home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 243 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Hedeslag - [Juli2008]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint
Forfatter Emne: Hedeslag - [Juli2008]  (Læst 32811 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hedeslag - [Juli2008]
« Svar #60: 08 Sep 2008, 20:53 »

Candara Smiley
Logged



Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hedeslag - [Juli2008]
« Svar #61: 08 Sep 2008, 21:00 »

Fin start omend modstanderne har været overkommelige. Jeg synes at det er svært at finde ud af hvilken kamp er hvilken i referatet, eftersom du sprang over returkampen af cuppen i referatet, men den står som nr 2 i oversigten. Det tog lige noget tid før jeg regnede rækkefølgen ud. Tror måske at jeg også fandt en sproglig fejl i sætningen:

Han takker for tilliden, og med et kvarter tilbage udligner han. Blot 5 minutter senere tror alle at han har bragt os foran, men målet annulleres. Det lader han sig ikke slå ud af, og 3 minutter før tid scorer han et mål som også tæller.

Der skal vel ikke stå "også" eftersom den førnævnte ikke talte? Smiley

Ellers ser det dejligt ud, og fedt at du begynder at få resultater for det hårde arbejde - Lad os håbe at det fortsætter.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hedeslag - [Juli2008]
« Svar #62: 08 Sep 2008, 21:03 »

Jah, kan godt se det med rækkefølgen - tænkte bare at jeg ville stille de 2 europæiske kampe for sig selv ude i oversigten, men det kan godt være det bliver lavet om til næste gang.

Jeg kan også godt se din pointe mht. den sætning, men det er bare fordi du ikke kan høre hvor trykket ligger på skrift. Prøv at læse det højt og så lægge trykket på ordet 'tæller'. Wink

Tak for feedback!
Logged



Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hedeslag - [Juli2008]
« Svar #63: 08 Sep 2008, 21:07 »

Jah, kan godt se det med rækkefølgen - tænkte bare at jeg ville stille de 2 europæiske kampe for sig selv ude i oversigten, men det kan godt være det bliver lavet om til næste gang.

Jeg kan også godt se din pointe mht. den sætning, men det er bare fordi du ikke kan høre hvor trykket ligger på skrift. Prøv at læse det højt og så lægge trykket på ordet 'tæller'. Wink

Tak for feedback!

Det kunne være fint hvis du enten først skrev om hvad det var for en kamp (omend det ville ødelægge stilen i bloggen) eller skrev det i kamprækkefølge i oversigten - En løsning kunne evt. også være en dato.

Selvom jeg lægger trykket på "tæller" synes jeg stadig ikke at ordet "også" passer ind Wink
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hedeslag - [Juli2008]
« Svar #64: 08 Sep 2008, 21:41 »

Jeg prøver med kronologisk kampreækkefølge i oversigten næste gang.

Well, jeg kan ikke forklare dig det på skrift så Wink
Logged



KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hedeslag - [Juli2008]
« Svar #65: 08 Sep 2008, 21:44 »

Hawk1nZ, nu må du da lige spænde hjelmen Opstemt...

g00ns sætning er jo lige ud af landevejen.

"Han takker for tilliden, og med et kvarter tilbage udligner han. Blot 5 minutter senere tror alle at han har bragt os foran, men målet annulleres. Det lader han sig ikke slå ud af, og 3 minutter før tid scorer han et mål som også tæller. "

Det er jo ligesom det 'også', man bruger, når du siger eksempelvis "Jeg kender en pige. Hun kan endda også tie stille". En ekstra tillægsydelse, du ved Peace
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hedeslag - [Juli2008]
« Svar #66: 08 Sep 2008, 21:51 »

Exactly KF.
Logged



Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hedeslag - [Juli2008]
« Svar #67: 09 Sep 2008, 14:06 »

Hawk1nZ, nu må du da lige spænde hjelmen Opstemt...

g00ns sætning er jo lige ud af landevejen.

"Han takker for tilliden, og med et kvarter tilbage udligner han. Blot 5 minutter senere tror alle at han har bragt os foran, men målet annulleres. Det lader han sig ikke slå ud af, og 3 minutter før tid scorer han et mål som også tæller. "

Det er jo ligesom det 'også', man bruger, når du siger eksempelvis "Jeg kender en pige. Hun kan endda også tie stille". En ekstra tillægsydelse, du ved Peace

Så ville jeg nok strukturere sætningen "og tre minutter før tid scorer han også et mål som tæller", da også ellers vil lede hen på et forhold til den tidligere sætning/bisætning. Dit eksempel kan jeg ikke bruge til noget, da du ikke "bare" kan indsætte "også" på den måde. Jo måske i talesprog, men du taler vel ikke når du skriver blog - eller hvad?
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010