk kunne jeg jo nemt have brugt 200 millioner kr. på indkøb, men rent faktisk, så er spillet hundrede gange federe når man lever sig ind i spillet, og har som mål at sikre at klubben har en god økonomi. Desuden håber jeg lidt at det kan være en inspiration til andre som er vant til bare at bruge løs af deres penge.  Wink

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #96: 21 Sep 2008, 02:00 »

Mange tak for din kommentar, er glad for at du mener at jeg har holdt en højt niveau.   Smiley

Er også selv glad for at jeg har så meget fokus på økonomien, faktisk kunne jeg jo nemt have brugt 200 millioner kr. på indkøb, men rent faktisk, så er spillet hundrede gange federe når man lever sig ind i spillet, og har som mål at sikre at klubben har en god økonomi. Desuden håber jeg lidt at det kan være en inspiration til andre som er vant til bare at bruge løs af deres pengeWink

Mærker jeg en skjult hentydning der  Cool?

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Guldbrand
Gæst

« Svar #97: 21 Sep 2008, 10:47 »

Mærker jeg en skjult hentydning der  Cool?

hehe, nej slet ikke.. kender ikke din indkøbspolitik. Men jeg har selv været en som bare har øslet væk af mine penge, samt været ligeglad med lønbudgettet, og de spil har ikke været i nærheden af at være så sjove som dette spil. Derfor håber jeg at andre også vil give det en chance at spille på "denne måde" og evt. finde en ny interessant side af FM.

Guldbrand
Gæst

« Svar #98: 21 Sep 2008, 14:46 »

Truppen:
Det har været et stille transfervindue, men alligevel er jeg godt tilfreds. Vi har lykkedes at holde på vores spillere, samt hentet en erstatning for Florian Kringe som jeg anser for værende en bedre spiller, samt dækker mere relevante positioner. Leonardo Pisculichi kan nemlig både spille i angrebet samt venstre og centrale midtbane. Og
de sølle 30 millioner kr. han har kostet gør ham til en ganske fornuftigt indkøb. Samtidigt har vi lejet to spillere med potentiale. Routledge og Boateng kommer begge fra Tottenhams reservehold, men jeg mener nu de er bedre end det, og selvom de ikke vil gå direkte ind på holdet, så vil de være to gode breddespillere som muligvis vil blive hentet permanent hvis de imponere mig i den tid de er her. Specielt Boateng har jeg et godt øje til.

Holdoversigt:
GK: Roman Weidenfeller
GK: Marc Ziegler

DR: Patrick Owomoyela   
DL: David Vrzogic
DL: Pierre Wome
DC: Arturo Vidal         
DC: André Bikey          
DC: Markus Brzenska
DC: Robert Kovac
DC: Martin Amedick       Solgt

MR: Jakub Blaszczykowski
MR: Lars Ricken
MR: Wayne Routledge    Lejet
ML: Maden Petric
ML: Mihail Aleksandrov
ML: Leonardo Pisculichi    Købt
MC: Peter Niemeyer   
MC: Nuri Sahin               
MC: Florian Kringe    Solgt
MC: Tinga
MC: Kevin-Prince Boateng    Lejet

ST: Danny Koevermans
ST: Boubacar Sanogo     
ST: Diego Klimowicz
ST: Alexander Frei
« Seneste Redigering: 21 Sep 2008, 15:15 af Guldbrand » Logged

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #99: 21 Sep 2008, 15:06 »

Rigtig lækkert hold du har fået samlet dig! Jeg har store forventninger til din kommende sæson!

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Guldbrand
Gæst

« Svar #100: 21 Sep 2008, 19:14 »

Et skridt frem, to tilbage

Foråret 2009 startede fornuftigt for os med 3 sejr i træk. I første omgang blev Duisburg blæst ud af banen med hele 6-2. Et resultat der sagtens kunne have endt med en større lussing til Duisburg. Kampen var også lidt speciel i det den bød på hele to debutantmål. Både Leonardo Pisculichi og Wayne Routledge kom på banen kort inde i 2. halvleg og begge leverede en god indsats som de krydrede med et mål hver. Alle tre indkøb fik deres debut i dagens kamp, men desværre måtte Boateng forlade banen i det 70. minut med en skade, efter en god indsats fra

Bundesligaen:
>> Dortmund 6-2 Duisburg
>> Nürnberg 0-1 Dortmund
>> Dortmund 1-0 Bielefeld
>> FC Bayern 1-0 Dortmund
>> Dortmund 3-2 Mainz

Uefa Cuppen:

>> Dortmund 1-0 Shaktar
>> Shaktar 3-1 Dortmund

hans side af.

Den flotte sejr over Duisburg blev opfulgt af to 1-0 sejre over Nürnberg og Bielefeld, og igen beviste vi at vores defensiv er stærk. Kampen mod Bielefeld kunne ellers havde endt galt da vi i det 55. minut fik smidt Nuri Sahin ud. Vi havde ellers domineret kampen, men efter udvisningen tog Bielefeld over, og kun en stærk indsats af vores forsvar gjorde at vi holdte nullet og tog sejren.

Desværre føler jeg at vi har taget et skridt frem og to tilbage. Vi havde inden foråret startede gode muligheder for succes i Uefa Cuppen samt Bundesligaen, men manglede effektivitet i de afgørende situationer gør at vi er ude af Uefa Cuppen, samt at Bayern har fået en mindre forspring til os på 2. pladsen efter vores nederlag på Allianz Arena.

I Uefa Cuppen vandt vi ellers hjemme over Shaktar i det første opgør med 1-0, et resultat der med mere effektivitet i front kunne have været et mål eller to større. I retur opgøret fik samtidigt scoret et meget vigtigt udebanemål, og jeg må erkende at jeg på dette tidspunkt havde troen på at vi kunne klare os videre. Desværre var Shaktar bare bedre end os i den kamp og to mål i 2. halvleg sendte os ud af Uefa Cuppen.

Egentlig har denne sæson været et forfærdelig år for tysk fodbold. FC Bayern, Stuttgart og Schalke 04 sluttede alle sidst i deres Champions League grupper, og da både vi, HSV og Hannover alle røg ud i 1. runde af Uefa Cuppen, betyder det at der ingen tyske hold er tilbage i europæisk fodbold. En kæmpe skuffelse, der skal revancheres til næste år.

Guldbrand
Gæst

« Svar #101: 22 Sep 2008, 20:51 »

Aachen – Borussia Dortmund
Bundesligaen 24. spillerunde

Første gang vi mødte Aachen vandt vi med cifrene 2-0, og jeg forventer at vi i denne kamp også vinder med mindst to mål. Oprykkerne fra Aachen nyder tilværelsen under stregen, og selvom de har meget at kæmpe for så er vi et
Tivoli stadion, Aachen: 17885 tilskuere
Aachen 1-2 Dortmund
1-0 Emmanuel Krontiris (19)
1-1 Danny Koevermans (25)
1-2 Danny Koevermans (62)
bedre hold og det skal bevises på banen.

Scout rapport:
Min scout observerede Aachens 3-0 store nederlag til Rostock, og noterede at selvom Aachen stillede op i en 4-2-2-2 formation, så spiller de normalt med en 4-1-2-1-2.

Aachen kan bedst lide at være det boldbesiddende hold, og de vil prøve at holde bolden på jorden og få gang i pasningsspillet. Desuden bliver det vigtigt at forsvare dybt eller benytte hurtige forsvarsspillere, da deres angrebs største styrke er hurtigheden.

En mulig trussel for vores forsvar kan være tempoet fra deres venstre midtbanespiller Patrick Milchraum.

Mine taktisk overvejelser:

Bredde og skærme af er sat rimelig højt, mens tidsspild er sat til sjældent. Udover de instruktioner er de resterende mere eller mindre sat til normalt. Formålet med taktikken er selvfølgelig er lukke af for deres angreb tidligt, og prøve at erobre bolden højt på banen. Tidsspild er sat til lav for at forhindre Aachen i at få lov til at bygge et angreb op, og på den måde selv tage styringen i kampen. Til sidst har jeg valgt at skærme af og tvinge deres venstremidtbanespil ler Patrick Milchraum til at bruge højrebenet.

Holdinstruktioner               Holdopstillingen

Kampen:
Vi spillede ingen prægende kamp, men vi beviste os som et tophold. Efter små 20 minutter bragte Aachen sig i front efter en dødboldsituation, men det var ikke noget der slog os ud, og Danny Koevermans kunne med sine to scoringer sikre os sejren på 2-1. Endnu engang beviste vores unge lejesvend Kevin-Prince Boateng sig som værende et godt køb. Han blev skiftet ind i stedet for Tinga i 2. halvleg, og han var arkitekten bag vores andet mål med en frækt bold i dybden.

Boateng blev hentet ind som en mulig afløser for Tinga hvis kontrakt snart udløber, men efter opgøret lykkedes det mig at forlænge kontrakten med Tinga frem til 2011 til en fornuftig løn på 16 millioner kr. om året. Han havde ellers tidligere forlangt tæt imod de 30 millioner om året, men tålmodighed betaler sig af og til.

Selvom Tinga har forlænget, så er jeg på nuværende tidspunkt stadig interesseret i Boateng som jeg tror vil blive en god afløser for 31-årige Tinga. Spørgsmålet er bare om jeg kan blive enige med Tottenham om en fornuftig pris.

Guldbrand
Gæst

« Svar #102: 24 Sep 2008, 19:24 »

Det lugter af Champions League 

Vi lakker mod enden af sæsonen, og jo længere vi kommer frem, jo mere begynder det at lugte af Champions League til næste sæson. Sejrene over Stuttgart og HSV må betragtes som nogle af sæsonens vigtigste da de er vores direkte konkurrenter i år. Heldigvis lykkedes det os at besejre dem begge, men kampen mod Stuttgart kunne dog havde gået begge veje. Kampen bølgede frem og tilbage og begge hold prøvede at være foran i kampen. I det 82. minut kunne Sanogo dog sikre os sejren med hans mål til 4-2, Eller det troede jeg i hvert fald. Stuttgart fik
Frei tilbage i storform igen
nemlig udlignet i det sidste minut af den ordinære spilletid, og da dommeren af uforklarlige årsager valgte at lægge hele 9 minutter tillægs tid til !!! så havde Stuttgart pludselig god tid til at få de udlignende mål. Vi formåede dog trods 10 mand på banen efter en skade til Wome at klare resultatet hjem.

Bundesligaen:
>> Dortmund 4-3 Stuttgart
>> Schalke 1-1 Dortmund
>> Dortmund 4-0 HSV
>> Wolfsburg 5-2 Dortmund

Desværre så har det dog ikke været med Alexander Frei som en af de drivende kræfter. Hans seneste form har ikke været god, og det er nu ved at koste ham hans plads i startopstillingen.

Heller ikke imod Schalke viste Alexander Frei sin skarphed, og det er noget fansene også er begyndt at bemærke. Generelt var kampen mod vores ærkerivaler ikke god, jeg var bange for at lukke alt for meget op bagud, og selv heller ikke efter deres scoring til 1-0 turde jeg for alvor at lukke op for den defensive spillestil. Det ændrede sig dog da Schalke fik vist en mand ud, og jeg begyndte herfra at jagte sejren. Det blev dog kun til en enkelt scoring, og vi måtte nøjes med 1-1.

Alexander Frei begyndte igen at vise sine kvaliteter imod Hamborg da vi ydmygede dem med hele 4-0 i en kamp der mindede om en ren Walk-over. Sejren over HSV glæder mig meget da de er en direkte konkurrent til Champions League billetterne, og med sejren er forspringet højst sandsynligt for stort til at de kan nå at indhente os.

Uheldet Ramte dog os imod Wolfsburg. Roman Weidenfeller – Min yderst stabile keeper, måtte forlade banen tidligt efter et direkte rødt ved stillingen 1-0 til os. Ind kom i stedet Ziegler, men mangel på kamptræning i de seneste to år under mig har gjort ham rusten, således kunne Wolfsburg nemt score på deres chancer, og det kostede mig et ydmygende nederlag på hele 5-2. Eneste lyspunkt er vel at Alexander Frei endnu engang scorede, og at han ligner en mand der er tilbage i storform.

Trods nederlaget, så ser det yderst fornuftigt ud. Vi ligger på en flot 2. plads, langt fra Bayern på 1. pladsen, men til gengæld med et forspring på 7 point ned til Stuttgart på 3. pladsen, og hele 15 point ned til Nürnberg på 4. pladsen. Derfor tør jeg godt love at der til næste sæson vil være Champions League på programmet.

Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010