home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:11:11 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  2 Brugere, 660 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  '4' Franjiverdes
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: '4' Franjiverdes  (Læst 4141 gange)
NichlasKirk
Gæst
 
'4' Franjiverdes
« : 12 Aug 2008, 18:03 »

Intro
Elche Club de Fútbol



Fodbold er en passion. En passion der dyrkes overalt på kloden, lige fra i de små
skumle sidegader i
Brasilien, til olie milliardærerne der sidder i deres luksuriøse
boliger, og pumper penge ind i fodboldklubber. Den såkaldte runde primitive kugle læder - fodbolden – formår alligevel, at forene folk, splitte folk, skabe nationale helte, eller for den sags skyld – skurke, selvom den er så enkel opbygget, som noget kan være. Altså er fodbolden en betydelig ting i mange menneskers liv, det er jo ikke bare alle de "normale" mennesker, men os personer som misbrugere, fattige, hjemløse og de handicappede, der beundre sporten, og det er jo på alle kontinenter verden over. Endvidere er det jo os en passion eller sportsgren, - om i vil - der kan dyrkes alle steder, nogle steder er det bare mere besværligt end andre, men ikke umuligt, bare man har bolden så er alting muligt.

Og apropos "alting muligt" har byen i det østlige Spanien, nærmere betegnet Elx på valenciansk men bedre kendt som Elche på spansk - hvor floden Vinalopó løber igennem og en kæmpemæssig palmeskov har hjemme - har de gjort det muligt at opbygget en kæmpe arena, - Estadio Manuel Martínez Valero - med plads helt op til 39.000 fodbold lidenkablige indbyggere, hvilket er meget stort, da der "kun" bor ca. 300.000 mennesker i Elche. Desværre for byen, indbyggerne og i det hele taget for fodbolden i den valencianske region, har Elches fodboldhold aldrig rigtig slået igennem. Eller jo, klubben spillede i lang tid i Primera Division, men det var tilbage i perioden 1960-1970 hvor de for resten heller ikke vandt noget. Årene efter var holdet et såkaldt "elevatorhold” det varede til 1978, hvor klubben rykkede ned i Segunda Division hvor holdet har været siden, dog med et pare enkle ture ned i Segunda Division B. Det skal dog være slut med Segunda bold nu, og passionen for fodbolden skal reddes
inden den helt forsvinder i Elche!


Velkommen til Elche/Elx - Velkommen til min blog

« Seneste Redigering: 23 Aug 2008, 16:11 af NichlasKirk » Logged

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: '1' Franjiverdes
« Svar #1: 12 Aug 2008, 18:04 »


T R A N S F E R
FØRSTE SÆSON

»Pablo Brandan
»Alhandra
»Dani Pendin
»Anthony Billaud

«Joaquin Calderon
«Carlos Luna
«Saul
«Miguel
«Victor Gomis

H O L D E T
ANNO 2007/2008

1.    Wilfredo Caballero
25.  Joaquin Enrique Valerio

21.  Anthony Billaud
4.    Fernando Nino
14.  Ivan Amaya
5.    Iban Zubiaurre
24.  Laurent De Palmas
6.    Pablo Brandan

3.    Oscar Rubio
12.  Alhandra
18.  Juan Manuel Cobo
15.  Dani Pendin
2.    Rodri
22.  David Fuster
16.  Iago
8.    Fabian Coelho

11.  Alberto
9.    Gifton Noel-Williams
10.  Dani

« Seneste Redigering: 24 Aug 2008, 18:29 af NichlasKirk » Logged

Tavares
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '1' Franjiverdes
« Svar #2: 12 Aug 2008, 18:06 »

Rigtig god intro Nichlas Smiley.
Kan især god lide den sidste del, Wink
Logged


Bruno Caboclo. Siger det bare.

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: '1' Franjiverdes
« Svar #3: 12 Aug 2008, 18:07 »

Rigtig god intro Nichlas Smiley.
Kan især god lide den sidste del, Wink

Mange tak RCD Smiley
Det glæder mig du kan lide det.
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: '1' Franjiverdes
« Svar #4: 12 Aug 2008, 22:26 »

Fantastisk introduktion, Nichlas!

Det er helt klart sådan jeg foretrækker dem. Man kan næsten mærke, at der er en tung atmosfære i byen efter klubben ingen titler har vundet, og man kan som læser fornemme, at tilhængerne er forvirret, men stadig går drømmer om det helt store. Det er ganske veludført, og jeg er forresten vild med dit billede ude i højre side!

Det eneste negative jeg har at sige er, at jeg ikke forstår hvorfor den sidste sætning skal deles op. Det ser imo ikke særlig flot ud. Ellers så glæder jeg mig til at høre meget mere fra dig. Er selv i gang med ét af mine fedeste FM08 save, hvor jeg netop også startede i Segunda Division, og hvor pokalskabet havde stået tomt i alt for lang tid, og det kan klart anbefales, at prøve sådan en udfordring af.

Keep it up champion!
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: '1' Franjiverdes
« Svar #5: 13 Aug 2008, 17:04 »

Hejsa Nichlas!

Super god introduktion du har lavet til bloggen. Den fanger, og man glæder sig allerde til næste update i bloggen omkring Elche, og deres kamp for, at "bliver til noget".

Logged

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: '2' Franjiverdes
« Svar #6: 19 Aug 2008, 16:10 »

  ▌Franjiverdes
#Elche Club de Fútbol#



Mandag morgen vågnede Elche op til en meget overraskende nyhed, da byens lokale fodboldhold med øjeblikkelig virkning havde afskedet, den nu tidligere træner David Vidal.
David Vidal skulle eftersigende havde haft svært ved at falde til i området omkring Elche, og i det hele taget til i den specielle Valencianske levestil. Han rejser derfor nu hjem til sin hjemby Portosin - nær La Coruna i det vestligste Spanien. Det blev kun til et 1½ år i for David Vidal i Elche CF S.A.D.

Så stor som chokket var, da man offentlig gjorde afskedelsen af David Vidal, så stort var chokket, da man allerede senere på ugen præsenterede de lokale heltes nye leder. 53årige Jose Antonio Camacho er manden, der de næste 2 år skal prøve at føre Elche CF, til andet end middelmådige placeringer i La Segunda Division.

Jose Camacho stod senest i spidsen for den portugisiske storklub Benfica, men det er ikke den eneste storklub, som har haft den sympatiske træner siddende på bænken. Klubber som mægtige Real Madrid, Espanyol og Sevilla har haft ham, som den styrende kraft på sidelinjen. Det stopper dog ikke der, da det spanske landhold i perioden 1998-2002, havde en landstræner ved navn Jose Antonio Camacho, der i sine tidlige dage spillede som venstreback i Real Madrid.

Holdet fra skobyen - Elche - overtog dog ikke deres nye træner fra en fodboldklub, faktisk havde manden allerede lagt taktikbrættet på hylden, og havde sagt farvel til et job, som havde ført ham verden rundt. Jose blev efter sine afskedelse i Benfica, hyret af den spanske tv-kanal "Cuatro" der bl.a. kastede et job som fodboldkommentator af under EM 2008.

Manden fra Murcia by - der ikke ligger mere end max 1½ times kørsel fra Elche - kunne dog ikke holde grabberne væk fra den nu ret støvede grønne magnetbane, og da Elche CF fremlagde deres plan ved navn; ”Misión punto de ebullición” også kaldt ”Mission kogepunkt” på dansk, var den aldrende herre helt skudt i den noget mindre naboby - Elche.


Citat Jose Antonio Camacho:
"Nu skal kogepunktet på Estadio Manuel Martínez Valero helt op"

« Seneste Redigering: 21 Aug 2008, 21:27 af NichlasKirk » Logged

-Benja-
Gæst
 
Sv: '2' Franjiverdes
« Svar #7: 19 Aug 2008, 17:43 »

Har altid været stor fan af dine blogs, og denne er ikke en undtagelse.
Rigtig god start, en fantastisk intro! Glæder mig meget til at følge denne blog.
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: '2' Franjiverdes
« Svar #8: 21 Aug 2008, 15:59 »



Og apropos "alting muligt" har byen i det vestlige Spanien, nærmere betegnet Elx på valenciansk men bedre kendt som Elche på spansk


Elche og Valencia Regionen ligger i Østspanien... Ellers flot start!
Logged

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: '2' Franjiverdes
« Svar #9: 21 Aug 2008, 18:37 »

Så er fejlen rettet Smiley

Og mange tak begge to Benja og Ghert. Smiley

EDIT: Update omkring klokken 21.00
Logged

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: '2' Franjiverdes
« Svar #10: 21 Aug 2008, 21:22 »

  ▌Franjiverdes
#Elche Club de Fútbol#


Jose Antonio Camacho har virkelig været i gang med tættekammen her før sæsonstarten, hvor fem spillere har forladt Elche. Deres potentiale for at få førsteholdsbold i Elche var yderst små, og kun skader til det meste af holdet kunne bringe dem i spil til en plads på banen. Efter truppen var blevet trimmet ned på 20 spillere, kunne Camacho selv gå ud med tegnedrenge i orden, og se på forstærkninger til den kommende sæson. Det resulterede i at fire nye ansigter, har checket ind i den lokale lufthavn nær turistbyen Alicante, og har nu sat kursen lidt mod sydvest, for at komme til Elche CF.

Den første spiller der landede i Elche, var den argentinskfødte Pablo Brandán, som blev hentet til Franjiverdes fra liga konkurrenterne Alaves. Den 24årige spiller blev hentet til klubben for at forstærke den ledige venstreback, som Victor Gomis efterlod sig, da han rejste til Recreativo.

Nummer to til at få en ny adresse, var den 28årige portugiser Luis Joaquim, eller bedre kendt som Alhandra. Alhandra huserede rundt over på venstrekanten for sin tidligere klub Leiria, hvor Camacho os har ham i sinde at benytte ham, da Elche er meget tyndt besat lige præcis på den position.

Den 32årige Dani Pendin er blevet hentet hos ligakonkurenterne Castellón, hvor han i den forgangne sæson, var en meget vigtig brik på deres centrale midtbane. Det håber man nu os han kan overføre til Elche CF. Hans store rutine – 14års topfodbold - skulle nu gerne komme til hjælp for det ellers ret så unge mandskab den kommende sæson.

Sidste mand som er blevet hentet til det østspanske er franskmanden Anthony Billaud. Hans primære opgave bliver at agere back up for Pablo Brandán og midterforsvaret, hvor der før hans ankomst, ikke var mange tangenter at spille på. Den kun 19 år gamle Anthony kom fra den franske storklub Bordeaux, hvor han ikke nåede at få sin debut. 



Citat el Presidente, José Sepulcre Coves:
Camacho er manden der kan gøre drømmene til virkelighed.
« Seneste Redigering: 21 Aug 2008, 21:26 af NichlasKirk » Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: '3' Franjiverdes
« Svar #11: 21 Aug 2008, 21:55 »

Det er virkelig en spændende blog du har kørende, Nichlas!

Jeg elsker når man blander en masse historie ind i teksterne, da det in my opinion altid giver ens blog nogle helt andre dimensioner - og netop dette mestre du. Det skriftlige er på en ganske fornuftigt niveau, og dit grafik ser også rigtig fint ud. Dog savner jeg lidt screenshots af de nyindkøbte spillere, som jeg slet intet kendskab har til, hvilket gør det svært for mig, og andre eventuelle læsere, at danne sig et overblik over hvor gode de er :-)

Ellers ser det super godt ud, og jeg er vild med dine citater som du placerer nederst i dine updates! Jeg venter spændt på mere..
Logged

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: '3' Franjiverdes
« Svar #12: 21 Aug 2008, 22:12 »

Alhandra
Brandán
Billaud
Pendin

Så er der SS af de nyindkøbte spillere.

Mange tak for din/dine kommentare Martin, altid dejligt at få ros for det man laver, men sammentidig os for en masse konstuktivt man kan tage med, så jer bloglæsere kan blive endnu mere fornøjet når i læser denne blog om Elche. :-)
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '3' Franjiverdes
« Svar #13: 21 Aug 2008, 22:27 »

Genialt Nichlas  Thumbs Up
Din opsætning er lækker og så er jeg helt pjattet med din grafik i den seneste update Peace
Logged

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: '3' Franjiverdes
« Svar #14: 21 Aug 2008, 22:42 »

Genialt Nichlas  Thumbs Up
Din opsætning er lækker og så er jeg helt pjattet med din grafik i den seneste update Peace

Mange tak Newton (-:



Jeg regner desuden med en update i morgen, der vil være en trupgennemgang af Elche CF Smiley
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010