home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 756 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Stemmeret som 15-årig
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Stemmeret som 15-årig  (Læst 4787 gange)
Niko
Gæst

Stemmeret som 15-årig
« : 15 Aug 2008, 15:22 »

Ja, mit spørgsmål går ud på om 15-årige skal have stemmeret?

I mine øjne, så nej. Det nytter ikke at folk der stadig går i skole, skal sætte sig ind i politik og forstå det med det samme. Man ændrer holdning med alderen, og som 10-årig havde jeg andre holdninger end jeg har som 14-årig nu. Synes det er passende som det er nu, for folk vil måske stemme 'forkert'. Altså at man bare stemmer det samme som sine venner, og egentlig ikke har forstand på det.

Kunne i ikke godt forstille jer en gruppe på fem unge drenge, der lige har fået stemmeret, som naturligvis vælger det samme parti? Det lyder meget sandsynligt i mine ører.

Børn skal være glade for deres barndom, og at sætte sig ind i politik er en måde at blive voksen på. Det er ting som voksne snakker om - jeg snakker ikke om politik - jeg snakker om øl, fisse og hornmusik. Børn er allerede ved at blive voksne for hurtig, hvis de også skal sætte sig ind i politik går det jo endnu hurtigere.

The Red
Landsholdsspiller

Sv: Stemmeret som 15-årig
« Svar #1: 15 Aug 2008, 15:24 »

Kunne ikke være mere enig. Godt nok er jeg selv en af dem der har sat mig ind i politik og har mine egne holdninger til det, men mange i min klasse har ikke den mindste forstand på politik, og ville nok overhovedet ikke stemme. Men hvis de gjorde, ville resultatet nok blive, som du siger, at de vil stemme det samme som deres venner.

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #2: 15 Aug 2008, 15:24 »

Mht. stemmeretten, har du ret - 18 år er passende Smiley

Og jeg synes nu også det er tidligt at tænke på øl og f*sse som 14-årig Wink

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #3: 15 Aug 2008, 15:25 »

Man kan jo bare se på hvordan de 15-årige er herinde - det bliver et stort nej fra min side Wink

ManUtd83
Manager

« Svar #4: 15 Aug 2008, 15:26 »

Hvad er årsagen til denne debat - det forstår jeg virkelig ikke. Så vidt jeg ved er det ikke en reelt lovforslag pt., så det du gør er, at gå ind og konkludere det samme som landets politikere sikkert har gjort, når de er snublet over spørgsmålet.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5: 15 Aug 2008, 15:27 »

Jeg skyder på at årsagen er at få folk herinde til at debattere det.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #6: 15 Aug 2008, 15:28 »

Argh... Jeg havde lige skrevet et langt indlæg om hvorfor 15 årige ikke skal have lov til at stemme, men så blev det væk Skuffet Så i stedet skriver jeg bare at jeg er enig med Cesc om at de ikke skal have stemmeret i den alder.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #7: 15 Aug 2008, 15:28 »

Nej skriv det igen!

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #8: 15 Aug 2008, 15:29 »

Man kan jo bare se på hvordan de 15-årige er herinde - det bliver et stort nej fra min side Wink

Arh g00n, er vi virkelig så slemme? Rullende Øjne

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Niko
Gæst

« Svar #9: 15 Aug 2008, 15:29 »

Lige præcis. Man kan vel godt diskutere ting, som måske ikke er mulige - og så alligevel. Børn modnes hurtigere nu om stunder.

ManUtd83
Manager

« Svar #10: 15 Aug 2008, 15:31 »

En ordentlig debat kræver at der er forskellige holdninger til sagen. Og det er der bare ikke til denne sag.

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #11: 15 Aug 2008, 15:33 »

Lige præcis. Man kan vel godt diskutere ting, som måske ikke er mulige - og så alligevel. Børn modnes hurtigere nu om stunder.

Har du et bevis for det? Der er jeg meget uenig. Børn modnes ikke hurtigere, man opfører sig bare på en anden måde. tiderne ændrer sig, men det betyder ikke at man modnes hurtigere.

AaB - Liverpool

Pride & Passion

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #12: 15 Aug 2008, 15:35 »

En ordentlig debat kræver at der er forskellige holdninger til sagen. Og det er der bare ikke til denne sag.

Jamen fint at du mener at du taler for alle brugere på sitet. Den slags kan man bare ikke gå ud fra at man gør.

Niko
Gæst

« Svar #13: 15 Aug 2008, 15:35 »

Der bliver heller ikke prøvet at skabe den store debat, endnu. Måske Hawk'en kunne have kommet med noget debatskabende, hvis det ikke var fordi at FmF nogen gange fjerner det man har skrevet. :-(

Har du et bevis for det? Der er jeg meget uenig. Børn modnes ikke hurtigere, man opfører sig bare på en anden måde. tiderne ændrer sig, men det betyder ikke at man modnes hurtigere.

Altså, ja, opfører sig på en anden måde. Børn nu om stunder er anderledes end de var i starten af dette årtusinde. Dette gør dem vel mere modne i det, synes jeg. Fordi at de opfører sig mere 'voksent', nogen gør. Altså børn laver flere ting som voksne også kan finde på - det gør dem i mine øjne mere voksne.

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #14: 15 Aug 2008, 15:37 »

Altså, ja, opfører sig på en anden måde. Børn nu om stunder er anderledes end de var i starten af dette årtusinde. Dette gør dem vel mere modne i det, synes jeg. Fordi at de opfører sig mere 'voksent', nogen gør. Altså børn laver flere ting som voksne også kan finde på - det gør dem i mine øjne mere voksne.

Der er vi så vidt forskellige at mening. Fordi at en 15.-årig drikker sig pangelstiv som en voksen, syntes jeg ikke det gør han/hun mere moden? Bare et eksempel på hvordan det du skriver kan forståes.

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010