home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 1159 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Den kriminelle lavalder
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Den kriminelle lavalder  (Læst 9428 gange)
Emeight
Ynglingespiller

Sv: Den kriminelle lavalder
« Svar #45: 16 Aug 2008, 11:49 »

Mener, man burde nedsætte den kriminelle lavalder, men selvfølgelig uden at smide 12 årige i "rigtig fængsel". Det skal dog ikke bare være leg (hvilket vores "rigtige fængsler" efterhånden er ved at blive), men et par uger/måneder, altefter hvad man har gjort, hvor man ikke har kontakt med andre i "fængslet" (altså, ungdomsfængsel, eller hvad det bliver til), end nogle folk, der er ansat netop til at opdrage. Selvfølgelig skal der i store dele af døgnet være adgang til evt. tv, som der er i "rigtige fængsler", men det skal ikke hæmme opdragelsen, da de fleste nok bare vil ignorere opdragelses-forsøget, hvis de kan bruge 14 timer af døgnet på at lave noget underholdene.

Efter et par uger (oftest), kan man så få mere frie tøjler samme sted, så man ikke bare sidder 24/7 i et lokale uden noget specielt at lave, og samtidig finde nogle folk, der har været gennem de samme ting som en selv, men som også har været under denne "opdragelse". En idé ville så være at holde lidt øje med udviklingen af venskaber, da vi jo ikke skal have skabt det nye ude-af-kontrol-forbryderpar.

En anden ting er, kommunen virkelig skal få forældrene til at forstå, ungerne laver det her, og skal holdes væk fra nogle/mange (igen kommer det an på, hvad der er sket, og under hvilke forhold) af deres "tidligere" venner, da man utrolig let ryger ud i den slags igen.

Har aldrig selv været ude i noget "slemt", men de fleste af mine tidligere (da jeg netop var under den kriminelle lavalder, samme gælder dem) venner var ude i den slags, og forsøgte til tider også at trække mig derud, inden jeg simpelthen bare forsvandt fra deres liv. Derfor mener jeg at have en nogenlunde idé om hvordan man kan tackle det.

Mener forresten, Batistuta har ret i den sidste del af hans indlæg. Hvis man banker nogen ihjel, burde man fængsles i meget længere tid. Simpelt. SELVOM det måske ikke handler om bare at ødelægge folks liv, hedder det for det første en straf, og for det andet, lærer den slags folk ikke at begå sig på et par år, især sammen med folk, der har gjort sygere ting.

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010